Σήμερα: 01/03/2021
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
12/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
Ο Νίκος Καββαδίας, ο ποιητής των θαλασσών αλλά και της ζωής, μέσα από το έργο του συγκίνησε και χαράχτηκε στις μνήμες όλων. ‘Έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 10/2 του 1975. Έμεινε γνωστός ως ο ποιητής της θάλασσας αλλά ο χαρακτηρισμός αυτός δεν αποδίδει πλήρως την πολυσχιδή προσωπικότητα του Νίκου Καββαδία. Ο σπουδαίος ποιητής, πεζογράφος, μεταφραστής και ναυτικός, που έφυγε σαν σήμερααπό τη ζωή, αν και γεννήθηκε στο Χαρμπίν της Μαντζουρίας, σε ηλικία τεσσάρων ετών επέστρεψε με τους γονείς του Χαρίλαο και Δωροθέα στην Κεφαλονιά, ενώ μετά από λίγα χρόνια μετακόμισαν στον Πειραιά. Πρώτος του στόχος ήταν η Ιατρική Σχολή όμως μια αρρώστια του πατέρα του τον αναγκάζει να δουλέψει. Για μερικούς μήνες εργάζεται σε ναυτικό γραφείο, ενώ μετά τον θάνατο του πατέρα του μπαρκάρει ναύτης σε φορτηγό. Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του αποτυπώνει στο χαρτί εικόνες από τα μέρη που επισκέφθηκε, τη ναυτική ζωή, τις γυναίκες που…
10/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
O εμπορικός πόλεμος Κίνας-Αυστραλίας ήρθε να προσθέσει μία ακόμα πίεση στα ήδη ψυχολογικά και σωματικά επιβαρυμένα πληρώματα, τα οποία, λόγω των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, δεν μπορούν να επαναπατριστούν αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ. Πολλά bulk carriers, φορτωμένα με άνθρακα από την Αυστραλία, περιμένουν για μήνες έξω από κινεζικά λιμάνια προκειμένου να ξεφορτώσουν. Πρόσφατα, οι κινεζικές αρχές άναψαν το πράσινο φως, προκειμένου δύο πλοία με Ινδούς ναυτικούς να ξεφορτώσουν και εν συνεχεία να πραγματοποιηθούν οι αντικαταστάσεις ναυτικών. Πιο συγκεκριμένα, οι 23 ναυτικοί του «MV Jag Anand», το οποίο βρισκόταν από τις 13 Ιουνίου 2020 σε αγκυροβόλιο κοντά στο λιμάνι Jingtang, επέστρεψαν πρόσφατα στα σπίτια τους μετά από αλλαγή πληρώματος που πραγματοποιήθηκε σε λιμάνι της Ιαπωνίας. Είκοσι ναυτικοί (16 Ινδοί) του bulk carrier «Αnastasia» της MSC θα επιστρέψουν στα σπίτια τους μετά την έγκριση του Πεκίνου στο αίτημα της Ινδίας για αλλαγή πληρώματος, σύμφωνα με όσα ανέφερε το ινδικό Υπουργείο Εξωτερικών Υποθέσεων. Το…
09/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
Πειρατική επίθεση δέχτηκε το δεξαμενόπλοιο, ελληνικών συμφερόντων, MV SEA PHANTOM. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, οκταμελή ομάδα πειρατών επιτέθηκε στο MV SEA PHANTOM, με σημαία των Νήσων Μάρσαλ το Σάββατο το βράδυ, ενώ βρισκόταν 70 ναυτικά μίλια ανοικτά του λιμένα Kribi του Καμερούν. Βάσει των πληροφοριών, το πλοίο με 19 άτομα πλήρωμα έπλεε από τη Λομέ Τόγκο προς τη Ντουάλα Καμερούν, τη στιγμή της επίθεσης. Ωστόσο, η επίθεση δεν ήταν επιτυχής. Δείτε το ρεπορτάζ: https://www.megatv.com/2021/02/08/peiratiki-epithesi-se-elliniko-deksamenoploio/ πηγη: enikos.gr
08/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
Το μεγαλύτερο θηλαστικό που έζησε στη Γη, η μπλε φάλαινα, κινδυνεύει από συγκρούσεις με διερχόμενα πλοία σε μία από τις βασικές περιοχές που τρέφεται, τις ακτές της Παταγονίας, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Οι υπό εξαφάνιση φάλαινες πρέπει να αντιμετωπίσουν έως και χίλια πλεούμενα που ταξιδεύουν καθημερινά στα νερά του ανατολικού Νότιου Ειρηνικού, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature. Οι επιστήμονες, που μελετούσαν τους τρόπους σίτισης των εν λόγω είδους, διαπίστωσαν πως το 83% των σκαφών που δραστηριοποιούνται καθημερινά στην περιοχή ανήκουν στην – εκτεταμένη – βιομηχανία εκτροφής σολομού, που αναπτύσσεται στο βόρειο κομμάτι του χιλιανού τμήματος της Παταγονίας. Ο πληθυσμός της μπλε φάλαινας, που το βάρος της μπορεί να φτάσει τους 150 τόνους και να έχει μήκος έως 30 μέτρα, έχει αυξηθεί και πάλι στα νερά της Ανταρκτικής, ωστόσο το είδος εξακολουθεί να κινδυνεύει με εξαφάνιση λόγω της βιομηχανικής φαλαινοθηρίας του περασμένου αιώνα. Δεδομένα εντοπισμού των…
05/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
Ένας ναυτικός έχασε τη ζωή του και τρεις ακόμα τραυματίστηκαν σοβαρά όταν το πλοίο τους στον Ατλαντικό χτυπήθηκε από μεγάλα κύματα όταν έπεσε σε σφοδρή καταιγίδα. Πιο συγκεκριμένα το σημαίας Μάλτας bulk carrier MV Giulia χτυπήθηκε από γιγαντιαία κύματα την 30η Ιανουαρίου όταν αυτό κατευθυνόταν από τη Βιρτζίνια των ΗΠΑ στην Τυνησία. Το πλοίο με 20 άτομα πλήρωμα παρέκκλινε του ταξιδιού του και έδεσε στο λιμάνι Halifax του Καναδά τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με όσα αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ. Επιθεωρητής της International Transport Workers Federation που μετέβη στο πλοίο μετά το περιστατικό ανέφερε ότι τα υπόλοιπα μέλη πληρώματος είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Το υπουργείο Μεταφορών του Καναδά διερευνά το περιστατικό και θα προβεί σε επιθεώρηση του πλοίου. πηγη: naftikachronika.gr
04/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
Το περιστατικό συνέβη στις 30 Ιανουαρίου στον Βόρειο Ατλαντικό στο πλοίο GIULIA, το οποίο αναγκάστηκε να διακόψει το ταξίδι του προς την Τυνησία, όταν έπεσε σε φοβερή καταιγίδα και συνέβη το δυστύχημα. Ένα μέλος του πληρώματος έχασε τη ζωή του και άλλοι τρεις τραυματίστηκαν από τα μεγάλα κύματα ενώ βρισκόταν στο κατάστρωμα. Όλα τα μέλη του πληρώματος ήταν Φιλιππινεζικής Καταγωγής . πηγη: e-nautilia.gr
03/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
Το ναυάγιο του SEA DIAMOND, 14 χρόνια μετά τη βύθισή του στην Καλντέρα της Σαντορίνης συνεχίζει να εκπέμπει σήμα SOS. Είναι το σήμα εκείνο που δεν εξέπεμψε ο καπετάνιος του πλοίου την ημέρα που προσέκρουσε στα ορατά, διά γυμνού οφθαλμού, βράχια της Καλντέρας της Σαντορίνης και το άφησαν να βυθιστεί σε βαθιά νερά, μετά από 14 ώρες! Εκπέμπει σήμα κινδύνου για την ασφάλεια και την υγεία όλων μας. Για το σήμερα που ζούμε και για το αύριο των παιδιών μας. Εκπέμπει σήμα κινδύνου για το φυσικό μας περιβάλλον, από το οποίο προερχόμαστε και εξαρτιόμαστε άμεσα. Το ναυάγιο συνεχίζει να αποτελεί μία τοξική ωρολογιακή βόμβα. Μέσα στο πλοίο υπάρχουν περισσότεροι από 300 τόνοι μαζούτ, καύσιμα και λιπαντικά μηχανής, περισσότερα από 2500 κυβικά μέτρα μονωτικών υλικών όπως πετροβάμβακας και υαλοβάμβακας, περισσότερα από 400 κιλά ανόδια που περιέχουν βαρέα μέταλλα όπως μόλυβδο, κάδμιο και ψευδάργυρο, περισσότερα από 17.000 μέτρα καλωδιώσεων που περιέχουν χαλκό,…
02/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
Ναυτικός Ινδικής καταγωγής αυτοκτόνησε στις 28 Ιανουαρίου (σύμφωνα με αναφορές από τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στη Θάλασσα HRAS). Είχε επιβιβαστεί για περισσότερο από 13 μήνες επί του δεξαμενόπλοιου SEA PRINCESS (IMO 8607634) Το πλοίο είναι δεξαμενόπλοιο Ινδικής ιδιοκτησίας, το οποίο πωλήθηκε πρόσφατα στο Alang και ήταν στο εν Πλω προς την Ινδία στον Κόλπο του Ομάν όταν συνέβη το περιστατικό. Τον άτυχο ναυτικό αναζητούσε το υπόλοιπο πλήρωμα ύστερα από εντολές του πλοίαρχου για να τον βρουν αργότερα κρεμασμένο στο μηχανοστάσιο. Η οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, HRAS, έμαθε για το ατύχημα στις 30 Ιανουαρίου όταν η πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου ανέφερε ότι οι λιμενικοί στο Khor Fakkan των ΗΑΕ αρνήθηκαν την πρόσβαση του πλοίου στο λιμάνι και έτσι απετράπει η πρώτη προσπάθεια επαναπατρισμού του νεκρού που έκανε η εταιρεία. Το σώμα του νεκρού ναυτικού πρόκειται να επαναπατριστεί πολύ σύντομα σύμφωνα με τις αναφορές. Ωστόσο, δεδομένου ότι το πλοίο είχε πωληθεί σε Ινδούς μεσίτες,…
01/Φεβ/2021 Γράφτηκε από τον
Έναν ναυαγό από τη Σομαλία, περισυνέλλεξε πλοίο της γραμμής, λίγο μετά την αναχώρησή του από το λιμάνι της Χίου. Το περιστατικό συνέβη το μεσημέρι της Κυριακής, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει η ΕΡΤ. Τον ναυαγό εντόπισε και διέσωσε το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο Blue Star Mykonos, το οποίο είχε προορισμό τη Σάμο. Στο ύψος της θαλάσσιας περιοχής του Καρφά εντοπίστηκε από το πλοίο ο ναυαγός σε σχεδία. Αφού διέσωσαν τον ναυαγό, το πλοίο επέστρεψε και πάλι προς το λιμάνι της Χίου. Παράλληλα ενημερώθηκε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου, που με δύο σκάφη του πραγματοποίησε εκτεταμένες έρευνες στην περιοχή χωρίς να βρεθεί άλλος άνθρωπος. Ο ναυαγός μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Χίου και από εκεί στο Νοσοκομείο όπου του έγιναν εξετάσεις και για τον κορονοϊό, ενώ δήλωσε ότι επέβαινε μόνος του στο αυτοσχέδιο βαρκάκι του, με το οποίο ήρθε από τις απέναντι ακτές της Τουρκίας. Θα ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία της παραμονής σε δομή καραντίνας,…
28/Ιαν/2021 Γράφτηκε από τον
Την ενοχή των 5 κατηγορουμένων από τους συνολικά 11, για τη πολύνεκρη φωτιά που είχε εκδηλωθεί τα ξημερώματα της 28/12/2014 από άγνωστη αιτία, στο γκαράζ του φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου «Norman Atlantic» με ιταλική σημαία ανοιχτά της Αδριατικής, αποφάσισε το Πρωτοδικείο Πειραιά. Καταδικάστηκαν οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι της ΑΝΕΚ καθώς και τρία μέλη του πληρώματος/υπάλληλοι της εταιρείας. Το δικαστήριο μετά από συγχωνεύσεις επέβαλε συνολική ποινή πέντε ετών στον καθένα, μετατρέψιμων σε 20 ευρώ την ημέρα για τους εκπροσώπους της ΑΝΕΚ, 10 ευρώ για τα δύο μέλη του πληρώματος και 5 ευρώ την ημέρα στον τρίτο που ήταν κατώτερο πλήρωμα. Η απόφαση έχει ανασταλτικό χαρακτήρα μέχρι την εκδίκασή της από το εφετείο. Ανάλογο δικαστήριο γίνεται και στην Ιταλία, ενώ όποια αμετάκλητη απόφαση εκδοθεί πρώτη σε μία από τις δύο χώρες, αποτελεί δεδικασμένο και για την άλλη. Στο δρομολόγιο του φορτηγού πλοίου είχαν χάσει τη ζωή τους 12 άνθρωποι ενώ κάποιοι θεωρούνται έως…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή