Σήμερα: 09/08/2022
ΑΡΘΡΑ - ΟΜΙΛΙΕΣ
25/Ιουλ/2022 Γράφτηκε από τον
Άρθρο Παρέμβαση Τις τελευταίες μέρες διαβάζουμε επανειλημμένα διάφορα δημοσιεύματα που φιλοξενούν δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών κ. Σταϊκούρα ότι θα αυξηθεί η εθελοντική συνεισφορά των εφοπλιστών από 40 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο σε 60 εκατομμύρια….. Η σχετική ανακοίνωση μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση, πώς είναι δυνατόν η βαθιά φιλοεφοπλιστική κυβέρνηση Μητσοτάκη να έλαβε μια απόφαση με την οποία έστω και συμβολικά αυξάνει το ετήσιο ποσόν της εθελοντικής φορολογικής εισφοράς των εφοπλιστών…. Ερευνώντας περισσότερο το θέμα βρήκαμε λαβράκι…. και σήμερα αποκαλύπτουμε την βρώμικη και προκλητική συναλλαγή κυβέρνησης – εφοπλιστών για το τι πραγματικά κρύβεται πίσω από αυτή την ανακοίνωση…. Πριν από αυτό όμως θέλουμε να υπενθυμίσουμε ορισμένα πράγματα που αφορούν την επιχειρηματική φορολογική μεταχείριση που απολαμβάνουν διαχρονικά οι μεγαλοεφοπλιστές της ποντοπόρου ναυτιλίας από το ελληνικό κράτος και όλες έως τώρα τις κυβερνήσεις! Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι είναι ο μοναδικός επιχειρηματικός κλάδος που απολαμβάνει 57 φοροαπαλλαγές οι οποίες είναι κατοχυρωμένες και συνταγματικά!!! Για να δούμε…
19/Ιουλ/2022 Γράφτηκε από τον
Η συμπλοκή Ναυτεργατών και αστυνομικών παρά την Λαχαναγοράν Άρθρο – Παρέμβαση Τα ιστορικά γεγονότα που αφορούν γενικά το εργατικό κίνημα αλλά και ειδικότερα το Ναυτεργατικό σ.κ. είναι συνδεδεμένα με σκληρούς αγώνες και μεγάλες μάχες που δόθηκαν για να θεμελιώσουν τα δικαιώματά μας. Από αυτή την άποψη η σχετική αρθρογραφία για το ν.σ.κ είναι ελάχιστη και όταν γίνεται κανόνας είναι στην παρουσίαση να επιστρατεύεται ένας διαστρεβλωτικός φακός με αποτέλεσμα να χάνονται οι αιτίες των προβλημάτων αλλά και τα κυρίαρχα πολιτικά – συνδικαλιστικά χαρακτηριστικά αυτών των ανεπανάληπτων αγώνων που έδωσαν από την πρώτη σχεδόν στιγμή που οργανώθηκαν στα Σωματεία τους οι Ναυτεργάτες. Βρισκόμαστε την περίοδο 1929 – 1933 όπου ξεσπάει στις ΗΠΑ μεγάλη οικονομική κρίση που γρήγορα επεκτείνεται σε όλον το καπιταλιστικό κόσμο. Χαρακτηριστικά στοιχεία της κρίσης το χρηματιστηριακό κραχ, η κατάρρευση των τραπεζών και παράλληλα μπαίνει λουκέτο σε χιλιάδες επιχειρήσεις και εκατομμύρια άνεργοι σε όλο τον κόσμο βρίσκονται στον δρόμο. Στο…
12/Ιουλ/2022 Γράφτηκε από τον
Άρθρο – Παρέμβαση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Η Ναυτιλιακή λέσχη Πειραιά είναι δημιούργημα των μεγαλοεφοπλιστών της ποντοπόρου Ναυτιλίας αλλά και του ετέρου μηχανισμού της του ΝΕΕ και αποτελεί χώρο συνάντησης που τόσο επίσημα, όσο και μεταξύ τυριού και αχλαδιού και των πανάκριβων κρασιών που απολαμβάνουν, συζητούν τα Ναυτιλιακά δρώμενα, αλλά είναι και χώρος που χρησιμοποιείται για επίσημες εκδηλώσεις και ομιλίες! Από την εφοπλιστική λέσχη έχουν κατά καιρούς παρελάσει Πρωθυπουργοί, Υπουργοί, Αρχηγοί κομμάτων, πολιτικοί παράγοντες, βουλευτές που ανήκουν σε όλο το συστημικό αστικό μπλοκ!! Το ακροατήριο σε αυτές τις εκδηλώσεις είναι επώνυμοι και ανώνυμοι εφοπλιστές, δεκάδες στελέχη τους αλλά και επιλεγμένοι «δημοσιογράφοι» που αναλαμβάνουν ακολούθως το έργο της «ενημέρωσης»! Να μην μας διαφύγει ότι μεταξύ των «σπουδαίων θαμώνων» βρίσκονται ενίοτε και οι εκάστοτε Γενικοί Γραμματείς της ΠΝΟ οι οποίοι αυτοί ως φτωχοί συγγενείς έχουν κυρίως «λόγο» χειροκροτητή! Παρακολουθώντας επί πολλά χρόνια τους εκπροσώπους του αστικού πολιτικού συστήματος που τους δίνεται το…
11/Ιουλ/2022 Γράφτηκε από τον
Άρθρο παρέμβαση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Η διετής πανδημία όπως φανερώνουν τα επίσημα στοιχεία εκτόξευσε την αξία του διεθνούς εμπορικού στόλου σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα! Το ίδιο και περισσότερο ισχύει για το διάστημα του ρωσο-ουκρανικού πολέμου που τα ναύλα έχουν σημειώσει ιστορικό υψηλό ρεκόρ. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η CLARKONSπροκύπτει ότι ο παγκόσμιος στόλος αγγίζει πλέον τα 2,2 δις DWT! Ο αριθμός αυτός σημαίνει αύξηση 1,4% της προσφοράς. Οι παραγγελίες ήδη έχουν σπάσει ρεκόρ, ιδιαίτερα στα LNG’s. Το πρώτο 6μηνο του 2022 παραγγέλθηκαν 94 πλοία αξίας 19,7 δις δολαρίων! Επίσης έντονη παρουσιάζεται και η κίνηση σε αγοραπωλησίες πλοίων. Έτσι πάνω από 71 εκατομμύρια DWTάλλαξαν χέρια το πρώτο εξάμηνο αυτού του χρόνου με την αξία τους να ανέρχεται στα 28 δις δολάρια. Αντίθετα οι διαλύσεις πλοίων σημειώνουν υποχώρηση…. Το Α΄ εξάμηνο πήγαν για τα διαλυτήρια 8 εκατομμύρια DWT. Αυτός ο αριθμός είναι ο δεύτερος χαμηλότερος σε διαλύσεις από…
28/Ιουν/2022 Γράφτηκε από τον
Άρθρο Παρέμβαση Η ταξική Ναυτεργατική άποψη στα γεγονότα Τα «γηρασμένα» πλοία των εφοπλιστών αποδεικνύονται ο κρυφός θησαυρός στα χέρια τους την τελευταία χρονική περίοδο…. Η διαταραχή που επικρατεί στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο (λόγω πανδημίας και του ρωσο-ουκρανικού πολέμου) καθώς και οι ελλείψεις νέων πλοίων έχουν μετατρέψει τα παλιά πλοία σε χρυσορυχείο αφού οι ναύλοι σε αυτά έχουν εντυπωσιακή άνοδο! Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πλοίο «SYNERGYOAKLAND», ηλικίας 15 ετών, του πλοιοκτήτη της EUROSEAS Αριστείδη Πίττα, το οποίο το αγόρασε 10 εκατομμύρια δολάρια! Κατά την διάρκεια της τελευταίας περιόδου με τα προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο, η εταιρεία κέρδισε 21 εκατομμύρια δολάρια σε λιγότερο από 100 μέρες εξασφαλίζοντας ημερήσιο ναύλο το ψηλότερο στην ιστορία για ένα πλοίο του μεγέθους του! Η υποχώρηση της πανδημίας έχει οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση στην ζήτηση καταναλωτικών αγαθών. Η συμφόρηση στα λιμάνια ήταν ακόμη ένας λόγος ενώ η επιβράδυνση στις ναυπηγήσεις πλοίων συνέβαλαν στην εκτίναξη των…
09/Ιουν/2022 Γράφτηκε από τον
Άρθρο Παρέμβαση Το μεταφορικό έργο στις δρομολογιακές γραμμές μεταξύ των ελληνικών λιμανιών και των αντίστοιχων ιταλικών στην Αδριατική έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε ένα νέο πεδίο οξύτατου ανταγωνισμού (εμπορικού – οικονομικού) για επικράτηση και κυριαρχία ώστε να αυξήσουν τα μερίδιά τους τόσο στην επιβατική όσο και στην διακίνηση οχημάτων και εμπορευμάτων και βέβαια την κερδοφορία των δύο ανταγωνιστικών μπλοκ! Η πολιτική κρίση, η εμφύλια σύρραξη στην Γιουγκοσλαβία και η στρατιωτική επίθεση των δυνάμεων του ΝΑΤΟ στο τέλος της δεκαετίας του 1990, είχε απογειώσει την γραμμή αυτή, αφού υπήρχε μπλόκο στις οδικές μεταφορές μέσω Γιουγκοσλαβίας, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί και να γιγαντωθεί η μεταφορική – εμπορική και επιβατική κίνηση από τα λιμάνια Πάτρας – Ηγουμενίτσας με κατεύθυνση το Πρίντεζι, το Μπάρι, την Αγκώνα, την Τεργέστη, την Βενετία με τελικό προορισμό των εμπορευμάτων τις χώρες της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης. Την περίοδο εκείνη τα πλοία που δραστηριοποιούνταν στις γραμμές αυτές είχαν…
31/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και οι Υπουργοί Εξωτερικών Ν. Δένδιας και ΥΕΝ Γ. Πλακιωτάκης έχουν με δική τους ευθύνη εμπλέξει την χώρα, τον λαό και τους Ναυτεργάτες σε επικίνδυνα παιχνίδια προκειμένου να κάνουν οι ίδιοι τους υπάκουους και πειθαρχημένους στον Μπάϊντεν και στην λυκοσυμμαχία του ΝΑΤΟ! Για 5η μέρα οι 47 Ναυτεργάτες των δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων παραμένουν όμηροι – αιχμάλωτοι στα γεωπολιτικά παιχνίδια των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ και στους ανταγωνισμούς με το Ιράν εκθέτοντάς τους σε θανάσιμο κίνδυνο όπως επίσης την ναυσιπλοΐα, την ασφάλεια των Ναυτεργατών στην ευρύτερη περιοχή του περσικού κόλπου! Η κυβέρνηση παρά την απεγνωσμένη προσπάθειά της να αποποιηθεί των ευθυνών της για την πειρατική ενέργεια των Ιρανικών αρχών, ήταν αυτή που προκάλεσε την σοβαρή αυτή διένεξη με το Ιράν. Τα γεγονότα είναι ξεκάθαρα… Θυμίζουμε και επαναλαμβάνουμε τα παρακάτω: Τον περασμένο μήνα οι ελληνικές αρχές κράτησαν και κατάσχεσαν το Δ/Ξ Ρωσικής σημαίας «PEGAS» στην Κάρυστο χωρίς όπως αποδείχτηκε…
23/Μαϊ/2022 Γράφτηκε από τον
Άρθρο-Παρέμβαση Από την περσινή καλοκαιρινή σεζόν βρίσκεται σε εξέλιξη για πρώτη φορά αισθητή έλλειψη Ναυτεργατικού δυναμικού για την κάλυψη θέσεων Ναυτικής εργασίας στην επιβατηγό και φορτηγό Ναυτιλία στο εσωτερικό της χώρας μας. Το σημείωμα αυτό δεν έχει αναφορά στην ποντοπόρο Ναυτιλία. Αυτή η ανεπάρκεια συνεχίστηκε και κατά τον χειμώνα του 2021 - 2022 ενώ εντάθηκε την περίοδο της άνοιξης... και προφανώς θα πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις μέσα στο φετινό καλοκαίρι! Είναι πλέον απόλυτα εξακριβωμένο ότι το διάστημα της άνοιξης, που επανδρώνεται το σύνολο των επιβατικών πλοίων, και για πολλές ειδικότητες, τόσο από στοιχεία των σωματείων όσο και από το ΓΕΝΕ, ότι μηδενίστηκε ο αριθμός των ανέργων... Το γεγονός αφορά το σύνολο σε ειδικότητες Ναυτικής εργασίας αλλά όχι σε όλες και με τους ίδιους ρυθμούς ελλείψεων... Για πρώτη φορά η έλλειψη αυτή οδήγησε σειρά Ναυτιλιακών ακτοπλοϊκών εταιρειών να απευθύνονται σε Ναυτεργατικά σωματεία (και στην ΠΕΝΕΝ), αλλά προσέφυγαν και σε δημόσιες ανακοινώσεις στα…
13/Απρ/2022 Γράφτηκε από τον
Αγαπητοί σ/φοι και σ/φισες Σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση και θεωρούμε αξιόλογη και θετική την πρωτοβουλία σας για την συνδιάσκεψη. Από την αρχή θέλουμε να τονίσουμε ότι η ΠΕΝΕΝ ως ένα μαχητικό – αγωνιστικό εργατικό Σωματείο πήραμε δημόσια θέση με ανακοίνωσή μας και καταδικάσαμε απερίφραστα την στρατιωτική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Θεωρούμε και πιστεύουμε ότι η πολεμική αυτή αναμέτρηση συνιστά μια επικίνδυνη κλιμάκωση στους αδυσώπητους ανταγωνισμούς της δύσης με την Ρωσία και στην βάση αυτής της διαπίστωσης πυροδοτείται ένας τεράστιος κίνδυνος για την ασφάλεια, την ειρήνη στην περιοχή και σε ολόκληρο τον κόσμο. Για τον σκοπό αυτό ήδη πραγματοποιήσαμε πλατιά και ανοιχτή αντιπολεμική εκδήλωση ως ΠΕΝΕΝ με την συμμετοχή πολλών Ναυτεργατών και με ομιλητές δυνάμεις της εξωκοινοβουλευτικής κομμουνιστικής αριστεράς. Επίσης συνδιοργανώσαμε με τα εργατικά συνδικάτα του Πειραιά και το Εργατικό Κέντρο της πόλης μεγάλη αντιπολεμική συγκέντρωση με αφορμή την έλευση στο λιμάνι του Πειραιά του πολεμικού αεροπλανοφόρου «Σαρλ Ντε…
10/Μαρ/2022 Γράφτηκε από τον
Παρακάτω αναφερόμαστε σε τρία προβλήματα τα οποία υποτίθεται ότι η νέα ηγεσία της ΠΝΟ έθεσε ως στόχο την επίλυσή τους μέσα από την υπογραφή των ΣΣΕ για το 2022. Στην γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου-Κεφαλλονιάς εδώ και χρόνια επικρατεί ένα αντεργατικό καθεστώς διαφορετικό από τα άλλα Πορθμεία με αποτέλεσμα να εγκυμονούν κίνδυνοι, με ότι αυτό συνεπάγεται. Στο ανωτέρω Πορθμείο, στο οποίο επικρατεί το μονοπώλιο (LEVANTE) εδώ και πολλά χρόνια, παραβιάζεται η ΣΣΕ με την ανοχή των τοπικών λιμενικών αρχών, του ΥΕΝ και συνδράμει με την αδιαφορία της και η αυτοεπικαλούμενη «νέα» γραμμή της ΠΝΟ. Χρόνια στην συγκεκριμένη γραμμή δεν θέλησε και εξακολουθεί να μη θέλει να δώσει ουσιαστικές λύσεις, μάλιστα δεν έχει περάσει πολύς καιρός που σε εκτελεστική της ΠΝΟ πάρθηκε απόφαση για δράση και να γίνει παρέμβαση στο Πορθμείο της Κυλλήνης όμως στην πράξη την απόφαση αυτή την ξέχασε αμέσως και την πέταξε στον κάλαθο τον αχρήστων. Από την άλλη το τοπικό…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή