Σήμερα: 14/04/2024

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

  Από προχθές είναι σε εξέλιξη το 9ο οικονομικό forum στους Δελφούς το οποίο συγκεντρώνει μεγάλο μέρος των μεγαλόσχημων του εγχώριου και διεθνούς κεφαλαίου. Μαζί βέβαια συνδράμει στην επιτυχία του forum και το συστημικό πολιτικό προσωπικό τους. Βήμα στο forum είχαν και οι εφοπλιστές, όχι οι «γαλατάδες» (απαξιωτική έκφραση προηγούμενου Προέδρου της ΕΕΕ για τους Ακτοπλόους), αλλά αυτοί που βρίσκονται στην κορυφή της οικονομικής elit της χώρας μας… Η εκπρόσωπος τους, Πρόεδρος της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού, στην ομιλία της επιχείρησε να «μπλέξει» ιστορικά στοιχεία που αφορούν την διαδρομή της Ναυτιλίας ανά τους αιώνες ακόμη και την Επανάσταση του 1821 και εμμέσως πλην σαφώς να θεωρήσει ότι η σημερινή ελληνική Ναυτιλία συνδέεται με τον πατριωτισμό όλων εκείνων των καραβοκυραίων που έδωσαν τα σκάφη τους για την επιτυχία της Επανάστασης! Τέτοια ιστορική βεβήλωση και κακοποίηση της αλήθειας μόνο οι εφοπλιστές θα μπορούσαν να την κάνουν… Επιχείρησε επίσης να ταυτίσει τη Ναυτιλία των…
  Πραγματοποιήθηκε η ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών στις 28 Μάρτη. Στο επίκεντρο της Συνέλευσης βρέθηκαν τα Ναυτεργατικά προβλήματα στη Ναυτική εργασία, στην κοινωνική ασφάλιση, στις ΣΣΕ. Αναδείχθηκαν εμπεριστατωμένα τα προβλήματα της περιόδου που διανύουμε, οι υπεύθυνοι και υπαίτιοι που τα δημιουργούν (εφοπλιστές – κυβέρνηση), αλλά και οι ευθύνες της ΠΝΟ η οποία εξακολουθεί να είναι παρατηρητής της επίθεσης που δέχονται οι Ναυτεργάτες και τα δικαιώματα τους! Στις συνθήκες αυτές  τονίστηκε ότι αυξάνεται ο ρόλος, η παρέμβαση και η δράση της ΠΕΝΕΝ ως βασικός μοχλός οργάνωσης – διεκδίκησης και πάλης του κλάδου και όλου του Ναυτεργατικού μας κόσμου. Η γραμμή του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού η οποία αποτελεί συνέχεια όλης της προηγούμενης περιόδου διαπιστώνεται από επιζήμια και υπομονετική στα συσσωρευμένα προβλήματα που ταλανίζουν τους Ναυτεργάτες μέσα και έξω από τα καράβια. Αδιέξοδη ήταν και παραμένει η τακτική που ακολουθούν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο ν.σ.κ. Το διεκδικητικό πλαίσιο: -Υπογραφή ΣΣΕ…
  Στα πλαίσια ρεπορτάζ που έκαναν οι δημοσιογράφοι του διεθνούς πρακτορείου στην Ελλάδα για την Ερυθρά Θάλασσα επισκέφθηκαν τα γραφεία της ΠΕΝΕΝ και ζήτησαν σχετική δήλωση από τον Πρόεδρο της Ένωσης μας. Η δήλωση: «Από την πρώτη στιγμή που εμπορικά πλοία δέχθηκαν επιθέσεις κατά την διέλευση τους στην Ερυθρά Θάλασσα η ΠΕΝΕΝ ανέδειξε τρία προβλήματα: -Την υπογραφή ειδικής ΣΣΕ για όλους τους Ναυτεργάτες. -Την κατοχύρωση του απόλυτου δικαιώματος των πληρωμάτων να αρνούνται την συμμετοχή τους στα πλοία που προγραμματίζουν το πέρασμα τους από την επικίνδυνη περιοχή και να παλιννοστούνται με δαπάνες των εταιριών. -Την αποφυγή ελληνικών και ελληνόκτητων πλοίων να διαπλέουν από αυτή την εμπόλεμη περιοχή. Αυτή είναι και η απόφαση όλων των μεγάλων Ναυτιλιακών κολοσσών του κόσμου, οι οποίοι έχουν ματαιώσει τα δρομολόγια τους από την Ερυθρά Θάλασσα επιλέγοντας το μακρινό ταξίδι μέσω Ν. Αφρικής. Έως τώρα έχουν δεχθεί επιθέσεις πάνω από 55 εμπορικά πλοία μεταξύ των οποίων τα…
  Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ καταδικάζει το νέο μπαράζ διώξεων από την εργοδοσία και την κυβέρνηση της ΝΔ. Σειρά στον μακρύ κατάλογο των διώξεων πήραν ο ΓΓ της Ομοσπονδίας Οικοδόμων με άθλιες και κατασκευασμένες κατηγορίες του κοινού Ποινικού Κώδικα για την δράση του κατά πλειστηριασμού λαϊκής κατοικίας το 2019. Στην ίδια κατεύθυνση της συντονισμένης αυτής επίθεσης είναι και η καταδίκη του Προέδρου του Συνδικάτου Τύπου και Χάρτου με αφορμή την μεγάλη 10ήμερη απεργία του 2019 που αφορούσε την επαναπρόσληψη 4 εργαζομένων από την επιχείρηση «Αφοί Βλάχου Α.Β.Ε». Για πολλοστή φορά η δικαιοσύνη χρησιμοποιείται ως εργαλείο των δυνάμεων του κεφαλαίου για το χτύπημα των αγώνων με προφανή στόχο την τρομοκράτηση των εργαζομένων, την επέλαση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων και την επιβολή του δόγματος για σιγή νεκροταφείου στην αντίσταση και πάλη των αγωνιστικών συνδικάτων κατά της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης – κεφαλαίου. Αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ο ταξικός χαρακτήρας και ρόλος της αστικής…
Να τρέμει το κράτος, να κλείνουν οι δρόμοι Να τρέμει όποιος χέρι τολμά και σηκώνει Μας παίρνουν με βία την ξεγνοιασιά Μας φύτεψαν φόβο μα φυτρώσαν φτερά Και κάθε λεπτό σχεδόν κάθε μέρα Θρηνούμε μια κόρη αδερφή και μητέρα Μέσα σε μια νύχτα μας εξαφανίζουν Συνένοχος είναι όποιος σιωπά σα μας αφανίζουν *** Για εκείνες τις νύχτες που γύριζα μόνη Στη θέα μιας μορφής το αίμα μου να παγώνει Για όλα τα χέρια που σφίγγουν κλειδιά Γινόμαστε όλες μαζί μια γροθιά! Δικαίωμα δεν έχεις στο σώμα μου επάνω Δε σου πέφτει λόγος πού πάω και τι κάνω Δεν είναι αγάπη ο πόνος κι η βία Όλες απαντάμε αν αγγίξεις μία *** Κι αν δεν το κατάλαβες τούτοι οι στίχοι Φωνάζουν πως βρίσκομαι εδώ από τύχη Με οργή τραγουδάω ακούστε με όλοι Στο σπίτι αν δεν έρθω, κάψτε την πόλη *** Με λένε Ανίσα, Καρολάιν και Ελένη Με σκότωσε το σύστημα…
    Όπως επαναλαμβανόμενα έχουμε ενημερώσει με σχετικές ανακοινώσεις, άρθρα αλλά και λίστες προσφοράς εργασίας από το ΓΕΝΕ προς τα Ναυτεργατικά Σωματεία, προκύπτει σοβαρότατη έλλειψη Ναυτεργατών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων εσωτερικού με βάση τις διαμορφωμένες ανάγκες των πλοίων. Το ΔΣ της ΠΕΝΕΝ έχει διατυπώσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την προσέλκυση νέων στο επάγγελμα που αφορά την αναβάθμιση των εργασιακών σχέσεων στα πλοία, την ουσιαστική βελτίωση των μισθολογικών αποδοχών, την μείωση της δυσβάσταχτης φορολογικής επιβάρυνσης καθώς και την αποκατάσταση των ασφαλιστικών – συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων. Η αύξηση στην ζήτηση Ναυτικής εργασίας για τα πλοία του εσωτερικού αφορούν κυρίως τα πληρώματα μέσα στα οποία περιλαμβάνεται και το προσωπικό καταστρώματος (Ναύτες – Ναύκληροι- Ναυτόπαιδες). Για την κατάσταση αυτή έχει πολλές και βαρύτατες ευθύνες η πλοιοκτησία, αλλά και όλες έως τώρα οι κυβερνήσεις αφού με την πολιτική τους υποβάθμισαν και απαξίωσαν το Ναυτικό επάγγελμα και δημιούργησαν σοβαρά εμπόδια και αντικίνητρα για την είσοδο νέων…
  Οι εργαζόμενοι στη χώρα μας είναι καθημερινά αντιμέτωποι με την αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης και κεφαλαίου που συνεχίζουν την επίθεση τους ενάντια στα εναπομείναντα εργατικά δικαιώματα. Η ακρίβεια στα ράφια και σε βασικά καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες (ρεύμα, καύσιμα κλπ.) απομυζούν τα πενιχρά λαϊκά  και εργατικά εισοδήματα. Συνεχώς βαθαίνει ο βαθμός εκμετάλλευσης των εργαζομένων, ενώ το κεφάλαιο συνεχώς αυγατίζει τα κέρδη του. Οι ευέλικτες μορφές εργασίας, η δυσβάστακτη φορολογία, τα αστρονομικά ενοίκια, οι πλειστηριασμοί, η τοκογλυφική πολιτική των τραπεζών, οι περικοπές στα επιδόματα ανεργίας και στις κοινωνικές παροχές, τα νόμιμα φακελάκια στα χειρουργεία και πολλά ακόμη φέρνουν τον εργαζόμενο λαό σε απόγνωση για να εξασφαλίσει την επιβίωση του και της οικογένειας του! Οι αυξήσεις της κυβέρνησης στους κατώτατους μισθούς συνιστούν κοροϊδία, ενώ την ίδια στιγμή μεγάλοι κλάδοι και το δημόσιο είναι χωρίς ΣΣΕ. Στον χώρο της Ναυτεργασίας, μαζί με όλα τα παραπάνω, βιώνουμε την επιθετικότητα και την αδιαλλαξία του εφοπλιστικού…
  Συνεχίζονται οι αντιδράσεις και οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις κατά της λειτουργίας των απογευματινών χειρουργείων επί πληρωμή – φακελάκι που πρόσφατα θέσπισε η κυβέρνηση και ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Πρόκειται για ένα ακόμη αντιδραστικό μέτρο που εισάγει την εμπορευματοποίηση στα δημόσια νοσοκομεία με το οποίο καλούνται οι ασθενείς να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη τους για να εξασφαλίσουν την νοσηλεία τους. Στο νοσοκομείο της Νίκαιας ο «Σύλλογος Εργαζομένων» οργάνωσε κινητοποίηση και στάση εργασίας με σκοπό να εκφράσει την κατηγορηματική εναντίωση του σε αυτό το επαίσχυντο μέτρο της κυβέρνησης. Στην συγκέντρωση συμμετείχε με δικό της πανό και η ΠΕΝΕΝ. Τα συνθήματα που κυριάρχησαν : «Δώστε λεφτά για την υγεία, έξω οι εταιρίες από τα νοσοκομεία» «Μαζικές προσλήψεις στα νοσοκομεία, να ανοίξουν τώρα όλα τα χειρουργεία». Οι εργαζόμενοι έκαναν πορεία και συμβολικά απέκλεισαν την οδό Πέτρου Ράλλη.   Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ  
  Ένα ακόμη Ναυτικό ατύχημα σημειώθηκε χθες το πρωί στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος όπου εκτελεί την επισκευή του το πλοίο «SUPERFAST III»  της Attica Group, (πρώην «OLYMPIC CHAMPION»). O Υπολοστρόμος του «SUPERFAST III»   κατά την εκτέλεση εργασίας σε βάρκα του πλοίου έπεσε από την σκάλα με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του στην σπονδυλική στήλη! Ο συνάδελφος Δ.Σ. μεταφέρθηκε στο Αττικό Νοσοκομείο στο οποίο νοσηλεύεται και οι εξετάσεις έδειξαν ότι χρειάζεται χειρουργική επέμβαση. Είναι σαφές για πολλοστή φορά ότι στοιχειώδη μέτρα προστασίας και ασφάλειας στη Ναυτική Εργασία δεν τηρούνται με επακόλουθο την πρόκληση ατυχημάτων! Ναυτιλιακές εταιρίες και υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας έχουν μεγάλες ευθύνες όπως επίσης και οι αρμόδιοι μέσα στα πλοία για τα απανωτά Ναυτικά ατυχήματα. Οποιαδήποτε υποβάθμιση των μέτρων προστασίας αποτελεί υποτίμηση της ζωής και της ασφάλειας των Ναυτεργατών και οι συνέπειες είναι βαρύτατες. Τα επαναλαμβανόμενα ατυχήματα στα πλοία της επιβατηγού Ναυτιλίας αποδεικνύουν ότι δεν εφαρμόζονται τα…
  Σε συνεχεία της 28/12/2023  υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου  273  καταγγελίας  μας και με αφορμή  το από 26/03/2024 με αριθμό  πρωτοκόλλου 2131.2-7/16/2024 έγγραφο του Κεντρικού Λιμεναρχείου  Πειραιά το οποίο επιβεβαιώνει τα καταγγελλόμενα, θέλουμε να σας επισημάνουμε  ότι όπως προκύπτει η συγκεκριμένη Ναυτιλιακή εταιρία  δεν έχει συμμορφωθεί και δεν έχει αποκαταστήσει τα αναφερόμενα προβλήματα. Τα ευρήματα της έρευνας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά αναφέρονται μόνο στο πλοίο «PROTOPOROS VI»,  ενώ δεν γίνεται καμιά αναφορά για  τα υπόλοιπα πλοία της εταιρίας  τα οποία δραστηριοποιούνται στην πορθμειακή γραμμή Θάσου – Κεραμωτής και στα οποία υπάρχουν παρόμοια προβλήματα και για τα οποία οι τοπικές Λιμενικές Αρχές ουδέν γνωρίζουν...   Επίσης προκύπτει ότι κατά τον γεννώμενο έλεγχο στο συγκεκριμένο πλοίο δεν υπήρχαν στοιχεία  μισθοδοσίας  του συνόλου των Ναυτολογημένων Ναυτεργατών.  Από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τα Λιμεναρχεία  Καβάλας και Θάσου μας ενημέρωσαν ότι γίνονται έλεγχοι, καταλογίζονται παραβάσεις  και  επιβάλουν πρόστιμα  στην εν λόγω Ναυτιλιακή εταιρία τα οποία απ’ ότι…
Σελίδα 1 από 171
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή