Σήμερα: 04/12/2024

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Στο λιμάνι της Καρύστου το πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» βρίσκεται σε ακινησία, λόγω του γνωστού συμβάντος που συνέβη στο λιμάνι της Άνδρου. Το πλήρωμα καταστρώματος, λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί, έχει περιέλθει σε κατάσταση τεχνητής ομηρίας. Η μεταχείριση αυτή είναι απαράδεκτη και πρωτοφανής, ενώ η ολιγωρία των τοπικών λιμενικών αρχών είναι προκλητική, καθώς δεν τηρούν ούτε τα προσχήματα και επιδεικτικά αδιαφορούν να εφαρμόσουν την ναυτική νομοθεσία. Παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες του πληρώματος να εκφράσει τις αντιρρήσεις του, το λιμεναρχείο ισχυρίζεται ότι δεν έχει αρμοδιότητα να ελέγξει εάν καταβλήθηκαν οι αποδοχές τους σύμφωνα με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και την Ναυτεργατική νομοθεσία. Το θράσος και η υποκρισία του τοπικού λιμεναρχείου είναι επιδεικτικά πρωτοφανή, καθώς ισχυρίζονται ότι δεν γνώριζαν ότι το πλήρωμα εργάστηκε κανονικά το Σάββατο 17 Αυγούστου 2024, ενώ την ίδια μέρα είχαν ζητήσει οι ίδιοι από το πλήρωμα να μετακινήσει κάβους. Το πλήρωμα απαιτεί να αναγραφεί στο φυλλάδιο η αληθής ημερομηνία…
Σήμερα από την παράσταση διαμαρτυρίας στο Λιμεναρχείο Καρύστου στην οποία ήταν παρών ο Γ.Γ της Ένωσής μας Φώτης Κισκήρας.   Δεν τους καταβάλλουν την αποζημίωση σύμφωνα με την νομοθεσία και τους κόβουν μία ημέρα από την μισθοδοσία τους! Εταιρεία και Λιμενική αρχή Καρύστου επιχείρησαν απολύσεις, καλώντας τους έναν - έναν να δεχτούν την κουτσουρεμένη αποζημίωση!!! Το ΥΕΝ να πάρει εδώ και τώρα θέση.  
Δημοσιεύουμε παρακάτω ευχαριστήρια επιστολή προς την ΠΕΝΕΝ και ταυτόχρονα έκκληση προς όλα τα συνδικάτα, συλλογικότητες και φορείς  που ζητείται από αυτούς η  προσυπογραφή τους στην σημαντική αυτή καμπάνια. Ήδη την έκκληση όπως προκύπτει από το αγγλόφωνο κείμενο έχουν υπογράψει δεκάδες συλλογικότητες και οργανώσεις. Αγαπητοί σύντροφοι στην ΠΕΝΕΝ Σας χαιρετούμε και σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας στην εκστρατεία No Harbor for Genocide. Είμαι ο Ousman Noor  εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Ενεργειακού Εμπάργκο για την Παλαιστίνη. Είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξή σας στην εκστρατεία No Harbor for Genocide, η οποία είχε σημαντικό αντίκτυπο σε όλη τη Μεσόγειο. Μάθαμε ότι τόσο το πλοίο «Overseas Santorini» όσο και το πλοίο «Overseas Sun Coast» είναι αυτή τη στιγμή αγκυροβολημένα στην Ελλάδα. Έχουμε συντάξει επιστολή προς την ελληνική κυβέρνηση απαιτώντας: (α) Κατάσχεση των δύο πλοίων και διεξαγωγή έρευνας για τη μεταφορά από αυτά στρατιωτικών καυσίμων για πολεμικά αεροσκάφη του Ισραήλ που επιχειρούν εναντίον του Παλαιστινιακού λαού.…
Με πρωτοβουλία του Ε.Κ. Πειραιά πραγματοποιήθηκε πριν λίγη ώρα μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Ε.Ν με σκοπό την απεμπλοκή της χώρας μας από την σφαγή που πραγματοποιεί το κράτος - δολοφόνος (Ισραήλ) με τους συμμάχους του κατά του λαού της Παλαιστίνης. Η παράσταση διαμαρτυρίας έγινε με σκοπό η κυβέρνηση να μην παράσχει καμιά βοήθεια στα 2 πλοία «Overseas Santorini» και «Overseas Sun Coast» (αμερικάνικων συμφερόντων) που είναι αγκυροβολημένα στον Πειραιά και μεταφέρουν καύσιμα για πολεμικά αεροπλάνα που επιχειρούν καθημερινά σκοτώνοντας αμάχους, παιδιά, μωρά και γυναίκες στην μαρτυρική Γάζα. Μέλη της ΠΕΝΕΝ, με επικεφαλής τον Γ.Γ της Ένωσης Φώτη Κισκήρα, και του Π.Σ.Σ ΝΑΤ συμμετείχαν στην κινητοποίηση πλαισιώνοντας το μπλοκ και το πανό της "Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό Εργατικών Σωματείων και Συλλογικοτήτων". Αντιπροσωπεία είχε συνάντηση με το Υφυπουργό Ε.Ν Στέφανο Γκίκα από τον οποίο απαίτησε την απομάκρυνση των 2 πλοίων του θανάτου από τον Πειραιά και τις ελληνικές θάλασσες. Στην…
Το τελευταίο διάστημα έχει αναδειχθεί με ανησυχητικό τρόπο ένα σοβαρό ζήτημα που αφορά Ναυτεργάτες, οι οποίοι έχουν απολυθεί λόγω τραυματισμού ή ασθένειας κατά την διάρκεια της εργασίας τους στα πλοία. Ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, παρά τις σαφείς υποχρεώσεις τους, δεν καταβάλλουν ούτε τον μισθό ασθένειας, ούτε τα νοσήλια που έχουν δαπανηθεί στο τέλος κάθε μήνα στους εν λόγω Ναυτεργάτες. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες ANES (πλοίο "Άγιος Νεκτάριος Αίγινας") και SAOS FERRIES (πλοίο "Saonisos") δεν κατέβαλαν μισθό ασθενείας και νοσήλια σε τραυματισμένους Ναυτεργάτες, ενώ η εταιρεία ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ (πλοίο "Πελαγίτης") κατέβαλε σε τραυματισμένο Ναυτεργάτη μικρότερο μισθό από αυτόν που προβλέπει η σύμβαση και η ναυτική νομοθεσία.  Αυτή η πρακτική δεν είναι μόνο απάνθρωπη, αλλά προδίδει και έναν πρωτοφανή κυνισμό για τους Ναυτεργάτες, καθώς, ακόμη και όταν αυτοί έχουν υποστεί τραυματισμούς εν ώρα εργασίας, αντιμετωπίζονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες ως απλά λειτουργικά έξοδα. Αυτή η αντιμετώπιση συνιστά ουσιαστικά εγκατάλειψη των Ναυτεργατών και υπονόμευση των δικαιωμάτων…
Τα δύο κόμματα με δηλώσεις των Αρχηγών τους καθώς φαίνεται πήραν είδηση για τα πανάκριβα εισιτήρια στην Ακτοπλοΐα λίγο πριν τον 15 Αύγουστο.... Έστω καθυστερημένα, έστω και έτσι, θίγουν ένα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα που αφορά τον ντε φάκτο αποκλεισμό των λαϊκών οικογενειών από τους νησιωτικούς προορισμούς! Κασελάκης- Ανδρουλάκης εγκαλούν τον πρωθυπουργό να ενεργήσει άμεσα για την μείωση των εισιτηρίων... Μέχρι εδώ οκ... Αυτά τα κόμματα διαλαλούν από το πρωί έως το βράδυ ότι είναι οπαδοί της ελεύθερης αγοράς, της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, της ανταγωνιστικότητας και της υγιούς επιχειρηματικότητας! Επιπλέον είναι αυτοί που δημιούργησαν ή στήριξαν την δημιουργία "ανεξάρτητων" αρχών για την ρύθμιση της αγοράς όπως είναι η αρχή προστασίας ανταγωνισμού; Αυτή η ανεξάρτητη αρχή έχει γνωμοδοτήσει ήδη ότι "στην Ακτοπλοΐα και στις τιμές των εισιτηρίων είναι όλα καλά καμωμένα"! Το επίσημο πόρισμα καθώς φαίνεται θα το βγάλει μετά το καλοκαίρι...! Εάν έτσι έχουν τα πράγματα, τότε τι ακριβώς ζητούν; Είναι αλήθεια…
Όπως καταγγείλαμε από 6/8/2024 τα δύο πλοία «Overseas Santorini» και το «Overseas Sun Coast» προμηθεύουν στρατιωτικά καύσιμα για τα πολεμικά αεροσκάφη F16 & F35 του Ισραήλ που βομβαρδίζουν τη Γάζα, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης γενοκτονίας του Παλαιστινιακού λαού. Το καθένα από αυτά μεταφέρει 300.000 βαρέλια καυσίμου αεροσκαφών στρατιωτικής ποιότητας αρκετά για να ανεφοδιάσουν ένα μαχητικό αεροσκάφος F-16 περίπου 12.000 φορές. Η Ισπανία, το Γιβραλτάρ και η Μάλτα αρνήθηκαν διαδοχικά να ανεφοδιάσουν τα πλοία αυτά. Και οι 3 χώρες ανταποκρίθηκαν στις διεθνείς εκκλήσεις και φρόντισαν να αποφύγουν την πιθανότητα να βρεθούν ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης, κατηγορούμενες για συνεργία στην γενοκτονία που διεξάγει το Ισραήλ εναντίον της Γάζας. Σύμφωνα με το Global Energy Embargo for Palestine   τόσο το «Overseas Santorini» όσο και το «Overseas Sun Coast» βρίσκονται πλέον στην Ελλάδα ! Τα δύο πλοία βρίσκονται στο αγκυροβόλιο του Πειραιά, χωρίς να έχουν δέσει ακόμα στο λιμάνι! Διεθνείς νομικοί εμπειρογνώμονες…
  Ο εργοδοτικός συνδικαλισμός και οι δυνάμεις που συμπλέουν και συμπορεύονται με την εφοπλιστόδουλη γραμμή του εκλεκτού της ΕΕΕ, Μανώλη Τσικαλάκη, μετά από τρία και πλέον χρόνια στην ΠΝΟ έχουν αποδείξει και στον πλέον φανατικό οπαδό της… ότι αποτελούν ξένο σώμα στο Ναυτεργατικό συνδικαλισμό! Οι διακηρύξεις περί αλλαγής πλεύσης και νέας σελίδας στην ΠΝΟ στη βάση των οξυμένων προβλημάτων του Ναυτεργατικού κόσμου, κατέρρευσαν με πάταγο και εκείνο που τελικά μένει είναι η συνέχιση της ίδιας προδοτικής τακτικής για τα δικαιώματα και συμφέροντα της Ναυτεργασίας. Η ποδηγέτηση τους και η προσαρμογή στην πολιτική των εφοπλιστών και της εκάστοτε κυβέρνησης αποδεικνύει διαχρονικά ότι τα πραγματικά αφεντικά στην ΠΝΟ ήταν και είναι το εφοπλιστικό κατεστημένο της ποντοπόρου Ναυτιλίας. Εργαλείο για αυτό αποτελούν οι επαίσχυντες συμβάσεις που υπογράφονται για την άγρια εκμετάλλευση των αλλοδαπών Ναυτεργατών μέσω της ITF που στην χώρα μας τον θλιβερό αυτόν ρόλο είχε και έχει ο εκάστοτε ΓΓ της ΠΝΟ!…
  Η Levante Ferries και  το πλοίο της Ε/Γ – Ο/Γ «ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ» που εκτελεί δρομολόγια μεταξύ των λιμανιών Πάτρας, Ιθάκης, Κεφαλονιάς και Κυλλήνης δυστυχώς συνεχίζει να εφαρμόζει μια στρεβλή πρακτική στην ισχύουσα ΣΣΕ. Συγκεκριμένα, η πληρωμή των υπερωριακών αποδοχών δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ώρες εργασίας που απασχολούνται τα πληρώματα. Η υπερωριακή απασχόληση αποτελεί  κρίσιμο ζήτημα όπως διαμορφώνεται από τα απαιτητικά δρομολόγια και την διάρκεια τους.  Ωστόσο, η Levante Ferries απολαμβάνει μια ιδιότυπη ασυλία από την πλειοψηφία της Διοίκησης της ΠΝΟ, γεγονός που την οδηγεί στην καταστρατήγηση των συλλογικών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.   Όπως έχει αποδειχθεί πολλές φορές, η εταιρεία προβαίνει σε ορισμένες παραχωρήσεις μόνο όταν πιέζεται από τις αντιδράσεις των πληρωμάτων και της ΠΕΝΕΝ. Οι παραχωρήσεις αυτές, ωστόσο, είναι συχνά προσωρινές και ανακαλούνται μόλις οι πιέσεις υποχωρήσουν. Το ελάχιστο που πρέπει να κάνουν οι λιμενικές αρχές σε αυτή την περίπτωση είναι να πραγματοποιήσουν άμεσα έναν ενδελεχή έλεγχο στο πλοίο «ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ».…
  Με μπαράζ ανακοινώσεων κομμάτων, φορέων και Συνδικάτων από την Κύπρο ήρθε στην επιφάνεια και στην δημοσιότητα ότι υπάρχουν δυο Δεξαμενόπλοια τα οποία συστηματικά μεταφέρουν καύσιμα μαχητικών αεροπλάνων στην επιχείρηση γενοκτονίας που συντελείται από το κράτος – δολοφόνο (Ισραήλ) σε βάρους του παλαιστινιακού λαού. Η μεταφορά αυτών των καυσίμων με αυτά τα πλοία υπήρχε και πριν τις 7/10/2023 όμως το τελευταίο διάστημα αυξήθηκε και πολλαπλασιάστηκε. Τα δυο πλοία «Overseas Sun Coast» και «Overseas Santorini» έχουν μεταφέρει έως τώρα χιλιάδες τόνους σε στρατιωτικού τύπου καύσιμα (Valero Energy) για χρήση πολεμικών αεροσκαφών. Τα καύσιμα φεύγουν από το διυλιστήριο Corpus Christi του Τέξας των ΗΠΑ. Τα πλοία αυτά σύμφωνα με τις σχετικές καταγγελίες ελλιμενίζονται σε λιμάνια της Μεσογείου κατά την διαδρομή τους από τις ΗΠΑ προς το Ισραήλ. Σημειώνουμε ότι σε σχετική εισήγηση της η αρμόδια του ΟΗΕ (ειδική εισηγήτρια για τα παλαιστινιακά εδάφη), Φραντσέσκα Αλμπανέζε, κάλεσε την διεθνή κοινότητα να επιβάλλει άμεσα…
Σελίδα 10 από 189
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή