Σήμερα: 25/09/2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
23/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της S&P Global Market Intelligence, άνοδο κατέγραψαν σε ετήσια βάση οι εισαγωγές και οι εξαγωγές των κορυφαίων οικονομιών, κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του 2022, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν επιβραδύνσεις του εμπορίου σε αρκετές από αυτές τις οικονομίες. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα της S&P Global Market Intelligence, το β’ τρίμηνο του 2022, οι εξαγωγές και οι εισαγωγές των δέκα κορυφαίων οικονομιών που περιλαμβάνονται στην έκθεση παρουσιάζουν αύξηση από το περασμένο έτος, με εξαίρεση ωστόσο την Ιαπωνία, που σημείωσε πτώση 2,3% στην αξία των εξαγωγών της κατά την αναφερόμενη περίοδο. Εντυπωσιακή ήταν η άνοδος των ινδικών εισαγωγών κατά 49,6% το β’ τρίμηνο. Την Ινδία ακολούθησε η Βραζιλία, με 34,4% αύξηση στις εισαγωγές, και ο Καναδάς, με αύξηση στις εισαγωγές και στις εξαγωγές 21,4% και 28% αντίστοιχα. Σημαντικό είναι το γεγονός πως η Ρωσία δεν έχει παρουσιάσει αποτελέσματα μετά…
23/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Μας κατηγορούν ότι θέμε να καταργήσουμε τα σύνορα και να διαλύσουμε το κράτος. Μα το κράτος εμείς το φτιάχνουμε σήμερα, γιατί δεν υπήρξε, μια που αυτοί οι ίδιοι το είχανε διαλύσει. Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς; Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους. Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε. Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαια τους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ; Από τον ιστορικό λόγο του Αρη Βελουχιώτη στην Λαμία τέλη Οκτώβρη 1944 Νομίζουμε ότι το παραπάνω απόσπασμα από…
22/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Το «πράσινο φως» για την ανέλκυση του μισοβυθισμένου τσιγαράδικου στην Παλαιόχωρα άναψε μόλις την περασμένη εβδομάδα, προς το Λιμενικό Ταμείο ν. Χανίων η αρμόδια Επιτροπή Ναυαγίων ανοίγοντας δρόμο για την απομάκρυνσή του πλοίου, έξι χρόνια μετά.poster Όπως τόνισε στο zarpanews.gr ο πρόεδρος του φορέα, Δημήτρης Βιριράκης ήδη έχει ξεκινήσει η προβλεπόμενη διαδικασία συνεννόησης με τους ιδιοκτήτες καθώς το πλοίο δεν είναι κατασχεμένο. Ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Βιριράκη, το πλοίο δεν δημιουργεί κάποιον κίνδυνο γιατί έχει καθίσει στην άμμο δεν έχει ρυπογόνες ουσίες και το πρόβλημα είναι κυρίως αισθητικό και λειτουργικό με την έννοια ότι δεσμεύει την προβλήτα. Αντίθετα, προτεραιότητα παίρνει η ανέλκυσης ή διάλυσης του σκάφους “Απόλλων Κ.” που παραμένει στην Αγ. Ρουμέλη. Η διαδικασία θα γίνει με πόρους του Ταμείου και θα κοστίσει περίπου 70.000. Το τσιγαράδικο Το τσιγαράδικο παραμένει εγκαταλελειμμένο από τον Νοέμβριο του 2016 στο λιμάνι της Παλαιόχωρας, μετά τον εντοπισμό εκατομμυρίων πακέτων με με λαθραία…
21/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Ξαφνικό πρόβλημα έχει προκύψει τις τελευταίες ώρες στο πλοίο «Κρήτη ΙΙ», το οποίο πραγματοποιεί το δρομολόγιο Ηράκλειο – Πειραιάς. Το πλοίο της Anek Lines σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr έχει βλάβηστη μία από τις δύο μηχανές με αποτέλεσμα να φτάνει στο λιμάνι του Πειραιά με μία μηχανή. Αυτό σημαίνει πως η άφιξη στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα γίνει με καθυστέρηση, καθώς ήταν προγραμματισμένο να φτάσει στις 06:15 και ενδέχεται να φτάσει στις 09:30 Πηγη: enikos.gr
20/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Η συνολική διακίνηση εμπορευμάτων παρουσίασε μείωση 8,6% το α' τρίμηνο 2022 Αύξηση 91,9% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το α’ τρίμηνο φέτος σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2021, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του α’ τριμήνου 2021 προς το α’ τρίμηνο 2020 παρατηρήθηκε μείωση 46,8%. Σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, η συνολική διακίνηση εμπορευμάτων παρουσίασε μείωση 8,6% το α’ τρίμηνο 2022 σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2021, ενώ και κατά την αντίστοιχη σύγκριση του α’ τριμήνου 2021 προς το α’ τρίμηνο 2020 σημειώθηκε μείωση 10,6%. Ενώ, η συνολική διακίνηση κινητών μονάδων (τροχοφόρων) παρουσίασε αύξηση 43,6% το α’ τρίμηνο 2022 σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2021, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του α’ τριμήνου 2021 προς το α’ τρίμηνο 2020 καταγράφηκε μείωση 24%. πηγη: newmoney.gr
19/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Σε ευρωπαϊκά λιμάνια επιδεινώνεται η κατάσταση λόγω και της μεγάλης ζήτησης για εισαγωγή άνθρακα απόρροια της ενεργειακής κρίσης Μηνάς Τσαμόπουλος Μόλις πάνε να πούνε «δόξα τω Θεώ» φωνάζουν «βόηθα Παναγιά μου». Κάπως έτσι μπορεί να περιγράψει κάποιος την κατάσταση σε περισσότερα από 9.000 λιμάνια και τερματικούς σταθμούς ανά τον κόσμο όπου παρουσιάζεται συμφόρηση πλοίων και προκαλείται διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα. Σε άλλα λιμάνια η εικόνα βελτιώνεται σημαντικά σε άλλα και πιο συγκεκριμένα σε ευρωπαϊκά λιμάνια επιδεινώνεται λόγω και της μεγάλης ζήτησης για εισαγωγή άνθρακα απόρροια της ενεργειακής κρίσης που έχει προκαλέσει η πολιτική της Ρωσίας με την τροφοδοσία φυσικού αερίου στην Ευρώπη. «Η πανδημία μας δίδαξε ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού είναι εύθραυστες. Όταν εμφανίζεται συμφόρηση, δημιουργούνται ελλείψεις σε αγαθά και πρώτες ύλες, τροφοδοτείται ο πληθωρισμός και απροσδόκητα δεσμεύουν τεράστια ποσά του κεφαλαίου των ναυλωτών» επισημαίνει ο Peter Williams, Trade Flow Analyst, της VesselsValue: «Οι συνέπειες από τη συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων στο…
15/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Αυξημένη εμφανίστηκε η ναυτιλιακή κίνηση στους ελληνικούς λιμένες τον περασμένο Αύγουστο. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της MarineTraffic αποκλειστικά για τα Ναυτικά Χρονικά, οι αφίξεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια (συμπεριλαμβάνονται και τα ταξίδια από άλλα ελληνικά λιμάνια) άγγιξαν τις 3.152 τον περασμένο μήνα έναντι 2.912 τον Ιούλιο. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών, και συγκεκριμένα 2.575 αφίξεις, αφορούσαν πλοία που είχαν ως σημείο αναχώρησης και τελικό προορισμό ελληνικά λιμάνια. Επιπλέον, 165 αφίξεις αφορούσαν πλοία που προήλθαν από κάποιο λιμάνι της Τουρκίας και 96 από την Ιταλία. Σε ό,τι αφορά τα λιμάνια, κατεγράφησαν 42 αφίξεις πλοίων με αφετηρία το Nemrut της Τουρκίας και 21 από τη Λεμεσό. Τέλος, αναφορικά με τις σημαίες των πλοίων που αφίχθησαν στην Ελλάδα, 177 αφίξεις αφορούσαν πλοία με σημαία Μάλτας, 146 με σημαία Παναμά, 100 με σημαία Λιβερίας, 54 με σημαία Κύπρου και 53 με σημαία Πορτογαλίας. Πηγη: naftikachronika.gr
14/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Επιμένουν οι προκλήσεις για τη ναυτιλιακή κίνηση και τους λιμένες στην Ασία και δη στην ανατολική ακτή της Κίνας. Ανακοίνωση του US Joint Typhoon Warning Center εκτιμά ότι την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου, ο τυφώνας Muifa θα πλήξει λιμένες στην ανατολική ακτή της Κίνας μεταξύ άλλων εκείνον της Σαγκάης αλλά και του Νινγκμπό-Ζουσάν. Τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, ο τυφώνας βρισκόταν ανατολικά της Ταϊβάν, προκαλώντας αναταραχές τόσο για τη ναυτιλία όσο και για τις αερομεταφορές. Οι μέγιστες ριπές ανέμου φθάνουν μέχρι και τα 185 χλμ/ώρα. Οι αρμόδιες αρχές στην ανατολική επαρχεία Zhejiang έδωσαν εντολή στα πλοία να επιστρέψουν στους λιμένες, στα σχολεία να κλείσουν και προέβησαν στην απομάκρυνση των τουριστών από κοντινά νησιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου 7.400 εμπορικά πλοία έχουν βρει καταφύγιο στους λιμένες της Zhejiang. Καθώς ο τυφώνας πλησιάζει, αναμένονται σφοδρές καιρικές συνθήκες στη Σαγκάη και το Νινγκμπό-Ζουσάν. Μάλιστα, στη Σαγκάη τα κύματα αναμένεται να φθάσουν ύψος πέντε μέτρων.…
13/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Στη σύλληψη του Πλοιάρχου Ε/Γ -Ο/Γ πλοίου στη ν. Θάσο προέβησαν μεσημβρινές ώρες χθες στελέχη της Λιμενικής Αρχής Θάσου, για παράβαση του άρθρου 233 του Κ.Δ.Ν.Δ. 187/73, σε συνδυασμό με το άρθρο 42 του Κ.Ο.Κ. Συγκεκριμένα ενημερώθηκε η ανωτέρω Λιμενική Αρχή για περιστατικό μέθης του ανωτέρω, ενώ σε επανειλημμένες κλήσεις στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και σε αναζήτησή του στο πλοίο, δεν ανταποκρινόταν. Προανάκριση διενεργείται από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Θάσου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας, ενώ τα προγραμματισμένα δρομολόγιά του δεν εκτελέστηκαν και οι επιβάτες προωθήθηκαν στον προορισμό τους από έτερα δρομολογημένα πλοία. Πηγή: e-nautilia.gr
09/Σεπ/2022 Γράφτηκε από τον
Σε μία ακόμα επιχείρηση διάσωσης συμμετείχε ελληνόκτητο πλοίο νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα. Συγκεκριμένα, μετά από αίτημα του Κέντρου Συντονισμού Διάσωσης της Αυστραλίας το Ionic Artemis συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης ενός ιστιοφόρου σκάφους 14 μέτρων στη Θάλασσα της Τασμανίας μεταξύ Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας. Το πλοίο ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα και 12 ώρες αργότερα έφτασε στο σημείο διατηρώντας στενή επαφή με το πλήρωμα του γιοτ μέχρι την άφιξη του λιμενικού σκάφους Nemesis. Μετά την έλευση του λιμενικού σκάφους το Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης της Αυστραλίας ευχαρίστησε τον πλοίαρχο και τα μέλη πληρώματος του Ionic Artemis το οποίο εν συνεχεία συνέχισε κανονικά το ταξίδι του. Πηγη: naftikachronika.gr
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή