Σήμερα: 09/02/2023

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Δημοσιεύουμε στην συνέχεια σχετικό κείμενο που έχουν υπογράψει εκπρόσωποι μαζικών φορέων  από διάφορες χώρες του κόσμου για να μπει STOP στον Ρωσο-Oυκρανικό Πόλεμο. Από την Ελλάδα (δείτε παρακάτω ονοματεπώνυμα) μεταξύ των άλλων έχει υπογράψει και ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ. Σταματήστε τον πόλεμο! Ο πόλεμος που αναπτύσσεται στην Ευρώπη έχει ήδη προκαλέσει πολιτικές και οικονομικές  συνέπειες σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί θανάσιμη απειλή για όλους τους λαούς της Ευρώπης και όλων των ηπείρων. Για να διαφυλάξουμε την ανθρωπότητα, πρέπει να σταματήσουμε αυτή την πορεία προς τη βαρβαρότητα. Ο πόλεμος του Πούτιν, όπως ο πόλεμος του ΝΑΤΟ που εφάρμοσε ο Ζελένσκι, δεν είναι δικός μας πόλεμος. Δεν είμαστε σε πόλεμο ούτε με τον ρωσικό λαό ούτε με τον ουκρανικό λαό. Θέλουμε ειρήνη για τον ρωσικό λαό και για τον ουκρανικό λαό. Εισβάλλοντας στην Ουκρανία, ο Πούτιν έχει ξεκινήσει μια εγκληματική και απελπιστική περιπέτεια για τον ρωσικό και τον ουκρανικό λαό. Ο Πούτιν…
Οι παλιότεροι Ναυτεργάτες θα θυμούνται αξέχαστα την τραγωδία που εξελίχθηκε λίγο πριν την Πρωτοχρονιά του 1996 του τσιμεντάδικου πλοίου της ΑΓΕΤ-  Ηρακλής, «Δύστος» ανοιχτά της Κύμης. Το πλοίο είχε φορτώσει τσιμέντο 5.300 τόνους από το Βόλο και είχε αποπλεύσει με προορισμό τον Πειραιά. Ο καιρός στη θάλασσα των Σποράδων ήταν πολύ κακός, μετά από 4 ώρες το πλοίο έφθασε κοντά στη Σκιάθο, εκεί παρέμεινε για δυο μέρες λόγω των θυελλωδών ανέμων και της φουρτουνιασμένης θάλασσας. Το πλήρωμα υπολόγιζε ότι θα έκανε Πρωτοχρονιά στα σπίτια τους… Στο πλοίο υπηρετούσαν 21 Έλληνες Ναυτεργάτες, η τελευταία επικοινωνία που είχε ο Πλοίαρχος του, με το M/S «ΛΕΝΑ» ήταν στις 20:00 στις 28/12/1996. Από την επαφή αυτή δεν προέκυψε ότι το πλοίο είχε κάποιο πρόβλημα. Η τραγωδία έγινε αργά το βράδυ της ίδιας μέρας, το πλοίο ανατράπηκε εν μέσω θαλασσοταραχής σε χρόνο ρεκόρ με αποτέλεσμα να μην μπορέσουν να αντιδράσουν τα μέλη του πληρώματος. Όμως…
Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση για την υπογραφή και ανανέωση της ΣΣΕ στην κατηγορία των πλοίων Ακτοπλοΐας, διεθνών γραμμών (Ε/Γ- Ο/Γ) και Rο/Ro. Εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ εμφανίστηκαν προκλητικοί αφού τα υπερκέρδη που αποκόμισαν μέσα στη φετινή χρονιά δεν ήταν αρκετά… για να ικανοποιηθούν. Ισχυρίστηκαν ότι ήταν κάτω από το 2019!!! Η εικόνα και τα στοιχεία όμως τους διαψεύδουν!  Για να επιβεβαιώσουμε τις παραπλανητικές αναφορές τους ενδεικτικά παραθέτουμε τα παρακάτω στοιχεία:  Στις γραμμές των δυτικών Κυκλάδων (Κύθνος , Σέριφος, Σίφνος, Μήλος, κλπ) από 220.133 επιβάτες το 2019 εκτινάχτηκαν το 2022 στους 291.221! Στη γραμμή Πειραιάς- Μύκονος το 2019 διακινήθηκαν 233.302 επιβάτες και το 2022, 242.314! Στην γραμμή του Αργοσαρωνικού το 2019 μετακινήθηκαν 655.217 επιβάτες και το 2022 έφθασαν τους 754.032 επιβάτες! Πάτρα – Ιόνια νησιά 2019 121.108 επιβάτες και το 2022 έφθασαν στους 124.684! Τα στοιχεία αυτά είναι έως τον περασμένο μήνα και προφανώς αναμένεται με την ολοκλήρωση του Δεκέμβρη να ανέβουν…
Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2022 07:27

Ευχές από την ΠΕΝΕΝ

Γράφτηκε από τον
Το νέο εργατικό έγκλημα που έγινε χθες στις εγκαταστάσεις της Βιομηχανίας Λιπασμάτων στην Καβάλα αποτελεί συνέχεια δεκάδων ακόμη δυστυχημάτων και φανερώνει το βαρύ «φόρο» αίματος που πληρώνουν οι εργαζόμενοι από την εργοδοτική ασυδοσία. Οι αιτίες γνωστές. Είναι η ασυδοσία των εργοδοτών που δεν τηρούν τα μέτρα προστασίας, είναι η υπερεργασία, η εντατικοποίηση της δουλειάς, είναι οι ανύπαρκτοι έλεγχοι των αρμόδιων ελεγκτικών και εποπτικών αρχών και υπηρεσιών, είναι η ελλιπέστατη εκπαίδευση, είναι η ανεπάρκεια της νομοθεσίας στη θέσπιση των κατάλληλων μέτρων στην ασφάλεια και την υγιεινή στους χώρους εργασίας, είναι η διαρκής ατιμωρησία στα διαδοχικά εργατικά εγκλήματα που συμβαίνουν και το τίμημα της εργατικής τάξης είναι ολέθριο. Είναι το ισχύον νομοθετικό, θεσμικό πλαίσιο και οι διατάξεις του νόμου Χατζηδάκη (4808) τα οποία ξεχαρβαλώνουν ακόμα περισσότερο τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες. Απαιτούμε την διενέργεια ουσιαστικού ελέγχου για την αιτία του δυστυχήματος με την συμμετοχή σ΄ αυτόν εκπροσώπων των εργαζομένων! Εκφράζουμε τα συλλυπητήρια μας…
Παραβιάσεις στο χρόνο ανάπαυσης του πληρώματος με τις πλάτες ΥΕΝ – Λιμενικών Αρχών! Σύμφωνα με καταγγελίες Ναυτεργατών από τη γραμμή Κέρκυρας- Ηγουμενίτσας ανάμεσα στα πολλά προβλήματα που αναδεικνύονται είναι και η παραβίαση του χρόνου ανάπαυσης όπως προβλέπεται στο ΠΔ 152/2003. Σύμφωνα με την σχετική πρόβλεψη της νομοθεσίας περί ωρών ανάπαυσης των πληρωμάτων δεν πρέπει να διαιρούνται σε περισσότερες από δύο περιόδους μια από τις οποίες πρέπει να διασφαλίζεται το συνεχές 6ωρο ανάπαυσης! Παρόλα αυτά σε δρομολόγιο του πλοίου «Αγία Θεοδώρα» στις 16/12 αυτό παραβίασε την σχετική νομοθεσία και μάλιστα αυτό έγινε κατόπιν τροποποίησης των δρομολογίων με την υπογραφή και σφραγίδα του ΥΕΝ, γεγονός που δείχνει για άλλη μια φορά ότι τα κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών ελάχιστη αξία έχουν για τους μανδαρίνους των υπηρεσιών ΥΕΝ- Λιμενικών Αρχών. Τα Ναυτεργατικά δικαιώματα επανειλημμένα γίνονται θυσία των εφοπλιστικών συμφερόντων και στέλνονται στο καλάθι των αχρήστων! Απαιτούμε από το ΥΕΝ να μην  προβαίνει σε…
    Ένα χρόνο συμπληρώνουν οι 18 Ναυτεργάτες του Φ/Γ  πλοίου LEROS I με σημαία Παναμά, το οποίο παραμένει εγκλωβισμένο στη Βενεζουέλα! Το πλήρωμα αποτελείται από 13 Ρώσους και 5 Ινδονήσιους Ναυτεργάτες. Οι Ναυτεργάτες που επάνδρωσαν το πλοίο είχαν διαβεβαίωση της εταιρίας ότι αυτό θα εκτελούσε προγραμματισμένη επισκευή. Πλοιοκτήτης και Ναυτικός πράκτορας σχεδόν από την αρχή τους εγκατέλειψαν στην τύχη τους χωρίς να τους καταβάλλουν τους μισθούς τους ενώ έχουν εξαντληθεί και τα τρόφιμα με αποτέλεσμα το πλήρωμα να βρίσκεται σε απελπιστική κατάσταση. Οι παρεμβάσεις του πληρώματος στη ρώσικη Πρεσβεία δεν έχουν αποδώσει κανένα αποτέλεσμα. Η ITF έως τώρα δεν έχει πράξει τα δέοντα με αποτέλεσμα οι Ναυτεργάτες να βιώνουν την εγκατάλειψη και την απαξίωση! Απαιτούμε από τις ελληνικές και κυπριακές αρχές να παρέμβουν άμεσα ώστε να καταβληθούν οι δεδουλευμένες αποδοχές των Ναυτεργατών και να εξασφαλιστεί η παλιννόστηση τους.   Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, στο πλαίσιο των πολύμορφων δράσεων που αναπτύσσεται για τα προβλήματα του κλάδου μας, πριν λίγες μέρες πραγματοποίησε ενδελεχή εν πλω έλεγχο στο δρομολόγιο του πλοίου «Διονύσιος Σολωμός» μέσα από τον οποίο εξακρίβωσε την τεράστια απόκλιση ανάμεσα στις δεδουλευμένες και καταβαλλόμενες υπερωρίες προς το πλήρωμα καταστρώματος. Σε συνέχεια ενημέρωσε για το πρόβλημα αυτό ΥΕΝ - Λιμεναρχείο Πειραιά και τη Ναυτιλιακή εταιρεία ZANTE FERRIES. Σε πρώτη φάση η εταιρεία χωρίς να αμφισβητήσει το εργασιακό σύστημα που υπάρχει στο πλοίο, στην ουσία αρνήθηκε την προσαρμογή και την καταβολή των πραγμάτων δεδουλευμένων υπερωριών επικαλούμενη οικονομικές δυσκολίες και τη μειωμένη κίνηση την περίοδο του χειμώνα…. Ως απάντηση η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ γνωστοποίησε στη Ναυτιλιακή εταιρεία αλλά και στις αρμόδιες αρχές ότι, με τη σύμφωνη γνώμη των μελών μας στο πλοίο, προχωράμε σε απεργιακή κινητοποίηση για το δρομολόγιο του πλοίου που ήταν προγραμματισμένο για τις 21 Δεκέμβρη. Η εξέλιξη αυτή ανάγκασε την…
Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2022 10:31

ΠΕΝΕΝ - Ψήφισμα Συμπαράστασης στην απεργία της ΠΕΕΔΝΕ.

Γράφτηκε από τον
  Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ εκφράζει την αλληλεγγύη της στο εκπαιδευτικό και ειδικό τεχνικό προσωπικό Ναυτικής εκπαίδευσης και στην 24ωρη απεργία που έχουν κηρύξει στις 20 Δεκέμβρη 2022. Οι διεκδικήσεις τους που αφορούν μισθολογικά, κλαδικά και εργασιακά αιτήματα είναι δίκαιες! Αυτά αποτελούν ένα minimum πλαίσιο για την αναπλήρωση των εισοδημάτων τους που έχει  υποβαθμιστεί την περίοδο της οικονομικής κρίσης και επιδεινώθηκε ακόμη περισσότερο την τρέχουσα περίοδο από την αλματώδη αύξηση του πληθωρισμού και της εκρηκτικής ανόδου των τιμών σε ενέργεια, καύσιμα, λαϊκά καταναλωτικά αγαθά. Ο δρόμος της διεκδίκησης και πάλης είναι ο μοναδικός που πρέπει να πορευτούν οι εργαζόμενοι για να αποκρούσουν την ασκούμενη αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική, βάζοντας μπροστά τα δικά τους συμφέροντα, τις δικές τους σημερινές – σύγχρονες ανάγκες.   Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Μιλώντας ο ίδιος ο συγγραφέας μεταξύ των άλλων σημείωσε: “ Η εξέλιξη της Αριστερής Τέχνης του Βλαντίμιρ Τάτλιν και η συνάντηση και η αλληλοδιέγερση με την Οχτωβριανή Επανάσταση, απ' όπου προήλθε και το «Μνημείο στην ΙΙΙ Διεθνή» βρίσκονται στην πυρήνα του βιβλίου μου. Χρησιμοποιώ τους όρους Αριστερή Τέχνη και Αριστερός Ρωσικός Μοντερνισμός, που είναι οι όροι που χρησιμοποιούσαν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες και η κριτική στη Ρωσία, και όχι ο όρος Ρωσική Πρωτοπορία. Παρά τις συνθήκες εμφυλίου πολέμου, πείνας και επιδημιών, το 1918-21, οι Αριστεροί Μοντερνιστές καλλιτέχνες πρωτοστάτησαν στην πρωτοφανή άνθηση των τεχνών στη Σοβιετική Δημοκρατία. Ο Βλαντίμιρ Λένιν παρομοίωσε τη διαλεκτική εξέλιξη με τη μορφή σπείρας και έλικας. Αυτό ενέπνευσε τον Τάτλιν για τη μορφή του «Μνημείου στην ΙΙΙη Διεθνή», με δυο ανερχόμενες έλικες. Ο Σκοπός του Τάτλιν ήταν η έκφραση της Διαλεκτικής Φιλοσοφίας του Μαρξισμού και της Παγκόσμιας Επανάστασης που πρέσβευε η Τρίτη Διεθνής, σ' ένα έργο σύνθεσης…
Σελίδα 4 από 138
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή