Σήμερα: 21/07/2024

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Τετάρτη, 05 Ιουνίου 2024 10:06

Ω/Κ «ΦΙΛΙΑ» - Απεργιακό μπλόκο στο Ηράκλειο (Κρήτη)

Γράφτηκε από τον
  Με ομόφωνη απόφαση του πληρώματος του Ω/Κ «ΦΙΛΙΑ» ξεκινάει και επίσημα τώρα η απεργία στο Ηράκλειο της Κρήτης. Βασικό αίτημα των πληρωμάτων των Ω/Κ πλοίων του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. είναι η άμεση προσαρμογή του μισθολογίου σύμφωνα με τα ισχύοντα στην Ακτοπλοΐα. Σημειώνουμε ότι το πλήρωμα του Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» βρίσκεται για 5η συνεχόμενη ημέρα στην απεργιακή κινητοποίηση που καλύπτει η ΠΕΝΕΝ (και δυο από τα τρία σωματεία του ΠΑΜΕ) μαζί και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, για το πλήρωμα που δεν ανήκει στο κατάστρωμα και το μηχανοστάσιο. Η απόφαση του πληρώματος του Ω/Κ «ΦΙΛΙΑ» αποτελεί απάντηση των Ναυτεργατών στην αδιαλλαξία και κωλυσιεργία που επιδεικνύει έως τώρα η κυβέρνηση και ιδιαίτερα το Υπουργείο Οικονομικών. Χαιρετίζουμε την συμμετοχή του πληρώματος στην απεργιακή κινητοποίηση και δηλώνουμε ότι θα είμαστε στο πλευρό τους έως την τελική δικαίωση. Τέλος σημειώνουμε ότι η ΠΕΝΕΝ από χθες το απόγευμα έχει αποστείλει στα αρμόδια Υπουργεία σχετική Εξώδικη Δήλωση που περιλαμβάνει την…
Η προκλητική αδιαφορία και η έλλειψη πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης και ειδικότερα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών στα δίκαια αιτήματα των Ναυτεργατών στα Ω/Κ πλοία του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε, πυροδοτούν την κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων ως μονόδρομο πλέον για την επίλυση των ώριμων  Ναυτεργατικών προβλημάτων. Ανάλογη απόφαση για νέα 48ωρη απεργία στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» αποφάσισε επίσης το Δ.Σ του Ε.Κ. Πειραιά για το πλήρωμα του πλοίου που δεν καλύπτεται από την ΠΕΝΕΝ. Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ αποφάσισαν την κήρυξη νέας 24ωρης απεργίας Ακολουθεί το κείμενο του εξώδικου: ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ Εξωδικη Δηλωση Γνωστοποιηση             Της Πρωτοβάθμιας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης με την επωνυμία «Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού» (ΠΕΝΕΝ) που εδρεύει στον Πειραιά, οδός Κολοκοτρώνη 132, και εκπροσωπείται νόμιμα. Προς: Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.) Κοινοποίηση: ΓΣΕΕ ΠΝΟ Μετά από πρωτοβουλία τριών…
  Συνεχίζεται για 3η μέρα με την ίδια αποφασιστικότητα η απεργία στο Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ» η οποία ξεκίνησε το περασμένο Σάββατο μετά από απόφαση της ΠΕΝΕΝ και των Σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Το πλήρωμα συμμετέχει σύσσωμο διεκδικώντας να τερματιστεί η ομηρία τους που ξεκίνησε το 2008 που η τότε  κυβέρνηση ενέταξε τα πληρώματα των Ω/Κ πλοίων του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. σε ειδικό μισθολόγιο καταργώντας με τον τρόπο αυτό την εφαρμογή της ΣΣΕ Ακτοπλοΐας. Από το 2008 έως σήμερα τα πληρώματα αυτά έχουν απωλέσει το 25% των αυξήσεων που δόθηκαν στην Ακτοπλοΐα και επιπλέον οι απώλειες στο εισόδημα τους επιβαρύνθηκαν δραματικά από την ιλιγγιώδη αύξηση του πληθωρισμού και της ακρίβειας με αποτέλεσμα οι αποδοχές τους να έχουν καταβυθιστεί!! Επιπλέον εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται από τα Υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης ως Ναυτεργάτες δεύτερης κατηγορίας με την κυβέρνηση ουσιαστικά να μην αναγνωρίζει ότι είναι Ναυτικοί και συγκροτημένα πληρώματα στα σκάφη αυτά! Δυστυχώς οι προσπάθειες και η παρέμβαση…
Ένα μεγάλο και αποφασιστικό βήμα έγινε από το πλήρωμα του Ω/Κ "ΑΙΓΑΙΟ" το οποίο ανταποκρίθηκε σύσσωμο στην απόφαση των 3 Ναυτεργατικών Σωματείων να διεκδικήσουν τα δίκαια αιτήματά τους. Το ποτήρι ξεχείλισε, τέλος στον εμπαιγμό και την κοροϊδία από την κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης! Το πρωί πραγματοποιήθηκε στο πλοίο απεργιακή σύσκεψη. Η κυβέρνηση αντί να δώσει λύσεις, επέλεξε μέσω του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε να προσφύγει στα δικαστήρια, επιχειρώντας έτσι να ποινικοποιήσει τα Ναυτεργατικά δικαιώματα. Το Πρωτοδικείο Πειραιά έκανε δεκτή την αίτηση κηρύσσοντας την απεργία ως παράνομη και καταχρηστική! Οι Ναυτεργάτες στα Ω/Κ πλοία βρίσκονται από το 2008 σε ειδικό μισθολογικό καθεστώς αντί να εφαρμόζεται σε αυτούς η ΣΣΕ της Ακτοπλοΐας. Οι μισθοί τους είναι καθηλωμένοι στα επίπεδα του 2008, ενώ οι Ναυτεργάτες της Ακτοπλοΐας έχουν πετύχει το ίδιο διάστημα αυξήσεις 25%. Δεν είναι μόνο η τραγική υποβάθμιση των μισθών τους αλλά επιπλέον όσοι συνταξιοδοτούνται έχουν τεράστια αφαίμαξη στις παροχές…
  Η κινέζικη Cosco έχοντας απόλυτη στήριξη της κυβέρνησης της ΝΔ συνεχίζει τις αυθαιρεσίες της στο λιμάνι του Πειραιά στο πλαίσιο του Master Plan. Το τελευταίο αντι-περιβαλλοντικό κατόρθωμα της είναι οι βυθοκορήσεις στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά οι οποίες διεξάγονται χωρίς την αναγκαία περιβαλλοντική μελέτη!! Οι βυθοκορήσεις αυτές γίνονται τουλάχιστον τους τελευταίους 9 μήνες. Το ΕΚΠ, κάτοικοι και φορείς του Πειραιά προσέφυγαν στο ΣτΕ να σταματήσουν οι βυθοκορήσεις χωρίς να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Το ΣτΕ με προσωρινή εντολή διέταξε το σταμάτημα  των βυθοκορήσεων και αμέσως την επόμενη μέρα η Cosco πέτυχε την ανατροπή της απόφασης αυτής με αποτέλεσμα το αντι-περιβαλλοντικό πάρτυ των Κινέζων να συνεχίζεται πλέον με νομιμότητα… Ο ισχυρισμός της Cosco και η ανατροπή της προσωρινής εντολής έγινε με αβάσιμα και ψευδή επιχειρήματα ότι δήθεν η βυθοκόρηση γίνεται για λόγους ασφαλείας της Ναυσιπλοΐας. Ταυτόχρονα η Cosco έχει ανοίξει μέτωπο στα πλαίσια του επιχειρησιακού της σχεδίου και στο…
Για άλλη μια φορά η κινέζικη COSCO, που είναι πλέον ο ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου λιμανιού στην χώρας μας, δείχνει την έλλειψη σεβασμού στην νομοθεσία και στους περιβαλλοντικούς εθνικούς και κοινοτικούς κανόνες. Εδώ και μήνες πραγματοποιεί στο κεντρικό λιμάνι βυθοκορήσεις, τα τοξικά απόβλητα φορτώνονται σε πλωτή φορτηγίδα και μεταφέρονται με αυτήν στην Δραπετσώνα. Ακολούθως μεγάλα φορτηγά οχήματα μεταφέρουν τα επικίνδυνα φορτία στον Ασπρόπυργο. Τα υπερφορτωμένα φορτηγά καθημερινά έφευγαν από την Δραπετσώνα και μέσω του κέντρου του Πειραιά έβγαιναν στην εθνική οδό. Τα Φ/Γ δεν ήταν σφραγισμένα με αποτέλεσμα τα καρκινογόνα βυθοκορήματα να πέφτουν στους δρόμους και τις συνοικίες της πόλης. Τα βυθοκορήματα αυτά σύμφωνα με μελέτη του ΕΛΚΕΘΕ και του Πανεπιστημίου Πάτρας έχουν χαρακτηριστεί τοξικά, καρκινογόνα και επιβλαβή για το περιβάλλον, την υγεία των κατοίκων και έχει απαγορευτεί η απόρριψή τους στη θάλασσα. Ταυτόχρονα το βορβορώδες υπερχείλισμα αποτελείται από βαρέα μέταλλα, όπως υδράργυρος, χαλκός, αρσενικό, μόλυβδος που διαχέονται στο περιβάλλον και…
  Κατά την περίοδο του Πάσχα όπως και στην διάρκεια του καλοκαιριού στην πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας παρουσιάζεται αυξημένη κίνηση στην μεταφορά των οχημάτων που διακινούνται στην πορθμειακή γραμμή. Διαπιστώνεται σε ώρες αιχμής ότι η φόρτωση των οχημάτων γίνεται χωρίς να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες για την ασφάλεια επιβατών και οχημάτων. Οι πλοιοκτήτες των πλοίων επαναλαμβανόμενα επιχειρούν την καταστρατήγηση της υφιστάμενης νομοθεσίας προσθέτοντας περισσότερα οχήματα σε βαθμό και σημείο που είναι προβληματική η έξοδος από τα οχήματα των οδηγών και των επιβατών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την παραβίαση των προβλεπόμενων αποστάσεων μεταξύ των οχημάτων. Με τον τρόπο αυτό σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης δεν υφίστανται διάδρομοι διαφυγής με συνέπεια να καθίσταται αδύνατη (λόγω υπερβολικής φόρτωσης) η τήρηση των αποστάσεων. Σε περίπτωση κινδύνου είναι αδύνατη η χρήση των πυροσβεστικών μέσων. Προκείμενου να αποφευχθούν  επικίνδυνες  καταστάσεις καλούμε τις λιμενικές αρχές  και εφιστούμε την προσοχή τους  εν όψει της θερινής περιόδου (που αναμένεται …
  Μια άγνωστη σελίδα στην ιστορία του εργατικού και συνδικαλιστικού κινήματος φέρνουμε στην επιφάνεια και καταγράφουμε το ιστορικό. Την περίοδο  του 1930 η Καλαμάτα ήταν ένα από τα μεγάλα εμπορικά λιμάνια της χώρας. Κοντά σε αυτό υπήρχαν αλευρόμυλοι και έτσι πολλά καράβια της εποχής μετέφεραν εκεί σιτηρά για την παραγωγή αλευριού. Τις πρώτες ημέρες του Μάη 1934 θα έφθανε ένα νέο - σύγχρονο μηχάνημα που θα απορροφούσε το σιτάρι απευθείας από το πλοίο στον αλευρόμυλο. Η εξέλιξη αυτή θα οδηγούσε πολλοί εργαζόμενοι στο λιμάνι να χάσουν την δουλειά τους! Η «ρουφήχτρα» τελικώς εγκαταστάθηκε. Στις 8 του Μάη, ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις μαζί με το στρατό περιφρουρούν το χώρο του λιμανιού, έχοντας παράλληλα στήσει και ένα οπλοπολυβόλο στο έδαφος. Η απεργιακή διαδήλωση των λιμενεργατών, μαζί με αλληλέγγυους πολίτες, είναι μεγαλύτερη από όσο φαντάζονταν.  Η πόλη νεκρώνει και όλοι πηγαίνουν στο λιμάνι, να συμπαρασταθούν στους εργαζόμενους. Κανένα πλοίο δεν ξεφόρτωσε εκείνη τη μέρα. Πολλοί διαδηλωτές έμειναν εκεί όλη τη νύχτα και όσοι έφυγαν από το μέρος επέστρεψαν στις 6 το…
Ο ρόλος του εφοπλιστή, του ιδιοκτήτη της επιχείρησης αντιρρύπανσης, του πλοιάρχου και μελών του πληρώματος στο περιβαλλοντικό έγκλημα… 85 εκατομμύρια δολάρια το κέρδος τους     Συγκλονιστικά και αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που έχουν προκύψει από την βύθιση του σαπιοκάραβου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» (Δ/Ξ) η οποία έγινε το Σεπτέμβρη του 2017 με αποτέλεσμα περίπου 3800 βαρέλια πετρελαίου να διαρρεύσουν στην θάλασσα μολύνοντας τις ακτές της Σαλαμίνας καθώς και ολόκληρο το νότιο παράκτιο μέτωπο της Αττικής, προκαλώντας την μεγαλύτερη θαλάσσια ρύπανση των τελευταίων δεκαετιών! Οι ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές αποδίδουν την ευθύνη για αυτό το έγκλημα σε 5 άτομα που ενήργησαν με σκοπό τον προσπορισμό οικονομικού οφέλους εκατομμυρίων δολαρίων από την επιχείρηση αντιρρύπανσης (όμιλος Σπανόπουλου)! Οι εισαγγελικές αρχές παραπέμπουν σε δίκη θεωρώντας ως υπεύθυνους τα 5 άτομα για την βύθιση του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», 3200 dwt, έτος ναυπήγησης 1972 και το οποίο οι ίδιοι το βύθισαν σε βάθος 35 μέτρων στην…
   Γνωστοποίηση κήρυξης 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας με προοπτική συνέχισης του πληρώματος καταστρώματος του Ε/Γ-Ο/Γ "MARE DI LEVANTE" Έναρξη ώρα 15.00 της  13/5/2024 Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ πραγματοποίησε πρόσφατα συνάντηση με την ναυτιλιακή εταιρεία «LEVANTE FERRIES» και έθεσε στους εκπροσώπους της μια σειρά προβλήματα που αφορούν το πλήρωμα καταστρώματος στα πλοία και στις γραμμές που αυτά είναι δρομολογημένα. Η απάντηση της εταιρείας στα προβλήματα αυτά ήταν αρνητική. Κατόπιν τούτου, σε συνεννόηση με τα μέλη μας και αρχής γενομένης από το πλοίο "MARE DI LEVANTE", αποφάσισε την κήρυξης 24ωρης απεργίας για το προαναφερόμενο πλοίο  διεκδικώντας τα παρακάτω: - Εφαρμογή της ΣΣΕ και καταβολή των αναδρομικών αποδοχών για το 2023-24. - Καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριών και τήρηση των ωραρίων εργασίας και ανάπαυσης. - Καταβολή των μισθών για ελλείποντες Ναύτες για όλο το χρονικό διάστημα που υπάρχει έλλειψη στην οργανική σύνθεση. - Να επιστραφεί πίσω η παρακράτηση 5% του μισθού πού αυθαίρετα και παράνομα…
Σελίδα 4 από 177
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή