Σήμερα: 29/11/2022

ΑΡΘΡΑ - ΟΜΙΛΙΕΣ

Σάββατο, 26 Νοεμβρίου 2022 11:45

Ξύδι – Ξύδι! - Άρθρο – Παρέμβαση.

Γράφτηκε από τον
Το εφοπλιστικό κεφάλαιο αυτής της χώρας εδώ και δεκαετίες έχει επιβάλει την απόλυτη κηδεμονία του στο παραδομένο αστικό πολιτικό σύστημα, στις στρατηγικές τους επιδιώξεις και το έχει μετατρέψει σε ανδρείκελα που υλοποιούν την γραμμή τους εντός και εκτός χώρας η οποία είναι προσανατολισμένη στο δόγμα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους! Παράλληλα έχουν επενδύσει πλουσιοπάροχα στον κρίσιμο τομέα των ΜΜΕ με αποτέλεσμα να έχουν θέσει υπό τον έλεγχο τους την πληροφόρηση σε τέτοιο βαθμό που έχουν «κλείσει» κάθε χαραμάδα να ακουστεί και να γραφτεί και η παραμικρή επικριτική άποψη για τα έργα και τις ημέρες τους! Τηλεοπτικά κανάλια, εφημερίδες, ραδιόφωνα, μεγάλες ιστοσελίδες και άλλα ΜΜΕ, οι ιδιοκτήτες και τα διευθυντικά στελέχη έχουν αποκλείσει και εξοστρακίσει κάθε κριτική άποψη για την πολιτική τους. Έτσι το παραγόμενο αποτέλεσμα που βγαίνει στην επιφάνεια (δημοσιότητα) να είναι η προβολή του «θεάρεστου» έργου τους , η αγιοποίηση της επιχειρηματικής τους δράσης και μαζί των «κοινωφελών»…
Σε ολόκληρο τον κόσμο έχει αναπτυχθεί ένα τεράστιο κίνημα για την προστασία του περιβάλλοντος και των κινδύνων που διαμορφώνει η ανεξέλεγκτη επιχειρηματική δραστηριότητα η  οποία αποδεδειγμένα ενοχοποιείται στο όνομα της αύξησης των κερδών και οδηγούν τον πλανήτη στα όρια της απόλυτης καταστροφής. Οι διεθνείς συναντήσεις και οι έως τώρα αποφάσεις που λαμβάνονται εκεί συνιστούν ημίμετρα και η κατάσταση οδηγείται σε ένα περιβαλλοντικό ολοκαύτωμα χωρίς ωστόσο να αγγίζει τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και τις κυβερνήσεις τους! Ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της αδυσώπητης καταστροφής όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία των μελετών και ειδικών αφορούν τα βρώμικα Ναυτιλιακά καύσιμα. Σε αυτόν τον κρίσιμο και νευραλγικό τομέα η χώρα μας λόγω του μεγέθους της Ναυτιλίας θα έπρεπε και όφειλε να διαδραματίσει ένα σπουδαίο ρόλο… Δυστυχώς οι Έλληνες εφοπλιστές αναδεικνύονται και αυτή τη φορά οι θλιβεροί πρωταγωνιστές που διαρκώς βάζουν εμπόδια στη λήψη των αποφάσεων τόσο στους διεθνείς οργανισμούς όσο και σε περιφερειακό επίπεδο (ΙΜΟ- Ευρωπαϊκή…
Η κινεζική κρατική πολυεθνική Cosco έλαβε το Ο.Κ. από το ΣτΕ για το Master Plan (με μοναδικές παρατηρήσεις  να εκπονηθεί ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη της περιοχής) και έτσι με τη συνδρομή της «ανεξάρτητης» δικαιοσύνης η Cosco  βάζει πλώρη να προχωρήσει στο τερατώδες σχέδιο της για την μετατροπή του λιμανιού σε μια νέα έκδοση (ελληνική αυτή τη φορά) China Τown!! Οι ανησυχίες, τα τεκμηριωμένα στοιχεία Σωματείων, φορέων, επιτροπών αγώνα, Συλλόγων αλλά και χιλιάδων κατοίκων της ευρύτερης περιοχής στην ουσία το ανώτατο δικαστικό όργανο τις πέταξε στο καλάθι των αχρήστων! Το έγκλημα που διέπραξε η «αριστερή» κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ο «καλός» Υπουργός Ε.Ν. Θ. Δρίτσας το συνέχισε με την ίδια συνέπεια η κυβέρνηση της ΝΔ ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο στους Κινέζους να υλοποιήσουν το «εμβληματικό» τους έργο! Ο δρόμος για να μετατραπεί το λιμάνι σε γκέτο της Cosco ήδη έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή! Σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα στα άμεσα σχέδια των…
Άρθρο – Παρέμβαση Εδώ και πάνω από 7 χρόνια η ΠΕΝΕΝ είναι το μοναδικό Σωματείο το οποίο έχει κηρύξει πόλεμο στο ιδιότυπο καθεστώς εργασιακής γαλέρας που έχει επιβάλει η ναυτιλιακή εταιρεία Sea Jets, πλοιοκτησίας M. Hλιόπουλου, στα πλοία της! Είναι η περίοδος που η εταιρεία αναπτύσσεται, γιγαντώνεται και αυξάνει κάθε χρόνο τον ακτοπλοϊκό της στόλο, κυρίως στην κατηγορία των ταχύπλοων σκαφών.... Ήταν ακριβώς τότε, όπως είχαμε επαναλαμβανόμενα αποκαλύψει και καταγγείλει, πως η κάθε πρόσληψη Ναυτεργάτη περνούσε από ιδιαίτερη «συνέντευξη» με τον πλοιοκτήτη προκειμένου αυτός να κόψει και να ράψει τον μισθό του στα πλαίσια όχι της ΣΣΕ αλλά των «αντοχών και των δυνατοτήτων» της εταιρείας του!!! Στα πλαίσια αυτής της πρωτόγνωρης πρακτικής είναι απαραίτητο να θυμηθούμε ορισμένα από τα όσα έχουμε κατά καιρούς καταγγείλει. - Συνολικός μισθός Ναύτη ξεκινούσε από 1650 και ανάλογα μπορούσε να φθάσει τα 2150 διότι έτσι όριζε το αφεντικό… Εάν πάμε σε άλλες αντίστοιχες ειδικότητες τα…
Άρθρο-παρέμβαση Το αστικό κράτος και όλες έως τώρα οι κυβερνήσεις που πέρασαν από αυτό τον τόπο, επί δεκαετίες ολόκληρες προπαγανδίζουν, δίνουν εύσημα και αγιοποιούν το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο για τον πατριωτισμό του (το ίδιο κάνουν τα φιλικά σε αυτούς ΜΜΕ), τονίζοντας μεταξύ των άλλων με "πατριωτική υπερηφάνεια" την προσήλωσή τους στην ελληνική σημαία που κυματίζει στον ιστό της πρύμνης τους σε χιλιάδες ποντοπόρα πλοία σε όλα τα μήκη και πλάτη της υδρογείου!! Ένα από τα βασικά επιχειρήματα που χρησιμοποίησαν προπαγανδιστικά οι εφοπλιστές προκειμένου να θωρακίσουν ένα καθεστώς νόμιμης και μάλιστα συνταγματικής θεμελίωσης ήταν έως και σήμερα το σλόγκαν για την ενίσχυση και διεύρυνση του ελληνικού νηολογίου και της ελληνικής σημαίας! Στη βάση αυτής της γραμμής θεσπίστηκε και κατοχυρώθηκε η φορολογική ασυλία τους με 57 φοροαπαλλαγές (Ν.Δ 2687/1953) ενώ τις επόμενες δεκαετίες στο όνομα του ανταγωνισμού της διεθνούς Ναυτιλίας, οι εφοπλιστές εξασφάλισαν πλήθος προνομίων για να διατηρήσουν και να αυξήσουν τα…
Άρθρο Παρέμβαση Τις τελευταίες μέρες διαβάζουμε επανειλημμένα διάφορα δημοσιεύματα που φιλοξενούν δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών κ. Σταϊκούρα ότι θα αυξηθεί η εθελοντική συνεισφορά των εφοπλιστών από 40 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο σε 60 εκατομμύρια….. Η σχετική ανακοίνωση μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση, πώς είναι δυνατόν η βαθιά φιλοεφοπλιστική κυβέρνηση Μητσοτάκη να έλαβε μια απόφαση με την οποία έστω και συμβολικά αυξάνει το ετήσιο ποσόν της εθελοντικής φορολογικής εισφοράς των εφοπλιστών…. Ερευνώντας περισσότερο το θέμα βρήκαμε λαβράκι…. και σήμερα αποκαλύπτουμε την βρώμικη και προκλητική συναλλαγή κυβέρνησης – εφοπλιστών για το τι πραγματικά κρύβεται πίσω από αυτή την ανακοίνωση…. Πριν από αυτό όμως θέλουμε να υπενθυμίσουμε ορισμένα πράγματα που αφορούν την επιχειρηματική φορολογική μεταχείριση που απολαμβάνουν διαχρονικά οι μεγαλοεφοπλιστές της ποντοπόρου ναυτιλίας από το ελληνικό κράτος και όλες έως τώρα τις κυβερνήσεις! Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι είναι ο μοναδικός επιχειρηματικός κλάδος που απολαμβάνει 57 φοροαπαλλαγές οι οποίες είναι κατοχυρωμένες και συνταγματικά!!! Για να δούμε…
Η συμπλοκή Ναυτεργατών και αστυνομικών παρά την Λαχαναγοράν Άρθρο – Παρέμβαση Τα ιστορικά γεγονότα που αφορούν γενικά το εργατικό κίνημα αλλά και ειδικότερα το Ναυτεργατικό σ.κ. είναι συνδεδεμένα με σκληρούς αγώνες και μεγάλες μάχες που δόθηκαν για να θεμελιώσουν τα δικαιώματά μας. Από αυτή την άποψη η σχετική αρθρογραφία για το ν.σ.κ είναι ελάχιστη και όταν γίνεται κανόνας είναι στην παρουσίαση να επιστρατεύεται ένας διαστρεβλωτικός φακός με αποτέλεσμα να χάνονται οι αιτίες των προβλημάτων αλλά και τα κυρίαρχα πολιτικά – συνδικαλιστικά χαρακτηριστικά αυτών των ανεπανάληπτων αγώνων που έδωσαν από την πρώτη σχεδόν στιγμή που οργανώθηκαν στα Σωματεία τους οι Ναυτεργάτες. Βρισκόμαστε την περίοδο 1929 – 1933 όπου ξεσπάει στις ΗΠΑ μεγάλη οικονομική κρίση που γρήγορα επεκτείνεται σε όλον το καπιταλιστικό κόσμο. Χαρακτηριστικά στοιχεία της κρίσης το χρηματιστηριακό κραχ, η κατάρρευση των τραπεζών και παράλληλα μπαίνει λουκέτο σε χιλιάδες επιχειρήσεις και εκατομμύρια άνεργοι σε όλο τον κόσμο βρίσκονται στον δρόμο. Στο…
Άρθρο – Παρέμβαση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Η Ναυτιλιακή λέσχη Πειραιά είναι δημιούργημα των μεγαλοεφοπλιστών της ποντοπόρου Ναυτιλίας αλλά και του ετέρου μηχανισμού της του ΝΕΕ και αποτελεί χώρο συνάντησης που τόσο επίσημα, όσο και μεταξύ τυριού και αχλαδιού και των πανάκριβων κρασιών που απολαμβάνουν, συζητούν τα Ναυτιλιακά δρώμενα, αλλά είναι και χώρος που χρησιμοποιείται για επίσημες εκδηλώσεις και ομιλίες! Από την εφοπλιστική λέσχη έχουν κατά καιρούς παρελάσει Πρωθυπουργοί, Υπουργοί, Αρχηγοί κομμάτων, πολιτικοί παράγοντες, βουλευτές που ανήκουν σε όλο το συστημικό αστικό μπλοκ!! Το ακροατήριο σε αυτές τις εκδηλώσεις είναι επώνυμοι και ανώνυμοι εφοπλιστές, δεκάδες στελέχη τους αλλά και επιλεγμένοι «δημοσιογράφοι» που αναλαμβάνουν ακολούθως το έργο της «ενημέρωσης»! Να μην μας διαφύγει ότι μεταξύ των «σπουδαίων θαμώνων» βρίσκονται ενίοτε και οι εκάστοτε Γενικοί Γραμματείς της ΠΝΟ οι οποίοι αυτοί ως φτωχοί συγγενείς έχουν κυρίως «λόγο» χειροκροτητή! Παρακολουθώντας επί πολλά χρόνια τους εκπροσώπους του αστικού πολιτικού συστήματος που τους δίνεται το…
Άρθρο παρέμβαση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Η διετής πανδημία όπως φανερώνουν τα επίσημα στοιχεία εκτόξευσε την αξία του διεθνούς εμπορικού στόλου σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα! Το ίδιο και περισσότερο ισχύει για το διάστημα του ρωσο-ουκρανικού πολέμου που τα ναύλα έχουν σημειώσει ιστορικό υψηλό ρεκόρ. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η CLARKONSπροκύπτει ότι ο παγκόσμιος στόλος αγγίζει πλέον τα 2,2 δις DWT! Ο αριθμός αυτός σημαίνει αύξηση 1,4% της προσφοράς. Οι παραγγελίες ήδη έχουν σπάσει ρεκόρ, ιδιαίτερα στα LNG’s. Το πρώτο 6μηνο του 2022 παραγγέλθηκαν 94 πλοία αξίας 19,7 δις δολαρίων! Επίσης έντονη παρουσιάζεται και η κίνηση σε αγοραπωλησίες πλοίων. Έτσι πάνω από 71 εκατομμύρια DWTάλλαξαν χέρια το πρώτο εξάμηνο αυτού του χρόνου με την αξία τους να ανέρχεται στα 28 δις δολάρια. Αντίθετα οι διαλύσεις πλοίων σημειώνουν υποχώρηση…. Το Α΄ εξάμηνο πήγαν για τα διαλυτήρια 8 εκατομμύρια DWT. Αυτός ο αριθμός είναι ο δεύτερος χαμηλότερος σε διαλύσεις από…
Άρθρο Παρέμβαση Η ταξική Ναυτεργατική άποψη στα γεγονότα Τα «γηρασμένα» πλοία των εφοπλιστών αποδεικνύονται ο κρυφός θησαυρός στα χέρια τους την τελευταία χρονική περίοδο…. Η διαταραχή που επικρατεί στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο (λόγω πανδημίας και του ρωσο-ουκρανικού πολέμου) καθώς και οι ελλείψεις νέων πλοίων έχουν μετατρέψει τα παλιά πλοία σε χρυσορυχείο αφού οι ναύλοι σε αυτά έχουν εντυπωσιακή άνοδο! Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πλοίο «SYNERGYOAKLAND», ηλικίας 15 ετών, του πλοιοκτήτη της EUROSEAS Αριστείδη Πίττα, το οποίο το αγόρασε 10 εκατομμύρια δολάρια! Κατά την διάρκεια της τελευταίας περιόδου με τα προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο, η εταιρεία κέρδισε 21 εκατομμύρια δολάρια σε λιγότερο από 100 μέρες εξασφαλίζοντας ημερήσιο ναύλο το ψηλότερο στην ιστορία για ένα πλοίο του μεγέθους του! Η υποχώρηση της πανδημίας έχει οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση στην ζήτηση καταναλωτικών αγαθών. Η συμφόρηση στα λιμάνια ήταν ακόμη ένας λόγος ενώ η επιβράδυνση στις ναυπηγήσεις πλοίων συνέβαλαν στην εκτίναξη των…
Σελίδα 1 από 13
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή