Σήμερα: 23/06/2021
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
23/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Σε καταμέτρηση που διενεργήθηκε, βραδινές ώρες χθες, από τα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, κατά τον κατάπλου Ε/Γ-O/Γ-Τ/Χ πλοίου στον λιμένα Θεσσαλονίκης, προερχόμενο από τον λιμένα ν. Σκιάθου, διαπιστώθηκε ότι μετέφερε επτακόσιους τριάντα τέσσερις (734) επιβάτες, αντί εξακόσιους σαράντα επτά (647), όπως προβλέπεται από την αρ. Δ1α/Γ.Π.οικ38197(ΦΕΚ 2660Β’/18-06-2021)Υ.Α. “έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού covid 19….”. Από την οικεία Λιμενική Αρχή που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο Πλοίαρχος του εν λόγω πλοίου, ενώ κινήθηκε η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων. πηγη; e-nautilia.gr
22/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Το πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης ικανοτήτων του Παγκόσμιου Θαλάσσιου Πανεπιστημίου (WMU) για την Ενδυνάμωση των Γυναικών για την Δεκαετία της Επιστήμης των Ωκεανών του ΟΗΕ (Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης των Γυναικών) έχει εγκριθεί ως “Δράση Δεκαετίας” από τη Διακυβερνητική Ωκεανογραφική Επιτροπή του εκπαιδευτικού, επιστημονικού και πολιτιστικού οργανισμού (IOC-UNESCO). Το πρόγραμμα θα ενισχύσει την ικανότητα διερεύνησης και προώθησης των γυναικών και της ισότητας των δυο φύλων στη διεξαγωγή της επιστήμης των ωκεανών και στα συστήματα διακυβέρνησης που εξαρτώνται από την επιστήμη. Τα ευρήματα της έρευνας θα εντοπίσουν βασικά εμπόδια και καλές πρακτικές που συμβάλλουν σε μια προτεινόμενη στρατηγική και σχεδίου δράσης για την παροχή ίσων ευκαιριών για πλήρη συμμετοχή και ηγετικόταητα από γυναίκες σε όλα τα επίπεδα της επιστήμης των ωκεανών στο πλαίσιο της δεκαετίας του ωκεανού. Το Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης Γυναικών του WMU χρηματοδοτείται γενναιόδωρα από το Fisheries and Oceans Canada (DFO), με πρόσθετη υποστήριξη από το Ίδρυμα Nippon και παραδίδεται μέσω μιας…
21/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Χαλκίδας, από ιδιώτη ότι ο 55χρονος Πλοίαρχος του Ε/Γ-Τ/Ρ ”ΑΡΤΕΜΙΣ” έχασε τις αισθήσεις του, ενώ βρισκόταν στο λιμένα της Νέας Αρτάκης. Άμεσα στο σημείο μετέβησαν στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής κι ο ανωτέρω άνδρας διεκομίσθη με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χαλκίδας, ενώ η σορός πρόκειται να μεταφερθεί στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών για τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής. πηγη: e-nautilia.gr
18/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Η ετήσια λίστα της λευκής, γκρίζας και μαύρης (WGB) λίστας του Paris MoU κατατάσσει τα κράτη σημαίας από τα καλύτερα έως τα χειρότερα με βάση τις επιθεωρήσεις και τους ελέγχους από το κράτος λιμένα σε λιμάνια της περιοχής του Βόρειου Ατλαντικού, από τον Καναδά έως την Ευρώπη. Η κατάταξη χρησιμοποιεί τον συνολικό αριθμό επιθεωρήσεων και κρατήσεων πλοίων λόγω παραλείψεων για μια κυλιόμενη τριετή περίοδο και για σημαίες με τουλάχιστον 30 επιθεωρήσεις κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η νέα «Λευκή, Γκρι και Μαύρη Λίστα» για το 2020, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2021, χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό ενός μεμονωμένου Προφίλ Κινδύνου Πλοίου. Συνήθως, οι σημαίες στη Γκρι Λίστα και στη Μαύρη Λίστα υπόκεινται σε αυστηρότερα μέτρα απαγόρευσης, με το Μαύρο να είναι το χειρότερο. Η «Λευκή, Γκρι και Μαύρη Λίστα» για το 2020 περιλαμβάνει συνολικά 70 σημαίες, τον ίδιο αριθμό με τη λίστα του 2019,…
17/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των δημοσιογράφων στο λιμάνι οι αγανακτισμένοι επιβάτες στράφηκαν εναντίον των πλοιοκτητών όχι των απεργών . Αποδείχτηκε πως δεν περνάει ο εργοδοτικός κανιβαλισμός και πως η κοινωνία είναι ενάντια στο νομοσχέδιο-τερατούργημα Παραθέτουμε ορισμένες από τις αντιδράσεις επιβατών: «Εμείς δεν τα βάζουμε με τον κόσμο που κάνει απεργία» «Δεν έχω θέμα με τους απεργούς» «Μπράβο που κάνουν απεργία» «Πρέπει η εταιρία να πάρει την ευθύνη» «Μας κουβάλησε η εταιρία για να ασκήσουμε πίεση στους απεργούς» «Η εταιρία θέλει να χτυπήσει την απεργία» «Εργαζόμενοι είμαστε όλοι και το νομοσχέδιο είναι σφαγείο» «Εγώ τους καταλαβαίνω. Δίκιο έχουν οι απεργοί» «Μας μειώνουν τα πάντα. Θα δουλεύουμε σαν είλωτες.» «Καλά κάνουν και απεργούν. Κι εγώ εδώ θα καθίσω. Επίτηδες. Να μείνω μαζί τους!»
πηγη: pandiera.gr
16/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Η Νιγηρία σηματοδότησε την επίσημη κυκλοφορία της πολυαναμενόμενης Ολοκληρωμένης Υποδομής Εθνικής Ασφάλειας και Προστασίας των Θαλάσσιων οδών, γνωστή και ως το πρόγραμμα Deep Blue. Οι ηγέτες της χώρας συγκεντρώθηκαν για να επιδείξουν μέρος του εξοπλισμού αξίας 195 εκατομμυρίων δολαρίων που θα χρησιμοποιηθεί σε μια συντονισμένη προσπάθεια με πρωταρχικό στόχο την ασφάλεια των υδάτων της Νιγηρίας κατά μήκος του Κόλπου της Γουινέας και των υποδομών του πετρελαίου της χώρας με ένα συντονισμένο συνδυασμό δυνάμεων από ξηρά, θάλασσα και αέρα. Πριν από τις τελετές έναρξης, η Μονάδα Ναυτικής Ασφάλειας της Νιγηρίας (MSU) του Deep Blue Project, η οποία περιλάμβανε προσωπικό από το πολεμικό Ναυτικό, τον Στρατό, τη Πολεμική Αεροπορία, την Αστυνομία και το Υπουργείο Εξωτερικών, πραγματοποίησαν ασκήσεις προσομοίωσης. Ο στόχος τους ήταν να δείξουν την ετοιμότητά τους για πλήρη ανάπτυξη με σκοπό την καταπολέμηση της συνεχιζόμενης απειλής της πειρατείας, που αναδύεται κυρίως από την περιοχή του Δέλτα του Νίγηρα της Νιγηρίας. Σύμφωνα…
15/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Ο πρώην προϊστάμενος της Wallem, Frank Coles έγραψε για το Splash ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Εκνευρισμένος από τη μεταχείριση των ναυτικών, προτείνει ότι μια παγκόσμια απεργία δύο εβδομάδων μπορεί να είναι ο μόνος τρόπος βελτίωσης της ζωής στη θάλασσα. «Όταν επιλέξατε να πάτε στη θάλασσα και να κάνετε καριέρα ως ναυτικοί, γνωρίζατε ότι γίνατε τα αποβράσματα της γης;» Αυτή είναι η ερώτηση που μου έκανε ένα ανώτερο στέλεχος μιας μεγάλης εταιρείας διαχείρισης πλοίων καθώς έπινα μαζί του ένα ποτό στο Χονγκ Κονγκ. Η απάντησή μου ήταν, «Όχι, αλλά στην πραγματικότητα στη εποχή μου δεν ο ναυτικός δεν αντιμετωπιζόταν τόσο άσχημα όσο σήμερα». Όσο πιο ανατολικά πάμε για την αναζήτησή φτηνών εργατικών χεριών, τόσο χειρότερη γίνεται η δυστυχία του ναυτικού. Έχουμε αποτύχει απέναντι στους νέους που θέλουν να κάνουν καριέρα στη θάλασσα, έχουμε αποτύχει στα ανθρώπινα δικαιώματα και έχουμε καταχραστεί συστηματικά τα βασικά δικαιώματα της κανονικής καθημερινής απασχόλησης των ναυτικών. Αυτό…
14/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Του Δρος Νίκου Μαζαράκη, Καθηγητή Ναυτικής Μετεωρολογίας και Client Relations and General Office Manager της StormGeo Greece A.S. Αυξημένη και πάνω από τα κανονικά για την εποχή αναμένεται να είναι η εμφάνιση των τροπικών κυκλώνων στην περιοχή του Βορειοανατολικού Ειρηνικού Ωκεανού. Μάλιστα περίπου οι μισοί από τους 20 τυφώνες που αναμένονται θα γίνουν ηπειρωτικοί, που σημαίνει ότι θα περάσουν πάνω από την ξηρά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε καταστροφές για τις παραθαλάσσιες περιοχές. Η κλιματολογία της περιοχής, βασισμένη σε στοιχεία 30 ετών, δίνει κατά μέσο όρο 13,5 τροπικά συστήματα ανά περίοδο τροπικών κυκλώνων, που θεωρείται το διάστημα Απριλίου-Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Αν και οι μακροπρόθεσμες προγνώσεις γενικά θεωρούνται επισφαλείς, όλες οι ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η φετινή περίοδος θα είναι πάνω από τα κανονικά. Το πανεπιστήμιο City University στο Χονγκ Κονγκ προβλέπει ότι πέντε τροπικές θύελλες θα πλήξουν την Ανατολική Κίνα, την Ταϊβάν, τη Νότια Κίνα, το Βιετνάμ και τις…
13/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Από το Σέκου στο Σιάτλ, και από το Άμστερνταμ στο Ώκλαντ, τα πλοία κοντέινερ αντιμετωπίζουν μια πρωτοφανής κατάσταση που όμοια της δεν έχει υπάρξει στα 65 χρόνια ιστορίας του συγκεκριμένου κλάδου, καθώς η βιομηχανία αντιμετωπίζει την τεράστια πίεση που επέφερε ο Covid-19 και την εξαιρετική συμπεριφορά των καταναλωτών. Ενώ έχουν γραφτεί πολλά για τα συνεχιζόμενα προβλήματα συμφόρησης στα λιμάνια των ΗΠΑ και την επιδείνωση της κατάστασης από την έξαρση του Covid-19 σε λιμάνια της Νότιας Κίνας, ο χάρτης (βλ. Παρακάτω) που εξέδωσε ο Seaexplorer δείχνει σαφώς την παγκόσμια συμφόρηση των πλοίων κοντέινερ για το 2021. Όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 300 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν να ελλιμενιστούν σε όλο τον κόσμο. Κοιτώντας τον χάρτη σήμερα, ο Simon Heaney, διευθυντικό στέλεχος της έρευνας των εμπορευματοκιβωτίων στο βρετανικό σύμβουλο Drewry, δήλωσε ότι τα σημεία συμφόρησης και οι καθυστερήσεις στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο είναι αποτέλεσμα της ευρύτερης…
09/Ιουν/2021 Γράφτηκε από τον
Η Εθνική υπηρεσία ωκεανών και ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (NOAA) άρχισε σταδιακά στις 26 Φεβρουαρίου την σταδιακή διακοπή της παραγωγής των χάρτινων ναυτικών ξεκινώντας με τον χάρτη της περιοχής της λίμνης Tahoe, ο οποίος είναι ο πρώτος από τους 1,700 χάρτες που θα μετατραπεί αποκλειστικά σε ψηφιακός. Το πλάνο που υλοποιείται από το Office of Coast Survey της NOAA περιλαμβάνει την διαδικασία ενημέρωσης των ναυτικών για τη μετάβαση από τον χάρτινο χάρτη σε ένα ηλεκτρονικό χάρτη πλοήγησης (ENC). Οι ψηφιακοί χάρτες είναι ευκολότερο να ενημερώνονται, κάτι που εξασφαλίζει στους ναυτικούς ασφαλέστερους χάρτες με τις τελευταίες πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους της ναυσιπλοΐας, δήλωσε η NOAA. «Ο χάρτης με την λίμνη Tahoe ήταν η πρώτη δοκιμή για όλους τους μηχανισμούς και τις διαδικασίες με σκοπό να για να βεβαιωθούμε ότι γνωρίζουμε τι μπορεί να χρειαστεί να τροποποιηθεί για να προχωρήσουμε μπροστά», δήλωσε ο Capt. E.J. Van Den Ameele, επικεφαλής του τμήματος θαλάσσιων…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή