Σήμερα: 05/12/2021
Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2021 10:20

Τι γυμναστική πρέπει να κάνεις για να ζήσεις περισσότερο

Γράφτηκε από τον

2021-11-25_122316.jpg

Η νέα μελέτη του European Heart Journal αλλάζει όλα τα δεδομένα και εξηγεί γιατί ο περιβόητος κανόνας των 10.000 βημάτων την ημέρα δεν είναι αρκετός.

Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που θεωρούν πως για να έχουν περισσότερα και πιο ποιοτικά χρόνια ζωής, αρκεί να κάνουν 10.000 χιλιάδες βήματα τη μέρα. Τα οφέλη του περπατήματος μπορεί να είναι πράγματι ευεργετικά, αλλά, όπως φαίνεται, δεν είναι από μόνα τους αρκετά.

 Σύμφωνα με νέα έρευνα του European Heart Journal, εάν ένας άνθρωπος ασκείται σε καθημερινή βάση, ακόμη και αν ακολουθεί fitness προγράμματα μέτριας έντασης, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να ζήσει περισσότερα χρόνια από κάποιον που εφαρμόζει απλά και μόνο τον κανόνα των 10.000 βημάτων. Το τι γυμναστική πρέπει να κάνει, βέβαια, αποτελεί ένα πιο περίπλοκο ζήτημα.

Γιατί, όμως, συμβαίνει αυτό; Σύμφωνα με την έρευνα, σημειώνεται πως το περπάτημα σε αργό τέμπο δεν ευεργετεί απαραίτητα τον οργανισμό. Αντίθετα, μια άσκηση η οποία γίνεται σε καθημερινή βάση, μπορεί να είναι τρεις φορές πιο αποτελεσματική, ανεξαρτήτως ηλικίας, βάρους, ή φύλου.

Οι ειδικοί, όμως, είναι ξεκάθαροι. Δεν σημαίνει πως οι άνθρωποι που περπατούν 10.000 βήματα τη μέρα κάνουν λάθος και πρέπει να σταματήσουν τη συγκεκριμένη γυμναστική. Κάθε άλλο. Θα πρέπει να συνεχίσουν να το κάνουν, αλλά να προσθέσουν σ’ αυτή τους τη συνήθεια και μερικές ακόμη ασκήσεις έτσι ώστε να δυναμώσουν το σώμα και την καρδιά τους.

6697636174998780086.png

Η λύση; Γυμναστική μέτριας ή μεγάλης έντασης 

Η έρευνα αυτή έρχεται να συμπληρώσει μια προηγούμενη μελέτη, σύμφωνα με την οποία, το γρήγορο περπάτημα μπορεί να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής για αρκετά χρόνια (φτάνοντας στα 82-84 έτη). Όσοι, λοιπόν, θέλουν να ζήσουν περισσότερα χρόνια, καλό είναι να ακολουθήσουν το εξής πρόγραμμα γυμναστικής, έτσι όπως το ανέλυσαν οι επιστημονικοί συνεργάτες του Business Insider:

2990616136949106331.png

To περπάτημα θα πρέπει να έχει έναν ρυθμό περίπου 100-129 βήματα ανά λεπτό, να υπάρχουν 100-300 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης μες την εβδομάδα και 75-120 άσκησης μεγάλης έντασης κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Αυτή η γυμναστική θα σου χαρίσει χρόνια – αν, φυσικά, ακολουθείς την κατάλληλη διατροφή, κοιμάσαι καλά και δεν κάνεις πολλές καταχρήσεις.

ΠΗΓΗ: oneman.gr

  • Τελευταια
  • Δημοφιλή