Σήμερα: 14/05/2021
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
04/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Την απελευθέρωση των τριών ομήρων Ναυτεργατών ανακοίνωσε χθες το μεσημέρι η πρεσβεία της Ελλάδας στη πρωτεύουσα της Νιγηρίας. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση είναι καλά στην υγεία τους. Επίσης οι υπηρεσίες του ΥΠΕΞ και του ΥΕΝ επικοινώνησαν και με την ΠΕΝΕΝ προκειμένου να της ανακοινώσουν την θετική αυτή εξέλιξη. Οι τρεις Έλληνες μετά το πέρας των ανακρίσεων θα επιστρέψουν στη χώρα μας. Αυτό θα γίνει τις αμέσως επόμενες μέρες. Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ Κοινή παράσταση ΠΕΝΕΝ και των οικογενειών των ομήρων του "ΣΤΕΛΙΟΣ Κ" στο ΥΕΝ Συμπληρώνονται σήμερα 20 μέρες από το πειρατικό ρεσάλτο στο εφοδιαστικό Δ/Ξ "ΣΤΕΛΙΟΣ Κ" στην θαλάσσια περιοχή της Νιγηρίας που είχε ως αποτέλεσμα την απαγωγή - ομηρία τριών ελλήνων Ναυτεργατών. Το πλοίο όπως αποκάλυψε η ΠΕΝΕΝ αναχώρησε από τον Πειραιά χωρίς να κάνει ασφάλιση έναντι του κινδύνου πειρατικής απειλής... Επίσης η εταιρεία για αρκετές μέρες μετά την έφοδο στο πλοίο παραπληροφορούσε τις οικογένειες αποκρύπτοντας ουσιαστικά…
04/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Μετά από έλεγχο του Προεδρείου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Ε.Ν στην Πορθμειακή γραμμή Κυλλήνης - Ζακύνθου - Κεφαλονιάς (την συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετεί μόνο ένα πλοίο) και συγκεκριμένα στο πλοίο "MAREDILEVANTE" της Ναυτιλιακής εταιρείας LEVANTEFERRIESδιαπιστώσαμε ότι παραβιάζεται και δεν τηρείται η συλλογική σύμβαση καθώς και οι ώρες εργασίας και οι ώρες ανάπαυσης, αφού το πλοίο έχει ώρα έναρξης δρομολογίων 6.00 πμ και πέρας δρομολογίων 8.30 μμ. Στο μεταξύ τους διάστημα το πλοίο έχει ένα κενό δρομολογίων μεταξύ 11:00 το πρωί έως 3:00 το μεσημέρι που όμως κατά την διάρκειά του εκτελούνται εργασίες επί του πλοίου, άρα όπως διαπιστώνεται οι Ναυτεργάτες υπερβαίνουν κατά πολύ τις ώρες εργασίας ημερησίως (14,5 ώρες) άλλα και εβδομαδιαίως καθώς την μια μέρα της εβδομάδας εξυπηρετώντας οχληρά καύσιμα - επικίνδυνα φορτία, το πλοίο δεν έχει διακοπή δρομολογίων αλλά εκτελεί συνεχώς δρομολόγια, έχει έναρξη από της 6.00 πμ έως 8.30 μμ και είναι απορίας άξιο πώς το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών…
01/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Ανασφάλιστο αναχώρησε από τον Πειραιά το "Στέλιος Κ" με προορισμό την Νιγηρία έναντι του κινδύνου της πειρατείας γεγονός πρωτοφανές για πλοίο που έχει κατεύθυνση την περιοχή αυτή. Αυτό δείχνει την απίστευτη ανευθυνότητα της ναυτιλιακής εταιρείας η οποία για μερικές χιλιάδες ευρώ (περίπου 3000 ευρώ) απέφυγε να ασφαλίσει το πλοίο αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό δραματικά τους κινδύνους για τους Ναυτεργάτες που επέβαιναν σε αυτό. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους η περίπτωση πλοίων χωρίς την αναγκαία ασφάλιση, που κατευθύνονται προς την επικίνδυνη αυτή περιοχή, είναι πλέον εξαιρετικά σπάνια... Για να δώσουμε παραστατικά τους κινδύνους που διατρέχουν οι Ναυτεργάτες με τα πλοία που ταξιδεύουν στην περιοχή αυτή, καταγράφουμε τα επίσημα στοιχεία όπως αυτά προκύπτουν από το τελευταίο report του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου. Στο εννεάμηνο του 2020 καταγράφηκαν 134 πειρατικές επιθέσεις που το επίκεντρό τους ήταν ο κόλπος της Γουϊνέας στην Δυτική Αφρική. Την ίδια περίοδο οι απαγωγείς συγκριτικά με…
01/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Το Σωματείο της ΕΝΕΔΕΠ μας γνωστοποίησε με σχετική καταγγελία που εξέδωσε ότι σημειώνονται σοβαρότατα κρούσματα εκβιαστικών μεθοδεύσεων της Cosco - PCT – DPORT που με αυθαίρετο τρόπο έθεσε εκτός παραγωγής Λιμενεργάτες αλλά και μέλη του Δ.Σ του Σωματείου (ΕΝΕΔΕΠ) επειδή συμμετείχαν στην απεργιακή περιφρούρηση στις 26 Νοέμβρη χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα τα περί "προστασίας" των υπόλοιπων εργαζομένων λόγω "συγχρωτισμού". Η ενέργεια αυτή αποτελεί συνέχεια της προσπάθειάς τους να υπονομεύσουν την απεργιακή κινητοποίηση ζητώντας την παρέμβαση των εισαγγελικών αρχών. Καλά θα κάνει η Cosco - PCT – DPORT να σταματήσει τις μεθοδεύσεις και τα φαιδρά επιχειρήματά της περί "συγχρωτισμού" των απεργών να τα αφήσει στην πάντα και να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων στο λιμάνι, διότι με τις εργασιακές συνθήκες που διαμορφώνει από αυτές και μόνο κινδυνεύει η υγεία - ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και τα εργατικά τους δικαιώματα. Η ΠΕΝΕΝ εκφράζει την απαίτησή…
28/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Πειρατεία έγινε στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, στην θαλάσσια περιοχή της Νιγηρίας, στο υπό σημαία Togo πλοίο "Στέλιος Κ" (εφοδιαστικό - δεξαμενόπλοιο), ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας (Κουκιανάκης) με έδρα τον Πειραιά, το οποίο κατευθύνονταν στην περιοχή και σε αυτό επέβαιναν 5 Έλληνες Ναυτεργάτες μεταξύ των οποίων και 3 μέλη της ΠΕΝΕΝ. Στην επίθεση - ρεσάλτο επί του πλοίου πού έγινε εν πλω πιάστηκαν όμηροι ο Πλοίαρχος και οι δύο Ναύτες (όλοι Έλληνες). Στη συνέχεια οι πρωτεργάτες της πειρατικής επίθεσης αποχώρησαν παίρνοντας μαζί τους τους 3 έλληνες ενώ οι υπόλοιποι δύο, ένας ναύτης και ένας μηχανικός παρέμειναν στο πλοίο το οποίο στην συνέχεια κινήθηκε με κατεύθυνση το λιμάνι του Λάγος. Η κυβέρνηση και τα δύο Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας που ενεπλάκησαν όλες αυτές τις μέρες στην υπόθεση, κρατούν ως επτασφράγιστο μυστικό την επίθεση και την απαγωγή των Ελλήνων Ναυτεργατών, γεγονός πρωτάκουστο αφού η συνήθης διεθνής ναυτιλιακή πρακτική ήταν και είναι η δημοσιοποίηση…
27/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Κατάπτυστη, επικίνδυνη που αποτελεί βόμβα στον τομέα της ασφάλειας των πλοίων είναι η νέα αιφνιδιαστική τροπολογία Πλακιωτάκη (ΥΕΝ) που κατέθεσε στην Βουλή και η οποία αφορά την διαδικασία απομακρυσμένης επιθεώρησης των πλοίων. Η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση υποτίθεται ότι αντιμετωπίζει την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που εκδίδονται από την επιθεώρηση εμπορικών πλοίων για την οποία γίνεται επίκληση της πανδημίας... Αυτή αφορά τόσο τα πλοία της Ακτοπλοΐας όσο και αυτά της ποντοπόρου Ναυτιλίας. Μια προσεκτική ανάγνωση της τροπολογίας αποδεικνύει ότι η πανδημία είναι προπέτασμα καπνού και η κυβέρνηση ξεδιάντροπα βάζει πλώρη για την κατάργηση της επιτόπιας επιθεώρησης των πλοίων και με τον τρόπο αυτό υπονομεύει την διαδικασία αυτή!!! - Ενώ αρχικά αναφέρεται ότι αυτή θα έχει ισχύ για 4 μήνες στην συνέχεια υπάρχει ολόκληρο "κατεβατό" που ακυρώνει το 4μηνο αφού στην μέση μπαίνουν οι λόγοι "ανωτέρας βίας", και με αυτόν τον τρόπο σχετικά εύκολα μπορεί κανείς να ξεφεύγει από την επιτόπια επιθεώρηση... -…
27/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στην αδιάκοπη καθημερινή προσπάθειά της να συμβάλει στην αναβάθμιση της ενημέρωσης και της επικοινωνίας της με τον κλάδο και συνολικά με τους εν ενεργεία και συνταξιούχους Ναυτεργάτες έλαβε μια σειρά αποφάσεις σε αυτήν την κατεύθυνση. Ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες που τα συστημικά ΜΜΕ στο σύνολό τους ανήκουν σε ισχυρά οικονομικά συμφέροντα και στο εφοπλιστικό κεφάλαιο (τηλεοπτικά κανάλια, εφημερίδες, ιστοσελίδες κ.λπ) και μέσα από αυτά διοχετεύεται η προπαγάνδα του κεφάλαιου, της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής μαζί και αυτά που υπηρετούν το ίδιο δόγμα του καπιταλιστικού μονόδρομου, και η φωνή των εργαζομένων, οι κινητοποιήσεις, οι αγώνες, τα αιτήματά τους είτε αποσιωπούνται, είτε φιμώνονται, είτε λοιδορούνται και συκοφαντούνται, είτε περνούν από διαδοχικά φίλτρα προκειμένου να περάσουν δύο τρεις αράδες στα δελτία τύπου, καθίσταται αναγκαίο τα συνδικάτα στο μέτρο των δυνάμεών τους να έχουν την δική τους φωνή, τα δικά τους ΜΜΕ. Η δημιουργία του ιστότοπου της ΠΕΝΕΝ αποτέλεσε ένα θετικό…
26/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Με υποδειγματική επιτυχία ξεκίνησε και εξελίσσεται σε όλα τα λιμάνια της χώρας μας η 24ωρη Πανελλαδική απεργία των Ναυτεργατών στις 26/11/2020. Πειραιάς - Πάτρα - Ραφήνα - Λαύριο - Κέρκυρα - Κυλλήνη - Ζάκυνθο και άλλα μικρότερα λιμάνια οι Ναυτεργάτες κατήλθαν μαζικά και ενωτικά στην απεργία με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθούν όλα τα πλοία. Στον Πειραιά από τα ξημερώματα κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ βρέθηκε στους καταπέλτες των πλοίων, έγιναν ενημερωτικές συσκέψεις και αναπτύχθηκε μια ζωντανή και ουσιαστική συζήτηση για την απεργία, τα αιτήματα και τους στόχους της. Η απεργία αυτή αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση αντίστασης των Ναυτεργατών στην ασκούμενη πολιτική κυβέρνησης - εφοπλιστών που έχουν βάλει πλώρη να χτυπήσουν τα εργασιακά δικαιώματα, τις ΣΣΕ, τις κοινωνικοασφαλιστικές μας κατακτήσεις και την ίδια την συνδικαλιστική συλλογική δράση και το απεργιακό δικαίωμα. Η κυβέρνηση σύμφωνα με δήλωση του Πρωθυπουργού πριν λίγες μέρες στην Βουλή κατέστησε σαφές ότι "η πανδημία ούτε θα ακυρώσει…
25/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Σε επικοινωνία που πραγματοποίησε κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ στο πλοίο "Άγιος Νεκτάριος Αίγινας" που κάνει την γραμμή Αργοσαρωνικού (Πειραιάς - Αίγινα), διαπιστώθηκε ότι μέχρι και σήμερα 25/11/2020 δεν έχει εξοφληθεί ο μισθός των μελών μας και όλων των Ναυτεργατών που επανδρώνουν το πλοίο για τον μήνα Οκτώβρη 2020, ενώ μέλη του πληρώματος που έχουν απολυθεί δεν έχουν εξοφληθεί πλήρως για τον μήνα Σεπτέμβρη... Το γεγονός αυτό συνιστά κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών και της ΣΣΕ που αφορά την καταβολή και εξόφληση δεδουλευμένων μισθών. Υπογραμμίζουμε ότι εάν έως αύριο 26/11 δεν εξοφληθούν οι δεδουλευμένες αποδοχές στο πλήρωμα η ΠΕΝΕΝ θα προβεί σε συνδικαλιστική παρέμβαση και ακινητοποίηση του αναφερόμενου πλοίου με σκοπό την αποκατάσταση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών. Ενημερώνονται οι υπηρεσίες και οι αρμόδιες αρχές του ΥΕΝ και το ΚΛΠ να προβούν στις ενδεικνυόμενες ενέργειες όπως οφείλουν εκ της αρμοδιότητάς τους. Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ Υ.Γ: Είναι άξιο απορίας το γεγονός ότι…
24/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 23 Νοέμβρη 2020 η πλατιά σύσκεψη μελών της ΠΕΝΕΝ που οργάνωσε η Διοίκηση με σκοπό την ενημέρωση για τις εξελίξεις και τα προβλήματα μπροστά στην 24ωρη πανελλαδική απεργία των Ναυτεργατών και την οργάνωσή της σε όλα τα λιμάνια της χώρας μας. Στην σύσκεψη έγινε αναλυτική και διεξοδική συζήτηση για τα Ναυτεργατικά προβλήματα που αυξάνονται και γιγαντώνονται εν μέσω πανδημίας με κυβέρνηση και εφοπλιστές να κλιμακώνουν την επίθεσή τους στα εργασιακά, κοινωνικοασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, όπως έγινε στο τέλος του Ιούλη με την επαίσχυντη τροπολογία Πλακιωτάκη καταργώντας την ΣΣΕ αλλά και τώρα με το αντίστοιχο νομοσχέδιο Βρούτση που επιχειρεί την υπονόμευση του δικαιώματος στην απεργία, στο 8ωρο και στο 5ήμερο! Μια πολιτική που έχει στο προσκήνιο και στηρίξει με διαδοχικά πακέτα δις το κεφάλαιο και μετακυλύει για άλλη μια φορά τις συνέπειες της οικονομικής και υγειονομικής κρίσης στις πλάτες των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων. Η κυβέρνηση…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή