Σήμερα: 01/03/2021
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
31/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Μέλη της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας SOSΠειραιάς και της ΠΕΝΕΝ πραγματοποίησαν από κοινού στις 30/12/2020 ενημερωτική καμπάνια σε κεντρικά σημεία του Πειραιά (Ηλεκτρικός σταθμός, Αγορά, εμπορικό κέντρο της πόλης) με σκοπό να αναδείξουν τα καταστροφικά σχέδια της κινέζικης πολυεθνικής η οποία, μετά την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών το 2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, έχει καταστρώσει ένα επιχειρηματικό σχέδιο το οποίο υπονομεύει τα εργατικά δικαιώματα στο λιμάνι, καταστρέφει το θαλάσσιο οικοσύστημα, καταπατεί νόμους και δικαστικές αποφάσεις με τις πλάτες της κυβέρνησης, της περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Πειραιά εκκινώντας το τερατώδες έργο της από την δημιουργία προβλήτας στην Πειραϊκή. Τα συνθήματα που κυριάρχησαν στους δρόμους του Πειραιά από την οργανωμένη και συγκροτημένη αυτή διαμαρτυρία ήταν έξω η Cosco από τον Πειραιά, όχι στο MasterPlan, όχι προβλήτα στην Πειραϊκή, μακριά από την πόλη οι ρυπογόνες επιχειρήσεις OilOne και τα καζάνια στο Πέραμα, μπροστά τα εργατικά δικαιώματα, δημόσιο λιμάνι στην υπηρεσία του λαού και…
24/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Η υγειονομική κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη με το δεύτερο κύμα του covid -19 δεν αξιοποιείται από την πλευρά των εφοπλιστών μόνο με τις παροχές και διευκολύνσεις που έχουν εξασφαλίσει από την κυβέρνηση με ζωντανό κρατικό χρήμα και πλήθος προνομιακών ρυθμίσεων με το επιχείρημα να μείνει όρθια η Ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών και βέβαια και οι Ακτοπλοϊκές ναυτιλιακές εταιρίες να ανταπεξέλθουν της κρίσης. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες οι ναυτιλιακές εταιρίες έχουν βρει την ευκαιρία και ξεσπαθώνουν ενάντια στα ναυτεργατικά δικαιώματα καταστρατηγώντας τις ΣΣΕ και την ναυτική νομοθεσία. Στο πλαίσιο αυτό αυθαίρετα έχουν προχωρήσει σε παραπέρα μειώσεις της επάνδρωσης του ξενοδοχειακού προσωπικού μετατρέποντας τις εργασιακές σχέσεις σε λάστιχο, περιορίζουν επιδόματα, αμοιβές για έξτρα εργασίες, υπερωριακή απασχόληση που δεν πληρώνεται, η εντατικοποίηση της δουλειάς και οι παραβιάσεις στα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης είναι καθημερινό φαινόμενο. Το Υπουργείο Ε.Ν, οι αρμόδιες υπηρεσίες του , οι κατά τόπους λιμενικές αρχές αδρανούν, αδιαφορούν και…
23/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Έχουν περάσει δύο εβδομάδες από την απελευθέρωση των Ναυτεργατών του πλοίου "Στέλιος Κ" οι οποίοι εξαιτίας των ανεπαρκών μέτρων ασφάλειας στο πλοίο αντιμετώπισαν τεράστιο κίνδυνο για την υγεία και την ίδια την ζωή τους, ιδιαίτερα οι απαχθέντες. Στην συνέχεια η ναυτιλιακή εταιρεία δίνοντας νέα δείγματα γραφής προς αυτούς όταν αφίχθηκαν στο αεροδρόμιο τους έδωσε από 50 ευρώ (όχι σε όλους) για να μετακινηθούν στον τόπο κατοικίας τους (Έβρο - νησιά) τα οποία προφανώς δεν κάλυπταν ούτε το ταξί από το αεροδρόμιο είτε για τον Πειραιά είτε για την Αθήνα.... Από την άφιξή τους στην χώρα μας οι Ναυτεργάτες αναμένουν επί σειρά ημερών η εταιρεία όπως οφείλει να καλύψει την δαπάνη για τα απωλεσθέντα προσωπικά τους είδη (ρουχισμός - παπούτσια - κινητά - ρολόγια) που όλα αυτά εκλάπησαν από τους ένοπλους που επέδραμαν και κατέλαβαν το πλοίο στις 16/11/2020 και ακολούθως είτε στο πλοίο είτε στην ζούγκλα ήταν σε ομηρία!! Το…
22/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Στις καλένδες της γραφειοκρατίας και της κυβερνητικής πολιτικής έχει για άλλη μια φορά "σκαλώσει" η καταβολή του επιδόματος ειδικού σκοπού για τους Ναυτεργάτες που βρέθηκαν σε αναστολή εργασίας τους μήνες Ιούλη - Αύγουστο - Σεπτέμβρη και μέχρι χθες δεν είχαν πιστωθεί στους τραπεζικούς τα 534 ευρώ που αντιστοιχούν κατά μήνα. Για τους μήνες Οκτώβρη - Νοέμβρη ούτε λόγος να γίνεται αφού ακόμη δεν έχουν δρομολογηθεί οι απαιτούμενες διαδικασίες των ναυτιλιακών εταιριών προς τα λιμεναρχεία και το ΝΑΤ. Το γεγονός αυτό προκάλεσε την έντονη διαμαρτυρία της ΠΕΝΕΝ προς όλες τις εμπλεκόμενες αρχές και υπηρεσίες (ΥΕΝ - Λιμεναρχεία - Εταιρίες - Οίκο Ναύτη) που με διαδοχικές παρεμβάσεις της απαίτησε να σταματήσει ο εμπαιγμός και η κοροϊδία σε βάρος των δικαιούχων Ναυτεργατών!! Από τον έλεγχο που κάναμε διαπιστώσαμε ότι μέχρι χθες το μεσημέρι ο αριθμός των Ναυτεργατών που έχουν αποσταλεί από τις υπηρεσίες του ΝΑΤ, με σκοπό σήμερα να πιστωθούν σε αυτούς τα…
21/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Με πρωτοβουλία του κόμματος ΜΕΡΑ25 πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΠΕΝΕΝ στις 18/12 συνάντηση με αντιπροσωπεία στην οποία πήραν μέρος οι επικεφαλείς του τμήματος Ναυτιλίας, του συνδικαλιστικού τμήματος του κόμματος και η βουλευτής της Β΄ Περιφέρειας Πειραιά του κόμματος. Η συνάντηση ζητήθηκε από το ΜΕΡΑ25 προκειμένου αυτό να ενημερωθεί για τις θέσεις της ΠΕΝΕΝ για την Ναυτιλία, τα ναυτεργατικά προβλήματα, τα κοινωνικοασφαλιστικά θέματα του ναυτεργατικού μας κόσμου. Στην συνάντηση συμμετείχε και αντιπροσωπεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Συνταξιούχων ΝΑΤ με τον Πρόεδρο και τον Γ.Γ του Συνδέσμου. Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στην παρουσίαση των θέσεών της έκανε εκτενή αναφορά στα παρακάτω θέματα: - Ποντοπόρος Ναυτιλία, ο ρόλος και η συμβολή των Ναυτεργατών, το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο σε αυτή και οι κυβερνητικές ναυτιλιακές πολιτικές. - Τα κοινωνικοασφαλιστικά ζητήματα στα Ταμεία των Ναυτεργατών, τα σημερινά προβλήματα και οι προτάσεις της ΠΕΝΕΝ. - Ακτοπλοΐα, η σημασία για την χώρα για την ισόρροπη ανάπτυξη των νησιών, ο…
17/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Στο τακτικό Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ το οποίο έγινε στις 17/12/2020 αντικαταστάθηκε έπειτα από την απόφασή του να συνταξιοδοτηθεί ο συνάδελφος Νίκος Κροκίδης. Το Δ.Σ ομόφωνα ψήφισε για νέο Γ.Γ της Ένωσής μας τον συνάδελφο Χρήστο Βιτουλαδίτη. Ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ ευχαρίστησε τον συνάδελφο Νίκο για την συνεισφορά του στον κλάδο για όλο το διάστημα της θητείας του στην ΠΕΝΕΝ τονίζοντας την συνέπεια, την αγωνιστικότητα και την ανιδιοτέλεια με την οποία πορεύτηκε στην Ένωσή μας και συνολικά στο ναυτεργατικό σ.κ. Ποιός είναι ο νέος Γ.Γ της ΠΕΝΕΝ Ο συνάδελφος Χρήστος γεννήθηκε στην Κέρκυρα, είναι 42 ετών, κάνει το πρώτο μπάρκο το 1996, έχει συνολικά 17 χρόνια θαλάσσια υπηρεσία, έχει εργασθεί στα Πορθμεία και στην Ακτοπλοΐα. Είναι εκλεγμένος στο Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ στις εκλογές που έγιναν το 2018. Έχει διατελέσει Πρόεδρος του Σωματείου Ναυτεργατών Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας - διαπόντιων νησιών την περίοδο 2016-2018. Μετά την ομόφωνη εκλογή του στην θέση του Γ.Γ…
16/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Επίσκεψη στην ΠΕΝΕΝ πραγματοποίησαν τα μέλη της τα οποία ήταν ναυτολογημένοι στο εφοδιαστικό Δ/Ξ "ΣΤΕΛΙΟΣ Κ" και οι οποίοι όπως είναι γνωστό είχαν απαχθεί από ένοπλη ομάδα πειρατών στον κόλπο της Γουϊνέας στις 16/11/2020. Στην διάρκεια της συνάντησης εξιστόρησαν τα γεγονότα που εξελίχθηκαν στο πλοίο με την επίθεση των ένοπλων, τις συνθήκες που βίωσαν επί μια εβδομάδα μέσα στο πλοίο με την παρουσία της πολυμελούς ομάδας πειρατών, τις απειλές και την άσκηση ψυχολογικής βίας αλλά και την κλοπή όλων των προσωπικών τους αντικειμένων που έφεραν μαζί τους στο πλοίο. Μετά από μια εβδομάδα τρία μέλη του πληρώματος μεταφέρθηκαν με βάρκα σε απομακρυσμένη περιοχή μέσα στην ζούγκλα, 500 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της Νιγηρίας. Αναφέρθηκαν στις ιδιαίτερα δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες που εξελίχθηκαν στην περιοχή στην οποία κρατούνταν ως όμηροι όπου ήταν εκτεθειμένοι σε ακραίες καιρικές συνθήκες, αφού ο χώρος κράτησής τους δεν ήταν στεγασμένος ενώ όλοι τους αντιμετώπισαν προβλήματα γαστρεντερολογικά…
11/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Το Μέλος του Δ.Σ. του ΕΚΠ (Εργατικό Κέντρο Πειραιά) και πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού) γράφει για το λιμάνι του Πειραιά, την COSCO, το εργατικό κέντρο και τους αγώνες του συνδικαλιστικού κινήματος για να αντιμετωπίσει την αντεργατική λαίλαπα. Η κυβέρνηση της ΝΔ –όπως και άλλες δυνάμεις που υπηρετούν το αστικό πολιτικό σύστημα και τον καπιταλιστικό μονόδρομο– έχει καταστήσει σαφές ότι αξιοποιεί την υγειονομική αλλά και τη βαθιά οικονομική κρίση του συστήματος και επιδιώκει με αναδιαρθρώσεις – μεταρρυθμίσεις να διαχειριστεί την κατάσταση προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων. Αυτόν ακριβώς τον στόχο υπηρετούν οι αλλαγές που προωθεί με το επερχόμενο νομοσχέδιο για τα εργασιακά. Οι επενδύσεις και η ανάπτυξη που ευαγγελίζονται στοχεύουν να διαμορφώσουν ένα ακόμη πιο ευνοϊκό νομοθετικό πλαίσιο για την επιχειρηματική δράση του διεθνούς και εγχώριου κεφαλαίου που θα εξασφαλίζει με επιτυχία τα κέρδη τους. Από την άλλη αυτό συνεπάγεται…
11/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Ο κατήφορος προς τον πάτο του γκρεμού για την πλειοψηφία της ΓΣΕΕ δεν έχει τέλος!!! Η περίοδος της υγειονομικής κρίσης που είναι στενά συνυφασμένη με την οικονομική κρίση έφερε περισσότερο από ποτέ στην επιφάνεια τον άθλιο ρόλο της ηγεσίας της ΓΣΕΕ η οποία λειτουργεί ως πιστό μαντρόσκυλο στην υπηρεσία κυβέρνησης - κεφαλαίου και έχει μετατραπεί σε ένα ξένο σώμα στις γραμμές των συνδικάτων, πλέον δεν τηρεί ούτε τα προσχήματα στον ρόλο που της έχει ανατεθεί από τα αφεντικά της. Όλη αυτή την περίοδο η κυβέρνηση αξιοποιώντας την υγειονομική και οικονομική κρίση επιτίθεται αδυσώπητα στα εργατικά κοινωνικοασφαλιστικά συνδικαλιστικά και δημοκρατικά δικαιώματα τσακίζοντας ότι έχει απομείνει όρθιο από την περίοδο της μνημονιακής επιδρομής. Η ΓΣΕΕ επαναλαμβανόμενα και προκλητικά με την ένοχη σιωπή της βάζει πλάτη η επίθεση αυτή να υλοποιείται και τα εργατικά δικαιώματα να αποσυντίθενται και να κουρελιάζονται. Η συνεδρίαση της Διοίκησης της ΓΣΕΕ που έγινε πριν λίγες μέρες επιβεβαιώνει απόλυτα…
11/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ SOS ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μέσα στην πανδημία κορονοϊού με εκατοντάδες θανάτους συμπολιτών μας καθημερινά, με απαγορεύσεις μετακίνησης και διαμαρτυρίας, καταστροφής των οικογενειακών επιχειρήσεων, αρπαγής σπιτιών και μαγαζιών, μαζικής ανεργίας και μισθών 534 ευρώ, παρά την αντίθεση κατοίκων και φορέων της πόλης η κινεζική εταιρεία COSCO, ιδιοκτήτης του Λιμανιού Πειραιά, συνεχίζει τα εγκληματικά της έργα σε βάρος της υγείας των κατοίκων και του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος. Η COSCO κατασκευάζει τεράστιου μεγέθους προβλήτες στην Πειραϊκή, επιβάλλει συνθήκες γαλέρας στους εργαζομένους στο Ικόνιο και σχεδιάζει απόλυτη κυριαρχία σ’ όλη την παραλιακή ζώνη και στην πόλη του Πειραιά και των διπλανών Δήμων. Παράλληλα με την COSCO συνεχίζεται η εγκληματική λειτουργία των ρυπογόνων επιχειρήσεων σε Δραπετσώνα και Πέραμα. Το Ε.Κ. Πειραιά και κάτοικοι της περιοχής με προσφυγή τους στο ΣτΕ ζήτησαν την ακύρωση του MasterPlan και το έργο των βυθοκορήσεων και του μπαζώματος στην Πειραϊκή. Το ΣτΕ αποφάσισε την προσωρινή αναστολή…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή