Σήμερα: 20/05/2024

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

  Αναφορά κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, Κατσώτης Χρήστος, Αμπατιέλος Νίκος, Γκιόκας Γιάννης, Δάγκα Βιβή, Διγενή Σεμίνα, Κανέλλη Λιάνα, Καραθανασόπουλος Νίκος, Κτενά Αφροδίτη, Μανωλάκου Διαμάντω, Μαρίνος Γιώργος, Μεταξάς Βασίλης, Παπαναστάσης Νίκος, Παφίλης Θανάσης και Τσοκάνης Χρήστος, προκειμένου να “διασφαλιστεί η συνέχιση της εργασίας των απολυμένων εργαζομένων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά” Επίσης, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Μιχάλης Κατρίνης Πάρης Κουκουλόπουλος Γιώργος Μουλκιώτης Δημήτρης Μπιάγκης, κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή για να “διασφαλιστεί η εργασία των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά”, αλλά “και να προστατευθούν από τις παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές του ιδιώτη επενδυτή”. Στην σχετική ερώτηση, οι βουλευτές του ΠΑΔΟΚ, αφού τονίζουν ότι το Σεπτέμβριο του 2021 ο Πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ διαβεβαίωνε ότι όλες οι θέσεις εργασίας στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι διασφαλισμένες, ενόψει της μεταβίβασής τους, στη συνέχεια επισημαίνουν: “Ωστόσο, από το Μάρτιο του 2023 που υπεγράφη η σύμβαση μεταβίβασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο νέο ιδιώτη επενδυτή μέχρι σήμερα,…
  Ένα έργο πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, που θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ του Ινδικού και του Ειρηνικού ωκεανού, παρακάμπτοντας το στενό της Μαλάκκα -έναν από τους πιο πολυσύχναστους θαλάσσιους δρόμους στον κόσμο- προωθεί η Ταϊλάνδη. Συνομιλώντας με επενδυτές στο Σαν Φρανσίσκο, ο πρωθυπουργός Srettha Thavisin σημείωσε ότι το εν λόγω project ενδέχεται να μειώσει τους χρόνους μεταφοράς κατά μέσο όρο τέσσερις ημέρες και τις εκπομπές των πλοίων κατά 15%. Με τον διακινούμενο όγκο μεταφοράς εμπορευμάτων από το Στενό της Μαλάκκα να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τη δυναμικότητα της εν λόγω θαλάσσιας αρτηρίας έως το 2030, το νέο project θα διασφαλίσει συνεχείς ροές αγαθών. Το λεγόμενο έργο «Landbridge» θα κοστίσει περίπου $28 δισ., με λιμάνια να κατασκευάζονται εκατέρωθεν της νότιας χερσονήσου της χώρας, τα οποία θα συνδεθούν με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με την κυβέρνηση. Η σύνδεση μήκους 100 χλμ. (62 μιλίων) έρχεται να αντικαταστήσει…
  Δημοφιλείς προορισμοί και για την κρουαζιέρα αναδεικνύονται η Πάρος, η Μήλος και ειδικά στους Γάλλους η Τήνος, σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν μέχρι τώρα γνωστά για το 2024. Συγκεκριμένα, στην Πάρο η έναρξη αναμένεται για τον προσεχή Μάιο με πρώτη προσέγγιση του «Crystal Serenity» στις 10/5 και τελευταία του «Explora I» στις 26 Σεπτεμβρίου. Συνολικά προβλέπονται 16 προσεγγίσεις από τα πλοία των εταιριών «Azamara», «Crystal Cruises», «Explora», «Norwegian Cruises Lines», «Seabourn» και «Silver Sea». Διευρυμένη περίοδος Η Μήλος θα έχει διευρυμένη περίοδο με έναρξη στις 12 Απριλίου και τελευταία προσέγγιση στις 11 Οκτωβρίου με δρομολόγια των εταιριών «Celestial Cruises», «Seabourn» και «Silver Sea». Τα δύο νησιά έχει συμπεριλάβει στο πρόγραμμά της και η γαλλική Ponant, που δημοσίευσε το πλήρες πρόγραμμά της για του χρόνου με το πανέμορφο ιστιοφόρο Le Ponant να ξεχωρίζει αφού θα εγκατασταθεί στο Αιγαίο με βάση το Λαύριο για 2 μήνες με 8 προσεγγίσεις στην…
  Τις πρωινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Ηρακλείου, ότι κατά τη διαδικασία κατάπλου και χειρισμών πρόσδεσης του Ε/Γ-Ο/Γ ¨ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΑΣ¨ Ν.Η. 46, σημειώθηκε πρόσκρουση στον προβλήτα ΙI του λιμένα Ηρακλείου. Το πλοίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από τον λιμένα Πειραιά για Ηράκλειο με 770 επιβάτες, οι οποίοι αποβιβάστηκαν με ασφάλεια από το Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο στον οικείο λιμένα, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός ατόμων και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση. Στο πλοίο επεβλήθη απαγόρευση απόπλου από τη Λιμενική Αρχή Ηρακλείου και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επιθεώρηση από μέλη του Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων. Κατόπιν προσκόμισης βεβαιωτικού διατήρησης αξιοπλοΐας από τον νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο, επετράπη η συνέχιση των πλόων του.   Πηγή: e-nautilia.gr
  Η κολομβιανή κυβέρνηση έχει ξεκινήσει την προσπάθεια ανάκτησης του χαμένου θησαυρού της ισπανικής γαλέρας San José, το «Ιερό Δισκοπότηρο των ναυαγίων». Η γαλέρα βυθίστηκε τον 18ο αιώνα και πιστεύεται ότι περιέχει χρυσό και κοσμήματα αξίας έως και 20 δισεκατομμύρια δολάρια! Η τρικάταρτη γαλέρα San José κατασκευάστηκε το 1698 για έναν από τους πιο κερδοφόρους εμπορικούς θαλάσσιους διαδρόμους που της ιστορίας. Το πλοίο μετέφερε για λογαριασμό της ισπανικής κυβέρνησης, χρυσό, ασήμι και πολύτιμους λίθους από αποικίες της Λατινικής Αμερικής πίσω στην Ισπανία, δημιουργώντας τεράστιο πλούτο για το ισπανικό στέμμα. Στις 8 Ιουνίου 1708, το Σαν Χοσέ και η συνοδεία του έπεσαν θύματα τεσσάρων πολεμικών πλοίων του Βασιλικού Ναυτικού του Ηνωμένου Βασιλείου. Κατά τη διάρκεια της μάχης στα ανοιχτά της Καρθαγένης, η πυριτιδαποθήκη του Σαν Χοσέ εξερράγη έχοντας σαν αποτέλεσμα την βύθιση του. Στο πλοίο επέβαιναν σχεδόν 600 άνθρωποι ενώ στα αμπάρια του υπήρχε ένας τεράστιος θησαυρός. Το San José είχε…
Εργασίες επισκευής βρίσκονται σε εξέλιξη στο Πέραμα για το συγκεκριμένο πλοίο - Βάφεται εξ ολοκλήρου λευκό με αποτέλεσμα σχεδόν όλα τα διακριτικά στοιχεία της «Blue Star» να έχουν καλυφθεί «Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς» λέει συχνά ο λαός όταν θέλει να δηλώσει ότι κάποιος δεν αλλάζει αλλά παραμένει ίδιος. Η παροιμία ταιριάζει απόλυτα και στις εργασίες επισκευής που πραγματοποιούνται εδώ και λίγες ημέρες στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος στο πλοίο «Blue Horizon» στο οποίο έχασε την ζωή του ο 36χρονος Αντώνης Καργιώτης στις 5 Σεπτεμβρίου, όταν ο ύπαρχος που έχει προφυλακιστεί μαζί με τον καπετάνιο, τον έσπρωξε ελάχιστα λεπτά πριν την αναχώρηση του πλοίου με αποτέλεσμα να βρεθεί στην θάλασσα και ν' ανασυρθεί λίγο αργότερα νεκρός. Φωτογραφίες των εργασιών στο πλοίο δημοσίευσε το ellinikiaktoploia.net. Σύμφωνα με το υλικό, το πλοίο βάφεται εξ ολοκλήρου λευκό με αποτέλεσμα όλα τα διακριτικά στοιχεία της «Blue Star» να έχουν καλυφθεί…
Τετάρτη, 08 Νοεμβρίου 2023 12:45

Πυρκαγιές σε πλοία: Ο ΙΜΟ προαναγγέλλει νέες απαιτήσεις

Γράφτηκε από τον
  Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξάνονται τα περιστατικά πυρκαγιών σε πλοία μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τον ΙΜΟ να αναλαμβάνει δράση προς ενίσχυση της ασφάλειας. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στους Financial Times η κ. Heike Deggim, επικεφαλής ασφάλειας του ΙΜΟ, τα κράτη-μέλη θα εισαγάγουν νέες νομοθεσίες την ερχόμενη άνοιξη για τις εταιρείες που μεταφέρουν οχήματα με μπαταρίες ιόντων λιθίου. H ίδια πρόσθεσε ότι η ναυτιλία είναι αντιμέτωπη με ένα σοβαρό ζήτημα, καθώς μέσω θαλάσσης μεταφέρονται όλο και περισσότερα εμπορεύματα με μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευσαν το 14% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων το 2022. «Οι μπαταρίες λιθίου έχουν αναγνωριστεί ως δυνητικά επικίνδυνες όσον αφορά τον κίνδυνο πυρκαγιάς και συνεπώς πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι κανονισμοί λαμβάνουν υπόψη αυτούς τους κινδύνους», δήλωσε στους FT. Σύμφωνα με στοιχεία της Allianz, οι πυρκαγιές σε όλους τους τύπους πλοίων αυξήθηκαν κατά 17%, στις 209, αριθμός που αποτελεί τον υψηλότερο δεκαετίας. Η αύξηση αυτών των…
  Αναφορικά με την προσάραξη Φ/Γ πλοίου σημαίας Κόμορος στη Λάρυμνα, γνωρίζεται ότι τις πρωινές ώρες χθες, πραγματοποιήθηκε η αποκόλληση του με τη συνδρομή του Ρ/Κ “ΧΡΗΣΤΟΣ XVII” Ν.Π. 2987, από αβαθή του όρμου Λάρυμνας και στη συνέχεια προσδέθηκε με ασφάλεια στο λιμένα Γ.Μ.Μ.Α.Ε. Λάρκο Λάρυμνας. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε αυτοψία των υφάλων από καταδυτικό συνεργείο, όπου διαπιστώθηκε πως δεν υφίσταται κάποιο ρήγμα. Από τη Λιμενική Αρχή Λάρυμνας που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο Πλοίαρχος του ανωτέρω Φ/Γ, για παράβαση του άρθρου 277 του Π.Κ. (Πρόκληση Ναυγαγίου).  
  Πηγή: e-nautilia.gr
  Την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023 το «Πλοίο της Ειρήνης» επιστρέφει στον Πειραιά, που το υποδέχεται -για πρώτη φορά μετά την υποχρεωτική λόγω της Πανδημίας διακοπή των ταξιδιών- ξανά διοργανώνοντας τρεις  σημαντικές δραστηριότητες.   Το πρωί τις 10:00 πμ στο λιμάνι Πειραιώς CruiseTerminal Gate E12 Το Peace Boat θα ανυψώσει ένα 30m x 5m  πανό με σύνθημα Stop Killing Gaza στο «Πλοίο της Ειρήνης» Το πανό θα εμφανίζεται κατά την παρουσία του Peace Boat στα λιμάνια Πειραιά (3 Νοεμβρίου), Κωνσταντινούπολη (5 Νοεμβρίου) και Port Said (8-9 Νοεμβρίου) Το Peace Boat καταδικάζει σθεναρά τη δολοφονία αμάχων και την κράτηση ομήρων από τη Χαμάς. Ζητούν την άμεση απελευθέρωση των ομήρων. Ωστόσο, ο ουσιαστικά αδιάκριτος βομβαρδισμός της Γάζας, συμπεριλαμβανομένων νοσοκομείων, σχολείων και κτιρίων κατοικιών και ο περιορισμός του νερού, των τροφίμων, των καυσίμων και της βοήθειας παραβιάζει σαφώς το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο. Απευθύνουμε έκκληση στον κόσμο για άμεση κατάπαυση του πυρός, άμεση προμήθεια βασικών αγαθών και υπηρεσιών  ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα. Μέλη της Παλαιστινιακής κοινότητας…
  Εμβληματικές παλιές και σύγχρονες φωτογραφίες, σχέδια και αρχεία πλοίων, αλλά και ψηφιοποιημένα εκθέματα ναυτικών μουσείων της χώρας, είναι μερικά μόνο από τα τεκμήρια, τα οποία περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα Ναυτικής/Ναυτιλιακής Κληρονομιάς, με τη συντομογραφία ΝΑΥΚΛΗΡΟΣ. Η πλατφόρμα, η συντομογραφία της οποίας παραπέμπει στην ελληνική ναυτοσύνη,  δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Εθνικής Ερευνητικής Υποδομής ENIRISST, η οποία συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Μέσα από τον ιστότοπο της  πύλης, nafkliros.enirisst.gr, οι επισκέπτες και επισκέπτριες μπορούν να «περιηγηθούν» όχι μόνο στα ψηφιοποιημένα εμβληματικά τεκμήρια της πλατφόρμας αλλά και σε ένα εκτεταμένο γλωσσάρι ναυτικών όρων, το οποίο έχει δημιουργηθεί από τη συνέχεια του έργου, την ENIRISST Plus, και σε πηγές αναφοράς και συνδέσμους παρόμοιου περιεχομένου, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Στις ενότητες της πύλης, περιέχονται στοιχεία από συλλογές που «φωτίζουν» και αναδεικνύουν τη μακραίωνη ναυτική παράδοση της Ελλάδας, η οποία έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο υλικό, το μέγιστο μέρος του οποίου  έως τώρα δεν…
Σελίδα 9 από 146
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή