Σήμερα: 01/03/2021
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
07/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Άσμα για τον ποιητή των ναυτικών και των γαλάζιων πόντων… Ποιος είμ’ εγώ, που αποτολμώ για σένανε να γράψω,τον ποιητή των ναυτικών και των γαλάζιων πόντων;Εγώ είμ’ απλά ένας ναυτικός που θέλησα να κλάψωπάνω απ’ τους τάφους τους υγρούς εκόντων και ακόντων. Στη μέση του Ινδικού στεριά να ζαλιστείς προσμένειςδε φτάνεις – βάστα, κάπου εδώ θα βρίσκεται η Ιθάκη,θα ‘ρθω κι εγώ – στον gangway ψηλά να περιμένεις·θα βγω απ’ τη λάντζα με καπνό, τσιμπούκι και τσακμάκι. New York, Μαντράς και Ρόττερνταμ, Λισμπόα, Γιβραλτάρμαζί τα ταξιδέψαμε, τα ζήσαμε παρέατρυγήσαμε, μας τρύγησαν, σε κάποια ανήλια μπαρμα ο νους σου στην Καλαμαριά κι εμέ σε μια Αθηναία. …και αποκαθήλωση Για όσα στιχάκια έγραψες – τόσα κι αγαπημένακι όσα δεν έγραψες, να δεις τι σου’ χω φυλαγμένα!Εσύ δεν μπόρεσες να δεις από κοντά, να ζήσειςκαυτά μηχανοστάσια, σφυρί και βαριοπούλαστου ασυρμάτου απ’ την αρχή μπήκες την καμαρούλαβαρδιόλα, χειριστήριο κι άστρα ν’ αντιστοιχίσεις. Σαν ποιητής…
04/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Ισχυρή έκρηξη σημειώθηκε σήμερα το πρωί στο δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο πετρελαίου της Νότιας Αφρικής στο Ντέρμπαν, δήλωσε αξιωματικός της αστυνομίας στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters Δεν είναι ακόμη σαφές εάν υπάρχουν νεκροί ή τραυματίες, πρόσθεσε η πηγή αυτή. Εκπρόσωπος της Engen, της εταιρείας η οποία διαχειρίζεται το διυλιστήριο, περιορίστηκε να πει πως θα δοθεί αργότερα στη δημοσιότητα ανακοίνωση Τύπου. Κατά τον ιστότοπο της εταιρείας, το διυλιστήριο στο Ντέρμπαν έχει δυναμικότητα διύλισης 120.000 βαρελιών την ημέρα. Δεν είναι ακόμη γνωστό εάν η έκρηξη θα έχει επίπτωση στην παραγωγή. Στην πιο βιομηχανοποιημένη χώρα της Αφρικής λειτουργούν το τρέχον διάστημα έξι διυλιστήρια, τέσσερα από τα οποία επεξεργάζονται αργό πετρέλαιο και τα υπόλοιπα δύο συνθετικά καύσιμα.
πηγη: enikos.gr
03/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) χαιρέτισε το ψήφισμα που εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, το οποίο καλεί όλες τις χώρες σε όλο τον κόσμο να ορίσουν τους ναυτικούς ως «βασικούς εργαζόμενους» (key workers). Το ψήφισμα, το οποίο υποβλήθηκε από τον πρέσβη Dian Triansyah Djani της Δημοκρατίας της Ινδονησίας, ενθαρρύνει τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν αμέσως μέτρα για να επιτρέψουν την αλλαγή του πληρώματος και να εξασφαλίσουν την πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη για όλο το ναυτικό προσωπικό.Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για την αναγνώριση του κρίσιμου ρόλου που διαδραματίζουν 2.000.000 ναύτες στη μεταφορά τροφίμων, φαρμάκων, ενεργειακών προμηθειών και άλλων βασικών πρώτων υλών σε όλο τον κόσμο μέσα στο αποκορύφωμα μιας παγκόσμιας πανδημίας.Το ψήφισμα, με τίτλο «Διεθνής συνεργασία για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19 για τη στήριξη των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού», παρουσιάστηκε στην 75η σύνοδο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.Ο Guy Platten,…
02/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Αθήνα, 1 Δεκεμβρίου 2020 ΕΡΩΤΗΣΗ Προς: τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θέμα: «Απομακρυσμένη επιθεώρηση πλοίων» Τη δυνατότητα παράτασης της ισχύος των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων που εκδίδονται από την Επιθεώρηση Πλοίων σε περιπτώσεις ανωτέρας βίας, προβλέπει η τροπολογία της περασμένης εβδομάδας που κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργείo Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Συγκεκριμένα, στην τροπολογία προβλέπεται αρχικά η τετράμηνη και στη συνέχεια για αόριστο διάστημα παράταση των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που εκδίδονται από τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων (ΚΕΠ) του υπουργείου Ναυτιλίας τόσο για τα ποντοπόρα πλοία όσο και για αυτά της ακτοπλοΐας, για λόγους αποκλειστικά «ανωτέρας βίας» (λοιμούς, πανδημίες, επιδημίες, ασθένειες, πλημμύρες, τυφώνες, ταραχές ή πολεμικές συγκρούσεις) ωστόσο το χρονικό αυτό διάστημα της παράτασης μπορεί να παραταθεί κι άλλο με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας. Επίσης δίνεται η δυνατότητα, αν για τους πιο πάνω λόγους δεν μπορεί να γίνει επιθεώρηση του πλοίου για διαπίστωση ζημιάς ή βλάβης από τον ΚΕΠ, αυτή…
02/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Του Λάμπρου Καραγεώργου Νέα πειρατεία εκδηλώθηκε το βράδυ της Κυριακής στον Κόλπο της Γουινέας, αυτή τη φορά σε δεξαμενόπλοιο της Capital Ship Management του έλληνα εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη. Όπως αναφέρει η εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Dryad Global το δεξαμενόπλοιο, 38.000-dwt «Agisilaos» το οποίο ναυπηγήθηκε το 2006 δέχθηκε επίθεση από ομάδα πειρατών οι οποίοι απήγαγαν τέσσερα μέλη του πληρώματος, το οποίο αριθμεί 23 άτομα Ρώσους, Ρουμάνους και Φιλιπινέζους. Το πλοίο αργότερα κατέπλευσε με ασφάλεια στο λιμάνι του Lome'. Μόλις πριν από λίγο με επίσημη ανακοίνωση της η Capital Ship Management επισημαίνει σημειώθηκε περιστατικό που αφορά στην ασφάλεια του πλοίου «Agisilaos» στις 29 Νοεμβρίου στις 21:12 ανοικτά των ακτών του Lome του Τogo. Η Capital έχει ξεκινήσει την υλοποίηση όλων των απαραίτητων μέτρων αντιμετώπισης μιας κατάστασης έκτακτης ανάγκης και έχει ειδοποιήσει τις αρμόδιες λιμενικές και ναυτιλιακές αρχές. Λόγω της ευαίσθητης φύσης του συμβάντος δεν θα παρέχει περαιτέρω πληροφορίες για το θέμα, προστίθεται στην…
30/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχουν απτές αποδείξεις για τη διόγκωση του προβλήματος της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής. Ενδεικτική των μεγάλων διαστάσεων που λαμβάνει η κλιματική αλλαγή είναι και η αύξηση της θερμοκρασίας των θαλασσών. Οι μελετητές Karina von Schuckmann και Pierre-Yves Le Traon, σε έκθεσή τους για το Taylor and Francis Group, συγκέντρωσαν δεδομένα για τη θερμοκρασία των θαλασσών από το 1993 έως το 2018 [δεδομένα European Union’s (EU) Copernicus Marine Environment Monitoring Service (CMEMS)]. Άξια αναφοράς είναι η έντονη διακύμανση στη θερμοκρασία του Αρκτικoύ Ωκεανού, η οποία είναι λογική αν αναλογιστούμε πόσα εκτάρια από παγόβουνα έχουν λιώσει τις τελευταίες δεκαετίες. Άλλη μία αξιοσημείωτη παρατήρηση από τους μελετητές είναι πως κατά το έτος 2018 καταγράφηκαν πολύ υψηλές θερμοκρασίες στους ωκεανούς, γεγονός που εξηγείται από τα πολλά θερμά θαλάσσια ρεύματα που εμφανίστηκαν τη συγκεκριμένη χρονιά και διήρκεσαν αρκετό χρονικό διάστημα. Οι αυξημένες θερμοκρασίες δεν είναι απλώς μια έκφανση της κλιματικής αλλαγής, αλλά δυστυχώς…
27/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Η DFDS και οι εταίροι της έχουν υποβάλει αίτηση για στήριξη από την ΕΕ για την ανάπτυξη ενός επιβατηγού - οχηματαγωγού που τροφοδοτείται για την πρόωσή του από μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου η οποία εκπέμπει μόνο νερό. Το πράσινο υδρογόνο πρόκειται να παραχθεί από έναν υπό σχεδίαση υπεράκτιο τροφοδοτούμενο από αιολική ενέργεια «σταθμό ηλεκτρόλυσης» (electrolyser plant) στην ευρύτερη της Κοπεγχάγης.Μια ομάδα εταιρειών έχει συνεργάζεται ήδη για την ανάπτυξη ενός 100% υδρογονοκίνητου πλοίου για διαδρομή Όσλο- Frederikshavn – Κοπεγχάγη που εξυπηρετείται από την DFDS.Το πλοίο θα τροφοδοτείται από ηλεκτρική ενέργεια από ένα σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου που εκπέμπει μόνο νερό και μπορεί να παράγει έως και 23 MW."Τα μεγαλύτερα συστήματα κυψελών καυσίμου παράγουν σήμερα μόνο 1-5 MW, και η ανάπτυξη τέτοιων μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεων κυψελών καυσίμου για ένα ηλεκτρικό πλοίο αποτελεί ένα τεράστιο έργο. Μπορούμε μόνο να επιτύχουμε μέσω συνεργασιών μεταξύ εταιριών που από κοινού δύνανται να συγκεντρώσουν μερικές από τις…
26/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Το «MT Agrari» (Πηγή: Wessel Blokzijl/MarineTraffic) Μια έκρηξη προκάλεσε ζημιές σε πετρελαιοφόρο ελληνικών συμφερόντων στα ανοικτά των ακτών της Σαουδικής Αραβίας, στην Ερυθρά Θάλασσα κοντά στα σύνορα με την Υεμένη, σύμφωνα με το «Al Jazeera». Τα ειδησεογραφικά πρακτορεία αναφέρουν ότι το πλοίο που χτυπήθηκε είναι το ελληνικών συμφερόντων «MT Agrari», με σημαία της Μάλτας. Επτά Έλληνες συμπεριλαμβανομένου και του πλοιάρχου, βρίσκονται ανάμεσα στο πλήρωμα του τάνκερ, στο οποίο σημειώθηκε έκρηξη ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο Αλ Σουκαΐκ. «Το δεξαμενόπλοιο δέχτηκε επίθεση από αγνώστους», ανέφερε η διαχειρίστρια εταιρεία του σκάφους, σύμφωνα με το Associated Press. «Χτυπήθηκε ένα μέτρο πάνω από την ίσαλο γραμμή και προκλήθηκε ρήγμα. Το πλήρωμα είναι ασφαλές χωρίς να υπάρχουν τραυματίες». Οι αρχές της Σοαυδικής Αραβίας κάνουν λόγο για επίθεση των Χούτι της Υεμένης. (Πηγή: «Associated Press», «Al Jazeera») πηγη; 902.gr
25/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Η σουηδική εισαγγελία ανακοίνωσε ότι δέχθηκε αίτημα για την επανέναρξη της έρευνας σχετικά με το ναυάγιο του οχηματαγωγού Estonia το 1994 με 852 νεκρούς με βάση νέα στοιχεία που εμφανίζονται σε ντοκιμαντέρ. Η επίσημη έρευνα για το πλέον πολύνεκρο ναυάγιο της σύγχρονης εποχής στην Ευρώπη είχε φτάσει το 1997 στο συμπέρασμα ότι ο καταπέλτης του πλοίου υπέστη βλάβη κατά την διάρκεια της καταιγίδας, γεγονός που προκάλεσε την εισροή υδάτων και την βύθιση του οχηματαγωγού. Ντοκιμαντέρ του Discovery Network που προβλήθηκε τον Σεπτέμβριο περιλαμβάνει υπόγειες λήψεις του ναυαγίου που αποκάλυψαν την ύπαρξη μεγάλου ρήγματος στο κύτος του πλοίου. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες μαρτυρίες επιβατών που έχουν δηλώσει ότι άκουσαν έναν μεγάλο κρότο πριν το πλοίο πάρει κλίση και βυθιστεί, ώθησαν επιζήσαντες και συγγενείς θυμάτων να ζητήσουν της διεξαγωγή νέας έρευνας.
«Αίτηση κατατέθηκε προς την εισαγγελία σύμφωνα με την οποία η προκαταρκτική έρευνα για το ναυάγιο του…
24/Νοε/2020 Γράφτηκε από τον
Ο γαλλικός νηογνώμονας Bureau Veritas απένειμε το πιστοποιητικό «SafeGuard» στην πλωτή μονάδα υποστήριξης παράκτιων κατασκευών (offshore support vessel) «POSH Bawean» της εταιρείας PACC Offshore Services Holdings Ltd. Η μονάδα υποστήριξης δραστηριοποιείται στη Σιγκαπούρη, και συγκεκριμένα στο Eastern Working Anchorage, προσφέροντας χώρους διαμετακόμισης ναυτικών πληρωμάτων. Πρόκειται για την πρώτη πλωτή κατασκευή της Νότιας Ασίας στην οποία αποδίδεται η διάκριση «SafeGuard», η οποία στην ουσία πιστοποιεί την εφαρμογή best practices, σύμφωνα με τις διεθνείς οδηγίες, σε θέματα ασφαλείας, υγιεινής και πρόληψης εν μέσω της πανδημίας Covid-19. πηγη; naftikachronika.gr
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή