Σήμερα: 24/05/2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
24/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Σε αμμώδη αβαθή ύδατα, στη θαλάσσια περιοχή «Παλιομάνας» του κόλπου Θεσσαλονίκης, προσάραξε χθες το μεσημέρι το δεξαμενόπλοιο «ECOMATE» σημαίας Μάλτας με δώδεκα ημεδαπούς μέλη πληρώματος, καλά στην υγεία τους. Συγκεκριμένα το «ECOMATE» εντοπίστηκε ακινητοποιημένο στο σύστημα παρακολούθησης πλοίων (AIS), ενώ κατόπιν επανειλημμένων προσπαθειών επικοινωνίας με τον πλοίαρχο, δεν υπήρξε ανταπόκριση. Στη συνέχεια, στην περιοχή μετέβη περιπολικό σκάφος του Λιμενικού διαπιστώνοντας την προσάραξη του δεξαμενόπλοιου. ‘Αμεσα ενεργοποιήθηκε το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης και στο εν λόγω σημείο έσπευσαν αντιρρυπαντικό σκάφος, ιδιώτης δύτης και ρυμουλκό, με τη συνδρομή του οποίου το δεξαμενόπλοιο αποκολλήθηκε και κατέπλευσε με ιδία μέσα στο αγκυροβόλιο του λιμένα Θεσσαλονίκης. Το ανωτέρω πλοίο είχε αποπλεύσει έμφορτο από τον λιμένα Θεσσαλονίκης για τον λιμένα Ασπροπύργου, ενώ από το περιστατικό δεν προκλήθηκε τραυματισμός ατόμων, δεν υπήρξε εισροή υδάτων ούτε παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης, που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο πλοίαρχος του «ECOMATE», επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις…
20/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι πυρκαγιά ξέσπασε σε φορτηγό πλοίο που ήταν αγκυροβολημένο στα ανοιχτά του λιμένα Temryuk, στη Ρωσία το πρωί της 10ης Μαΐου. Το πλοίο το οπoίο λέγεται ότι είναι τουρκικό, δεν χρειάστηκε βοήθεια, διαβεβαιώνοντας τις αρχές ότι το 13μελές πλήρωμα θα σβήσει τη φωτιά με δικά του μέσα. Το όνομα του πλοίου δεν αποκαλύφθηκε, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για το τουρκικό φορτηγό AKUA. Η φωτιά ξέσπασε στην γέφυρα και πιθανότατα κατέστρεψε ολοκληρωτικά ή μέρος του ηλεκτρονικού εξοπλισμού της, γι’ αυτό και το AIS είναι απενεργοποιημένο. Σύμφωνα με πληροφορίες, 1 μέλος του πληρώματος πέθανε. Το πλήρωμα τελικά κατάφερε να σβήσει τη φωτιά. πηγη; e-nautilia.gr
19/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Οι αρχές του Ιράν κατέσχεσαν πλοίο με ξένη σημαία το οποίο προσπαθούσε να εξάγει λαθραία καύσιμα από τη χώρα και συνέλαβαν το πλήρωμά του, μετέδωσε σήμερα το ιρανικό πρακτορείο IRNA. Το Ιράν, όπου οι τιμές των καυσίμων είναι μεταξύ των χαμηλότερων παγκοσμίως εξαιτίας και των μεγάλων κρατικών επιδοτήσεων, είναι αντιμέτωπο με λαθρεμπόριο καυσίμων προς τις γειτονικές του χώρες και μέσω θαλάσσης προς τις χώρες του Κόλπου. Το πλοίο, το οποίο μετέφερε περισσότερα από 550.000 λίτρα λαθραίου καυσίμου, συνελήφθη όταν έπλεε στα νερά του Κόλπου και οι ιρανικές αρχές το συνόδευσαν ως ένα λιμάνι στη νότια επαρχία Χορμοζγκάν όπου οι δικαστικές αρχές θα το ερευνήσουν, πρόσθεσε ο πρακτορείο. Αρκετά πλοία έχουν συλληφθεί τους τελευταίους μήνες επειδή προσπάθησαν να εξάγουν λαθραία καύσιμα από το Ιράν σε χώρες του Κόλπου. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - naftikachronika.gr
18/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες [ροχθές, το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Τζελέπη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ότι ημεδαπός μέλος πληρώματος (ειδικότητας επίκουρου) του Ε/Γ -Ο/Γ πλοίου “BLUE STAR ΝΑΧΟΣ” Ν.Π. 11014, τραυματίστηκε εντός του πλοίου, σύμφωνα με ημερολογιακή εγγραφή του Πλοιάρχου. Ο ανωτέρω μεταφέρθηκε σε ιδιωτική κλινική για παροχή ιατρικής περίθαλψης. Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή. Φωτογραφία: newsbomb.gr - ΠΗΓΗ: e-nautilia.gr
17/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Το φορτηγό πλοίο γενικού φορτίου MEISEN 2 ανατράπηκε και εξέδωσε σήμα κινδύνου γύρω στις 03:30 ώρα Τόκιο στις 14 Μαΐου στην ανατολική ακτή του Honshu, νότια του Τόκιο. μέλη του πληρώματος μπήκαν στη σωσίβια σχεδία και διασώθηκαν,=εκ των οποίων 2 από αυτά τραυματίστηκαν. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από το Χιτατσινάκα και έπλεε με νοτιοδυτική κατεύθυνση. Κρίνοντας από το βίντεο το MEISEN 2 ανατράπηκε και ακούμπησε με την δεξιά του πλευρά στον βυθό. Το πιθανότερο σενάριο είναι το πλοίο να πραγματοποίησε ελεγχόμενη προσάραξη στα ρηχά νερά με σκοπό να αποφευχθεί η βύθιση του.
πηγη: e-nautilia.gr
16/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς-Σέριφος – Κινείται προς το νησί με μειωμένη ταχύτητα Το επιβατικό-οχηματαγωγό «Champion Jet 1» εμφάνισε μηχανική βλάβη σε ένα από τους τέσσερις κινητήρες του, την Κυριακή, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο από τον Πειραιά προς τη Σέριφο. Στο πλοίο επιβαίνουν 412 άτομα και 30 μέλη πλήρωμα. Το πλοίο συνεχίζει με μειωμένη ταχύτητα προς τη Σέριφο. Οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή είναι καλές. πηγη: tovima.gr
13/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Το τουριστικό καταμαράν CORMORANT 1, με 10 άτομα πλήρωμα και 15 επιβάτες έπιασε φωτιά στις 11 Μαΐου στα νερά του Αρχιπελάγους Γκαλαπάγκος. Το καταμαράν κάηκε και εν συνεχεία βυθίστηκε ενώ και οι 25 επιβαίνοντες σώθηκαν. https://twitter.com/i/status/1524483226240262146 πηγή: e-nautilia.gr
11/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχουν προκαλέσει συμφόρηση στα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια σε όλον τον κόσμο, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή –σε πολλές περιπτώσεις-η μεταφορά προϊόντων, σύμφωνα με έρευνα της ασφαλιστικής εταιρεία AGCS, η οποία ανήκει στην Allianz. Τα διεθνή εμπορικά λιμάνια δεν μπορούν να ανταποκριθούν πλέον στις ανάγκες και τα προβλήματα δεν φαίνεται να λύνονται γρήγορα. «Τα lockdown στην Κίνα, αλλά και η έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων επιβραδύνουν το παγκόσμιο εμπόριο και τα προβλήματα πιθανώς θα συνεχιστούν για τους επόμενους μήνες», αναφέρει η μελέτη. Σύμφωνα με μελέτη, η ναυτιλία αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή «πρωτοφανή συμφόρηση λιμανιών», που προκλήθηκε από τις μεγάλες καθυστερήσεις σε πολλές βιομηχανίες στην παράδοση πρώτων υλών και ανταλλακτικών στην αρχή της πανδημίας του κορωνοϊού πριν από δύο χρόνια. Στην ανάλυσή της για τους ναυτιλιακούς κινδύνους, η AGCS παρουσιάζει μια ζοφερή εικόνα της τρέχουσας κατάστασης. Για παράδειγμα, μόνο το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου, στη Σαγκάη, θα…
09/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
To «μολυσμένο» καύσιμο το οποίο προμηθεύτηκαν αρκετά πλοία πριν από μερικές εβδομάδες στη Σιγκαπούρη φορτώθηκε από δεξαμενόπλοιο στα ΗΑΕ, όπως ενημέρωσαν σχετικά οι αρχές της Σιγκαπούρης την Πέμπτη 5 Μαΐου. Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) ανακοίνωσε ότι εξακρίβωσε την πηγή της μόλυνσης μετά από έλεγχο που διεξήγαγε στο καύσιμο που αγοράστηκε από την Glencore και εν συνεχεία από την PetroChina Co. To καύσιμο, μετά τη φόρτωσή του στο λιμάνι Khor Fakkan στα ΗΑΕ, μεταφέρθηκε σε αποθηκευτικές εγκαταστάσεις το Tanjung Pelepas στη Μαλαισία προς περαιτέρω πρόσμειξη, πριν τελικά καταλήξει στη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με την MPA. Παρά το γεγονός ότι Glencore και PetroChina προέβησαν στους κατάλληλους ελέγχους, δεν κατάφεραν να εντοπίσουν έγκαιρα τη μόλυνση του καυσίμου, απόρροια της ανάμειξης του με ακατάλληλες ουσίες. Υπενθυμίζεται ότι 200 πλοία προμηθεύτηκαν το «μολυσμένο» καύσιμο και τα 80 εξ αυτών ανέφεραν σημαντικά προβλήματα στις μηχανές και στις αντλίες καυσίμων. Τέλος, η MPA ανακοίνωσε…
06/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Από έξω μοιάζει με κανονικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Tο Yara Birkeland θεωρείται ωστόσο επανάσταση στη ναυτιλία. Εάν όλα πάνε όπως, έχει σχεδιαστεί το ηλεκτροκίνητο πλοίο θα μεταφέρει αυτόνομα αγαθά χωρίς να εκπέμπει ρύπους στην ατμόσφαιρα. Οι δοκιμές με το νέο πλοίο κοντέινερ ξεκίνησαν την Πρωτομαγιά και θα διαρκέσουν δύο χρόνια. Στη νότια Νορβηγία, από το λιμάνι του Μπρέβικ μέχρι τις εγκαταστάσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το Yara Birkeland θα μεταφέρει λιπάσματα, καλύπτοντας αρχικά μία απόσταση 13 χλμ. Στην πρώτη φάση το πρωτότυπο πλοίο θα ελέγχεται χειροκίνητα από τον καπετάνιο Τόμας Φέβανγκ: «Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κάμερες, εσωτερικά και εξωτερικά, καθώς επίσης και με κάμερα νυχτερινής όρασης. Χάρη στο ραντάρ είναι σε θέση να διακρίνει στο νερό διαφορετικά αντικείμενα, στη συνέχεια να τα κινηματογραφεί και τέλος να αποφασίζει πώς θα αντιδράσει για να αποφύγει τις συγκρούσεις». Ο Τόμας Φέβανγκ εκτιμά ωστόσο ότι θα χρειαστεί ακόμα χρόνος έως ότου η δουλειά του…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή