Σήμερα: 01/03/2021
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
22/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Νέα επίθεση σε φορτηγό πλοίο στον Κόλπο της Γουινέας νοτιοδυτικά της Νιγηρίας σήμερα τα ξημερώματα. Η ταυτότητα του πλοίου δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί ωστόσο το PORT GDYNIA φαίνεται να είναι αυτό που δέχτηκε επίθεση ενώ διέφυγε την επιβίβαση των πειρατών και συνέχισε το ταξίδι του από τη Λομέ Τόγκο προς την Ισημερινή Γουινέα Bata. Εάν το PORT GDYNIA είναι όντως το πλοίο που δέχτηκε επίθεση, αυτή θα είναι η δεύτερη επίθεση πλοίου κοντέινερ στην ίδια περιοχή σε λιγότερο από 24 ώρες. Οι Πειρατές ενδέχεται να κυνηγήσουν σκόπιμα και άλλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφού μέχρι στιγμής έχουν καταφέρει να κλέψουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων, με το φορτίο τους να μην είναι η προτεραιότητα τους τη στιγμή που δεν έχουν στη διάθεση τους βοηθητικά σκάφη ή πλοία ικανά να κρατήσουν δεκάδες ή εκατοντάδες τόνους φορτίου. πηγη: e-nautilia.gr
21/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Μείωση 2,2% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Οκτώβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Οκτωβρίου 2019, έναντι αύξησης 1,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2019 προς το 2018, και πλέον αριθμεί 1.836 πλοία. Σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 κόρων και άνω) ανήλθε σε 40.815.530 κόρους και παρουσίασε μείωση 4,9% τον Οκτώβριο 2020 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα του Οκτωβρίου 2019, έναντι αύξησης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2019 προς το 2018. Σημειώνεται ότι ως ελληνικός εμπορικός στόλος ορίζεται το σύνολο των εμπορικών πλοίων με ελληνική σημαία. Η ελληνική σημαία που φέρουν τα ανωτέρω πλοία δείχνει ότι όλοι οι οικονομικοί και εμπορικοί κανόνες με τους οποίους διεξάγονται οι θαλάσσιες δραστηριότητές τους, όπως επιδοτήσεις ναυπηγήσεων, περιορισμοί φόρτωσης, αποθεματοποιήσεις αποσβέσεων και άλλες φορολογικές διατάξεις, καθορίζονται από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές. Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ -…
18/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Mε μία απόφαση-ορόσημο η Committee of Experts του International Labour Organisation (ILO) στέλνει ένα δυνατό μήνυμα προς τις κυβερνήσεις οι οποίες έχουν παραβλέψει το καθήκον τους να διασφαλίσουν τα δικαιώματα των ναυτικών σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία κατά την περίοδο της πανδημίας. Η επιτροπή αποτελούμενη από 20 νομικούς απεφάνθη ότι οι κυβερνήσεις δεν έχουν καταφέρει να διασφαλίσουν τις ελάχιστες προδιαγραφές για την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών που ορίζονται από την MLC 2006. Η απόφαση έρχεται μετά από προτάσεις τόσο του ΙLO όσο και του ICS. Με αφορμή την απόφαση της επιτροπής ο γγ του ΙΤF Stephen Cotton και ο γγ του ICS Guy Platten με κοινή τους δήλωση αναφέρουν τα εξής: «Η απόφαση καθιστά ξεκάθαρο ότι είναι νομικά και ηθικά λάθος για τις χώρες να συνεχίσουν να αναμένουν από τους ναυτικούς να εργάζονται επ’ αόριστον, προμηθεύοντας τον κόσμο με τρόφιμα, φάρμακα και άλλα βασικά αγαθά και την ίδια στερώντας…
17/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
45 Κράτη Μέλη του IMO και ένα συνδεδεμένο Μέλος, το Χονγκ Κονγκ, έχουν πλέον αναγνωρίσει τους ναυτικούς ως key workers, εξέλιξη η οποία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την επίλυση της κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων. Σε εγκύκλιο που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim καλεί όσα Κράτη Μέλη δεν έχουν αναγνωρίσει τον σημαίνοντα ρόλο των ναυτικών να το πράξουν ως ζήτημα έκτακτης ανάγκης. Η αναγνώριση των ναυτικών ως key workers αποτελεί ζωτικής σημασίας ζήτημα προκειμένου να εξαιρεθούν από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις και να μπορούν να επαναπατριστούν, σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο ΙΜΟ. H παρούσα κρίση της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων έχει αποτέλεσμα εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί να είναι αποκλεισμένοι στη θάλασσα ή από την άλλη να μην μπορούν να ναυτολογηθούν στα πλοία. Η επίλυση του ζητήματος αυτού παράλληλα θα έχει ως απόρροια οι ναυτικοί να έχουν πρόσβαση στον εμβολιασμό. Φωτό: Valda Kalnina/ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγη; naftikachronika.gr
16/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Μεγάλες είναι οι καθυστερήσεις στο ΝΑΤ για την διαδικασία εξαγορά της υπηρεσίας σύμφωνα με παράπονα των ναυτικών, κάποιοι εκ των οποίων περιμένουν πάνω από ένα μήνα για να εκδοθεί το ποσόν πληρωμής ώστε να πάρουν το χαρτί και να ανανεώσουν το βιβλιάριο ασφαλείας. Επίσης κάποιοι από αυτούς δικαιούνται να πάρουν και το δώρο Χριστουγέννων αλλά θα πρέπει πρώτα να έχουν τελειώσει την διαδικασία και να έχουν πληρώσει την υπηρεσία τους ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις που χρειάζονται. Όπως καταλαβαίνουμε, κάποιοι κινδυνεύουν να χάσουν το δώρο Χριστουγέννων για κάτι το οποίο δεν ευθύνονται. Ίσως λοιπόν θα πρέπει και η κυβέρνηση να δώσει παράταση, και γιατί όχι και ακόμη μετά τις γιορτές, μέχρι να καταφέρουν να εξυπηρετηθούν όλοι εκείνοι οι ναυτικοί που δικαιούνται να πάρουν το δώρο Χριστουγέννων. πηγη: e-nautilia.gr
15/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Νωρίς το πρωί, το φορτηγό πλοίο XIN QI SHENG 69 φορτωμένο με 650 κοντέινερ συγκρούστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, με το OCEANA, το οποίο έφευγε από τη Σαγκάη. Το XIN QI SHENG 69 βυθίστηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση με αποτέλεσμα από τα 16 μέλη του πληρώματος, 3 να χάσουν τη ζωή τους, 5 αγνοούνται, ενώ οι υπόλοιποι 8 είναι καλά στην υγεία τους. Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες πληροφορίες αυτήν τη στιγμή. πηγη: e-nautilia.gr
14/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Oι διελεύσεις πλοίων από τον ναυτιλιακό διάδρομο της Αρκτικής κατά μήκος των σιβηρικών ακτών έχουν ανέλθει σε επίπεδα-ρεκόρ φέτος, καθώς το λιώσιμο των πάγων νωρίτερα του αναμενομένου επιτρέπει την αύξηση της ναυτιλιακής κίνησης στην περιοχή. Η αύξηση της θερμοκρασίας στην Αρκτική είναι τουλάχιστον διπλάσια από αυτή σε άλλα μέρη του κόσμου την τελευταία 30ετία, με τα πλοία που διέρχονται από την περιοχή να έχουν αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με ανάλυση του Centre for High North Logistics (CHNL) του Νord University Business School στη Νορβηγία, έχουν καταγραφεί 62 διελεύσεις πλοίων από το Βόρειο Πέρασμα το 2020 (μέχρι την 9η Δεκεμβρίου) έναντι 37 το 2019. Τα πλοία που διέρχονται από την περιοχή μεταφέρουν κυρίως μεταλλεύματα, LNG και άλλα καύσιμα μεταξύ Ρωσίας, Κίνας και Καναδά. Πρόσφατα ο ΙΜΟ ενέκρινε την απαγόρευση της χρήσης και της μεταφοράς HFO από τα πλοία στην Αρκτική μετά την 1η Ιουλίου του 2024, με περιβαλλοντικές οργανώσεις να ασκούν δριμεία…
11/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο μηχανοστάσιο του πετρελαιοφόρου Aframax MARQUESSA το πρωί της 8ης Δεκεμβρίου, περίπου 17 nm ανατολικά του νησιού Orchid, στη νότια Ταϊβάν. Το Τάνκερ έστειλε σήμα κινδύνου στα 1030 LT (UTC +8). Οκτώ από τα 24 μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το πλοίο ενώ τα υπόλοιπα 16 έχοντας υπό έλεγχο πια την πυρκαγιά περιμένουν για ρυμούλκηση. Το ρυμουλκό σύμφωνα με άλλα πλοία στην περιοχή πλησιάζει στο σημείο. Το MARQUESSA δεν είναι το μόνο πλοίο στο οποίο εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο λόγω έκρηξης, τουλάχιστον πέντε μεγάλα πλοία καταστράφηκαν απο αυτή την αιτία το χρόνο που πέρασε.
πηγη: e-nautilia.gr
09/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Σύμφωνα με όσα ακούγονται από κάποιες αεροπορικές εταιρείες, ένα κάποιος που θέλει να ταξιδέψει δεν έχει κάνει το εμβόλιο, τότε δεν θα του επιτρέπεται να μπει καν στο αεροπλάνο. Κακά τα ψέματα όμως, η μεγαλύτερη ένδειξη ότι τον ναυτικό θα τον υποχρεώσουν να κάνει το εμβόλιο, παρά την θέληση του ενδεχομένως, είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζεται ανέκαθεν από όλες τις χώρες του κόσμου, όλους τους διεθνείς οργανισμούς, και γενικότερα από ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας. Παρόλο που όλοι θέλουν να πείσουν τον ναυτικό ότι νοιάζονται γι αυτόν, ο ίδιος ο ναυτικός γνωρίζει πολύ καλά ότι όλα αυτά γίνονται για το θεαθήναι και για να επωφελούνται οικονομικώς οι κηφήνες που έχουν «κατσικωθεί» σαν βδέλλα στη ναυτιλία. Δυστυχώς για ακόμη μία φορά, παρόλο που κάτι δεν είναι επίσημο, όλοι καταλαβαίνουμε ότι θέλουμε δεν θέλουμε θα πρέπει να κάνουμε το εμβόλιο, και αν δε το κάνουμε πολύ απλά θα πρέπει να αλλάξουμε επάγγελμα.…
08/Δεκ/2020 Γράφτηκε από τον
Διπλάσια πρόστιμα για ρύπανση από πετρελαιοειδή σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα προβλέπει ο νέος κανονισμός για τέτοιες περιπτώσεις στις θαλάσσιες ζώνες της Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία τα πρόστιμα προσδιορίζονται από 5000 έως και 500.000 δολάρια ανά ημέρα από της ρυπάνσεως και μέχρι την πλήρη απορρύπανση. Αντίστοιχα ο υπαίτιος της ρύπανσης θα διώκεται σε βαθμό κακουργήματος όπως επίσης ανάλογη δίωξη θα ασκείται σε περίπτωση μη εγκαίρου ενημέρωσης του Γραφείου Υπηρεσιών Έκτακτης Ανάγκης. πηγη: theseanation.gr
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή