Σήμερα: 09/02/2023

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τρίτη, 07 Φεβρουαρίου 2023 07:01

Πτώση για τη δύναμη του ελληνικού νηολογίου

Γράφτηκε από τον
  H Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τη Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου (πλοία 100 Κ.Ο.Χ.1 και άνω) για τον μήνα Νοέμβριο 2022. Ειδικότερα: – Η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Νοέμβριο 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Νοεμβρίου 2021, παρουσίασε μείωση κατά 0,6%. Αύξηση κατά 0,3% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020 (Πίνακας 1). -Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,3% τον μήνα Νοέμβριο 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Νοεμβρίου 2021. Μείωση κατά 2,8% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020 (Πίνακας 1). Όπως προκύπτει από τον Πίνακα 2, ο αριθμός των πλοίων μεταφορικής ικανότητας άνω των 10.000 ΚΟΧ που φέρουν την ελληνική σημαία ανήλθαν τον Νοέμβριο του 2022 σε 524. 547 ήταν ο αντίστοιχος αριθμός το 2021 και 567 το 2020.   Πηγή: naftikachronika.gr
  Με μια ...σκωπτική ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ναυτικών Κεφαλονιάς «Νίκος Καββαδίας» συγχαίρει και εκφράζει την... ευγνωμοσύνη του στην παρούσα, αλλά και στις προηγούμενες κυβερνήσεις για τα αντιασφαλιστικά τους ...επιτεύγματα σε βάρος των ναυτικών.  Συγκεκριμένα σημειώνει: «Με τις άοκνες προσπάθειές τους κατάφεραν να υποθηκεύσουν το μέλλον του Ελληνικού Λαού για πολλές επόμενες γενιές. Τον οδήγησαν στην χρεωκοπία στη φτώχια και την εξαθλίωση. Έχασε την αξιοπρέπεια του, τη δουλειά του, το σπίτι του, την σύνταξή του. Για την οποία σύνταξη δούλεψε και πλήρωνε ό,τι όριζε ο Νόμος. Τα προηγούμενα χρόνια οι πάνσοφοι κυβερνώντες, επειδή διεπίστωσαν ότι εμείς οι Ναυτικοί είχαμε κάνει πολλά λάθη (το μεγαλύτερο ήταν ότι φέραμε τα χρήματά μας στην Ελλάδα!) και σχετικά με τα χρόνια υπηρεσίας (24 περίπου όριζε ο νόμος), αλλά και επειδή καθίσαμε στο ίδιο τραπέζι (μαζί τα φάγαμε!!) με τους πρώην κυβερνώντες και τους διοικητές των ασφαλιστικών ταμείων (που με ζήλο εξανέμισαν τα περιουσιακά στοιχεία των ταμείων),…
Συμβολική κατάληψη στα γραφεία του ΣΕΒ πραγματοποίησε σήμερα Τετάρτη το Σωματείο ΕΝΕΔΕΠ για την ένταξη όλων των λιμενεργατών στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.  Διαμαρτύρονται γιατί εδώ και χρόνια ο ΣΕΒ στέκεται εμπόδιο, έχοντας προσφύγει και δικαστικά, στο να εφαρμοστεί το καθεστώς ΒΑΕ στους λιμενεργάτες που δουλεύουν στην COSCO στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά.  «Εδώ και τώρα ένσημα ΒΑΕ» είναι το σύνθημα με το οποίο «στολίσαν» τον τοίχο του κτιρίου και το πεζοδρόμιο, ενώ το πανό που απλώθηκε στην πρόσοψη του ΣΕΒ έγραφε: «Στον Πειραιά το λιμάνι είναι βαθύ και δεν κάνετε το ένσημο βαρύ, τους κινέζους κάνετε όλοι μαζί COSCO D Port, ΣΕΒ, κυβέρνηση». Μ. Μπεκρής: Να εφαρμοστούν άμεσα τα ΒΑΕ για όλους τους λιμενεργάτες
Σε δήλωσή του, ο Μάρκος Μπεκρής, πρόεδρος του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ και πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, μεταξύ άλλων σημείωσε ότι, πραγματοποιούμε μια συμβολική κατάληψη στον ΣΕΒ διότι με προσφυγή του έχει μπλοκάρει την…
Τρίτη, 31 Ιανουαρίου 2023 07:54

Τραυματισμός ναυτικού στο “BLUE STAR DELOS”

Γράφτηκε από τον
  Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, το Δ΄ Λιμενικό Τμήμα Περάματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ότι 33χρονος ημεδαπός μέλος πληρώματος (ειδικότητας Β΄ Μηχανικού) του Ε/Γ -Ο/Γ πλοίου “BLUE STAR DELOS” Ν.Π. 12082, το οποίο ελλιμενίζεται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, τραυματίστηκε ελαφρά εντός του πλοίου, σύμφωνα με ημερολογιακή εγγραφή του Πλοιάρχου. Ο ανωτέρω μεταφέρθηκε αρχικά στο Γενικό Νοσοκομείο Ελευσίνας “ΘΡΙΑΣΙΟ” και στη συνέχεια σε ιδιωτική κλινική, για περαιτέρω ιατρικές εξετάσεις. Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή.   Πηγή: e-nautilia.gr
  Ενημερώθηκε μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Μύρινας στη Λήμνο, από τον Πλοίαρχο δεξαμενόπλοιου οχηματαγωγού πλοίου, για τον τραυματισμό ημεδαπού ναυτικού (ειδικότητας Α΄ Μηχανικός) εντός του πλοίου.  Συγκεκριμένα, ο ανωτέρω ναυτικός παραπάτησε καθώς κατέβαινε κλίμακα του εν λόγω πλοίου, με αποτέλεσμα να τραυματισθεί στο κάτω και άνω άκρο. Στη συνέχεια, διεκομίσθη με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Λήμνου, για περαιτέρω ιατρική περίθαλψη. Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Μύρινας.   Πηγή: mononews.gr
Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2023 06:37

«Μπλόκο» Παναμά σε 136 πλοία

Γράφτηκε από τον
  Σε διαγραφή 136 πλοίων, που σχετίζονται με την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία του Ιράν τα τελευταία τέσσερα χρόνια και τη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου, προέβη πρόσφατα το νηολόγιο του Παναμά. Οι εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου άγγιξαν τα υψηλότερα επίπεδά τους τους τελευταίους δύο μήνες του 2022 και στις αρχές του 2023, παρά τις αμερικανικές κυρώσεις σε εταιρείες που, σύμφωνα με την Ουάσιγκτον, διευκολύνουν το εμπόριο πετρελαίου του Ιράν. Ο πρώην κυβερνήτης της Φλόριντα, Jeb Bush, κάλεσε την Ουάσιγκτον να ασκήσει πιέσεις στον Παναμά προκειμένου να σταματήσει να διευκολύνει το Ιράν στην παράκαμψη των κυρώσεων. Ο κ. Bush είναι μέλος του United Against Nuclear Iran (UANI), που έχει ως στόχο να εμποδίσει το Ιράν να καταστεί «μια περιφερειακή υπερδύναμη στα πυρηνικά όπλα». Αξιωματούχος της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά (AMP), από την πλευρά του, τόνισε στο Reuters ότι οι αρχές της χώρας διατηρούν στενή συνεργασία με το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών. Η Τεχεράνη, πάντως, δεν…
  Τα ναρκωτικά κατασχέθηκαν χάρη σε κοινή επιχείρηση της Εθνικής Αστυνομίας, της Πολιτικής Φρουράς και της Τελωνειακής Επιτήρησης. Το πλοιο μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Σάντα Κρουζ ντε Τενερίφη Βίντεο από τη στιγμή που πάνοπλοι ένστολοι μπαίνουν σε φορτηγό πλοίο, ελληνικών συμφερόντων, που μετέφερε 4,5 τόνους κοκαΐνης, έδωσαν στη δημοσιότητα οι Αρχές στην Ισπανία. Το φορτηγό πλοίο αναχαιτίστηκε κοντά στις Κανάριες Νήσους με περίπου 4,5 τόνους κοκαΐνης - αν και αρχικά υπολογιζόταν ότι ήταν περίπου 3 τόνοι κοκαΐνης, αφού ζυγίστηκαν τα δέματα διαπιστώθηκε ότι μετέφερε 4,5 τόνους – όταν έπλεε μεταξύ ακτές της Νότιας Αμερικής και της ευρωπαϊκής ηπείρου.  Τα ναρκωτικά κατασχέθηκαν χάρη σε κοινή επιχείρηση της Εθνικής Αστυνομίας, της Πολιτικής Φρουράς και της Τελωνειακής Επιτήρησης. Το πλοιο μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Σάντα Κρουζ ντε Τενερίφη. Μέσα στο πλοίο συνελήφθησαν συνολικά 15 άτομα. Όπως ανέφερε το OPEN, το πλοίο είχε δηλώσει στο φορτίο του 200 τόνους καφέ. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επικεφαλής της εταιρείας διαχείρισης του πλοίου με έδρα τον Πειραιά είναι ένας 22χρονος.…
  Το ναυάγιο του οχηματαγωγού Estonia στην Θάλασσα της Βαλτικής το 1994, ένα από τα φονικότερα του 20ού αιώνα, δεν προκλήθηκε από έκρηξη ή σύγκρουση, σύμφωνα με το πόρισμα νέας έρευνας που δημοσιεύθηκε σήμερα και απορρίπτει τα συμπεράσματα πρόσφατου ντοκιμαντέρ. Το ναυάγιο προκλήθηκε από ελάττωμα στον καταπέλτη της πλώρης του πλοίου, λόγω του οποίου δεν θα έπρεπε να λάβει άδεια απόπλου, σύμφωνα με το πόρισμα της έρευνας των σουηδικών, εσθονικών και φινλανδικών αρχών, που επαναλαμβάνει το πόρισμα της επίσημης έρευνας του 1997. Η αποκάλυψη σε ντοκιμαντέρ του 2020 της ύπαρξης μεγάλου ρήγματος στο κύτος του πλοίου, το οποίο ήταν μέχρι τότε άγνωστο, προκάλεσε νέες υποβρύχιες επιθεωρήσεις το 2021.   Το πλοίο, μήκους 155 μέτρων, ναυπηγήθηκε στην Γερμανία και βυθίστηκε μέσα σε λίγη ώρα την νύκτα της 28ης Σεπτεμβρίου 1994 στο μέσον του ταξιδιού από την Στοκχόλμη στο Ταλίν. Μόνο 137 άνθρωποι επέζησαν και 852 χάθηκαν στα νερά της Βαλτικής. Αν είχε πραγματοποιηθεί η ενδεδειγμένη επιθεώρηση…
Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου 2023 07:38

Αυξήθηκε ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων παγκοσμίως

Γράφτηκε από τον
  Η  μέση ηλικία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε κατά 10% τα τελευταία δέκα χρόνια, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση από τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD).  Σήμερα υπολογίζεται στα 21,9 έτη, ενώ στο τέλος του 2012 ήταν 19,9 έτη. Τα πλοία γερνούν κυρίως λόγω της αβεβαιότητας των πλοιοκτητών σχετικά με τις μελλοντικές τεχνολογικές εξελίξεις και τα πιο αποδοτικά καύσιμα, καθώς και την αλλαγή των κανονισμών και των τιμών της ενέργειας. Αλλά είναι προφανές ότι η εντυπωσιακή αύξηση των ναύλων και η έκρηξη της αγοράς μεταχειρισμένων έχει διαδραματίσει θεμελιώδη ρόλο σε αυτήν την άναρχη αντιστροφή της τάσης.  Ο κόσμος, σύμφωνα με την UNCTAD, χρειάζεται μια νέα γενιά πλοίων που να μπορούν να χρησιμοποιούν τα φθηνότερα καύσιμα και να ενσωματώνονται εύκολα με έξυπνα ψηφιακά συστήματα. Όμως ο όγκος της ναυπηγικής βιομηχανίας παραμένει χαμηλός. Ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος αυξήθηκε κατά λιγότερο από 3% το 2021, τη…
  Την Κυριακή, 15 Ιανουαρίου, οι αξιωματούχοι του Destin ξεκίνησαν ένα μοναδικό εγχείρημα δημιουργίας ενός τεχνητού υφάλου από ένα ερευνητικό πλοίο μήκους 180 ποδιών στην Okaloosa. Το πλοίο MANTA βυθίστηκε σε βάθος 304 μέτρων στον θαλάσσιο πυθμένα του Κόλπου του Μεξικού από αξιωματούχους του Destin που είπαν ότι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν πλοία που παροπλίστηκαν και σκουριάζουν φτιάχνοντας έναν τεχνητό ύφαλο από αυτά. Έτσι, αντί να διαλυθεί το σκάφος, καθαρίζεται και βυθίζεται στη θάλασσα Το πλήθος των 40 ατόμων που παρακολουθούσαν την πρωτόγνωρη για αυτούς επιχείρηση εντυπωσιάστηκε που έβλεπε μπροστά στα μάτια του κάτι τέτοιο, ειδικά όσο αναφορά τους μοναδικούς ήχους που προέρχονται από τη βύθιση του πλοίου και τις φυσαλίδες αέρα που δημιουργούνται καθώς εισρέει το νερό μέσα σε αυτό. Με αυτό, η κομητεία Okaloosa διαθέτει ακόμη έναν τεχνητό ύφαλο, τον δεύτερο μεγαλύτερο, που θα αποτελούσε εξαιρετικό πόλο έλξης για καταδύσεις βαθέων υδάτων για τους τουρίστες και κατάλληλο βιότοπο για…
Σελίδα 1 από 123
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή