Σήμερα: 20/04/2024

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

  Με αφορμή την απάντηση της καταγγελίας μας που έγινε προς τις λιμενικές αρχές Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας και αφορούσε το απαράδεκτο γεγονός ότι οι Ναυτεργάτες στην πορθμειακή γραμμή Λευκίμμης –Ηγουμενίτσας, αρκετές ημέρες το μήνα, εκ περιτροπής  εργάζονται 30 ώρες με μια ενδιάμεση διακοπή έξι μόνο ωρών, η Ένωση μας θέλει να ξεκαθαρίσει τα εξής: Είναι γεγονός ότι  αυτή η παράνομη, απαράδεκτη και επικίνδυνη για την ασφάλεια του πληρώματος, των επιβατών και του πλοίου, τακτική, ήταν γνωστή τόσο στις Λιμενικές αρχές, εφόσον γινόταν για περίπου δυο χρόνια όσο και στον επικεφαλής του Τμήματος Ελέγχου που έχει συστήσει η ΠΝΟ αφού τόσο ο επικεφαλής αλλά και ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ είχαν αλλεπάλληλες επισκέψεις στην πορθμειακή γραμμή και ενημερώνονταν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ναυτεργάτες. Παραδόξως όμως παρόλη την ενημέρωση που είχαν ή δεν έπαιρναν χαμπάρι ή αντί να το καταγγείλουν συγκάλυπταν αυτό το γεγονός. Απαράδεκτο είναι επίσης το…
  Ένα τεραστίων κοινωνικοπολιτικών και περιβαλλοντικών διαστάσεων έγκλημα συντελείται στην  χώρα μας το  τελευταίο χρονικό διάστημα η οποία καίγεται και καταστρέφεται από άκρη σε άκρη.  Έχουν καταστραφεί πάνω από 1,5 εκατομμύριο στρέμματα, ενώ εκατοντάδες σπίτια και περιουσίες έχουν παραδοθεί στην πύρινη λαίλαπα.  Έχει λαμπαδιάσει και η αντιλαϊκή  πολιτική της Κυβέρνησης η οποία διαφήμιζε στις αρχές  του καλοκαιριού ότι φέτος είναι πανέτοιμη να αντιμετωπίσει τις πυρκαγιές… Πρόκειται  για επικοινωνιακές μπαρούφες του χειρίστου είδους  οι οποίες κατέρρευσαν με πάταγο. Αποδεικνύεται ότι κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν λήφθηκε για την πρόληψη και πυροπροστασία, δεν διατέθηκαν τα αναγκαία κονδύλια, δεν ενισχύθηκαν τα εναέρια και επίγεια μέσα  πυρόσβεσης και το πυροσβεστικό σώμα και  η πυροσβεστική υπηρεσία παραμένουν δραματικά  υποστελεχωμένες. Επαναλαμβάνεται το ίδιο έργο όπως και την περίοδο της πανδημίας  όπου το κράτος των εφοπλιστών  και  βιομηχάνων θεωρούσε κόστος  την προστασία της υγείας του λαού, το ίδιο πράττει σήμερα  για τις φωτιές και την προστασία  των λαϊκών…
  Το τραγικό αυτό δυστύχημα συνέβη στη Μύρινα της Λήμνου και εκείνη την ώρα ο Ναυτόπαις εργαζόταν στο κατάστρωμα της θαλαμηγού. Η θαλαμηγός βρισκόταν  αγκυροβολημένη στο λιμάνι  της Μύρινας Στην περιοχή επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες  με αποτέλεσμα η θαλαμηγός να προσκρούσει  σε δύο ιστιοφόρα σκάφη τα οποία ήταν πλαγιοδετημένα στο λιμάνι. Από την πρόσκρουση ο 49χρονος έπεσε  στο κατάστρωμα με αποτέλεσμα  να επέλθει ο θάνατος του. Στο σημείο έσπευσαν στελέχη του λιμεναρχείου όπου και εντόπισαν τον άτυχο ναυτεργάτη  δυστυχώς χωρίς τις αισθήσεις του. Ακολούθησε η διαδικασία από το  ΕΚΑΒ καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης «ΚΑΡΠΑ» χωρίς θετικό αποτέλεσμα.  Η  ΠΕΝΕΝ με αφορμή το νέο θανατηφόρο  δυστύχημα απαιτεί να διερευνηθούν οι ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος και να  καταλογιστούν οι ευθύνες σε όσους ενέχονται στο θάνατο του 49χρονου.  Σχετικά με το νέο  τραγικό περιστατικό η ΠΕΝΕΝ παρενέβη στις λιμενικές αρχές ζητώντας να μας γνωστοποιήσουν  τα αιτία του δυστυχήματος καθώς και το σχετικό πόρισμα. Η Διοίκηση…
      Τα μικρά περιηγητικά- τουριστικά που εκτελούν ημερήσιες κρουαζιέρες πέριξ των νησιών και οι πλοιοκτήτες τους έχουν ένα ή και περισσότερα τέτοια σκάφη και πολλοί από αυτούς τους διακρίνει η φιλοδοξία και το όραμα να μεγαλώσουν και να επεκτείνουν την επιχείρησή τους ώστε να γίνουν νέοι Ωνάσηδες!  Δεν είναι λίγοι αυτοί που στο όνομα της αύξησης της κερδοφορίας τους ποδοπατούν τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών και ενίοτε γίνονται  ίδιοι με τους μεγαλοεφοπλιστές.          Δείτε  τι συμβαίνει στο Ε/Γ-Τ/Ρ σκάφος ATLANTIS Μια ιδιότυπη ομηρία βιώνει  το πλήρωμα του Ε/Γ-ΤΡ  πλοίου  ATLANTIS  εδώ και δέκα μέρες  που  αυτήν την στιγμή βρίσκεται δεμένο  στο λιμάνι της  Ρόδου με τους Ναυτεργάτες να είναι μεν απλήρωτοι  αλλά να μην μπορούν και να φύγουν για να μην εγκαταλείψουν τα δεδουλευμένα τους.  Ο πλοιοκτήτης δεν κατέβαλε τις δεδουλευμένες αποδοχές στο  πλήρωμα  για αρκετό διάστημα εξαντλώντας την υπομονή του και εξαναγκάζοντας το σε παραίτηση. Δε δίστασε…
       Με μία πρωτοφανή και πολιτικά κατάπτυστη απόφαση η Υπουργός Πολιτισμού της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, Λίνα  Μενδώνη επιχειρεί την ανάκληση της άδειας παραχώρησης της έδρας κτιρίου του ΣΕΑ επειδή  σε αυτή διεξήχθη πρόσφατα εκδήλωση με θέμα «το έγκλημα της Πύλου». Σημειώνουμε ότι ο χώρος έχει παραχωρηθεί με απόφαση της Μελίνας  Μερκούρη πριν 41 χρόνια. Η ενέργεια κυβέρνησης- Μενδώνη αποτελεί ωμή  επέμβαση  στην αυτοτέλεια των συνδικάτων και των επιστημονικών φορέων.  Έχει εκδικητικό και τιμωρητικό χαρακτήρα και υπονομεύει ευθέως τη συνδικαλιστική δράση του συλλόγου.  Αποτελεί συνέχεια και κλιμάκωση του αντιδραστικού νόμου Χατζηδάκη (4808 /21) με τον οποίο βάλλονται τα συνδικαλιστικά και εργατικά δικαιώματα  και η ίδια αυτονομία των συνδικάτων. Είναι μια απόφαση που φέρνει στη μνήμη μας τις πιο σκοτεινές εποχές του μακρινού παρελθόντος στην ιστορία της χώρας μας. Ο χώρος του κτιρίου του ΣΕΑ  είναι εδώ και χρόνια πόλος ελεύθερης διακίνησης ιδεών, απόψεων και διαφόρων κοινωνικό-πολιτικών εκδηλώσεων και δράσεων.…
Στα πλαίσια των ελέγχων της ΠΕΝΕΝ στα πλοία πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης μας Φώτης Κισκήρας  επισκέφτηκε την Γραμμή Κυλλήνης- Ζακύνθου –Κεφαλονιάς.     Η πορθμειακή γραμμή αυτή εξυπηρετείται από τρία πλοία που ανήκουν στην Ναυτιλιακή εταιρία LEVANDE FERRIES. Επίσης η ίδια εταιρία έχει δρομολογημένο και ένα ακτοπλοϊκό πλοίο που ολοκληρώνει την ζεύξη των νησιών Κεφαλονιάς και Ιθάκης με την Πελοπόννησο. Η Εταιρία αυτή τα τελευταία χρόνια ελέγχει της γραμμές αυτές μονοπωλιακά χωρίς πλέον κανένα ανταγωνιστή! Σε σχετική διαφήμιση που προβάλλεται στα ΜΜΕ πληροφορούμαστε ότι τα «βασιλοβάπορα» της προσφέρουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας, άνεσης, ταχύτητας αλλά και επιστημονικής κατάρτισης του προσωπικού – πλήρωμα. Αυτή λοιπόν η εταιρία που επικράτησε και ελέγχει τις ανωτέρω γραμμές είναι ο μεγαλύτερος  παραβάτης στα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών! Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο  αυτής της παραβατικότητας είναι ότι παράνομα καταστρατηγεί το συνεχές ωράριο εργασίας όπως προβλέπεται και όπως στην πράξη λειτουργούν οι υπόλοιπες πορθμειακές γραμμές της χώρας…
     Με θλίψη πληροφορηθήκαμε το αιφνίδιο θάνατο  του Παναγιώτη Στεργιώτη, Ναύκληρου που εργαζόταν στο ΕΓ/ΟΓ  «Olympic Champion» της Ναυτιλιακής Εταιρίας ΑΝΕΚ . Το νέο αυτό τραγικό περιστατικό  φέρνει  στην επιφάνεια τις άθλιες συνθήκες εργασίας που επικρατούν  στα πλοία (υπερεργασία,  εντατικοποίηση, ψυχολογικό στρες, αδιάκοπα δρομολόγια  και συνεχείς αφιξο-αναχωρήσεις) παράγοντες οι οποίοι επιβαρύνουν την σωματική και ψυχολογική κατάσταση  των πληρωμάτων. Ο θάνατος  του συναδέλφου είναι ο έβδομος που καταγράφεται μέσα  σε επιβατηγό πλοίο ως τώρα. Οι ευθύνες Ναυτιλιακών εταιριών,  ΥΕΝ και λιμενικών αρχών   είναι καθοριστικές σε αυτό   το αντεργατικό καθεστώς που διέπει την λειτουργία των πλοίων  μαζί με την κραυγαλέα ανεπάρκεια  στο ναυτολογημένο πλήρωμα το οποίο δεν καλύπτει στο ελάχιστο τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων. Η κατάσταση ιδιαίτερα στην γραμμή της Αδριατικής είναι ακόμα χειρότερη με τις μειώσεις των  οργανικών συνθέσεων  που έγιναν με  βάση τον  αντεργατικό νόμο  4150 /2013 και το πλήρωμα καθημερινά δεινοπαθεί για να ανταποκριθεί  στα καθήκοντα του.…
  Ένα ακόμη οπαδικό έγκλημα ήρθε να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο της βίας. Τα τελευταία 40 χρόνια η χώρα μας μετράει 13 θύματα και όπως όλα δείχνουν τίποτα δεν προδικάζει ότι θα μπει οριστικό τέλος. Την βία, το φανατισμό, το μίσος τον εκτρέφουν οι μεγαλοπαράγοντες του ΠΑΕ που διοικούν τις ομάδες αλλά και το κράτος (κυβέρνηση) που υποκλίνονται στα δικά τους συμφέροντα! Είναι αυτοί οι ίδιοι επιχειρηματικοί παράγοντες που έχουν μετατρέψει το πιο δημοφιλές άθλημα σε μια τεράστια εμπορική επιχείρηση από την οποία αποκομίζουν εκατομμύρια ευρώ. Είναι αυτοί που τους «στρατούς» των φανατισμένων εκμεταλλευόμενοι την αγάπη και το πάθος ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων για το ποδόσφαιρο! Είναι αυτοί οι ίδιοι μεγαλοσχήμονες που σχεδόν καθημερινά ο ένας κατηγορεί τον άλλον για εγκληματική οργάνωση και μαφία και με τον τρόπο αυτόν καλλιεργούν την μισαλλοδοξία και την ακραία αντιπαλότητα μεταξύ των οργανωμένων φιλάθλων της κάθε ομάδας. Είναι οι κυβερνήσεις που επί 40 χρόνια…
  Ο Υπουργός Εργασίας Αδ. Γεωργιάδης δίνει καθημερινά διαπιστευτήρια στην επιχειρηματική ελίτ (εγχώρια και ξένη) για την εξασφάλιση των κερδών τους μέσα από την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Προϋπόθεση για αυτό ήταν και είναι η υπονόμευση των εργατικών δικαιωμάτων μεταξύ των οποίων το κορυφαίο είναι η απεργία. Έτσι μετά τον αντιδραστικό νόμο Χατζηδάκη (4808/2021) η αντιλαϊκή κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο πολιτικός εκπρόσωπος της εργοδοσίας στο αρμόδιο Υπουργείο δηλώνει προκλητικά ότι μια νέα νομοθετική ρύθμιση είναι στα σκαριά, αυτή της θεσμοθέτησης των συμβάσεων κατά παραγγελία ακόμη και των μηδενικών ωρών. Με ένα τηλεφώνημα ή SMS ο εργοδότης θα απαιτεί 24 ώρες πριν να πάει ο εργαζόμενος στην δουλειά (αυτό προβλέπεται σε κοινοτική οδηγία 2019/1152) της ΕΕ και η οποία ενσωματώνεται στο εθνικό μας δίκαιο. Παράλληλα στις προθέσεις Κυβέρνησης - Αδ. Γεωργιάδη είναι πέρα από τις αστικές ευθύνες που προβλέπει το τερατούργημα Χατζηδάκη να προστεθούν και ποινικές ευθύνες σε συνδικάτα και…
Σελίδα 18 από 172
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή