Σήμερα: 09/02/2023

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Σύμφωνα με δήλωση στο BBC του Υπουργού Ναντίμ Ταχάουι  (Προέδρου του Συντηρητικού κόμματος) η κυβέρνηση εκπονεί σχέδιο έκτακτης ανάγκης ενάντια στις απεργίες των εργαζομένων! Ο ίδιος ανέφερε ότι ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη χρήση του βρετανικού στρατού και είναι πιθανόν στελέχη να οδηγήσουν ασθενοφόρα ή να σταλούν σε συνοριακές υπηρεσίες, ενώ προκλητικά σημείωσε «ότι είναι απαράδεκτο να διαταραχθούν οι ζωές των πολιτών μέσα στις γιορτές από απεργίες εργαζομένων»! Σημειώνουμε ότι δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις διεκδικώντας αυξήσεις στους μισθούς τους ενώ τόσο το κράτος όσο και οι ιδιώτες επιχειρηματίες αρνούνται να ικανοποιήσουν τα δικαιώματα τους. Στη Μεγάλη Βρετανία το κόστος ζωής έχει εκτιναχθεί στα ύψη με τον πληθωρισμό να βρίσκεται στο 10% και το εισόδημα των εργαζομένων συνεχώς μειώνεται. Η δήλωση του Υπουργού αφορά κυρίως τις απεργίες στο εθνικό σύστημα υγείας, τους σιδηροδρόμους, τις υπηρεσίες των ταχυδρομείων (Royal Mail), αεροδρόμια και λιμάνια. Για το σκοπό αυτό περίπου 2000 στρατιώτες…
Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αντιμετώπιση δυο Ναυτών κατά την διαδικασία της απόλυσης τους από την Λιμενική Αρχή του Περάματος που ανήκει στο Κ.Λ Πειραιά. Οι συνάδελφοι εργάζονταν στο πλοίο Ε/Γ- Ο/Γ  «CAT1» από το οποίο ο πλοιοκτήτης ζήτησε την απόλυση τους. Είχε προηγηθεί πριν λίγο διάστημα και άλλη απόλυση ναυτολογημένου Ναύτη, ο οποίος για να μπορέσει να πάρει τα δεδουλευμένα πέρασαν 5 μέρες εν μέσω διαδοχικών πιεστικών παρεμβάσεων της Ένωσης μας! Οι ίδιοι κατά την απόλυση τους θεώρησαν ότι η εταιρία θα τους καταβάλλει ότι προκύπτει από την ισχύουσα ΣΣΕ και δέχθηκαν προκαταβολικά την απόλυση τους. Μετά από 2 μέρες όταν ζήτησαν την εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών τους διαπίστωσαν ότι στον πρώτο δεν του αποδόθηκε μέρους του μισθού που αναλογεί στο ποσόν 6.305,51€ ενώ του δεύτερου του παρακρατήθηκε ένα υπόλοιπο που αντιστοιχούσε στο ποσόν 2.916,32€!! Από το σημείο αυτό ξεκινάει ένα πρωτοφανές γαϊτανάκι επαναλαμβανόμενων παρεμβάσεων της ΠΕΝΕΝ προς την εταιρία και…
Η πολυδιαφημισμένη δρομολογιακή γραμμή και σύνδεση μεταξύ Ελλάδας- Τουρκίας μέσω Θες/νίκη – Σμύρνης κατέρρευσε σε χρόνο ρεκόρ. Συγκεκριμένα τα δρομολόγια ξεκίνησαν στις 10 Οκτώβρη η εταιρία ανακοίνωσε την διακοπή τους την 1 Δεκέμβρη! Σε σχετική ανακοίνωση της LEVANTE FERRIES αναφέρεται: οι 50 μέρες «αποτελούν χρήσιμη παρακαταθήκη για την εύκολη επανεκκίνηση των δρομολογίων την καλοκαιρινή περίοδο σεζόν 2023!! Με τον τρόπο αποχαιρετά η εταιρεία αυτό που η ίδια αλλά και το πολιτικό σύστημα (κυβέρνηση και ΣΥΡΙΖΑ) χαιρέτησαν με τυμπανοκρουσίες ότι η «σταθερή θαλάσσια διασύνδεση ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία αποτέλεσε προτεραιότητα για την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία και έθεσε τις βάσεις για την έναρξη των συζητήσεων και την αναζωπύρωση του σχετικού ενδιαφέροντος». Μάλιστα ο Υπουργός ΕΝ προέβη σε μια επαίσχυντη πολιτική πράξη στο όνομα της ανταγωνιστικότητας έδωσε ειδική οργανική σύνθεση (κατά παράκληση της νομοθεσίας) η οποία ήταν στο 50% της ισχύουσας νομοθεσίας (ΠΔ 177/74) και βέβαια οι υπεύθυνοι του τμήματος…
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Αναξιόχρεοι, κακοπληρωτές και βαθειά αναξιόπιστοι αποδεικνύονται οι μεγαλοσχήμονες εφοπλιστές της ποντοπόρου Ναυτιλίας ακόμη και σε αυτή την σκανδαλώδη εθελοντική εισφορά που οι ίδιοι έχουν συμφωνήσει με το ελληνικό κράτος να καταβάλλουν ελάχιστα ψίχουλα από τα τερατώδη υπερκέρδη τους! Θυμίζουμε ότι η εθελοντική συνεισφορά θεσπίστηκε σε συμφωνία της κυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου με τον τότε Πρόεδρο της ΕΕΕ Θ. Βενιάμη κάτω από το βάρος της κοινωνικής πίεσης την μνημονιακή περίοδο αλλά και των παρεμβάσεων της Ε.Ε. που οι δανειστές ζητούσαν μετ΄ επιτάσεως την φορολόγηση των εφοπλιστών αφού, η φορολογία επί του τονάζ που ίσχυε απέδιδε πενταροδεκάρες στα δημόσια φορολογικά έσοδα… Υπενθυμίζουμε επίσης ότι στην αναθεώρηση του Συντάγματος (Φλεβάρης 2019- ΣΥΡΙΖΑ) παρέμειναν άθικτες οι συνταγματικές ρυθμίσεις που φοροαπαλάσσουν τους εφοπλιστές! Μόλις πριν 3 μέρες είχαμε καταγγείλει το νέο Συνυποσχετικό που μέσω τυμπανοκρουσιών ανακοίνωσαν από κοινού Μητσοτάκης- Τραυλού, ως πράξη πολιτικής- κοινωνικής και οικονομικής αθλιότητας! Υποτίθεται ότι με αυτό αυξάνεται η…
Καλούμε όλα τα σωματεία και τις συλλογικότητες, που στηρίζουν τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του παλαιστινιακού λαού και  θέλουν να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στη μάχη τους εναντίον του Ισραηλινού κατακτητή, να συμμετέχουν στη σύσκεψη που διοργανώνεται την Τετάρτη 30 Νοέμβρη,  6μ.μ στην αίθουσα του ΤΕΕ (Νίκης 4, 1ος όροφος, Σύνταγμα). Το Ισραήλ συνεχίζει την εγκληματική πολιτική του σε βάρος του παλαιστινιακού λαού εδώ και δεκαετίες. Ο ισραηλινός στρατός το τελευταίο διάστημα εφαρμόζει και πάλι το ανθρωποκτόνο δόγμα της «συλλογικής τιμωρίας», προκαλώντας τρομακτικές, επώδυνες συνέπειες στους Παλαιστίνιους που ζουν στη Δυτική Όχθη. Μια χαρακτηριστική πρακτική αυτού του δόγματος είναι ο ολικός αποκλεισμός πόλεων, προκαλώντας τεράστιες ελλείψεις σε τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης και φάρμακα, ενώ Παλαιστίνιοι που πάσχουν από σοβαρά, χρόνια νοσήματα αδυνατούν να κάνουν τις τακτικές θεραπείες τους σε νοσοκομεία, με συνέπεια να διατρέχει άμεσο κίνδυνο η ζωή τους. Το κράτος-δολοφόνος του Ισραήλ συνεχίζει τη γενοκτονία των Παλαιστινίων με την ανοχή, αν…
Στην συνεδρίαση της ΠΝΟ στις 25 Νοέμβρη 2022 ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ ανάμεσα στα προβλήματα που ανέδειξε ήταν και η πρόταση για την οργάνωση αγωνιστικής παρέμβασης στο Υπουργείο Εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης με διεκδίκηση την αναδιανομή του αποθεματικού του ΕΛΟΕΝ στους δικαιούχους Ναυτεργάτες! Για το ζήτημα αυτό έχει προηγηθεί έγγραφο της Ένωσης μας (δείτε εδώ) με το οποίο εκφράζουμε την έντονη αντίδραση μας στην άρνηση των Υπηρεσιών του Υπουργείου οι οποίες επικαλέστηκαν την έλλειψη ισολογισμού του ΝΑΤ για την υλοποίηση του δίκαιου αιτήματος! Πρόκειται για αβάσιμο επιχείρημα αφού η μη κατάρτιση ισολογισμού ΝΑΤ (ΕΦΚΑ) είναι στην αρμοδιότητα του ανωτέρου Υπουργείου! Προφανώς υπεύθυνο και υπόλογο για αυτή την απαράδεκτη κατάσταση είναι αποκλειστικά και μόνο το Υπουργείο Εργασίας! Μετά από διαλογική συζήτηση η πρόταση της ΠΕΝΕΝ έγινε ομόφωνα αποδεκτή από την ΠΝΟ. Στο πλαίσιο αυτό ακολούθως διατυπώσαμε με  γραπτή πρόταση μας η αγωνιστική παρέμβαση να γίνει στις 7 Δεκέμβρη μέρα Τετάρτη και…
Μια ακόμη πράξη πολιτικής – κοινωνικής και οικονομικής αθλιότητας ανακοίνωσαν από κοινού η κυβέρνηση και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ). Περιχαρής ο Πρωθυπουργός της χώρας Κυρ. Μητσοτάκης και η Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. Μελίνα Τραυλού γνωστοποίησαν στις 24/11 ότι υπέγραψαν συνυποσχετικό εθελοντικής (οικειοθελούς)  συμφωνίας για την φορολογική εισφορά των εφοπλιστών στα 60 εκατ. ευρώ το χρόνο! Πρόκειται για μια αισχρή προκλητική και κατάπτυστη συμφωνία! Εξηγούμαστε: -Το ύψος της φορολογικής συνεισφοράς που ορίζεται στη συμφωνία είναι αντίστοιχη της φορολογικής επιβάρυνσης που υποχρεωτικά καταβάλλουν οι Έλληνες Ναυτεργάτες! -Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία ότι η φορολόγηση των εφοπλιστών εξακολουθεί να είναι σε σκανδαλώδη χαμηλά επίπεδα και αυτή να γίνεται σε εθελοντική βάση. -Είναι «κοινωνική πρόκληση» οι εφοπλιστές του αμύθητου πλούτου και της χλιδής να εισφέρουν φορολογικά τα ίδια με τους Ναυτεργάτες! -Τόσο τα 40 εκατ. ευρώ που ισχύουν έως τώρα όσο και τα 60 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκαν δεν εισπράττονται αφού πολλοί εφοπλιστές παρά την συμφωνία…
Σάββατο, 26 Νοεμβρίου 2022 11:34

Ατόπημα ολκής! - Γιατί πανηγυρίζει ο Γ. Πλακιωτάκης;

Γράφτηκε από τον
  Τα τελευταία χρόνια η ναυλαγορά στην ποντοπόρο Ναυτιλία σπάει το ένα μετά το άλλο ρεκόρ ανόδου  μεταφοράς εμπορευμάτων και πετρελαίου και τα εφοπλιστικά κέρδη έχουν εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα επίπεδα. -Ενδεικτικά στοιχεία αυτής της πρωτοφανούς κερδοφορίας των Ελλήνων εφοπλιστών (μιλώντας για το 2022) είναι ότι μέσα στο πρώτο δεκάμηνο αγοράσαν 234 πλοία επενδύοντας περίπου 5,5 δις δολάρια!! -Ένα δεύτερο αποκαλυπτικό στοιχείο είναι ότι οι εισηγημένες εφοπλιστικές Ναυτιλιακές εταιρίες στο αμερικανικό χρηματιστήριο σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις η κερδοφορία τους είναι σε ιστορικά υψηλά επίπεδα (δείτε εδώ). -Τρίτο ότι στο ίδιο αυτό διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις 206 πλοίων συνολικής αξίας 4,64 δις δολαρίων, ενώ πέρυσι είχαν πουλήσει 239 πλοία αξίας 3,95 δις δολάρια. Στις αγοραπωλησίες κατέχουν και φέτος την πρώτη θέση παγκόσμια και ακολουθούν οι Κινέζοι ως αγοραστές και οι Ιάπωνες σαν πωλητές. -Την ίδια στιγμή η φυγή των πλοίων τους από την ελληνική σημαία συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς…
Νόμο τερατούργημα που οδηγεί στην παραπέρα υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας και στα νοσοκομεία ανοίγοντας διάπλατα το δρόμο να αυξήσουν την πελατεία τους τα κοράκια της επιχειρηματικής- ιδιωτικής υγείας, αυτός είναι ο χαρακτήρας του σχεδίου νόμου που έδωσε σε δημόσια διαβούλευση η κυβέρνηση! Το σχέδιο νόμου καταργεί την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των γιατρών! Οι τραγικές ελλείψεις σε υγειονομικό προσωπικό, σε μηχανολογικό εξοπλισμό, σε κτιριακές υποδομές με την τριτοκοσμική κατάσταση  στις λίστες αναμονής έρχεται να δώσει ένα ακόμη τεράστιο πλήγμα στην νοσοκομειακή και υγειονομική περίθαλψη και φροντίδα του λαού μας. Η είσοδος ιδιωτών γιατρών μερικής απασχόλησης στα νοσοκομεία όχι μόνο, δεν θα συμβάλει στην κάλυψη των πραγματικών αναγκών στη δημόσια υγεία και στην αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών αλλά είναι κυνική συνειδητή πολιτική ομολογία ότι η κυβέρνηση απαξιώνει παραπέρα την νοσοκομειακή περίθαλψη. Με αυτά τα μέτρα όπως περίτρανα αποδείχτηκε όλη την περίοδο της πανδημίας η κυβέρνηση κλείνει το μάτι στους μεγαλοκλινικάρχες…
Η ΠΕΝΕΝ σταθερά και με συνέπεια όλα τα τελευταία θέτει και διεκδικεί από τον ΕΛΟΕΝ αυτό που προβλέπεται ως κανόνας στην ίδρυση του οργανισμού. Να αναδιανέμεται σε όλους  τους δικαιούχους Ναυτεργάτες το αποθεματικό του το οποίο αποτελεί το δικό τους μόχθο και με την μηνιαία εισφορά τους στηρίζουν τον φορέα αυτό. Το κράτος δεν έχει και δεν είχε καμία οικονομική συνεισφορά στο ταμείο. Θυμίζουμε την περίοδο διακυβέρνησης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ λεηλατήθηκε σημαντικό μέρος του αποθεματικού και χρησιμοποιήθηκε στα πλαίσια των δημοσιονομικών μνημονιακών δεσμεύσεων με αποτέλεσμα το ταμείο να απολέσει με το «κούρεμα» περί 29.457.882 ευρώ τα οποία έπρεπε να είχαν διανεμηθεί στους δικαιούχους Ναυτεργάτες! Πρόσφατα η κυβέρνηση της ΝΔ επιχείρησε την «αρπαγή» του ΕΛΟΕΝ και την ενσωμάτωση στο ΝΑΤ, απόπειρα η οποία απέτυχε μετά τις μαζικές και θεμελιώδεις διαμαρτυρίες των Ναυτεργατών. Όλες αυτές  οι εξελίξεις δημιουργούν εύλογες ανησυχίες ότι το αποθεματικό του ταμείου μας βρίσκεται σε διαρκή κίνδυνο! Απαντώντας στον απαράδεκτο…
Σελίδα 6 από 138
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή