Σήμερα: 21/07/2024

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

  Επί 4,5 χρόνια οι εκατοντάδες εργαζόμενοι στη ΛΑΡΚΟ δίνουν καθημερινά αγώνα να μην κλείσει η επιχείρηση, να μην χάσουν την δουλειά τους, να μην ξεσπιτωθούν, να μην μαραζώσει η ευρύτερη περιοχή της Λάρυμνας και των υπόλοιπων χωριών, να μην οδηγηθεί σε λουκέτο μια εμβληματική και στρατηγικής σημασίας δημόσια επιχείρηση. Προχθές το δικαστήριο στην εκδίκαση ασφαλιστικών μέτρων δικαίωσε τους εργαζόμενους και έδωσε προσωρινή παράταση ώστε αυτοί να παραμείνουν στην δουλειά τους έως την Παρασκευή 28 Ιούνη. Παρά ταύτα η κυβέρνηση της ΝΔ κατέθεσε αιφνιδιαστικά τροπολογία με την οποία επιδιώκει να οδηγήσει σε εκκαθάριση την ΛΑΡΚΟ και να προχωρήσει στην εκποίηση των περιουσιακών της στοιχείων! Καταδικάζουμε την επαίσχυντη τροπολογία. Απαιτούμε την άμεση απόσυρση της, είμαστε στο πλευρό των εργαζομένων και στηρίζουμε την σημερινή Παναττική κινητοποίηση των Σωματείων τους. Επαναλαμβάνουμε την πάγια θέση μας να συνεχιστεί η λειτουργία της επιχείρησης και να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο.     Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
  Πρόσφατα δόθηκαν στην δημοσιότητα τα επικαιροποιημένα στοιχεία σύμφωνα με τις ΑΠΔ του ΝΑΤ για όλους τους Έλληνες Ναυτεργάτες που είχαν θαλάσσια υπηρεσία το 2023. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία προκύπτει ότι ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων απασχολούμενων μέσα στον ίδιο χρόνο ήταν 25.540 εκ των οποίων 1.838 γυναίκες και 3.271 δόκιμοι. Στο προσωπικό καταστρώματος που καλύπτει η ΠΕΝΕΝ η εικόνα ήταν η εξής: -Λοστρόμοι: 840 -Ναύτες: 2.979 -Ναυτόπαιδες: 1.808 -Αντλιωροί: 71 Σύνολο 5.698 Αναλυτικά στοιχεία που αφορούν ηλικίες, ειδικότητες κλπ. σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος θα δημοσιεύσουμε σε επόμενο σημείωμα μας.   Η Διοίκηση
  Σύμφωνα με αναφορές αραβικών ΜΜΕ το πλοίο «TUTOR» δέχθηκε διπλή επίθεση από αέρα και θάλασσα, 75 ν.μ. νοτιοδυτικά της Hudaydah της Υεμένης. Το χωρητικότητας 82,000 dwt bulker (κατασκευής 2022) ανήκει στην Livenza Shipping Inc (Ελλάδα) και διαχειρίζεται/εκμεταλλεύεται από την Evalend Shipping με έδρα την Αθήνα (Φιλελλήνων 21), συμφερόντων του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη. Οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο ότι το πλοίο έχει υποστεί σοβαρή βλάβη στο μηχανοστάσιο και πλέει ακυβέρνητο. Στο σημείο που χτυπήθηκε δημιουργήθηκε άνοιγμα (ρήγμα) με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο… Αργά χθες το βράδυ υπήρχε αναφορά ότι το πλοίο άρχισε να βουλιάζει, ενώ από την πυραυλική επίθεση υπήρξε τουλάχιστον ένας νεκρός Ναυτεργάτης!! Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΕΝΕΝ αυτό είναι το 15ο πλοίο ελληνικών συμφερόντων που έχει γίνει στόχος επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα. Στα δυο από αυτά, στο ένα υπήρχαν 3 νεκροί και ένας  τραυματίας και το δεύτερο βούλιαξε με το πλήρωμα να το έχει εγκαταλείψει χωρίς θύματα.…
  Η χθεσινή αποκάλυψη μας για τον υπονομευτικό ρόλο του Προέδρου της ΠΕΕΜΑΓΕΝ, Γιώργου Αντωνόπουλου, καθώς φαίνεται του προκάλεσε ψυχολογικό ταρακούνημα με αποτέλεσμα στριμωγμένος και κατά-εξευτελισμένος, μέσα στην παραζάλη και τον πανικό του, αποφάσισε να απαντήσει επιλέγοντας μια προσωπική επίθεση κατά του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ… Αυτή τη φορά δεν πρόκειται  να του χαριστούμε και η απάντηση μας θα είναι οφθαλμός αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος… Η απάντηση μας: -Είναι ψέματα ή αλήθεια ότι κατ΄ επανάληψη στον χώρο μας αγνοήσαμε και ήρθαμε σε σύγκρουση με δικαστικές αποφάσεις περί παράνομης, καταχρηστικής απεργίας; Μάλιστα τα τρία Σωματεία (ΠΑΜΕ) ουδέποτε συμμορφωθήκαν με αυτές τις κατάπτυστες αποφάσεις… Μέσα σε αυτά ήταν και ο ίδιος και η ΠΕΕΜΑΓΕΝ! -Είναι ψέματα ή αλήθεια ότι ο ίδιος καταδίκαζε (και μάλιστα κάνοντας ονομαστική χρήση σε άτομα) τις ρουσφετολογικές προσλήψεις σε Εστία Ναυτικών και ΕΛΟΕΝ. Ήταν ο ίδιος ή όχι που διακινούσε ονόματα προσλήψεων από τον σημερινό και χθεσινό…
  Η απεργία στα Ω/Κ πλοία η οποία διήρκησε 10,5 ημέρες αποτελεί μια ξεχωριστή αγωνιστική σελίδα στην ιστορία του Ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος. Είναι πολύτιμη παρακαταθήκη τόσο για τα πληρώματα των δυο πλοίων, αλλά και συνολικά για τους Ναυτεργάτες στην αντιμετώπιση των συσσωρευμένων προβλημάτων. Δείχνει τον αγωνιστικό δρόμο που πρέπει συνολικά οι Ναυτεργάτες να βαδίσουν για να δοθούν θετικές απαντήσεις και λύσεις στα οξυμένα και άλυτα Ναυτεργατικά προβλήματα. Όπως κάθε οργανωμένος και συντονισμένος αγώνας έτσι και αυτός ανέδειξε για πολλοστή φορά τον απεργοσπαστικό ρόλο της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, η οποία αρνήθηκε ως όφειλε να μπει μπροστά στις δίκαιες διεκδικήσεις των πληρωμάτων και περιορίστηκε σε μια ανακοίνωση που και αυτή βγήκε κάτω από την πίεση του πληρώματος του Ω/Κ «ΑΙΓΑΙΟ». Ούτε λέξη για την δικαστική απόφαση, για την κυβέρνηση και τον υπονομευτικό ρόλο των υπηρεσιών της. Η στάση τους αυτή επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά την θέση μας ότι είναι ξένο σώμα…
Ολοκληρώθηκε σήμερα το πρωί στις 10 π.μ. η απεργία που είχε κηρύξει η ΠΕΝΕΝ στα δύο Ω/Κ πλοία «ΑΙΓΑΙΟ» και «ΦΙΛΙΑ». Το πρωί έγινε στο πλοίο «ΑΙΓΑΙΟ» ευρεία σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν σύσσωμα τα πληρώματα των δυο πλοίων. Σε αυτή πήραν μέρος εκπρόσωποι σωματείων, συνδικαλιστές από διάφορους εργασιακούς χώρους, αλλά και εργατικά σχήματα. Ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ έκανε απολογισμό της απεργίας, η οποία διήρκησε 10,5 ημέρες στο πρώτο πλοίο και 5,5 στο δεύτερο!   Υπογράμμισε ότι στην επιτυχή έκβαση του αγώνα συνετέλεσε τα μέγιστα η συσπείρωση, η ενότητα,  η αποφασιστικότητα και αγωνιστικότητα των δυο πληρωμάτων. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό είχε η ΠΕΝΕΝ η οποία κατείχε πρωταγωνιστική θέση στην οργάνωση, τον σχεδιασμό της, αλλά και στην αντιμετώπιση της υπονομευτικής στάσης της κυβέρνησης η οποία μέσω του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. προσέφυγε στα δικαστήρια και απέσπασε απόφαση από την πρώτη ημέρα που έκρινε την απεργία ως παράνομη και καταχρηστική! Η τρομοκρατία, ο αυταρχισμός και οι…
Επείγουσα Γνωστοποίηση – Ενημέρωση    Με απόφαση του ΔΣ της ΠΕΝΕΝ και λαμβάνοντας υπόψιν την εκφρασμένη βούληση των μελών μας, αποφασίζουμε την συνέχιση της απεργίας στα Ω/Κ πλοία «ΦΙΛΙΑ» και «ΑΙΓΑΙΟ» με έναρξη 00:01 της 8/6/2024 και λήξη στις 10/6/2024 και ώρα 10:00 π.μ. Η συνέχιση της απεργίας γίνεται αφού έως τώρα η κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία δεν έχουν δώσει θετική απάντηση και λύση στο δίκαιο αίτημα μας για προσαρμογή των Συμβάσεων των μελών μας και των πληρωμάτων σύμφωνα με τα ισχύοντα της ΣΣΕ Ακτοπλοΐας 2024. Με εντολή της Διοίκησης Ο Πρόεδρος                                                                  Ο Γεν. Γραμματέας Νταλακογεώργος Αντώνης                                       Κισκήρας Φώτης
  Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΕΜΥ, τις επόμενες ημέρες, στην χώρα μας θα επικρατήσουν υψηλές θερμοκρασίες. Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνουμε την ανάγκη, οι Ναυτιλιακές εταιρίες, να δώσουν οδηγίες προς τους πλοιάρχους ώστε να αποφεύγονται οι εξωτερικές εργασίες που θα καταπονούν τα πληρώματα όλων των πλοίων. Ειδικά αυτό αφορά εργασίες συντήρησης όπως βάψιμο, αποσκωριασμό κλπ. Οι υπηρεσίες του ΥΕΝ και οι λιμενικές αρχές οφείλουν να εκδώσουν ανάλογες οδηγίες και παράλληλα να διενεργούν έκτακτους ελέγχους. Ειδικότερα για τα πλοία που εκτελούν επισκευές, μετασκευές και τακτικές επιθεωρήσεις να εφαρμόζονται τα ισχύοντα στις Ναυπηγοεπισκευαστικές Ζώνες. Η ΠΕΝΕΝ απευθύνεται στα μέλη της και τα καλεί να μας καταγγείλουν οποιοδήποτε κρούσμα αυθαιρεσίας σημειώνεται.   Η Διοίκηση
  Συνεχίζεται με την ίδια θέληση και αποφασιστικότητα η απεργία των πληρωμάτων στα δυο Ωκεανογραφικά πλοία που έχει αποφασίσει η ΠΕΝΕΝ. Στην απεργία από την πρώτη στιγμή εξέφρασε την συμπαράσταση του η Διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, ενώ από προχθές και το ΔΣ του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου (Κρήτη) εξέδωσε σχετική ανακοίνωση. Τα δυο Εργατικά Κέντρα με τις αποφάσεις καλύπτουν την συμμετοχή των πληρωμάτων στις επιστασίες κουζίνας (Μαγείρων), Θαλ/λων και Αξιωματικών της γέφυρας. Χθες το Γενικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ερευνητικών Κέντρων και Ιδρυμάτων αποφάσισε την κήρυξη στάσης εργασίας για τους εργαζομένους που εκπροσωπεί από σήμερα το μεσημέρι  12:00 έως την λήξη του ωραρίου. Ανάλογη απόφαση έχει λάβει και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων στο ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. Η Στάση Εργασίας αποφασίστηκε ως μορφή στήριξης και αλληλεγγύης για την σημερινή συνάντηση αντιπροσωπείας Σωματείων – Φορέων και Ναυτεργατών με εκπρόσωπο του Υπουργείου Οικονομικών. Η συνάντηση έχει οριστεί για τις 13:00 μ.μ. Υπενθυμίζουμε ότι το πλήρωμα…
  Με πείσμα, αποφασιστικότητα και με υψηλή αγωνιστική διάθεση συνεχίζουν τον απεργιακό τους αγώνα οι Ναυτεργάτες στα Ω/Κ πλοία «ΑΙΓΑΙΟ» και «ΦΙΛΙΑ». Τα πληρώματα διεκδικούν την προσαρμογή των συμβάσεων τους σύμφωνα με τα ισχύοντα της Ακτοπλοΐας. Υπενθυμίζεται ότι από το 2009 εφαρμόζεται για αυτούς ειδικό μισθολόγιο και οι αποδοχές τους είναι καθηλωμένες στα  επίπεδα του 2008.Η τότε κυβέρνηση και όλες οι άλλες που ακολούθησαν έχουν οδηγήσει τους μισθούς σε δραματική μείωση της αγοραστικής τους αξίας αφού την περίοδο αυτή, των 16 ετών, οι αποδοχές τους έχουν συντριβεί από τον πληθωρισμό, την ακρίβεια, την αύξηση της φορολογίας, ενώ δεν έχουν πάρει έως και σήμερα την παραμικρή αύξηση. Από τον περασμένο Σεπτέμβρη δρομολογήθηκε η υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) σύμφωνα με την οποία οι μισθοί τους εξισώνονταν με την ΣΣΕ της Ακτοπλοΐας του 2022. Αυτό έγινε πριν την διετή ΣΣΕ (2023- 2024) που υπογράφτηκε για τους Ναυτεργάτες της επιβατηγού Ναυτιλίας. Η ΚΥΑ…
Σελίδα 3 από 177
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή