Σήμερα: 27/04/2024

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τρίτη, 07 Απριλίου 2015 00:00

Στο «κόκκινο» η ANEK & οι κινήσεις σωτηρίας της

Γράφτηκε από τον
Στο «κόκκινο» εξακολουθεί να βρίσκεται η ΑΝΕΚ, η οποία συνέχισε να καταγράφει και πέρυσι ζημιές- έστω και μειωμένες- ενώ συνεχίζει τις προσπάθειες η διοίκησή της να πετύχει συμφωνία με τις τράπεζες για αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της. Ακόμα, φαίνεται ότι είναι άγνωστες οι επιπτώσεις, που θα προκαλέσει στην εταιρεία η τραγωδία του «Norman Atlantic» καθώς μπορεί η διοίκηση της ΑΝΕΚ να θεωρεί ότι η ασφαλιστική κάλυψη είναι επαρκής και δεν θα προκληθούν σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις, ωστόσο, στην έκθεσή τους οι ορκωτοί λογιστές σημειώνουν ότι: «Το συμβάν, που είναι καλυμμένο ασφαλιστικά από διεθνή αλληλοασφαλιστικό συνεταιρισμό, βρίσκεται ακόμη στο στάδιο των ερευνών και κατά συνέπεια υφίσταται εύλογη αβεβαιότητα ως προς την εξέλιξή του και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις του στις οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου». Επίσης, οι ορκωτοί λογιστές στις παρατηρήσεις τους εμφανίζονται επιφυλακτικοί «για την ικανότητα του Ομίλου να συνεχίσει απρόσκοπτα τη δραστηριότητά του» αναφέροντας χαρακτηριστικά τα εξής: «Το κεφάλαιο κίνησης του Ομίλου…
Τρίτη, 07 Απριλίου 2015 00:00

Αρχισε η καταβολή Δώρου Πάσχα σε ναυτικούς

Γράφτηκε από τον
Άρχισε και θα συνεχιστεί μέχρι τΙς 24/4/2015 η καταβολή του Δώρου Πάσχα σε άνεργους ναυτεργάτες, που θα πρέπει να προσέλθουν στον Οίκο Ναύτη στον Πειραιά ή στις Λιμενικές Αρχές του τόπου διαμονής τους. Μάλιστα, το Δώρο Πάσχα θα είναι ελαφρά αυξημένο σε σύγκριση με το περυσινό Δώρο Πάσχα και παραμείνει στα επίπεδα του Δώρου Χριστουγέννων. Ειδικότερα, με Κοινή Απόφαση των αναπληρωτών υπουργών Οικονομικών Δ. Μάρδα και Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (τεύχος Β’ αρ. φύλλου 489/2015) το Δώρο Πάσχα για τους άνεργους ναυτικούς ορίστηκε σε:(α) 300 ευρώ, για τους άγαμους ή άγαμες ναυτικούς ( ήταν 240 € πέρυσι το Πάσχα) και(β) 350 ευρώ, για τους έγγαμους ή έγγαμες ή τους έχοντες προστατευόμενα τέκνα (ήταν 325 € πέρυσι το Πάσχα). Δικαιούχοι του Δώρου Πάσχα είναι όσοι ναυτικοί πληρούν αθροιστικά τις εξής προϋποθέσεις: α) Έχουν συνολική θαλάσσια υπηρεσία μεγαλύτερη από 5 χρόνια, από την οποία 12 μήνες…
Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2015 00:00

Προσαραγμένο παραμένει το «Β. Κορνάρος»

Γράφτηκε από τον
Στον λιμενοβραχίονα του λιμανιού της Κάσου εξακολουθεί να παραμένει, από το βράδυ της Τετάρτης, το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», με 227 επιβάτες, που προσάραξε σε αμμώδη περιοχή, κατά τη διαδικασία κατάπλου του. Παρά τις προσπάθειες από δύο αλιευτικά για αποκόλληση του πλοίου αυτό δεν κατέστη δυνατό και αναμένεται εντός της ημέρας ρυμουλκό από τη Μύκονο, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία αποκόλλησης και να «απελευθερωθούν» οι επιβάτες. Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας «Η Ροδιακή», που δημοσιεύει πλούσιο και αποκλειστικό φωτορεπορτάζ καθώς και βίντεο, από την Κάσο οι ισχυροί άνεμοι έντασης 8 μποφόρ, που επικρατούσαν παρέσυραν το πλοίο, χτύπησε στον προβλήτα και στη συνέχεια στην "εγκλωβίστηκε" σε μικρή απόσταση από την ακτή πάνω στον κυματοθραύστη του λιμανιού. Το πλοίο, που ξεκίνησε στις 7 το βράδυ της Τετάρτης 25/3 από την Σητεία, επρόκειτο να καταπλεύσει στο λιμάνι της Κάσου, λίγο μετά τις 10 το βράδυ. Στο οχηματαγωγό - επιβατηγό σκάφος…
Τρίτη, 24 Μαρτίου 2015 00:00

Σοβαρή ρήξη ναυτεργατών - Δρίτσα

Γράφτηκε από τον
Η θέση του υπουργού για τη σύνθεση των πληρωμάτων και την ανεργία προκάλεσε την έντονη αντίδραση της διοίκησης της ΠΕΝΕΝ Συντάκτης: Χριστίνα Παπασταθοπούλου Δυο μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στο υπουργείο Ναυτιλίας και ο αναπληρωτής υπουργός Θοδωρής Δρίτσας βρίσκεται μπροστά στην πρώτη σοβαρή ρήξη. Και μάλιστα όχι από την πλευρά των πλοιοκτητών, που ίσως ήταν και αναμενόμενο για αριστερό υπουργό, αλλά από την πλευρά της ναυτεργασίας. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η ρήξη επήλθε στη συνάντηση που είχε με τον υπουργό για το θέμα της απασχόλησης των ναυτικών. Η θέση του Θ. Δρίτσα ότι το υπουργείο δεν μπορεί να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για τις οργανικές θέσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Σωματείου. Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός συνέστησε το θέμα της απασχόλησης να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης ναυτεργατικών σωματείων και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντ. Νταλακογεώργος υπενθύμισε στον…
Δευτέρα, 09 Μαρτίου 2015 00:00

«Πόλος έλξης» η… Αρκτική ρότα

Γράφτηκε από τον
Του Νίκου Μπαρδούνια Στο «στόχαστρο» πολλών μεγάλων διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών έχουν μπει . τα δυο τελευταία έτη, οι ρότες της Αρκτικής κατανοώντας πλήρως ότι η αξιοποίησή τους θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά όχι μόνο τους χρόνους μεταφοράς προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη και αντιστοίχως αλλά και να προσδώσει σημαντικές οικονομίες κλίμακας στις εταιρείες. Ωστόσο η όποια σημαντική αύξηση χρήσης από τις ναυτιλιακές εταιρείες του λεγόμενου Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Northern Sea Route Administration-NSRA) εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα της Ρωσικής Ομοσπονδίας να προσφέρει υπηρεσίες όπως : Έρευνας και Διάσωσης στην περιοχή, εφόσον απαιτηθεί, επισκευών και υποστήριξης των πλοίων που θα επιλέξουν να πλεύσουν από την περιοχή. Κάτι, που φαίνεται ότι η Ρωσία καταλαβαίνει , πλέον, πολύ καλά. Έτσι, ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ρωσική Ομοσπονδία υλοποιεί ένα σχέδιο , ύψους ενός δις δολαρίων, προκειμένου το Βόρειο θαλάσσιο Πέρασμα να «ανοίξει» και να είναι αξιοποιήσιμο αρκετούς μήνες το…
Συντάκτης: Χριστίνα Παπασταθοπούλου Πέθανε η μάνα ενός ηλεκτρολόγου στην Κρήτη και δεν είχε λεφτά να πάει στην κηδεία. Πήγε στην εταιρεία, δεν του έδωσαν χρήματα και κάναμε έρανο μεταξύ μας. ● Είμαστε εγκαταλειμμένοι απ’ όλους. Κοιμόμαστε μέσα στα πλοία. Ξυπνάμε παγωμένοι. Απελπισία και αδιέξοδο. Εγκλωβιστήκαμε και δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. ● Τέσσερα χρόνια τώρα δεν έχουμε πάρει έναν ολόκληρο μισθό. Δεν έχουμε να ταΐσουμε τις οικογένειές μας, τα παιδιά μας. Ούτε τα φάρμακά μας δεν μπορούμε να πάρουμε. Προχθές ενός συναδέλφου τού πέταξαν τα πράγματα έξω από το σπίτι. ● Δεν θέλουμε να κλείσει η εταιρεία και γι’ αυτό τη στηρίξαμε με όλες μας τις δυνάμεις, ψυχικές και σωματικές. Τρία χρόνια τώρα ακόμα και υλικά που χρειαζόμαστε για διάφορες εργασίες στα πλοία τα αγοράζαμε με δικά μας χρήματα. Μας έπεισαν και βάλαμε πλάτη για να τη σώσουμε και το «ευχαριστώ» είναι απληρωσιά ακόμα και δέκα μήνες. Λόγια απλήρωτων ναυτεργατών…
Επειδή δεν πάει και πολύς καιρός, από τότε, που τα συζητούσαμε μαζί, αυτά, αγαπητέ υπουργέ, σου απευθύνω δημόσια το ερώτημα και παρακαλώ να ερευνήσεις εις βάθος και με προσοχή , πριν απευθυνθώ κι εγώ, όπως και άλλοι πολίτες στις αρμόδιες αρχές, ΕΑΝ κάποιοι καραβανάδες με υπηρεσίες , που δεν χαμπαριάζουν ούτε από αριστερή κυβέρνηση, ούτε από δημοκρατία, συνεχίζουν να μας παρακολουθούν τα τηλέφωνα ... Το θέμα δεν είναι προσωπικό.Είναι βαθειά πολιτικό και οφείλεις εσύ, αγαπητέ Θοδω"ρή , πριν απαντήσεις, να σηκώσεις ανάποδα τη γη στο ψάξιμο. Α..., σε παρακαλώ πολύ, .μην ρωτήσεις πάλι τον Αθανασόπουλο...Προσωπικά θα το θεωρήσω άκρως προσβλητικό για μένα και την φιλία μας και φυσικά για την νοημοσύνη μου και την πολύχρονη εμπειρία μου στο ρεπορτάζ του υπουργείου και του Λ.Σ. Οι υπουργοί στο Ναυτιλίας εμπιστεύονται μόνο τα τσιμέντα στο λιμάνι. Γιατί αυτά, ακόμα κι αν μετακινηθούν για καλό ή κακό λόγο, δεν σου ψευτοπαρουσιάζονται ποτέ τα...…
Ντροπή για τον ΣΥΡΙΖΑ! Ντροπή και για έναν Θοδωρή Δρίτσα έναν αριστερό υπουργό με ήθος και περηφάνια να άγεται και να φέρεται από Αθανασόπουλους καταστροφικούς για το υπουργείο και το Σώμα... Κι αφού τους έφαγε κατακέφαλα, να ανέχεται τώρα και έναν Χονδρονάσιο, με γνωστή πορεία και απόψεις... Να έχουμε τούτες τις μέρες τον Βαρβιτσιωτικό, κ. Παν.Μποτίνη από την Καλαμάτα να το παίζει παράγοντας και ελέω αρχηγού,όπως μας καταμαρτυρούν πολλές και διαφορετικές πηγές, να απειλεί αξιωματικούς, λέγοντας, πως "και επί ΣΥΡΙΖΑ αυτός κι ο Πάππος είναι τα αφεντικά"... Και να ετοιμάζεται, αγαπητέ φίλε Θοδωρή, ο Αθανασόπουλος να κάνει ναύαρχο τον αρχιπλοίαρχο κ. Αντώνη Πάππο και να τον φέρει από την Περιφέρεια του Βόλου πίσω στο υπουργείο, να τον κάνει , όπως τονίζουν πολύ αξιόπιστες πηγές μας, γενικό δερβέναγα στην Διοίκηση ή να του δώσει δίπλα του επιτελική θέση... Αν είσαι εκτός θέματος, αγαπητέ αν.υπουργέ Ναυτιλίας, να σιυ υπενθυμίσουμε, πως ο κ…
Σε εκατομμύρια ευρώ αποτιμάται σύμφωνα με πορίσματα ελεγκτών του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, η ζημιά του ελληνικού Δημοσίου από τρεις περιπτώσεις φαύλης διαχείρισης των οικονομικών του ΟΛΠ που σχετίζονται με τεχνικά έργα από το 2000 κι ύστερα. Πρόκειται για έργα τα οποία ανά περίπτωση υπερκοστολογήθηκαν ή για τα οποία τηρήθηκε στάση παράτυπα “ευνοϊκή” προς τον ανάδοχο ενώ στα απωλεσθέντα ποσά πρέπει να συνυπολογιστούν τα έσοδα που χάνονται και θα χαθούν στο μέλλον από την προβληματική κατασκευή των εν λόγω έργων. Ο ΟΛΠ εξέδωσε απάντηση στα δημοσιεύματα που κυκλοφορούν από το πρωί, η οποία ωστόσο είναι παραπλανητικά ψευδής αφού αναφέρεται σε άλλο έργο. Το koutipandoras.gr εξασφάλισε τα πορίσματα των ελεγκτών κι αναλύει τις τρεις περιπτώσεις. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ γιώργος Ανωμερίτης με τον πρώην υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Ένα βιοκλιματικό κτίριο που τελικά έγινε συμβατικό Τα αρμόδια όργανα του ΟΛΠ, προγραμμάτισαν την κατασκευή ενός βιοκλιματικού κτιρίου, προκειμένου να…
Σελίδα 144 από 145
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή