Σήμερα: 24/01/2021
ΑΡΘΡΑ - ΟΜΙΛΙΕΣ
04/Ιαν/2021 Γράφτηκε από τον
Η κυριακάτικη εφημερίδα(1) που έχει ευλαβικά αναλάβει τον ρόλο της αγιοποίησης του παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου και σε κάθε τεύχος της το υμνολογεί είναι αυτή που είχε και αυτή την φορά τα σκήπτρα στην εξαγγελία του "χαρμόσυνου" νέου για τους νέους που θέλουν να ασκήσουν το ναυτικό επάγγελμα....... Στο πλαίσιο αυτό μαθαίνουμε ότι η ΕΕΕ "προετοιμάζει" εντατικά σχέδια ενημέρωσης των νέων σε πανελλαδικό επίπεδο σε μια προσπάθεια προσέλκυσής τους στο ναυτικό επάγγελμα. Μάλιστα για το προπαγανδιστικό της υπόθεσης η εφημερίδα δεν χρησιμοποιεί ως ντελάλη κάποιον επώνυμο εφοπλιστή αλλά υπαλληλικό στέλεχος ναυτιλιακής εταιρείας(2) ο οποίος ο ίδιος ουδεμία σχέση είχε ή έχει με την ποντοπόρο ναυτιλία αλλά σε τακτικά διαστήματα εμφανίζεται σε φιλοεφοπλιστικά ΜΜΕ να αβαντάρει την εκάστοτε γραμμή και πολιτική που χαράσσει η ΕΕΕ.... Στο περισπούδαστο προπαγανδιστικό δημοσίευμα πληροφορούμαστε ότι η ΕΕΕ έχει βάλει το μεγάλο στοίχημα να πετύχει την προσέλκυση 50000 νέων ελλήνων ναυτικών με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο…
26/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Στο διάστημα της πανδημίας έχει ξεσηκωθεί ένας τεράστιος κουρνιαχτός γύρω από την κατάσταση, τα προβλήματα και τις συνέπειες που διαμορφώνονται στον κλάδο της Ακτοπλοΐας. Σε αυτό πρωταγωνιστές είναι οι Ακτοπλοϊκές εταιρίες, η κυβέρνηση μαζί με την Αξιωματική Αντιπολίτευση και μαζί βεβαίως τα φιλικά ΜΜΕ τα οποία αναλαμβάνουν ως παπαγαλάκια να εξειδικεύσουν και να περάσουν τα ανάλογα μηνύματα στην ευρύτερη κοινωνία. Το μήνυμα που εκπέμπουν είναι ότι η Ακτοπλοΐα βυθίζεται, οι ναυτιλιακές εταιρίες καταρρέουν, το παρόν είναι ζοφερό και το μέλλον ακόμη πιο αβέβαιο. Δεν μας προκαλεί εντύπωση αφού μέσα στην πανδημία συνολικά το κεφάλαιο και τμήματά του ανεξάρτητα από τον βαθμό που θίγονται από την οικονομική και υγειονομική κρίση βρήκαν την ευκαιρία να ξεσπαθώσουν και έτσι να φέρουν στο προσκήνιο αιτήματα, στόχους και απαιτήσεις που σε περίοδο κανονικότητας δεν θα τολμούσαν. Από την άλλη η κυβερνητική πολιτική της Ν.Δ συνεχώς προσφέρει νέες παροχές, νέα πακέτα δις ευρώ και πλήθος φορολογικών…
29/Οκτ/2020 Γράφτηκε από τον
Άρθρο Η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ και προσωπικά ο επικεφαλής αυτής και εκλεκτός των εφοπλιστών κ. Πλακιωτάκης μαζί με τις υπηρεσίες και τους συνεργάτες του όπως όλα δείχνουν ξημεροβραδιάζονται και εργάζονται πυρετωδώς για να προωθήσουν σε όλα τα πεδία των αρμοδιοτήτων τους τα εφοπλιστικά συμφέροντα και τις αξιώσεις τους προκειμένου να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία τους. Είναι γνωστές οι ρυθμίσεις που προωθήθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ και του Υπουργού Ε.Ν με τον νόμο 4714/2020 ο οποίος ψηφίστηκε πρόσφατα με εντολή του εφοπλιστικού κατεστημένου και οι οποίες κατακρεουργούν την ισχύουσα ΣΣΕ και τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών στην ποντοπόρο Ναυτιλία. Δύο νέες ειδήσεις που πέρασαν στα ψιλά των ΜΜΕ δείχνουν ότι ο προσανατολισμός της κυβέρνησης στην άσκηση της Ναυτιλιακής πολιτικής αρχίζει και τελειώνει στην εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων. 1) Στον πτωχευτικό κώδικα που πέρασε μόλις προχθές από την Βουλή με τροπολογία Πλακιωτάκη στο όνομα της "διασφάλισης της θαλάσσιας…
23/Οκτ/2020 Γράφτηκε από τον
Εδώ και 10 χρόνια το εφοπλιστικό κατεστημένο και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (αξιοποιώντας την στάση του παραδομένου ν.σ.κ του εργοδοτικού και κομματικού συνδικαλισμού) έθεσε επί τάπητος την κατάργηση της ΣΣΕ για την ποντοπόρο Ναυτιλία. Για τον σκοπό αυτό επίσης επιστράτευσε όλα αυτά τα χρόνια δεκάδες πληρωμένες γραφίδες στον δημοσιογραφικό χώρο για να σηκώσει ένα τεράστιο κουρνιαχτό προκειμένου η βρώμικη αυτή πρωτοβουλία της να περάσει σε ευρύτερα κοινωνικά - λαϊκά στρώματα και στην νεολαία που ασφυκτιά όλα αυτά τα χρόνια κατέχοντας σταθερά επίπεδα ρεκόρ στην ανεργία, παράλληλα να σηματοδοτήσουν ότι δήθεν κόπτονται για την ανεργία και ότι με την πρωτοβουλία τους θα συμβάλουν τα μέγιστα στην αντιμετώπιση του μεγάλου αυτού κοινωνικού προβλήματος. Παράλληλα εγκαινίασαν μια προβοκατόρικη επίθεση ενάντια στην ΠΕΝΕΝ την οποία επιδίωξαν να στιγματίσουν ότι αποτελεί τον συνδικαλιστικό φορέα που αντιστέκεται στην απασχόληση νέων ανθρώπων στην Ναυτιλία, εξυπηρετεί με την άρνησή της ύποπτα και αλλότρια συμφέροντα και έριξαν στην πυρά…
29/Σεπ/2020 Γράφτηκε από τον
Ενώ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το δεύτερο στάδιο της πανδημίας σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και στην χώρα μας, και τα μέτρα που λαμβάνονται είναι διαδοχικά και ολοένα πιο αυστηρότερα, μεταξύ των οποίων και τα τοπικά lockdown (Γαλλία - Βρετανία - Ισπανία - Ιταλία - Βέλγιο κ.λπ), ορισμένες από τις πολυεθνικές εταιρίες που κυριαρχούν στον τομέα της κρουαζιέρας έβγαλαν τα πλοία τους στην Μεσόγειο, το Αιγαίο και αλλού εμπλέκοντας χιλιάδες επιβαίνοντες (πληρώματα και επιβάτες) σε τεράστιους κινδύνους. Οι κανόνες του επιχειρηματικού κέρδους μπαίνουν για άλλη μια φορά πάνω από την ζωή και την προστασία της ανθρώπινης ζωής και θλιβεροί πρωταγωνιστές είναι οι πολυεθνικές της κρουαζιέρας, μεταξύ των οποίων και η γνωστή για την εκβιαστική πολιτική της TUI. Οι αστικές κυβερνήσεις και οι διεθνείς οργανισμοί σιωπούν μπροστά σε αυτό το ανοσιούργημα και τα ελληνικά ΜΜΕ ασχολούνται πόσα θα είναι τα επιβεβαιωμένα κρούσματα, πώς προήλθαν και εάν θα αφορούν μόνο τους…
18/Αυγ/2020 Γράφτηκε από τον
Άρθρο - Παρέμβαση Η υγειονομική κρίση που έχει ξεσπάσει σε παγκόσμια κλίμακα από τον περασμένο Φλεβάρη και οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στην πλειονότητα των χωρών του κόσμου στις μετακινήσεις των ανθρώπων και την διακοπή των αεροπορικών συνδέσεων, έφεραν στην επιφάνεια και στην συνέχεια γιγάντωσαν ένα τεράστιο πρόβλημα που σχετίζεται με τον εγκλωβισμό εκατοντάδων χιλιάδων Ναυτεργατών που παραμένουν στα πλοία για μεγάλο χρονικό διάστημα καθ’ υπέρβαση των δικαιωμάτων τους, όπως αυτά θεσπίζονται και κατοχυρώνονται στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τους. Το θαλάσσιο εμπόριο όχι μόνο δεν διακόπηκε και δεν περιορίστηκε αλλά αντίθετα ενισχύθηκε και αυξήθηκε την περίοδο της πανδημίας. Σύμφωνα με στοιχεία του IMOκαι της ITF, υπολογίζονται σήμερα ότι πάνω από 150.000 Ναυτεργάτες βρίσκονται σε πολύμηνη αναμονή για σκάντζα προκειμένου να παλινοστηθούν στις πατρίδες τους. Πρόκειται για ένα μεγάλων διαστάσεων κοινωνικό πρόβλημα που οι παρενέργειές του αφορούν την εργασιακή εξάντληση με τις αφόρητες συνθήκες εργασίας αλλά και ποικίλων ψυχολογικών προβλημάτων που διαμορφώνει…
13/Αυγ/2020 Γράφτηκε από τον
Μέλη και φίλοι της ΠΕΝΕΝ μας ζήτησαν να ενημερώσουμε σχετικά με τις θέσεις και την στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης αναφορικά με την τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή και με την οποία καταργείται η ΣΣΕ στη ποντοπόρο ναυτιλία. Η ΠΕΝΕΝ που διαχρονικά έχει μια ανεξάρτητη πολιτική θέση, η οποία καθορίζεται από τα ταξικά συμφέροντα της εργατικής τάξης, που αναπόσπαστο κομμάτι της είναι και οι Ναυτεργάτες, βρίσκεται σταθερά απέναντι στις ασκούμενες πολιτικές που διαχρονικά εφαρμόζονται στη ναυτιλία. Σχετικά με το παραπάνω ζήτημα επισημαίνουμε τα εξής: Η γραμμή των αστικών κομμάτων, όχι μόνο στη συγκεκριμένη τροπολογία, όχι μόνο στην ασκούμενη ναυτιλιακή πολιτική, αλλά συνολικά απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική και τις όποιες παραλλαγές παρουσιάζονται σε κυβερνητικό επίπεδο, ήταν και είναι σταθερή και αμετακίνητη έχοντας στο επίκεντρο τα επιχειρηματικά συμφέροντα, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους. Σ’ αυτό κεντρικό - καθοριστικό ζήτημα δεν υπάρχουν ουσιώδεις διάφορες μεταξύ των κομμάτων που ανήκουν στο…
01/Αυγ/2020 Γράφτηκε από τον
Άρθρο του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ στην εφημερίδα <ΠΡΙΝ> Η σταδιακή ομαλοποίηση που σημειώνεται στο υγειονομικό πρόβλημα στην χώρα μας, το άνοιγμα των επιχειρήσεων και η επαναλειτουργία του τουρισμού οδηγεί με την σειρά της σε ανοδική τροχιά και την κίνηση των ακτοπλοϊκών πλοίων που οι πληρότητες πλέον αγγίζουν το 100% του πρωτόκολλου επιβατών που έχει ορισθεί από τον ΕΟΔΥ. Όλο αυτό το διάστημα οι εφοπλιστές είχαν την γενναία στήριξη από την κυβέρνηση με δύο διαδοχικά πακέτα συνολικού ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, η επιδότηση των άγονων φέτος θα ξεπεράσει τα 110 εκατομμύρια ευρώ ενώ η κυβέρνηση διαβεβαιώνει τους εφοπλιστές ότι θα τους απαλλάξει την καλοκαιρινή περίοδο από τις εργοδοτικές εισφορές προς το ΝΑΤ. Επίσης έχει υποβληθεί αίτημα προς τις υπηρεσίες της Ε.Ε ώστε ο κλάδος της Ακτοπλοΐας να ενισχυθεί και με δικά της κονδύλια. Οι εφοπλιστές κατά την διάρκεια της καραντίνας ακινητοποίησαν και αποδρομολόγησαν την μεγάλη πλειοψηφία των πλοίων του, απέλυσαν μαζικά…
29/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από τον
Το παρασιτικό εφοπλιστικό κεφάλαιο το οποίο έχει οικοδομήσει μια τεράστια οικονομική αυτοκρατορία στον τόπο μας (η οποία αποκτήθηκε πάνω στην άγρια εκμετάλλευση των Ναυτεργατών και τις ανείπωτες θυσίες τους αλλά και σε ένα τερατώδες και αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο), την οποία διαφημίζει μαζί με τα χρυσωμένα παπαγαλάκια του ότι δήθεν είναι αποτέλεσμα του επιχειρηματικού δαιμονίου, της ευφυΐας, της οξυδέρκειας και της εξωγενούς επιχειρηματικότητας και άλλα τέτοια επικοινωνιακά τερτίπια, δεν χάνει την ευκαιρία, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων όπως η καταστροφή στο Μάτι, οι καταστροφικές πλημμύρες στη Μάνδρα, παλιότερα η φωτιά στην Ηλεία αλλά και πρόσφατα η υγειονομική κρίση με τον κορονοϊό να «σπρώχνει» κάποια ψίχουλα από τα υπερκέρδη του με στόχο να αποκαταστήσει την θρυμματισμένη εικόνα του στην κοινή γνώμη της χώρας μας και να εμφανιστεί ως ευαίσθητο και κοινωνικά αλληλέγγυο…. με διάφορες δωρεές και χορηγίες. Στην κατεύθυνση αυτή αξιοποιεί τον έλεγχο που έχει στα ΜΜΕ (σε πολλά το ίδιο έχει την…
18/Ιουν/2020 Γράφτηκε από τον
1) Ποιοί είναι οι στόχοι και ο μέχρι στιγμής απολογισμός της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας SOSΠειραιάς; Απάντηση: Κεντρικοί στόχοι όπως αυτοί ομόφωνα συμφωνήθηκαν στην ιδρυτική συνέλευση είναι η αγωνιστική παρέμβαση της Πρωτοβουλίας στα εργατικά - τοπικά - λαϊκά και κοινωνικά προβλήματα του Πειραιά και των συνοικιών του. Η στήριξη και η πλαισίωση των αγώνων που αναπτύσσονται στην πόλη. Η συνεργασία με άλλες αντισυστημικές δυνάμεις του λαϊκού μαζικού κινήματος σε κοινούς στόχους και διεκδικήσεις. Η ανάδειξη ενός άλλου δρόμου για τα λαϊκά προβλήματα που θα βρίσκεται στον αντίποδα της πολιτικής των αστικών κομμάτων και των αντίστοιχων δυνάμεών τους στις δημοτικές και περιφερειακές αρχές. Ο μέχρι τώρα απολογισμός είναι αξιόλογος και σε κάθε περίπτωση θετικός αφού η Αγωνιστική Πρωτοβουλία είχε ενεργητικότατη παρουσία σε όλες τις κινητοποιήσεις που αναπτύχθηκαν, ιδιαίτερα στα προβλήματα που αφορούν τα σχέδια κυβέρνησης - Cosco στο λιμάνι, σε ζητήματα περιβαλλοντικά, είχε παρουσία σε εργατικούς αγώνες καθώς και πλήθος άλλων κινητοποιήσεων που…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή