Σήμερα: 03/08/2021
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
03/Αυγ/2021 Γράφτηκε από τον
Η ΠΕΝΕΝ πρόσφατα κατήγγειλε ακραίο περιστατικό στο Φ/Γ πλοίο "ΖΕΝΙΘ ΒΟΛΟΥ" που βρισκόταν στις εγκαταστάσεις της "Χάλυψ" στην Ελευσίνα και δεν υπήρχε καθόλου κλιματισμός στις καμπίνες του πληρώματος και αυτό σε συνάρτηση με τις ακραίες καιρικές συνθήκες και θερμοκρασίες των ημερών λόγω του παρατεταμένου καύσωνα. Το θερμόμετρο καθημερινά ξεπερνάει τους 40 βαθμούς Κελσίου και φθάνει έως τους 47 ενώ στο εσωτερικό του πλοίου λόγω της πυρωμένης λαμαρίνας η κατάσταση είναι αφόρητη πράγμα που καθιστά αδύνατη τη διαμονή σε αυτό λόγω έλλειψης κλιματισμού. Καταγγείλαμε το περιστατικό στο Κ.Λ.Ελευσίνας στην ίδια την Λιμενάρχη ζητώντας να διενεργηθεί άμεσα έλεγχος και να αποκατασταθεί το πρόβλημα της σωστής λειτουργίας του κλιματισμού. Την ίδια μέρα το απόγευμα όργανο του Κ.Λ.Ελευσίνας πήγε στο πλοίο για να πραγματοποιήσει σχετικό έλεγχο. Η επίσκεψη και ο υποτιθέμενος έλεγχος άρχισε και τελείωσε στην καμπίνα του υποπλοιάρχου στην οποία υπήρχε και σχετική πινακίδα με την ένδειξη "ο χώρος κλιματίζεται". Τις καμπίνες του…
31/Ιουλ/2021 Γράφτηκε από τον
Η Κυβέρνηση της ΝΔ για άλλη μία φορά αποδεικνύει, μπροστά στο ακραίο καιρικό φαινόμενο του παρατεταμένου καύσωνα που πλήττει την χώρα μας, ότι τα αντανακλαστικά της για την προστασία της υγείας των εργαζομένων είναι εντελώς ξεχαρβαλωμένα... Κάτω από την πίεση που ασκήθηκε αναγκάστηκε να ανακοινώσει μία σειρά μέτρα τα οποία είναι ανεπαρκή, άτολμα και κατά προέκταση αμφίβολης αποτελεσματικότητας! Όπως και στο πρόβλημα της πανδημίας και αυτήν την φορά αναδεικνύει την ατομική ευθύνη, περιορίζεται σε συστάσεις και ευχολόγια, στην πράξη περιορίζει δραστικά τα μέτρα και την εφαρμογή τους εξαιρώντας εργασιακούς χώρους και επιχειρήσεις, θέτει περιορισμένο χρονικό διάστημα (12-4) που αυτά θα ισχύουν και με τον τρόπο αυτό δηλώνει ότι πριν ή μετά τις συγκεκριμένες ώρες δεν υφίσταται κίνδυνος για τους εργαζόμενους που είναι εκτεθειμένοι στις ακραίες αυτές καιρικές συνθήκες. Όμως και αυτά τα ημίμετρα θα υπονομευτούν εάν και εφόσον δεν υπάρξει ουσιαστικός έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες..... Ειδικότερα στον…
29/Ιουλ/2021 Γράφτηκε από τον
Εδώ και αρκετό διάστημα η ΠΕΝΕΝ έχει αναδείξει ένα βασικό Ναυτεργατικό πρόβλημα που αφορά τη μη χορήγηση διανυκτερεύσεων (ρεπό) σε μια σειρά ακτοπλοϊκά πλοία. Για το ζήτημα αυτό έχουμε απευθυνθεί επανειλημμένα στην ηγεσία του ΥΕΝ, στις αρμόδιες υπηρεσίες του και στις λιμενικές αρχές, όπως επίσης και στις ναυτιλιακές εταιρείες που παραβιάζουν επί μακρό χρονικό διάστημα την παροχή διανυκτερεύσεων προς τον κλάδο μας και συνολικά στους Ναυτεργάτες. Απορρίπτουμε ως προκλητικό και ανυπόστατο τον ισχυρισμό ότι οι Ναυτεργάτες που κάνουν χρήση του δικαιώματός τους εγκυμονούν κίνδυνο να μεταφέρουν τον κορωνοϊό από τις οικογένειές τους στα πλοία. Προφανώς κίνδυνος υπάρχει και είναι απολύτως ορατός και προβλέψιμος, όμως δεν προέρχεται από τους Ναυτεργάτες αλλά από τα αυξημένα πρωτόκολλα (85%), τον αφόρητο συνωστισμό χιλιάδων επιβατών μέσα σε αυτά και τα ανεπαρκή μέτρα προστασίας. Το πρόβλημα αυτό δεν είναι στενά κλαδικό που αφορά μόνο τα μέλη της ΠΕΝΕΝ αλλά συνολικά όλους τους ναυτεργάτες που εντελώς αυθαίρετα…
28/Ιουλ/2021 Γράφτηκε από τον
Η κυβέρνηση δεν απέτυχε παταγωδώς μόνο στην διαχείριση της υγειονομικής κρίσης στη χώρα μας, αφού όλο το διάστημα της πανδημίας δεν πήρε τα αναγκαία μέτρα για την ουσιαστική στήριξη του δημοσίου συστήματος υγείας (ενίσχυση των κονδυλίων για τα νοσοκομεία, πρωτοβάθμια υγεία, πρόσληψη μόνιμου νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού, αύξηση των ΜΕΘ, επίταξη των ιδιωτικών κλινικών κ.α), αλλά ακόμη και στην διαχείριση του εμβολιαστικού προγράμματος έχει χάσει πλήρως τον έλεγχο! Μία μεγάλη και αναμφισβήτητη κατάκτηση της επιστήμης και της ανθρωπότητας (εμβόλια) που αποδεδειγμένα παράγουν θετικά αποτελέσματα στη μείωση ή και στην εξάλειψη των σχετικών νοσημάτων κατάφερε το ακατόρθωτο με την αλλοπρόσαλλη και επικίνδυνη διαχειριστική και επικοινωνιακή της πολιτική: Να κλονίσει την εμπιστοσύνη ενός μεγάλου τμήματος της κοινωνίας στον αναγκαίο και μαζικό εμβολιασμό, και τελικά να τον μετατρέψει σε προϊόν εξαγοράς, εκβιασμών - απειλών ακόμη και διώξεων! Η αποτυχία αυτή την οδηγεί σε πολιτικές και πρακτικές αυταρχισμού, υπονόμευσης των δικαιωμάτων των εργαζομένων, διαμορφώνοντας…
27/Ιουλ/2021 Γράφτηκε από τον
Εξευτελιστική και εξοργιστική για τους εργαζόμενους ήταν η αύξηση που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τον κατώτατο μισθό, ο οποίος παραμένει “παγωμένος” πάνω από μια δεκαετία και με την κυβερνητική απόφαση αυτό διαιωνίζεται… Όπως είναι γνωστό με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων την μνημονιακή περίοδο, ο κατώτατος μισθός δεν καθορίζεται από τις συλλογικές διαπραγματεύσεις των εργαζομένων και των συνδικάτων, αλλά από τον εκάστοτε Υπουργό Εργασίας. Κριτήριο για την μεταβολή του κατώτατου μισθού είναι η αντοχή της οικονομίας, δηλαδή η ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου και των επιχειρήσεών τους. Με τον τρόπο αυτό ο κατώτατος μισθός παραμένει σε επίπεδα πολύ κάτω από το όριο φτώχειας. Είναι βαθειά υποκριτική η δήλωση του Πρωθυπουργού ότι «αυτή η αύξηση δεν καλύπτει τις ανάγκες των εργαζομένων, όμως έρχεται ως συνέχεια ενός γιγαντιαίου προγράμματος το οποίο ξεπέρασε τα 40 δις ευρώ» συγκαλύπτοντας το αναμφισβήτητο γεγονός ότι αυτά τα πακέτα στήριξης είχαν κατεύθυνση και προορισμό κυρίως την εργοδοσία. Για τους εργαζόμενους…
26/Ιουλ/2021 Γράφτηκε από τον
Κατατέθηκε μέσα στο κατακαλόκαιρο από τον Υπουργό Εργασίας το αντιδραστικό – αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο για την «ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης». Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό εισάγεται άμεσα για συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή Κοινωνικών υποθέσεων ενώ η ψήφισή του στην ολομέλεια του σώματος προβλέπεται να γίνει μετά τις θερινές διακοπές της Βουλής. Η κυβέρνηση της ΝΔ στον αντιλαϊκό δρόμο που πορεύεται δεν κάνει καμιά ανάπαυλα στην επίθεση που έχει εξαπολύσει ενάντια στα εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων. Έτσι αμέσως μετά την ψήφιση του αντεργατικού – αντισυνδικαλιστικού νομοσχεδίου, τώρα σειρά παίρνει το χτύπημα της Κοινωνικής Ασφάλισης με πρώτο βήμα την Επικουρική. Με το νομοσχέδιο αυτό η επικουρική ασφάλιση παραδίδεται στα ιδιωτικά - επιχειρηματικά συμφέροντα και οι ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων θα τζογάρονται στις χρηματαγορές, γεγονός που οδηγεί σε τεράστιο κίνδυνο τον μόχθο μιας ζωής των εργαζομένων και από την άλλη καταργεί ντε φάκτο και ντε γιούρε το κοινωνικό –…
22/Ιουλ/2021 Γράφτηκε από τον
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπιστώνουμε την ανταπόκριση των μελών μας στην προσπάθεια του Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ να παράσχει μια ουσιαστική καθημερινή ενημέρωση σχετικά με τα δρώμενα στην Ναυτιλία, τα Ναυτεργατικά προβλήματα μέσα και έξω από τα καράβια και γενικότερα τις εξελίξεις που αφορούν το εργατικό και Ναυτεργατικό κίνημα. Στις σημερινές συνθήκες που τα συστημικά ΜΜΕ και μέσα σε αυτά και όσα βρίσκονται υπό τον ασφυκτικό έλεγχο των εφοπλιστών είτε αποσιωπούν, είτε διαστρεβλώνουν, είτε εξαπατούν, χωρίς κανέναν ενδοιασμό τον Ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας, καθίσταται αδήριτη αναγκαιότητα τα μέλη μας και οι Ναυτεργάτες να ενημερώνονται για τα πραγματικά προβλήματα που τους ταλανίζουν και τις ευθύνες σε αυτά κυβέρνησης - εφοπλιστών και συνδικαλιστικού κατεστημένου. Από αυτή την σκοπιά τα μέσα ενημέρωσης της ΠΕΝΕΝ, ιστοσελίδα, facebook, "Ματσακόνι", μπορούν να αποτελέσουν μια πραγματική όαση για την ουσιαστική πληροφόρηση του κλάδου μας και όλων εκείνων των Ναυτεργατών που δηλώνουν παρόν στην κατεύθυνση αγωνιστικής αντιμετώπισης των προβλημάτων.…
21/Ιουλ/2021 Γράφτηκε από τον
Το Δ.Σ. του Εργατικού Κέντρου Πειραιά καταγγέλλει ομόφωνα την εργοδοτική αυθαιρεσία και τρομοκρατία που ασκεί ο διευθυντής της Εστίας Ναυτικών απέναντι στο σωματείο-μέλος μας “ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΣΤΙΑΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ (ΣΕΕΝ)” και τα μέλη της διοίκησης του, όπως καταγγέλλει και το ίδιο το σωματείο σε πρόσφατη ανακοίνωσή του. Συγκεκριμένα δεν πρόκειται απλώς για έναν διευθυντή που εκφράζει την εργοδοσία, αλλά για τον διορισμένο στη θέση του διευθυντή από το Δ.Σ. της Εστίας Ναυτικών με πρόταση του πρώην Γ.Γ. της ΠΝΟ Γιάννη Χαλά, συνδικαλιστή Γιάννη Ριζεάκο μέλος του Δ.Σ. της ΠΕΠΕΝ και γνωστό στέλεχος της ΔΑΚΕ στον Πειραιά. Τις μεθόδους που ακολουθεί για να εμποδίσει την συνδικαλιστική δράση του σωματείου στο χώρο εργασίας, θα τις ζήλευε και ο πιο στυγνός εργοδότης! Διότι με κάθε τρόπο παρεμποδίζει τη λειτουργία του σωματείου με απαράδεκτες μεθόδους και εκθέτει ανεπανόρθωτα και τον ίδιο τον οργανισμό που εκπροσωπεί. Συγκεκριμένα, παραβιάζοντας κατάφωρα το ν.1264/82, δεν αναγνωρίζει τη σύνθεση του…
20/Ιουλ/2021 Γράφτηκε από τον
Το τελευταίο χρονικό διάστημα και εν όψει καλοκαιρινής περιόδου στα πλαίσια της προσπάθειας να αντιμετωπιστεί η εφοπλιστική παραβατικότητα στα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών, έγινε επανεκκίνηση στους ελέγχους σε διάφορα πλοία. Οι έλεγχοι αυτοί διενεργούνται από μικτά κλιμάκια ΥΕΝ - ΠΝΟ. Στο πλαίσιο αυτό ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ και μέλος του Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ Γιάννης Μπασιώτης πήρε μέρος σε διάφορους ελέγχους και καταγράφει τις διαπιστώσεις και παρατηρήσεις του οι οποίες αποτελούν και εκτιμήσεις του Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ: Την αρμοδιότητα και τον συντονισμό στην διαδικασία του ελέγχου την έχουν το ΥΕΝ και τα εντεταλμένα όργανα του Λ.Σ καθιστώντας τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας απλούς παρατηρητές, αφού δεν τους δίνεται η δυνατότητα ουσιαστικού ελέγχου αλλά και συμμετοχής στην διαμόρφωση και καταγραφή των σχετικών πορισμάτων. Τραγική είναι η διαπίστωση για τον τρόπο τον οποίο πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι στα πλοία AQUAJEWEL - ΚΥΔΩΝ ΠΑΛΑΣ - ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ στους οποίους παρευρεθήκαμε. Αναλυτικότερα: Κατά τον έλεγχο αποδεικτικά στοιχεία…
19/Ιουλ/2021 Γράφτηκε από τον
Σχόλιο του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Οι αποκαλύψεις Κυριακάτικης Εφημερίδας (Documento) στις 18/7 σχετικά με την αλληλογραφία μεταξύ του τότε Υπουργού Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη με τον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα αποτελούν μνημείο πολιτικής υποταγής και δουλοπρέπειας του αστικού πολιτικού προσωπικού και αποδεικνύει ότι οι εφοπλιστές ήταν και είναι κράτος εν κράτει και αυτοί που αποφασίζουν την ασκούμενη Ναυτιλιακή πολιτική σύμφωνα με τα συμφέροντά τους!! Σύμφωνα με τα έγγραφα επικοινωνίας (9/2014) μεταξύ των δύο Υπουργών προκύπτει ότι ο κ. Βαρβιτσιώτης ζητούσε μετ' επιτάσεως να καταργηθεί σχετική ΚΥΑ η οποία όριζε "για την επιθεώρηση προς έκδοση ή ανανέωση ή θεώρηση πιστοποιητικού Ναυτικής Εργασίας οι νηογνώμονες θα έπρεπε να καταβάλουν ανάλογα τέλη. Στην περίπτωση που η Ναυτιλιακή εταιρεία επέλεγε να λάβει το πιστοποιητικό από την αρμόδια αρχή (ΔΕΠ) θα έπρεπε να καταβάλει 300 ευρώ για πλοία μέχρι 1000 κοχ ενώ για πλοία 1000 έως 10000 ή από 10000 κοχ και άνω θα έπρεπε…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή