Σήμερα: 09/02/2023

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Λιμενικής Αρχής Πάτρας αυτή ενημερώθηκε από τον Πλοίαρχο του πλοίου «ASTERION II» σημαίας Κύπρου που ανήκει στη Ναυτιλιακή εταιρία ΑΝΕΚ και την διαχείριση του έχει αναλάβει η ATTICA GROUP ότι τραυματίστηκε ο Γ΄Μηχανικός. Ο τραυματισμένος Ναυτεργάτης διεκομίσθη με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Πάτρας όπου και παραμένει νοσηλευμένος. Προανάκριση για το Ναυτικό ατύχημα πραγματοποιεί το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας. Υπενθυμίζουμε ότι στις 28/5/2018 στο ίδιο πλοίο στη διάρκεια της επισκευής του σημειώθηκε ατύχημα στο οποίο 50χρονος Έλληνας ιδιωτικού συνεργείου στη διάρκεια σωληνοργικών εργασιών έπεσε από μεγάλο ύψος στο χώρο του γκαράζ με αποτέλεσμα το σοβαρό τραυματισμό του. Στις 29 Μάη 2018 σημειώνεται δεύτερο απανωτό ατύχημα στο οποίο τραυματίστηκε 40χρονος Έλληνας εργαζόμενος στον αυχένα του. Επίσης σε άλλο ατύχημα στο ίδιο σκάφος όταν αυτό βρισκόταν στην πλωτή δεξαμενή, στη Ζώνη Περάματος, τραυματίστηκε εργάτης πέφτοντας από σκαλωσιά!! Δυστυχώς τα Ναυτικά ατυχήματα στο πλοίο αυτό δεν αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά.…
Τι απαιτούν για τα εργασιακά, το περιβάλλον και την απεργία; Μια παγκόσμια έρευνα – δημοσκόπηση έγινε το Σεπτέμβρη του 2022 στην οποία πήραν μέρος 16.464 άτομα από 16 χώρες. Η έρευνα διεξάχθηκε από την YouGov για λογαριασμό της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών (ITF) και με αυτή τέθηκαν διάφορα ερωτήματα που συνδέονται με την αναγνώριση των ρόλων των Ναυτεργατών και των δικαιωμάτων τους. Στο πλαίσιο αυτό και επί του ερωτήματος εάν οι κυβερνήσεις διαχειρίστηκαν σωστά τα γενικά προβλήματα στις θαλάσσιες μεταφορές την περίοδο της πανδημίας, της κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα και τον ρωσο- ουκρανικό πόλεμο, το 48% απάντησε ότι τα πήγαν άσχημα ενώ το 43% ότι τα πήγαν καλά. Σε επόμενο ερώτημα που αφορά τον ρόλο εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές και εάν η παγκόσμια οικονομία στηρίζεται σε αυτούς για την διακίνηση αγαθών και ανθρώπων το ποσοστό έφθασε 83%. Όσον αφορά την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων σε αυτές τις συνθήκες ζητούν…
Η πρωτοβουλία αλληλεγγύης εργατικών σωματείων και συλλογικοτήτων προς τον αγωνιζόμενο Παλαιστινιακό λαό πραγματοποίησε ανοικτή σύσκεψη στο ΤΕΕ την Τετάρτη 30/11/2022.   Στη σύσκεψη έγινε ενημέρωση από τον Nabil Hallak, συντονιστή αλληλεγγύης και επικοινωνίας του Διεθνούς Αραβικού Φόρουμ για τη δικαιοσύνη στην Παλαιστίνη σε διεθνές επίπεδο. Μίλησε για τις εξελίξεις στην Παλαιστίνη και ειδικότερα, στην κατεχόμενη Δυτική Όχθη. Ο Παλαιστίνιος σύντροφος τόνισε ιδιαίτερα την ανάγκη αλληλεγγύης από τη διεθνή εργατική τάξη στην εργατική τάξη της Παλαιστίνης, η οποία υποφέρει από μία ασύλληπτη βαναυσότητα με στόχο να πληγεί η αξιοπρέπεια των Παλαιστίνιων εργατών, όταν μένουν καθηλωμένοι στα check points από τον ισραηλινό στρατό. Γι’ αυτό το λόγο, σχολίασε το πόσο σημαντική είναι η πρωτοβουλία των σωματείων μας. Ανέφερε επίσης, ότι η εργατική πρωτομαγιά του 2023 είναι μία καλή ευκαιρία να εκφραστεί αυτή η αλληλεγγύη στην εργατική τάξη της σκλαβωμένης Παλαιστίνης σε διεθνές επίπεδο, όπως επίσης και στο φόρουμ των αραβικών κρατών στην…
ΠΕΝΕΝ: Αλληλεγγύη στους εργαζόμενους - Καταδίκη των αντεργατικών μέτρων. Στη Μητρόπολη του καπιταλισμού που διαφημίζεται ως η Γη της Επαγγελίας.. η «δημοκρατική» κυβέρνηση και ο ίδιος ο Biden μπροστά στο κύμα των απεργιακών αγώνων που έχουν ξεσπάσει στη χώρα, στις 28/11, έδωσε εντολή στο Κογκρέσο να προωθήσει νομοθεσία που θα προλαμβάνει την αντιμετώπιση της απεργίας που διάφορες οργανώσεις στους σιδηροδρόμους έχουν ήδη αναγγείλει. Πρόκειται για άλλη μια ωμή παρέμβαση τόσο στη διαδικασία των διαπραγματεύσεων όσο και στα δίκαια αιτήματα των εργαζόμενων και των αντίστοιχων συνδικάτων. Τον περασμένο Σεπτέμβρη που ανακοινώθηκε η απεργία διαρκείας στο συγκεκριμένο κλάδο, η αμερικανική κυβέρνηση και ο Πρόεδρος Biden παρενέβησαν επιβάλλοντας μια «προκαταρκτική συμφωνία» η οποία ήταν ίδια με αυτή που πρότειναν οι μεγαλό- εργοδότες στους σιδηροδρόμους!! Στη φάση αυτή επέβαλαν στους εργαζόμενους να ψηφίσουν υπέρ ή κατά στην επαίσχυντη αυτή συμφωνία! Τέσσερα συνδικάτα την απέρριψαν ενώ και πολλοί ακόμη από τα υπόλοιπα ήταν αρνητικοί. Η…
Από σχετικό δελτίο τύπου της ευρωβουλευτού Εύας Καϊλή πληροφορούμαστε ότι  πρόταση της ίδιας στο Ευρωκοινοβούλιο υπερψηφίστηκε στις επιτροπές και αναμένεται να επικυρωθεί και στην ολομέλεια του Σώματος. Ο λόγος γίνεται για την πρόταση που κατέθεσε στην οποία μεταξύ των άλλων εξαιρείται η Ακτοπλοΐα και τα νησιά με πληθυσμό έως 100.000 κατοίκους από την λεγόμενη πράσινη μετάβαση των πλοίων έως το 2030! Αυτή είναι η αιτία που η ευρωβουλευτής πανηγυρίζει και δηλώνει περιχαρής για το επίτευγμα της δηλαδή, ένα σημαντικό κομμάτι που αποδεδειγμένα συμβάλλει τα μέγιστα με τα ρυπογόνα αέρια να επιβαρύνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη χώρα μας, αυτό να θεωρείται εθνική επιτυχία ότι η Ακτοπλοΐα και οι τσιμινιέρες των πλοίων θα συνεχίσουν το θεάρεστο έργο τους! Η ίδια η ευρωβουλευτής στο ίδιο μήκος κύματος αναφέρει ότι κατάφερε να κάμψει τις αντιδράσεις της Σουηδίας και προστέθηκε διάταξη στο ίδιο κείμενο με την οποία τα ανακυκλώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης περιλαμβάνονται στις…
Πανηγυρικό σκηνικό έστησαν από κοινού οι οργανώσεις: Διεθνές Συμβούλιο Εφοπλιστών Ναυτιλίας (IMEC), το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) μαζί με την Διεθνή Οργάνωση Μεταφορών (ITF). Μάλιστα ως καλοί κοινωνικοί εταίροι σκάρωσαν και ανάλογο σύνθημα το οποίο είναι: «Ό,τι είναι σημαντικό για τη Ναυτιλία μιλάει ως ένα». Ποια είναι η αιτία αυτών των διθυραμβικών λόγων; Η συμφωνία στην οποία κατέληξαν στο τέλος της πανδημίας… είναι η αντιμετώπιση των περιορισμών στην σκάντζα των Ναυτεργατών όλου του κόσμου η οποία οδήγησε σε ανείπωτη περιπέτεια πολλές δεκάδες χιλιάδες Ναυτεργάτες οι οποίοι υπέστησαν τα πάνδεινα τόσο από πλευράς υγείας όσο και στην καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων τους. Στην σχετική ανακοίνωση τους αφού αναφέρονται στη χαώδη κατάσταση που δημιουργήθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα, αποδίδουν τα εγκώμια στους Ναυτεργάτες… και ακολούθως επισημαίνουν με τρόπο ανακριβή και βαθειά υποκριτικό ότι δήθεν «καταφέραμε να νικήσουμε τα χειρότερα εν μέσω κρίσης και να ξεκινήσουμε το μακρύ δρόμο για την ανάκαμψη της υγείας…
Στις 7/12 πραγματοποιήθηκε η παράσταση διαμαρτυρίας που είχε προτείνει η ΠΕΝΕΝ στο Υπουργείο Εργασίας και ακολούθησε συνάντηση αντιπροσωπείας με τον Υφυπουργό κ. Π. Τσακλόγλου. Όπως προκύπτει από την σύσκεψη που έγινε και η οποία είχε κεντρικό ζήτημα την διεκδίκηση της αναδιανομής του αποθεματικού του ΕΛΟΕΝ προς όλους τους δικαιούχους Ναυτεργάτες για τα προηγούμενα χρόνια η θέση του Υφυπουργού ήταν η εξής: -Η κυβέρνηση απορρίπτει την θέση για την διάθεση των αποθεματικών, αυτών που αποτελούν την συνεισφορά των Ναυτεργατών μέσω των κρατήσεων που γίνονται ανά μήνα από το μισθό τους! Το επιχείρημα που επινοήθηκε για να απορριφθεί αυτή η πρόταση μας  ότι δεν προβλέπεται από τον νόμο, τον οποίο  όμως η ίδια και η προηγούμενη αρνείται να τροποποιήσει! -Ο Υφυπουργός πρότεινε σε πλήρη αντίθεση με το Ναυτεργατικό αίτημα, να δοθεί για το 2022 (και τα επόμενα χρόνια) ένα 10% από τα ετήσια έσοδα του οργανισμού, που ανέρχονται περίπου σε 10 εκατ.…
Η μεγαλύτερη λεηλασία στην ιστορία του ασφαλιστικού μας συστήματος.   Ο νόμος Κατρούγκαλου (4387/2016) που ψήφισε η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ (και τον οποίο πρόσφατα υπερασπίστηκε σε συνέντευξη του ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ) αποδεικνύεται ο πιο καταστροφικός για τους συνταξιούχους της χώρας μας, ακόμη και ολόκληρης της Ευρώπης! Δεν πρόκειται για ένα ακόμη νόμο που επιχείρησε κάποιες αλλαγές, πρόκειται για νόμο που επέφερε ριζικές ανατροπές, τις χειρότερες στην εκατοντάχρονη πορεία του θεσμού της κοινωνικής ασφάλισης. Ο νόμος Τσίπρα – Κατρούγκαλου, αποτελεί την επιτομή μιας κοινωνικής σφαγής σε βάρος των εκατομμυρίων συνταξιούχων της χώρας μας! Είναι η εφαρμογή του δόγματος της πιο ακραίας μορφής φιλελευθερισμού και συμπυκνώνει ό,τι χειρότερο και βάρβαρο σε κοινωνικό επίπεδο! Αυτός ο νόμος έχει επίσης ως χαρακτηριστικό στοιχείο και αποτελεί το όχημα της μεταφοράς πλούτου ως εισπρακτικός- φορομπηχτικός μηχανισμός από τους συνταξιούχους στο κράτος και στους τοκογλύφους δανειστές!  Η κατάργηση του (μαζί και των υπολοίπων) πρέπει να…
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ εκφράζει την συμπαράσταση της στους Ναυτεργάτες των ρυμουλκών- Ναυαγοσωστικών πλοίων και την απόφαση τους να κατέλθουν σε 48ωρη Πανελλαδική απεργία στις 7- 8 Δεκέμβρη 2022. Καταγγέλλουμε την πρωτοφανή και απαράδεκτη απαίτηση των πλοιοκτητών που επιχειρούν μέσω των διαπραγματεύσεων για την ανανέωση της ΣΣΕ την ριζική ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων. Συγκεκριμένα αξιώνουν: -Εργασία έως και πέντε συνεχή 24ωρα την εβδομάδα και τις άλλες δυο ημέρες αποδοχή έως και δυο 12ωρα (με αναπαύσεις εντός των πλοίων)! -Επίσης ζητούν την κατάργηση της βάρδιας που ήταν κοινή συμφωνία του Σωματείου με τους πλοιοκτήτες! -Ταυτόχρονα αρνούνται μια σειρά δίκαιων και ώριμων αιτημάτων των Ναυτεργατών ενώ αγνόησαν και την εξώδικη πρόσκληση του Σωματείου που είχε σκοπό την αντιμετώπιση των αιτημάτων. Απαιτούμε την υπογραφή της ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις και την ικανοποίηση των δίκαιων Ναυτεργατικών διεκδικήσεων. Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Διαστάσεις ανοιχτής και δημόσιας σύγκρουσης προκάλεσε η προκλητική νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης που αφορά το νέο συνυποσχετικό που υπέγραψε με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (εκπροσωπούν τα πλοία της ποντοπόρου Ναυτιλίας) και με το οποίο στην ουσία μειώνεται η φορολογική συνεισφορά των μεγαλοεφοπλιστών στα δημόσια έσοδα! Το γεγονός αυτό προξένησε την άμεση και έντονη αντίδραση της Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών Πλοίων η οποία στην ανακοίνωση της καταγγέλλει ότι η «πρόθεση της κυβέρνησης είναι (με το αναφερόμενο μέτρο) να δημιουργήσει δυο κατηγορίες πλοιοκτητών, τους ευνοούμενους και εκείνους της Β΄ Κατηγορίας»! Επιπλέον κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ζητά από τους πλοιοκτήτες των ρυμουλκών να «πληρώσουν τέλος ανάλογο με την ιπποδύναμη και φόρο επί των μερισμάτων με ποσοστό που δεν προσδιορίζει, ενώ για τους εφοπλιστές της ποντοπόρου Ναυτιλίας η φορολογία είναι σαφώς προσδιορισμένη στο 5% του όποιου ποσού αποφασίσουν να εισάγουν στην Ελλάδα οι εφοπλιστές! Ενώ για τους μικρούς εφοπλιστές το αφήνει στην εφαρμογή των…
Σελίδα 5 από 138
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή