Σήμερα: 20/05/2024

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τετάρτη, 03 Ιανουαρίου 2024 08:07

1.700 πλοία άλλαξαν χέρια σε 12 μήνες

Γράφτηκε από τον
  Σε υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκε η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2023, με 1.701 πλοία να αλλάζουν χέρια. Βάσει στοιχείων πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, η πλειονότητα των πλοίων που άλλαξαν χέρια ήταν δεξαμενόπλοια και bulk carriers, με 672 και 654 αντίστοιχα να περνούν σε νέους ιδιοκτήτες. Ειδικότερα, 672 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 61,2 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 14 ετών, πέρασαν σε νέους ιδιοκτήτες. Μάλιστα, το 38% ήταν τύπου MR (258 πλοία). Παράλληλα, 654 bulk carriers χωρητικότητας 51,5 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 13 ετών άλλαξαν χέρια το 2023. Στο επίκεντρο βρέθηκαν τα πλοία μεσαίου μεγέθους, με 231 Supramax και 122 Panamax bulk carriers να αγοράζονται στη δευτερογενή αγορά. Επιπλέον, εντός του έτους πραγματοποιήθηκε η πώληση 186 containerships μέσης ηλικίας 16 ετών και 64 υγραεριοφόρων μέσης ηλικίας 14 ετών.   Πηγή: naftikachronika.gr
  Οι καταιγιστικές εξελίξεις στο γεωπολιτικό μέτωπο συνεχίζουν να έχουν μείζονα αντίκτυπο στη ναυτιλία, με δημοσίευμα του Bloomberg να κάνει λόγο για 299 containerships αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 4,3 εκατ. TEUs που δεν θα διέλθουν από τη διώρυγα του Σουέζ. Αντί αυτού, θα επιλέξουν το κατά 25% μακρύτερο ταξίδι, υψηλότερου κόστους για τους αποστολείς εμπορευμάτων και συνεπώς, όπως πολλάκις έχει αποδείξει η ιστορία, υψηλότερου κόστους και για τον τελικό αποδέκτη των προϊόντων. Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό μέσο CNBC, επικαλούμενο κύκλους της αγοράς, ο επανασχεδιασμός των δρομολογίων των πλοίων λόγω της επιθετικότητας στην Ερυθρά Θάλασσα ενδέχεται να αυξήσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων έως και κατά 80%.   Πηγή: naftikachronika.gr
Παρασκευή, 29 Δεκεμβρίου 2023 07:45

Εκκενώθηκε το «Νήσος Σάμος» ύστερα από τηλεφώνημα για βόμβα

Γράφτηκε από τον
  Εκκενώθηκε απόψε το πλοίο «Νήσος Σάμος» λίγο πριν αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά, έπειτα από τηλεφώνημα για βόμβα. Το πλοίο θα αναχωρούσε στις 20:00 για Χίο και Μυτιλήνη, αλλά μετά την απειλή το πλοίο εκκενώθηκε ώστε να γίνουν οι αναγκαίοι έλεγχοι. Τελικά, γύρω στις 10 το βράδυ δόθηκε έγκριση να αναχωρήσει το πλοίο για τον προορισμό του.   Πηγή: efsyn.gr
  Επείγουσα ειδοποίηση από το Λιμενικό έπειτα από την κλιμάκωση των επιθετικών ενεργειών στην Ερυθρά Θάλασσα. Συναγερμός μετά τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, με το Λιμενικό να έχει αποστείλει επείγον σήμα προς τα ελληνικά καράβια στην περιοχή. Συγκεκριμένα, επείγον σήμα εξέδωσε το περασμένο Σάββατο η Διεύθυνση Ποντοπόρου Ναυτιλίας του Λιμενικού συστήνοντας στα υπό ελληνική σημαία ή ελληνικών συμφερόντων πλοία που κινούνται στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Αντεν να αποφεύγουν τα ύδατα της Υεμένης. Η επείγουσα ειδοποίηση έρχεται σε συνέχεια της κλιμάκωσης επιθετικών ενεργειών κατά εμπορικών πλοίων στην περιοχή, όπως σημειώνει η «Καθημερινή». Η αρμόδια διεύθυνση του Λιμενικού στο σήμα της που κοινοποίησε στα υπουργεία Εξωτερικών και Άμυνας συστήνει ακόμα στα πλοία να πραγματοποιούν κατά το δυνατό, νυκτερινό διάπλου της νότιας Ερυθράς Θάλασσας και του στενού Μπαμπ ελ Μαντέμπ. «Συνιστάται να παραμένει στη γέφυρα του πλοίου μόνο το απαραίτητο πλήρωμα, τα μέλη του πληρώματος να παραμένουν…
Τετάρτη, 20 Δεκεμβρίου 2023 12:24

«Ανάμνηση» πλέον για τα bulk carriers η Διώρυγα του Παναμά

Γράφτηκε από τον
Σημαντικές εξακολουθούν να είναι οι επιδράσεις στη ναυτιλιακή κίνηση από την ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο Reuters αναλυτές και traders, πλοία μεταφοράς σιτηρών από το U.S. Gulf Coast στην Ασία αναγκάζονται να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις προκειμένου να παρακάμψουν τον Παναμά, τα τέλη διέλευσης του οποίου κινούνται σε επίπεδα-ρεκόρ. Το «κομφούζιο» σε μία από τις κύριες θαλάσσιες εμπορικές οδούς του κόσμου έρχεται την περίοδο αιχμής για τις αμερικανικές εξαγωγές σιτηρών και το υψηλότερο κόστος απειλεί να πλήξει τη ζήτηση για τους Αμερικανούς προμηθευτές καλαμποκιού και σόγιας, που έχουν ήδη παραχωρήσει μερίδιο αγοράς στη Βραζιλία τα τελευταία χρόνια. Τα πλοία μεταφοράς σιτηρών έρχονται αντιμέτωπα με καθυστερήσεις έως και τριών εβδομάδων για να περάσουν από τη Διώρυγα του Παναμά, καθώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα πλοία που ταξιδεύουν με πιο τακτικά δρομολόγια καταλαμβάνουν τις λίγες διαθέσιμες θέσεις διέλευσης. Μάλιστα, ο αντίκτυπος στη θαλάσσια μεταφορά αμερικανικών σιτηρών ενδέχεται…
Σάββας Αθανασίου Η Επιτροπή Ναυσιπλοΐας του Ρήνου (Ccnr) ενέκρινε για πρώτη φορά έργο για τον τηλεχειρισμό ενός γερμανικού πλοίου που λειτουργεί στην εσωτερική ναυσιπλοΐα.  Το πιλοτικό έργο Antwerp Seafar παρουσιάστηκε στη «Μικρή Ναυτιλιακή Επιτροπή» από βελγική αντιπροσωπεία και το σχετικό αίτημα έγινε δεκτό.  Τα πλοία που συμμετέχουν στο πιλοτικό έργο ανήκουν στη ναυτιλιακή εταιρεία Haren Deymann. Η δοκιμή θα πρέπει να πραγματοποιηθεί στο τμήμα του Ρήνου μεταξύ Βόννης και Gorinchem. Σύμφωνα με την υπογεγραμμένη συμφωνία, το πλοίο μπορεί να ελέγχεται εξ αποστάσεως «μόνο σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές από χειριστή που βρίσκεται σε κέντρο τηλεχειρισμού».  Ωστόσο, ένας αξιωματικός και πλήρωμα πρέπει να είναι πάντα πάνω στο πλοίο για να μπορούν να επέμβουν ανά πάσα στιγμή. Το πλήρωμα θα μειωθεί σε μεταγενέστερα στάδια του πειράματος.  Αυτό είναι μια απόλυτη καινοτομία στον Ρήνο. Ένα δεύτερο απομακρυσμένο κέντρο βρίσκεται υπό κατασκευή στο Duisburg, το οποίο στο μέλλον θα διαχειρίζεται επίσης η Seafar. πηγη: mononews.gr
  Μέσα σε διάστημα δύο μηνών, δύο μυστηριώδη πλοία ξεβράστηκαν σε τουριστική παραλία στο Περού. Το πρώτο σκάφος, μια φορτηγίδα που ονομάζεται «Guerrero», αγκυροβόλησε στα ανοιχτά του νησιού San Lorenzo του Περού. Είχε χαθεί από τον Οκτώβριο. Δύο μέρες αργότερα, το πλοίο ξεβράστηκε στη δυτική ακτή του Περού κοντά στην παραλία Ventanilla. Παραδόξως, ένα ρυμουλκό με το όνομα “Quan Tum” ξεβράστηκε και αυτό αργότερα στην ίδια παραλία όταν αντιμετώπισε ένα τεχνικό πρόβλημα, και πιστεύεται ότι ήταν εκεί για την αποκόλληση και την ρυμούλκηση του “Guerrero” . Με σχεδόν 600 γαλόνια πετρελαίου στο πλοίο, οι περιβαλλοντολόγοι ανησυχούν για μια πιθανή διαρροή. Η υπηρεσία του περιβάλλοντος, η περιφερειακή κυβέρνηση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος διέταξαν την απομάκρυνση των πλοίων για την αποφυγή ρύπανσης. Εκπρόσωπος του λιμανιού είπε ότι η καλύτερη επιλογή θα ήταν να απαλλαγούμε από αυτά, κάτι που θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω ξηράς ή θάλασσας, αλλά και τα δύο θα ήταν…
  Εγκρίνονται οι μετεγγραφές των σπουδαστών/-στριών Α.Ε.Ν. (Πλοιάρχων – Μηχανικών) Α΄ εξαμήνου(νεοεισαγόμενων και Α’ διετών), σύμφωνα με τους πίνακες. Οι Α.Ε.Ν. στις οποίες φοιτούν μέχρι σήμερα οι μετεγγραφέντες σπουδαστές/-στριες οφείλουν να τους ενημερώσουνενυπογράφως σχετικά. Με μέριμνα των Διευθύνσεων Σπουδών οι μετεγγραφέντες σπουδαστές/-στριες εφοδιάζονται με τα ανάλογαεκπαιδευτικά βιβλία Α’ και Β’ εξαμήνου από την Α.Ε.Ν. στην οποία φοιτούν και όχι από την Α.Ε.Ν. στην οποίαμετεγγράφονται. Η ολοκλήρωση των μετεγγραφών πραγματοποιείται εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από τηνεπομένη της κοινοποίησης της απόφασης. Μετεγγραφή που για οιονδήποτε λόγο δεν εκτελεστεί εντός τηςτασσόμενης προθεσμίας, ακυρώνεται   https://www.hcg.gr/documents/8252/ApofMetegrSpoudAeksam2023-2024.pdf Πηγή: limenikanea.gr
Παρασκευή, 08 Δεκεμβρίου 2023 07:51

Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών σε πλοία της ακτοπλοΐας

Γράφτηκε από τον
H Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου συνόδευσε μαθήτριες και μαθητές του 28ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά     Εκπαιδευτική επίσκεψη στον λιμένα του Πειραιά και συγκεκριμένα στο ακτοπλοϊκό Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» πραγματοποίησε στις 4 Δεκεμβρίου, η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Δόμνα Μιχαηλίδου συνοδεύοντας μαθήτριες και μαθητές του 28ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά.     Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της κοινής δράσης της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Σ.Ε.Ε.Ν.), η οποία πραγματοποιείται το διήμερο 4 & 5 Δεκεμβρίου, ενόψει του εορτασμού του Αγίου Νικολάου, προστάτη των θαλασσών και των απανταχού ναυτικών και έχει ως στόχο την ενημέρωση των μαθητών σχετικά με τα πλοία της ακτοπλοΐας σε διάφορους λιμένες της Ελλάδας.   Πηγή: newmoney.gr  
  Μετά από χρόνια προσεκτικής εξερεύνησης, δύτες βοήθησαν να χαρτογραφηθεί ένα ολόκληρο μονοπάτι από διάσπαρτα αντικείμενα και θησαυρούς που εκτείνεται για περισσότερα από δύο μίλια στο βυθό ανοικτά από τις Μπαχάμες νήσους , τα οποία εδώ και αιώνες έχουν προσελκύσει αρχαιολόγους και τυχοδιώκτες, οι οποίοι ψάχνουν τα απομεινάρια ενός θρυλικού ναυαγίου. Το Nuestra Señora de las Maravillas, ένα ισπανικό πλοίο με θησαυρούς, βυθίστηκε κοντά στις Μπαχάμες, τον Ιανουάριο του 1656, μετά από σύγκρουση με άλλο πλοίο. Οι κυνηγοί θησαυρών εξερευνούν έκτοτε την περιοχή αναζητώντας το χαμένο φορτίο του πλοίου και ορισμένοι ιστορικοί εκτιμούν ότι από την περιοχή ανασύρθηκαν από το 1656 ως το 1683, ράβδοι αργύρου, νομίσματα και επεξεργασμένο ασήμι αξίας περίπου 5 εκατομμυρίων πέσος. Σημαντικές εξερευνήσεις και επιχειρήσεις ανάκτησης συνεχίστηκαν κατά τους επόμενους αιώνες, με τον πλούτο των κειμηλίων που βρέθηκαν το 1972 από τον τυχοδιώκτη Ρόμπερτ Μαρξ, να είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτος μεταξύ των σύγχρονων αποστολών αναζήτησης θησαυρού στην…
Σελίδα 7 από 146
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή