Σήμερα: 23/06/2021
ΑΡΘΡΑ - ΟΜΙΛΙΕΣ
27/Απρ/2021 Γράφτηκε από τον
Άρθρο Παρέμβαση Η ιδιωτικοποίηση - ξεπούλημα (2016) του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας στην κινέζικη κρατική Cosco που συντελέστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η σύμβαση παραχώρησης που είχε την κοινοβουλευτική υποστήριξη όλων των αστικών κομμάτων εκείνης της περιόδου άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου διαμορφώνοντας ένα αντίστοιχο σκηνικό που θυμίζει τις "ελεύθερες οικονομικές ζώνες" της Κίνας που θεσπίστηκαν για την είσοδο και επέλαση των πολυεθνικών μονοπωλίων στην μεγάλη αυτή χώρα της ανατολικής Ασίας έχοντας εξασφαλίσει στην επιχειρηματική τους δράση εγγυημένη υπερκερδοφορία (φορολογία - εργατικό κόστος) και μια τερατώδη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Το συστημικό πολιτικό κατεστημένο της χώρας μας έδωσε την συγκατάθεσή του σε αυτό το ξεπούλημα θεωρώντας ότι πρόκειται για μια "εμβληματική επένδυση η οποία θα φέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας, ανάπτυξη, ευημερία και θα ωφελήσει πολλαπλά την τοπική κοινωνία και τους φορείς της" και από την άλλη το συνδικαλιστικό κίνημα σε όλες τις εκφάνσεις του (εκτός ελαχίστων περιπτώσεων) είτε ακολούθησε…
25/Απρ/2021 Γράφτηκε από τον
.Η πανδημία που ξέσπασε στις αρχές του περασμένου χρόνου και το καθεστώς των απαγορεύσεων που επέβαλαν οι χώρες στις μετακινήσεις των Ναυτεργατών, είτε στον επαναπατρισμό τους είτε την ομαλή εργασία αυτών που πρόκειται να ναυτολογηθούν (σκάντζα) έχει επιφέρει δραματικές και δυσμενείς αλλαγές στις συνθήκες εργασίας τους, έχουν πολλαπλασιαστεί τα προβλήματα υγείας τους και έχει επηρεαστεί η ίδια η ψυχοσύνθεσή τους από τον μακροχρόνιο εγκλωβισμό τους μέσα στα πλοία. Στην αρχή της πανδημίας ο αριθμός των Ναυτεργατών που βρέθηκαν σε αυτή την ιδιότυπη ομηρία άγγιξε τις 400.000 σε πλοία ανά τον κόσμο. Στο διάστημα που πέρασε τα βήματα που έγιναν ήταν εξαιρετικά μικρά με αποτέλεσμα 15 μήνες μετά την εμφάνιση του covid-19 να παραμένουν εγκλωβισμένοι πάνω από 230.000 Ναυτεργάτες έως και σήμερα!!! Όλη αυτή την περίοδο η ΠΕΝΕΝ με πλήθος παρεμβάσεων πρόβαλε, ανέδειξε και έφερε το μεγάλο αυτό πρόβλημα στο προσκήνιο απευθυνόμενη στους διεθνείς και περιφερειακούς οργανισμούς αλλά και στις συνδικαλιστικές…
19/Μαρ/2021 Γράφτηκε από τον
Άρθρο Παρέμβαση Η ΠΕΝΕΝ και οι αγώνες των Ναυτεργατών που έχουν αναπτυχθεί όλα τα τελευταία χρόνια έχουν αναδείξει τον βαθύτατα αντιδραστικό - αυταρχικό και αντεργατικό χαρακτήρα της ναυτικής νομοθεσίας (ΚΙΝΔ - ΚΔΝΔ - Εσωτερικοί Κανονισμοί - Πειθαρχικά Συμβούλια) η οποία είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Τα μεγαλύτερα εφοπλιστικά εγκλήματα (ναυάγια - πυρκαγιές και πλήθος άλλων ναυτικών ατυχημάτων) που πήραν στον βυθό για πάντα εκατοντάδες Ναυτεργάτες την περίοδο 1950 - 2000 και όλες αυτές οι υποθέσεις οδήγησαν σε δικαστική απαλλαγή των εφοπλιστών, στηρίχθηκαν μεταξύ των άλλων και σε αυτή την νομοθεσία!!! Πλοία σαπάκια - υποσυντήρητα με πληθώρα ελλείψεων στα μέσα ασφάλειας, όλα secondhand, αγορασμένα σε τιμή ευκαιρίας από το "δαιμόνιο" τυχοδιωκτικό εφοπλιστικό κεφάλαιο οδήγησαν σε ανείπωτες τραγωδίες και στην απώλεια ζωών ελλήνων και αλλοδαπών Ναυτεργατών και πάνω σε αυτό το ανυπολόγιστο κόστος, σε συνδυασμό βέβαια με την άγρια εκμετάλλευσή τους, οικοδομήθηκε και αναπτύχθηκε η ελληνική εμπορική Ναυτιλία.…
02/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
Ένα σύνθημα που αντηχούσε τις περασμένες δεκαετίες (η ΠΕΝΕΝ το διατηρεί στο ακέραιο και σήμερα στις κινητοποιήσεις της) στις Ναυτεργατικές συγκεντρώσεις - διαδηλώσεις, που έδειχνε ξεκάθαρα τον ταξικό χαρακτήρα της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής στην Ναυτιλία και στο ΥΕΝ και με το οποίο οι Ναυτεργάτες αποδοκίμαζαν την γραμμή σύμπλευσης κυβέρνησης - εφοπλιστών, ήταν το παρακάτω: "Εφοπλιστές και Υπουργείο το ίδιο Σωματείο". Η σημασία ενός συνθήματος για το ταξικό σ.κ. αντιστοιχεί και παρομοιάζεται με την κινέζικη λαϊκή παροιμία "μια εικόνα χίλιες λέξεις". Το σύνθημα συμπυκνώνει (σε πολιτικό - κινηματικό και οικονομικό επίπεδο) αιτήματα - διεκδικήσεις - καταγγελίες που εκφράζουν σε συγκεκριμένες συνθήκες την δράση του κινήματος και από αυτή την άποψη ήταν και παραμένει ζωτικής σημασίας για το μαχόμενο σ.κ της χώρας μας. Η παραπάνω αναφορά προκύπτει ως συμπέρασμα που μπορεί κανείς να συνάγει από δύο πρόσφατα κείμενα που λάβαμε από την ΠΝΟ και αφορούν τα παρακάτω θέματα: 1) Κείμενο τροποποίησης του…
04/Ιαν/2021 Γράφτηκε από τον
Η κυριακάτικη εφημερίδα(1) που έχει ευλαβικά αναλάβει τον ρόλο της αγιοποίησης του παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου και σε κάθε τεύχος της το υμνολογεί είναι αυτή που είχε και αυτή την φορά τα σκήπτρα στην εξαγγελία του "χαρμόσυνου" νέου για τους νέους που θέλουν να ασκήσουν το ναυτικό επάγγελμα....... Στο πλαίσιο αυτό μαθαίνουμε ότι η ΕΕΕ "προετοιμάζει" εντατικά σχέδια ενημέρωσης των νέων σε πανελλαδικό επίπεδο σε μια προσπάθεια προσέλκυσής τους στο ναυτικό επάγγελμα. Μάλιστα για το προπαγανδιστικό της υπόθεσης η εφημερίδα δεν χρησιμοποιεί ως ντελάλη κάποιον επώνυμο εφοπλιστή αλλά υπαλληλικό στέλεχος ναυτιλιακής εταιρείας(2) ο οποίος ο ίδιος ουδεμία σχέση είχε ή έχει με την ποντοπόρο ναυτιλία αλλά σε τακτικά διαστήματα εμφανίζεται σε φιλοεφοπλιστικά ΜΜΕ να αβαντάρει την εκάστοτε γραμμή και πολιτική που χαράσσει η ΕΕΕ.... Στο περισπούδαστο προπαγανδιστικό δημοσίευμα πληροφορούμαστε ότι η ΕΕΕ έχει βάλει το μεγάλο στοίχημα να πετύχει την προσέλκυση 50000 νέων ελλήνων ναυτικών με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο…
26/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Στο διάστημα της πανδημίας έχει ξεσηκωθεί ένας τεράστιος κουρνιαχτός γύρω από την κατάσταση, τα προβλήματα και τις συνέπειες που διαμορφώνονται στον κλάδο της Ακτοπλοΐας. Σε αυτό πρωταγωνιστές είναι οι Ακτοπλοϊκές εταιρίες, η κυβέρνηση μαζί με την Αξιωματική Αντιπολίτευση και μαζί βεβαίως τα φιλικά ΜΜΕ τα οποία αναλαμβάνουν ως παπαγαλάκια να εξειδικεύσουν και να περάσουν τα ανάλογα μηνύματα στην ευρύτερη κοινωνία. Το μήνυμα που εκπέμπουν είναι ότι η Ακτοπλοΐα βυθίζεται, οι ναυτιλιακές εταιρίες καταρρέουν, το παρόν είναι ζοφερό και το μέλλον ακόμη πιο αβέβαιο. Δεν μας προκαλεί εντύπωση αφού μέσα στην πανδημία συνολικά το κεφάλαιο και τμήματά του ανεξάρτητα από τον βαθμό που θίγονται από την οικονομική και υγειονομική κρίση βρήκαν την ευκαιρία να ξεσπαθώσουν και έτσι να φέρουν στο προσκήνιο αιτήματα, στόχους και απαιτήσεις που σε περίοδο κανονικότητας δεν θα τολμούσαν. Από την άλλη η κυβερνητική πολιτική της Ν.Δ συνεχώς προσφέρει νέες παροχές, νέα πακέτα δις ευρώ και πλήθος φορολογικών…
29/Οκτ/2020 Γράφτηκε από τον
Άρθρο Η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ και προσωπικά ο επικεφαλής αυτής και εκλεκτός των εφοπλιστών κ. Πλακιωτάκης μαζί με τις υπηρεσίες και τους συνεργάτες του όπως όλα δείχνουν ξημεροβραδιάζονται και εργάζονται πυρετωδώς για να προωθήσουν σε όλα τα πεδία των αρμοδιοτήτων τους τα εφοπλιστικά συμφέροντα και τις αξιώσεις τους προκειμένου να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία τους. Είναι γνωστές οι ρυθμίσεις που προωθήθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ και του Υπουργού Ε.Ν με τον νόμο 4714/2020 ο οποίος ψηφίστηκε πρόσφατα με εντολή του εφοπλιστικού κατεστημένου και οι οποίες κατακρεουργούν την ισχύουσα ΣΣΕ και τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών στην ποντοπόρο Ναυτιλία. Δύο νέες ειδήσεις που πέρασαν στα ψιλά των ΜΜΕ δείχνουν ότι ο προσανατολισμός της κυβέρνησης στην άσκηση της Ναυτιλιακής πολιτικής αρχίζει και τελειώνει στην εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων. 1) Στον πτωχευτικό κώδικα που πέρασε μόλις προχθές από την Βουλή με τροπολογία Πλακιωτάκη στο όνομα της "διασφάλισης της θαλάσσιας…
23/Οκτ/2020 Γράφτηκε από τον
Εδώ και 10 χρόνια το εφοπλιστικό κατεστημένο και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (αξιοποιώντας την στάση του παραδομένου ν.σ.κ του εργοδοτικού και κομματικού συνδικαλισμού) έθεσε επί τάπητος την κατάργηση της ΣΣΕ για την ποντοπόρο Ναυτιλία. Για τον σκοπό αυτό επίσης επιστράτευσε όλα αυτά τα χρόνια δεκάδες πληρωμένες γραφίδες στον δημοσιογραφικό χώρο για να σηκώσει ένα τεράστιο κουρνιαχτό προκειμένου η βρώμικη αυτή πρωτοβουλία της να περάσει σε ευρύτερα κοινωνικά - λαϊκά στρώματα και στην νεολαία που ασφυκτιά όλα αυτά τα χρόνια κατέχοντας σταθερά επίπεδα ρεκόρ στην ανεργία, παράλληλα να σηματοδοτήσουν ότι δήθεν κόπτονται για την ανεργία και ότι με την πρωτοβουλία τους θα συμβάλουν τα μέγιστα στην αντιμετώπιση του μεγάλου αυτού κοινωνικού προβλήματος. Παράλληλα εγκαινίασαν μια προβοκατόρικη επίθεση ενάντια στην ΠΕΝΕΝ την οποία επιδίωξαν να στιγματίσουν ότι αποτελεί τον συνδικαλιστικό φορέα που αντιστέκεται στην απασχόληση νέων ανθρώπων στην Ναυτιλία, εξυπηρετεί με την άρνησή της ύποπτα και αλλότρια συμφέροντα και έριξαν στην πυρά…
29/Σεπ/2020 Γράφτηκε από τον
Ενώ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το δεύτερο στάδιο της πανδημίας σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και στην χώρα μας, και τα μέτρα που λαμβάνονται είναι διαδοχικά και ολοένα πιο αυστηρότερα, μεταξύ των οποίων και τα τοπικά lockdown (Γαλλία - Βρετανία - Ισπανία - Ιταλία - Βέλγιο κ.λπ), ορισμένες από τις πολυεθνικές εταιρίες που κυριαρχούν στον τομέα της κρουαζιέρας έβγαλαν τα πλοία τους στην Μεσόγειο, το Αιγαίο και αλλού εμπλέκοντας χιλιάδες επιβαίνοντες (πληρώματα και επιβάτες) σε τεράστιους κινδύνους. Οι κανόνες του επιχειρηματικού κέρδους μπαίνουν για άλλη μια φορά πάνω από την ζωή και την προστασία της ανθρώπινης ζωής και θλιβεροί πρωταγωνιστές είναι οι πολυεθνικές της κρουαζιέρας, μεταξύ των οποίων και η γνωστή για την εκβιαστική πολιτική της TUI. Οι αστικές κυβερνήσεις και οι διεθνείς οργανισμοί σιωπούν μπροστά σε αυτό το ανοσιούργημα και τα ελληνικά ΜΜΕ ασχολούνται πόσα θα είναι τα επιβεβαιωμένα κρούσματα, πώς προήλθαν και εάν θα αφορούν μόνο τους…
18/Αυγ/2020 Γράφτηκε από τον
Άρθρο - Παρέμβαση Η υγειονομική κρίση που έχει ξεσπάσει σε παγκόσμια κλίμακα από τον περασμένο Φλεβάρη και οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στην πλειονότητα των χωρών του κόσμου στις μετακινήσεις των ανθρώπων και την διακοπή των αεροπορικών συνδέσεων, έφεραν στην επιφάνεια και στην συνέχεια γιγάντωσαν ένα τεράστιο πρόβλημα που σχετίζεται με τον εγκλωβισμό εκατοντάδων χιλιάδων Ναυτεργατών που παραμένουν στα πλοία για μεγάλο χρονικό διάστημα καθ’ υπέρβαση των δικαιωμάτων τους, όπως αυτά θεσπίζονται και κατοχυρώνονται στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τους. Το θαλάσσιο εμπόριο όχι μόνο δεν διακόπηκε και δεν περιορίστηκε αλλά αντίθετα ενισχύθηκε και αυξήθηκε την περίοδο της πανδημίας. Σύμφωνα με στοιχεία του IMOκαι της ITF, υπολογίζονται σήμερα ότι πάνω από 150.000 Ναυτεργάτες βρίσκονται σε πολύμηνη αναμονή για σκάντζα προκειμένου να παλινοστηθούν στις πατρίδες τους. Πρόκειται για ένα μεγάλων διαστάσεων κοινωνικό πρόβλημα που οι παρενέργειές του αφορούν την εργασιακή εξάντληση με τις αφόρητες συνθήκες εργασίας αλλά και ποικίλων ψυχολογικών προβλημάτων που διαμορφώνει…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή