Σήμερα: 20/05/2024

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

  Ολοκληρώθηκε χτες η εκλογική αναμέτρηση των κρατών μελών για το Συμβούλιο ΙΜΟ, με την ανάδειξη και των κρατών μελών της Κατηγορίας Γ’. Σε αυτήν υπάγονται εκείνα τα κράτη μέλη που επιδεικνύουν ειδικά ενδιαφέροντα στη θαλάσσια ναυσιπλοΐα και, που με την εκλογή τους διασφαλίζεται η γεωγραφική αντιπροσωπευτικότητα του Οργανισμού. Σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα αποτελέσματα η Συνέλευση IMO εξέλεξε για την εν λόγω Κατηγορία Γ’ τα ακόλουθα 20 κράτη μέλη: Μπαχάμες, Μπανγκλαντές, Χιλή, Κύπρος, Δανία, Αίγυπτος, Φινλανδία, Ινδονησία, Τζαμάικα, Κένυα, Μαλαισία, Μάλτα, Μεξικό, Μαρόκο, Περού, Φιλιππίνες, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Σιγκαπούρη και Τουρκία. Πηγή: limenikanea.gr
  Τις πρωινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Καλαμάτας, από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ότι 35χρονος αλλοδαπός μέλος πληρώματος του Δ/Ξ πλοίου ”FELIX” σημαίας Λιβερίας, το οποίο έπλεε στη θαλάσσια περιοχή 8 ν.μ. βορειοδυτικά ν.Κυθήρων, έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης. Στην περιοχή μετέβη Ε/Γ-Λάντζα όπου παρέλαβε τον 35χρονο καθώς και ακόμη δύο τραυματίες, ηλικίας 40 και 55ετών, αμφότεροι μέλη πληρώματος του πλοίου. Τα τρία μέλη πληρώματος μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Καλαμάτας και στη συνέχεια διακομίστηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Μεσσηνίας.   Πηγή: e-nautilia.gr
Παρασκευή, 01 Δεκεμβρίου 2023 12:59

Θεσσαλονίκη: Φορτηγό πλοίο έχασε την άγκυρα του

Γράφτηκε από τον
  Τις μεσημβρινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης, για την απώλεια της αριστερής άγκυρας Φ/Γ πλοίου σημαίας Λιβερίας, κατά την διάρκεια της άπαρσής της από το αγκυροβόλιο Θεσσαλονίκης για την είσοδο του στο λιμάνι λόγω θραύσης κρίκου καδένας. Το Φ/Γ, παρεβλήθη ασφαλώς στην προβλήτα Νο 6, σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Θεσσαλονίκης (DOC 26), ενώ με μέριμνα του ναυτικού πρακτορείου πρόκειται να ανελκυθεί η απωλεσθείς άγκυρα από τον πυθμένα του αγκυροβολίου. Από τη Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και προσκόμισης βεβαίωσης διατήρησης κλάσης από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί.   Πηγή: e-nautilia.gr
  Τους τελευταίους 12 μήνες, το τοπίο των παραγγελιών έχει μεταβληθεί σημαντικά, τουλάχιστον από την «οπτική πλευρά» των ναυπηγείων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η αναλογία μεταξύ νοτιοκορεατικών και κινεζικών ναυπηγείων όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών είναι λίγο λιγότερο από ένα προς πέντε τους τελευταίους 12 μήνες. Δηλαδή, για κάθε πλοίο που αναμένεται να κατασκευάσει η Νότια Κορέα, βάσει των παραγγελιών των τελευταίων 12 μηνών, η Κίνα αναμένεται να κατασκευάσει πέντε. Σύμφωνα με τα δεδομένα της Allied, τους τελευταίους 12 μήνες, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει παραγγελίες για την κατασκευή 901 πλοίων, ενώ τα νοτιοκορεατικά παραγγελίες για την κατασκευή 178 πλοίων. Μάλιστα, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία βρίσκονται στην τρίτη θέση, καθώς τα ιαπωνικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει παραγγελίες για την κατασκευή 243 πλοίων τους τελευταίους 12 μήνες. Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται στην ελλιπή διαθεσιμότητα slots. Τα περασμένα έτη, άλλωστε, έλαβαν χώρα παραγγελίες για την κατασκευή εκατοντάδων πλοίων, τα…
  Ναυάγιο στη Λέσβο: Την ώρα που συνεχίζεται η επιχείρηση για τον εντοπισμό των 12 μελών του πληρώματος του φορτηγού πλοίου «Raptor» που εξακολουθούν να αγνοούνται μετά το ναυάγιο στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου προκύπτουν νέα ερωτηματικά για το τι πραγματικά μετέφερε. Φαίνεται ότι το πλοίο ήταν καταχωρισμένο στη μαύρη λίστα διεθνών αρχών ελέγχου (Paris MOU & Black Sea MOU) εξαιτίας παραβάσεων σχετικά με το προσωπικό (σ.σ. αθεώρητα έγγραφα)  και παράνομων εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book). Για την τελευταία παράβαση έχει σημάνει συναγερμός καθώς ενδεχομένως είχε  πραγματοποιήσει μη δηλωμένα δρομολόγια (λαθρεμπόριο). Μάλιστα οι Αρχές εξετάζουν αυτό το σενάριο από τη στιγμή που ο διασωθείς ναυτικός δήλωσε στα στελέχη του Λιμενικού ότι τελικός προορισμός του πλοίου ήταν η Ουκρανία και ότι η Κωνσταντινούπολη αποτελούσε σταθμό για ανεφοδιασμό. Επίσης όπως είπε το πλοίο έμπαζε νερά από το Σάββατο αλλά δεν ζήτησε βοήθεια και το έκανε  μόλις λίγη ώρα πριν τη βύθισή…
Τρίτη, 28 Νοεμβρίου 2023 09:21

Στο λιμάνι της Νάξου προσέκρουσε το «Blue Star 1» (photos)

Γράφτηκε από τον
  Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Νάξου, ότι το Ε/Γ-Ο/Γ ¨BLUE STAR 1¨ Ν.Π. 10744, κατά τη διαδικασία κατάπλου του, προσέκρουσε στον κεντρικό προβλήτα του λιμανιού της Νάξου. Το πλοίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο με προορισμό τους λιμένες Πάρου-Πειραιά, με 401 επιβάτες, 85 Ι.Χ.Ε., 38 Φ/Γ, 9 Δ/Κ, 2 Λ/Φ καθώς και 81 άτομα πλήρωμα. Από την πρόσκρουση προκλήθηκε στρέβλωση της προστατευτικής δοκού στην πίσω δεξιά γωνία του στεγανού διαμερίσματος. Από τη Λιμενική Αρχή της Νάξου απαγορεύτηκε αρχικά ο απόπλους του πλοίου μέχρι την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα. Μετά την προσκόμισή του, επετράπη ο απόπλους του για Πάρο-Πειραιά, όπου και κατέπλευσε με ασφάλεια με 523 επιβάτες, 121 Ι.Χ.Ε., 51 Φ/Γ, 12 Δ/Κ, 2 Λ/Φ και 81 άτομα πλήρωμα. Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε κάποιος τραυματισμός. Φωτογραφία:protothema.gr   Πηγή: e-nautilia.gr
Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2023 12:23

Όμιλος Grimaldi: Αυξάνει τα ναύλα για τα φορτηγά οχήματα

Γράφτηκε από τον
  Οι επίναυλοι που ανακοίνωσε ο όμιλος Grimaldi, ποιες γραμμές και ποιοι επιβαρύνονται Στους καταναλωτές μετακυλίουν το κόστος της «πράσινης μετάβασης» οι ναυτιλιακές εταιρείες, εξαιτίας της ένταξης του κλάδου στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων. Η αλήθεια αυτή έγινε χθες πραγματικότητα με τον Όμιλο Grimaldi, να ανακοινώνει «επίναυλο» από 1/1/2024 στα φορτηγά που μεταφέρει με τα πλοία του. Mία κίνηση που  αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες με πλοία οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) ή επιβατηγά οχηματαγωγά (ro-pax). Οι γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας Στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας ανάλογες ανακοινώσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα από την Attica Group η οποία επίσης δραστηριοποιείται στις συγκεκριμένες. Επίσης σύντομα αναμένεται να ανακοινωθούν και οι «επίναυλοι» στη γραμμή Πειραιάς-Κρήτη. Υπενθυμίζεται ότι η χώρα μας έχει πάρει εξαίρεση μέχρι το 2030, από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων για όλα τα πλοία που είναι δρομολογημένα σε γραμμές που συνδέουν νησιά με πληθυσμό λιγότερο των 200.000 κατοίκων. Με βάση αυτή την εξαίρεση οι μόνες εσωτερικές…
  Στη δημοσιότητα δόθηκε βίντεο από την ένοπλη επίθεση των Χούτι σε πλοίο στην Υεμένη. Οι αντάρτες προσγειώθηκαν με ελικόπτερο στο φορτηγό πλοίο «Galaxy Leader» στην Ερυθρά Θάλασσα και αμέσως υποχρέωσαν τον πλοίαρχο να αλλάξει πορεία. Το «Galaxy Leader» που ανήκει σε εταιρεία ισραηλινού επιχειρηματία και το διαχειρίζεται ο ιαπωνικός ναυτιλιακός Όμιλος Nippon Yusen.  
  Τελευταίες πληροφορίες ανέφεραν ότι η Ιαπωνική κυβέρνηση είναι σε διαπραγματεύσεις με τους Χούτι για να απελευθερωθεί το πλοίο. Το πλοίο μεταφοράς οχημάτων «Galaxy Leader», που είναι Ισραηλινής πλοιοκτησίας, το κατέλαβαν αντάρτες Χούτι την Κυριακή το βράδυ ενώ έπλεε προς νότια κατεύθυνση στην Ερυθρά Θάλασσα, στα ανοικτά της Υεμένης, με το Τόκιο να καταδικάζει σθεναρά την ενέργεια αυτή. Βρισκόμαστε σε επικοινωνία με το Ισραήλ, προσεγγίζουμε απευθείας τους Χούτι, ενώ καλούμε άμεσα τη Σαουδική Αραβία, το Ομάν, το Ιράν και άλλες χώρες να ζητήσουν από τους αντάρτες να απελευθερώσουν το πλοίο και τα μέλη του…
  Ο πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης Srettha Thavisin είπε στους επενδυτές στο Σαν Φρανσίσκο ότι αυτό το φιλόδοξο έργο μπορεί να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού κατά μέσο όρο τέσσερις ημέρες και να μειώσει το κόστος μεταφοράς κατά περίπου 15%. Είπε ακόμη ότι, ο αυξανόμενος αριθμός των πλοίων θα έχει σαν αποτέλεσμα να υπερβεί τον όγκο που μπορούν να διαχειριστούν τα στενά της Σιγκαπούρης μέχρι το 2030. Το λεγόμενο φιλόδοξο έργο Landbridge θα κοστίσει περίπου 28 δις δολάρια, με λιμάνια που θα κατασκευαστούν εκατέρωθεν της νότιας χερσονήσου της Ταϊλάνδης και θα συνδεθούν με αυτοκινητοδρόμους και σιδηροδρομικά δίκτυα, σύμφωνα με την κυβέρνηση. Η σύνδεση των 100 χιλιομέτρων θα αντικαταστήσει μια άλλη πρόταση ταϊλανδέζικης πρότασης για βυθοκόρηση καναλιού μέσω του Ισθμού Kra. Το στενό Μάλακα και το στενό της Σιγκαπούρης είναι μια στενή θαλάσσια λωρίδα μεταξύ Σιγκαπούρης, Μαλαισίας και Ινδονησίας, και είναι αυτή τη στιγμή το συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα που συνδέει την Ασία από…
  Το υψηλό κόστος των ενεργειακών αγαθών και σαφώς η υψηλή ασιατική ζήτηση έχουν οδηγήσει σε λεγόμενη «αποτυχία» των δυτικών κυρώσεων ενάντια στη Ρωσία, και δη στις εξαγωγές πετρελαίου της. Στο πλαίσιο αυτό, οι G7 βρίσκονται σε μια διαδικασία εύρεσης τρόπων να περιορίσουν την κερδοφορία της Ρωσίας. Μία από τις προτάσεις που βρίσκεται υπό εξέταση είναι ένα δανέζικο μπλόκο σε δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο δίχως να έχουν εξασφαλίσει ασφάλιση από κάποια εταιρεία στη Δύση. Όπως αναφέρουν οι Financial Times σε σχετικό άρθρο τους, μια τέτοια κίνηση θα ήταν εφικτή, καθώς υπάρχουν νόμοι που επιτρέπουν τον έλεγχο πλοίων που υπάρχει φόβος ότι αποτελούν περιβαλλοντικές απειλές από τις χώρες. Στο πλαίσιο αυτό, η επιλογή της Δανίας ως σύγχρονου «Κέρβερου» στο εν λόγω εγχείρημα είναι επόμενη: περίπου το 60% των συνολικών θαλάσσιων εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου διέρχεται από τα στενά της Δανίας.   Πηγή: naftikachronika.gr
Σελίδα 8 από 146
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή