Σήμερα: 20/04/2024

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σάββας Αθανασίου Η Επιτροπή Ναυσιπλοΐας του Ρήνου (Ccnr) ενέκρινε για πρώτη φορά έργο για τον τηλεχειρισμό ενός γερμανικού πλοίου που λειτουργεί στην εσωτερική ναυσιπλοΐα.  Το πιλοτικό έργο Antwerp Seafar παρουσιάστηκε στη «Μικρή Ναυτιλιακή Επιτροπή» από βελγική αντιπροσωπεία και το σχετικό αίτημα έγινε δεκτό.  Τα πλοία που συμμετέχουν στο πιλοτικό έργο ανήκουν στη ναυτιλιακή εταιρεία Haren Deymann. Η δοκιμή θα πρέπει να πραγματοποιηθεί στο τμήμα του Ρήνου μεταξύ Βόννης και Gorinchem. Σύμφωνα με την υπογεγραμμένη συμφωνία, το πλοίο μπορεί να ελέγχεται εξ αποστάσεως «μόνο σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές από χειριστή που βρίσκεται σε κέντρο τηλεχειρισμού».  Ωστόσο, ένας αξιωματικός και πλήρωμα πρέπει να είναι πάντα πάνω στο πλοίο για να μπορούν να επέμβουν ανά πάσα στιγμή. Το πλήρωμα θα μειωθεί σε μεταγενέστερα στάδια του πειράματος.  Αυτό είναι μια απόλυτη καινοτομία στον Ρήνο. Ένα δεύτερο απομακρυσμένο κέντρο βρίσκεται υπό κατασκευή στο Duisburg, το οποίο στο μέλλον θα διαχειρίζεται επίσης η Seafar. πηγη: mononews.gr
  Μέσα σε διάστημα δύο μηνών, δύο μυστηριώδη πλοία ξεβράστηκαν σε τουριστική παραλία στο Περού. Το πρώτο σκάφος, μια φορτηγίδα που ονομάζεται «Guerrero», αγκυροβόλησε στα ανοιχτά του νησιού San Lorenzo του Περού. Είχε χαθεί από τον Οκτώβριο. Δύο μέρες αργότερα, το πλοίο ξεβράστηκε στη δυτική ακτή του Περού κοντά στην παραλία Ventanilla. Παραδόξως, ένα ρυμουλκό με το όνομα “Quan Tum” ξεβράστηκε και αυτό αργότερα στην ίδια παραλία όταν αντιμετώπισε ένα τεχνικό πρόβλημα, και πιστεύεται ότι ήταν εκεί για την αποκόλληση και την ρυμούλκηση του “Guerrero” . Με σχεδόν 600 γαλόνια πετρελαίου στο πλοίο, οι περιβαλλοντολόγοι ανησυχούν για μια πιθανή διαρροή. Η υπηρεσία του περιβάλλοντος, η περιφερειακή κυβέρνηση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος διέταξαν την απομάκρυνση των πλοίων για την αποφυγή ρύπανσης. Εκπρόσωπος του λιμανιού είπε ότι η καλύτερη επιλογή θα ήταν να απαλλαγούμε από αυτά, κάτι που θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω ξηράς ή θάλασσας, αλλά και τα δύο θα ήταν…
  Εγκρίνονται οι μετεγγραφές των σπουδαστών/-στριών Α.Ε.Ν. (Πλοιάρχων – Μηχανικών) Α΄ εξαμήνου(νεοεισαγόμενων και Α’ διετών), σύμφωνα με τους πίνακες. Οι Α.Ε.Ν. στις οποίες φοιτούν μέχρι σήμερα οι μετεγγραφέντες σπουδαστές/-στριες οφείλουν να τους ενημερώσουνενυπογράφως σχετικά. Με μέριμνα των Διευθύνσεων Σπουδών οι μετεγγραφέντες σπουδαστές/-στριες εφοδιάζονται με τα ανάλογαεκπαιδευτικά βιβλία Α’ και Β’ εξαμήνου από την Α.Ε.Ν. στην οποία φοιτούν και όχι από την Α.Ε.Ν. στην οποίαμετεγγράφονται. Η ολοκλήρωση των μετεγγραφών πραγματοποιείται εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από τηνεπομένη της κοινοποίησης της απόφασης. Μετεγγραφή που για οιονδήποτε λόγο δεν εκτελεστεί εντός τηςτασσόμενης προθεσμίας, ακυρώνεται   https://www.hcg.gr/documents/8252/ApofMetegrSpoudAeksam2023-2024.pdf Πηγή: limenikanea.gr
Παρασκευή, 08 Δεκεμβρίου 2023 07:51

Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών σε πλοία της ακτοπλοΐας

Γράφτηκε από τον
H Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου συνόδευσε μαθήτριες και μαθητές του 28ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά     Εκπαιδευτική επίσκεψη στον λιμένα του Πειραιά και συγκεκριμένα στο ακτοπλοϊκό Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» πραγματοποίησε στις 4 Δεκεμβρίου, η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου συνοδεύοντας μαθήτριες και μαθητές του 28ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά.     Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της κοινής δράσης της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Σ.Ε.Ε.Ν.), η οποία πραγματοποιείται το διήμερο 4 & 5 Δεκεμβρίου, ενόψει του εορτασμού του Αγίου Νικολάου, προστάτη των θαλασσών και των απανταχού ναυτικών και έχει ως στόχο την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τα πλοία της ακτοπλοΐας σε διάφορους λιμένες της Ελλάδας.   Πηγή: newmoney.gr  
  Μετά από χρόνια προσεκτικής εξερεύνησης, δύτες βοήθησαν να χαρτογραφηθεί ένα ολόκληρο μονοπάτι από διάσπαρτα αντικείμενα και θησαυρούς που εκτείνεται για περισσότερα από δύο μίλια στο βυθό ανοικτά από τις Μπαχάμες νήσους , τα οποία εδώ και αιώνες έχουν προσελκύσει αρχαιολόγους και τυχοδιώκτες, οι οποίοι ψάχνουν τα απομεινάρια ενός θρυλικού ναυαγίου. Το Nuestra Señora de las Maravillas, ένα ισπανικό πλοίο με θησαυρούς, βυθίστηκε κοντά στις Μπαχάμες, τον Ιανουάριο του 1656, μετά από σύγκρουση με άλλο πλοίο. Οι κυνηγοί θησαυρών εξερευνούν έκτοτε την περιοχή αναζητώντας το χαμένο φορτίο του πλοίου και ορισμένοι ιστορικοί εκτιμούν ότι από την περιοχή ανασύρθηκαν από το 1656 ως το 1683, ράβδοι αργύρου, νομίσματα και επεξεργασμένο ασήμι αξίας περίπου 5 εκατομμυρίων πέσος. Σημαντικές εξερευνήσεις και επιχειρήσεις ανάκτησης συνεχίστηκαν κατά τους επόμενους αιώνες, με τον πλούτο των κειμηλίων που βρέθηκαν το 1972 από τον τυχοδιώκτη Ρόμπερτ Μαρξ, να είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτος μεταξύ των σύγχρονων αποστολών αναζήτησης θησαυρού στην…
  Ολοκληρώθηκε χτες η εκλογική αναμέτρηση των κρατών μελών για το Συμβούλιο ΙΜΟ, με την ανάδειξη και των κρατών μελών της Κατηγορίας Γ’. Σε αυτήν υπάγονται εκείνα τα κράτη μέλη που επιδεικνύουν ειδικά ενδιαφέροντα στη θαλάσσια ναυσιπλοΐα και, που με την εκλογή τους διασφαλίζεται η γεωγραφική αντιπροσωπευτικότητα του Οργανισμού. Σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα αποτελέσματα η Συνέλευση IMO εξέλεξε για την εν λόγω Κατηγορία Γ’ τα ακόλουθα 20 κράτη μέλη: Μπαχάμες, Μπανγκλαντές, Χιλή, Κύπρος, Δανία, Αίγυπτος, Φινλανδία, Ινδονησία, Τζαμάικα, Κένυα, Μαλαισία, Μάλτα, Μεξικό, Μαρόκο, Περού, Φιλιππίνες, Κατάρ, Σαουδική Αραβία, Σιγκαπούρη και Τουρκία. Πηγή: limenikanea.gr
  Τις πρωινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Καλαμάτας, από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ότι 35χρονος αλλοδαπός μέλος πληρώματος του Δ/Ξ πλοίου ”FELIX” σημαίας Λιβερίας, το οποίο έπλεε στη θαλάσσια περιοχή 8 ν.μ. βορειοδυτικά ν.Κυθήρων, έχρηζε άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης. Στην περιοχή μετέβη Ε/Γ-Λάντζα όπου παρέλαβε τον 35χρονο καθώς και ακόμη δύο τραυματίες, ηλικίας 40 και 55ετών, αμφότεροι μέλη πληρώματος του πλοίου. Τα τρία μέλη πληρώματος μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στο λιμάνι της Καλαμάτας και στη συνέχεια διακομίστηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Μεσσηνίας.   Πηγή: e-nautilia.gr
Παρασκευή, 01 Δεκεμβρίου 2023 12:59

Θεσσαλονίκη: Φορτηγό πλοίο έχασε την άγκυρα του

Γράφτηκε από τον
  Τις μεσημβρινές ώρες χθες, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης, για την απώλεια της αριστερής άγκυρας Φ/Γ πλοίου σημαίας Λιβερίας, κατά την διάρκεια της άπαρσής της από το αγκυροβόλιο Θεσσαλονίκης για την είσοδο του στο λιμάνι λόγω θραύσης κρίκου καδένας. Το Φ/Γ, παρεβλήθη ασφαλώς στην προβλήτα Νο 6, σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Θεσσαλονίκης (DOC 26), ενώ με μέριμνα του ναυτικού πρακτορείου πρόκειται να ανελκυθεί η απωλεσθείς άγκυρα από τον πυθμένα του αγκυροβολίου. Από τη Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και προσκόμισης βεβαίωσης διατήρησης κλάσης από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί.   Πηγή: e-nautilia.gr
  Τους τελευταίους 12 μήνες, το τοπίο των παραγγελιών έχει μεταβληθεί σημαντικά, τουλάχιστον από την «οπτική πλευρά» των ναυπηγείων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η αναλογία μεταξύ νοτιοκορεατικών και κινεζικών ναυπηγείων όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών είναι λίγο λιγότερο από ένα προς πέντε τους τελευταίους 12 μήνες. Δηλαδή, για κάθε πλοίο που αναμένεται να κατασκευάσει η Νότια Κορέα, βάσει των παραγγελιών των τελευταίων 12 μηνών, η Κίνα αναμένεται να κατασκευάσει πέντε. Σύμφωνα με τα δεδομένα της Allied, τους τελευταίους 12 μήνες, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει παραγγελίες για την κατασκευή 901 πλοίων, ενώ τα νοτιοκορεατικά παραγγελίες για την κατασκευή 178 πλοίων. Μάλιστα, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία βρίσκονται στην τρίτη θέση, καθώς τα ιαπωνικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει παραγγελίες για την κατασκευή 243 πλοίων τους τελευταίους 12 μήνες. Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται στην ελλιπή διαθεσιμότητα slots. Τα περασμένα έτη, άλλωστε, έλαβαν χώρα παραγγελίες για την κατασκευή εκατοντάδων πλοίων, τα…
  Ναυάγιο στη Λέσβο: Την ώρα που συνεχίζεται η επιχείρηση για τον εντοπισμό των 12 μελών του πληρώματος του φορτηγού πλοίου «Raptor» που εξακολουθούν να αγνοούνται μετά το ναυάγιο στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου προκύπτουν νέα ερωτηματικά για το τι πραγματικά μετέφερε. Φαίνεται ότι το πλοίο ήταν καταχωρισμένο στη μαύρη λίστα διεθνών αρχών ελέγχου (Paris MOU & Black Sea MOU) εξαιτίας παραβάσεων σχετικά με το προσωπικό (σ.σ. αθεώρητα έγγραφα)  και παράνομων εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book). Για την τελευταία παράβαση έχει σημάνει συναγερμός καθώς ενδεχομένως είχε  πραγματοποιήσει μη δηλωμένα δρομολόγια (λαθρεμπόριο). Μάλιστα οι Αρχές εξετάζουν αυτό το σενάριο από τη στιγμή που ο διασωθείς ναυτικός δήλωσε στα στελέχη του Λιμενικού ότι τελικός προορισμός του πλοίου ήταν η Ουκρανία και ότι η Κωνσταντινούπολη αποτελούσε σταθμό για ανεφοδιασμό. Επίσης όπως είπε το πλοίο έμπαζε νερά από το Σάββατο αλλά δεν ζήτησε βοήθεια και το έκανε  μόλις λίγη ώρα πριν τη βύθισή…
Σελίδα 6 από 145
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή