Σήμερα: 18/09/2021
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
17/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Ο 53χρονος πλοίαρχος του φορτηγού πλοίου μεταφοράς χυδην φορτίου THOR MONADIC συνελήφθη από την αστυνομία του Χονγκ Κονγκ στις 14 Σεπτεμβρίου και εμφανίστηκε στο δικαστήριο την επόμενη μέρα. Κατηγορείται για απόκρυψη της κατάστασης της υγείας μελών του πληρώματός του, το οποίο είχε συμπτώματα πυρετού, βήχα και δυσκολία στην αναπνοή. Το πλοίο έφτασε στο αγκυροβόλιο Ningbo-Zhoushan γύρω στα μέσα Αυγούστου από την Ινδονησία, και απέπλευσε από το αγκυροβόλιο στις 20 Αυγούστου και με προορισμό το Χονγκ Κονγκ, χωρίς να είναι γνωστές ακόμη οι λεπτομέρειες. Έφτασε στο αγκυροβόλιο του Χονγκ Κονγκ στις 24 Αυγούστου και ο πλοίαρχος δήλωσε ότι όλα τα μέλη του πληρώματος είναι καλά στην υγεία τους, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύμπτωμα που να σχετίζεται με την γρίπη του κορονοϊού. Όμως το Υπουργείο Υγείας του Χονγκ Κονγκ είχε ήδη ειδοποιηθεί για πιθανά συμπτώματα κορονοϊού μεταξύ των μελών του πληρώματος, χωρίς πάντως να έχει γίνει γνωστό η πηγή η οποία έδωσε…
16/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Η κατάσταση που επικρατεί στην εφοδιαστική θα εξομαλυνθεί όταν επιβραδυνθεί η ζήτηση υποστήριξε ο chief executive της MSC, Søren Toft μιλώντας στην London International Shipping Week. Ο κ. Toft έκανε λόγο για έλλειψη επενδύσεων στις υποδομές που αναφέρονται στο τομέα των εμπορευματοκιβωτίων αποδίδοντας εκεί την εν μέρει διαμόρφωσης της επικρατούσας κατάστασης για την οποία προέβλεψε ότι θα βελτιωθεί εντός του προσεχούς έτους. Η πρόβλεψη του Søren Toft έρχεται να προστεθεί σε άλλες ανάλογες προβλέψεις που εμπεριέχονται σε αναλύσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας οι οποίες προσδιορίζουν το ορίζοντα εξομάλυνσης περίπου στο πρώτο τετράμηνο του προσεχούς έτους. Όσον αφορά στο πεδίο των επενδύσεων ο κ. Toft είπε ότι ο ναυτιλιακός τομέας πρέπει να βελτιώσει την αξιόπιστη εξυπηρέτηση των πελατών, να ψηφιοποιήσει τις λειτουργίες για την αποδοτικότητα και να δημιουργήσει ψηφιακές λύσεις για την κάλυψη των απαιτήσεων των πελατών, καθώς και να συνεχίσει να επενδύει στην απαλλαγή του παγκόσμιου εμπορίου από…
15/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Σε ανάρτησή του στο Linkedin, ο Søren Skou, CEO της A.P. Moller-Maersk, προέβη σε προτάσεις όσον αφορά την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Αρχικά ο κ. Skou υπογραμμίζει ότι, καθώς η ΕΕ προτείνει το τέλος της κατασκευής αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, το ίδιο θα πρέπει να κάνει και ο ΙΜΟ και με τα πλοία ορυκτών καυσίμων. Ειδικότερα, o επικεφαλής ενός εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών ομίλων του κόσμου σημειώνει ότι η επιβολή ενός παγκόσμιου φόρου για τον άνθρακα και το οριστικό τέλος της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων θα δώσουν στο ναυτιλιακό οικοσύστημα (ναυπηγεία, προμηθευτές καυσίμων κ.ά.) την κατεύθυνση στην οποία πρέπει να κινηθεί η ναυτιλία τού αύριο. «Πρέπει να επιταχύνουμε τις προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών», τονίζει χαρακτηριστικά. Επιπλέον, ο κ. Skou επισημαίνει πως οι εν λόγω προτάσεις θα επηρεάσουν τα πλοία που θα ναυπηγηθούν στο μέλλον. Ταυτόχρονα, ο φόρος άνθρακα δύναται να γεφυρώσει τη…
14/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Η επιταχυνόμενη επανεκκίνηση της βιομηχανίας κρουαζιέρας φτάνει τώρα περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου στόλου κρουαζιερόπλοιων των 410 πλοίων. Καθώς περισσότερα από 200 πλοία πλέουν σε διάφορες περιοχές του πλανήτη τον τρέχοντα μήνα 61 εταιρείες κρουαζιέρας βρίσκονται σε λειτουργία αυτό το μήνα. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο είχαν σηκώσει άγκυρα 141 κρουαζιερόπλοια. Μέχρι το τέλος του έτους ο παγκόσμιος στόλος θα εντάξει ακόμη έντεκα νεότευκτα κρουαζιερόπλοια μέσης χωρητικότητας 2.156 επιβατών που ήδη παραδόθηκαν ή θα παραδοθούν εντός του έτους στις εταιρίες που τα έχουν παραγγείλει στην προ COVID περίοδο. ΠΗΓΗ: theseanation.gr
13/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής/ Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προκηρύσσει διαγωνισμό για την απευθείας κατάταξη στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή ΕΚΑΤΟΝ ΠΕΝΤΕ (105) ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ Η΄ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ, προερχόμενων από ιδιώτες πτυχιούχους Πλοιάρχους ή Μηχανικούς Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.). Η Προκήρυξη, στην οποία αναγράφονται αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις του διαγωνισμού, έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 47/09-09-2021, Τεύχος Α.Σ.Ε.Π.) και αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Αρχηγείου Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. (www.hcg.gr), καθώς και στην ιστοσελίδα του προγράμματος «Δι@ύγεια» (http://diavgeia.gov.gr) (ΑΔΑ: 694Π4653ΠΩ-ΩΑΑ), από όπου μπορούν να ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι/ες. Οι υποψήφιοι συμπληρώνουν ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στην προκήρυξη, σε ηλεκτρονική εφαρμογή που θα λειτουργήσει τις ημερομηνίες από 20/09/2021, ημέρα Δευτέρα, έως και 21/10/2021, ημέρα Πέμπτη. Ακολούθως, πρέπει να ΕΚΤΥΠΩΣΟΥΝ, να ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ την ως άνω Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωσή τους και αφού θεωρηθεί για το ΓΝΗΣΙΟ ΤΗΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗΣ τους,…
10/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Σε κατάσταση ετοιμότητας είναι τα μέλη της International Longshoremen’s Association. Αιτία η πληροφορία ότι «ετοιμάζονται» αυτόνομα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία ενδέχεται να εξοπλιστούν και με αυτοματισμούς που θα διευκολύνουν την φορτοεκφόρτωση. Μάλιστα ο πρόεδρος του ILA Harold Daggett προειδοποίησε ότι επι των ημερών του δεν πρόκειται εξυπηρετηθεί κανένα τέτοιο πλοίο με αφορμή το γεγονός ότι η ΝΥΚ θα δοκιμάσει σύντομα ένα πλήρως αυτοματοποιημένο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το λιμενεργατικό δυναμικό στα ανά τον κόσμο λιμάνια βρίσκεται ενώπιον των εξελίξεων που έχει δρομολογήσει η είσοδος της ψηφιακής τεχνολογίας με τους αυτοματισμούς τόσο στα πλοία όσο και στα λιμάνια. Η ILA εκπροσωπεί λιμενεργάτες κατά μήκος των ανατολικών ακτών των ΗΠΑ και των ακτών του Κόλπου, έχει σύμβαση με τη United States Maritime Alliance, η οποία απαγορεύει την αυτοματοποίηση στις αποβάθρες. πηγη: theseanation.gr
09/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Έτοιμο είναι το πρώτο κέντρο διαχείρισης αυτόνομων πλοίων που αναπτύχθηκε από κοινοπραξία τριάντα εταιριών με επικεφαλής την Marine Science, που αποτελεί την τεχνολογική μονάδα της NYK Line. Το εγχείρημα χρηματοδοτείται από το Κοινό Πρόγραμμα Τεχνολογικής Ανάπτυξης για την Επίδειξη Μη Επανδρωμένων Πλοίων υπό τη διοίκηση του Ιδρύματος Nippon της Ιαπωνίας. Το κέντρο, που βρίσκεται στο Makuhari, στην πόλη Chiba,προσφέρει στους χειριστές άμεση πρόσβαση εξ αποστάσεων στους μηχανισμούς ελέγχου πλεύσης των πλοίων καθώς και μια σειρά στοιχεία που απαιτούνται για την ασφαλή ναυσιπλοΐα. Το τελικό τεστάρισμα του κέντρου ελέγχου έχει προσδιοριστεί για τον προσεχή Φεβρουάριο όταν ένα μικρό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα χρησιμοποιηθεί για την προσομοίωση της αυτόνομης λειτουργίας του σε κορεσμένη κυκλοφοριακά θαλάσσια ζώνη μεταξύ του κόλπου του Τόκιο και του ise Bay. πηγη: theseanation.gr
08/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Η Κίνα έχει στρέψει για τα καλά το ενδιαφέρον της στις σιδηροδρομικές μεταφορές και στις συνδυαστικές δυνατότητες τους με άλλα μέσα μεταφοράς για ταχύτερες διακινήσεις φορτίων. Πρόσφατο «πείραμα», που έγινε σε κόμβους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Ασία, θεωρήθηκε επιτυχές καθώς μείωσε την «απόσταση μεταφοράς κατά 20 έως 22 ημέρες... Επίκεντρο του πειράματος το «σιδηροδρομικό» λιμάνι Chengdu. Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι εμπορεύματα μεταφέρθηκαν από τη Σιγκαπούρη στο λιμάνι Yangon της Μιανμάρ και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν με οδικές μεταφορές στο Lincang στη νοτιοδυτική επαρχία Γιουνάν της Κίνας. Στη συνέχεια, τα εμπορεύματα μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς στο Chengdu. Ήταν η πρώτη δοκιμή από το νέο πέρασμα Κίνας-Μιανμάρ (Yangon-Lincang-Chengdu), χρησιμοποιώντας τις θαλάσσιες-οδικές-σιδηροδρομικές μεταφορές προς το Chengdu που θεωρείται σιδηροδρομικός κόμβος διασποράς. πηγη: theseanation.gr
07/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Δεμένα θα μείνουν τα πλοία στα λιμάνια λόγω απαγορευτικού απόπλου από το πρωί της Τρίτης (7/9). Οι ισχυροί άνεμοι σε πολλές θαλάσσιες περιοχές, σύμφωνα με την ΕΜΥ, φθάνουν κατά τόπους τα 8 και στο Αιγαίο τοπικά τα 9 μποφόρ. Από το λιμάνι του Πειραιά εκτελούνται προσωρινά μόνο τα δρομολόγια για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, από το λιμάνι της Ραφήνας δεν εκτελούνται τα δρομολόγια για Μαρμάρι και Κυκλάδες, ενώ από την Αγ.Μαρίνα για Νέα Στύρα. Από το λιμάνι του Λαυρίου δεν πραγματοποιούνται επίσης τα δρομολόγια για Κύθνο και Κέα. Κλειστή είναι προσωρινά η γραμμή Πέραμα-Παλούκια, ενώ μέχρι τις 7.30 το πρωί κλειστή θα είναι η γραμμή Πάχη Μεγάρων-Φανερωμένη Σαλαμίνας. Οι επιβάτες που πρόκειται σήμερα να ταξιδέψουν, καλό είναι πριν την αναχώρησή τους, να επικοινωνούν με τα κατά τόπους λιμεναρχεία και τουριστικά πρακτορεία, λόγω τροποποιήσεων η αλλαγών που μπορούν να υπάρξουν στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών σε πολλές θαλάσσιες…
06/Σεπ/2021 Γράφτηκε από τον
Την Δευτέρα 16 Αυγούστου, βάσει δεδομένων του Reuters, ο κύριος δείκτης του Baltic Exchange εκτοξεύθηκε κατά 103 μονάδες, στις 3.606, σηματοδοτώντας αύξηση 3%. Αυτή η αύξηση είναι η υψηλότερη που έχει καταγραφεί από τα μέσα του 2010. Υπενθυμίζεται, πως ο δείκτης αυτός αφορά τα Capesize, Panamax, Supramax και Handysize πλοία. Σε ό,τι αφορά τον κάθε τύπο πλοίου ξεχωριστά, o δείκτης των Capesize ενισχύθηκε κατά 244 μονάδες (4.852 συνολικά), φθάνοντας τη μεγαλύτερη τιμή του από τον Μάιο ενώ ο δείκτης των Panamax σκαρφάλωσε κατά 34 μονάδες, φθάνοντας την υψηλότερη τιμή του από τις 20 Ιουνίου (3.584 μονάδες συνολικά). Ακόμη, ο δείκτης των Supramax αυξήθηκε κατά 40 μονάδες φτάνοντας συνολικά τις 3.119. Τέλος, στη spot αγορά, τα ναύλα των Capesize ανέβηκαν στα $40.237/ημέρα ενώ τα Panamax στα $32.253/ημέρα. πηγη: naftikachronika.gr
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή