Σήμερα: 14/12/2017
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
01/Αυγ/2017 Γράφτηκε από
Στις 28/7/2017 πραγματοποιήθηκε στο ΥΕΝ κοινή συνάντηση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Π. Κουρουμπλή και του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής ασφάλισης Α. Πετρόπουλου με την Διοίκηση της ΠΝΟ. Στην σχετική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε αλλά και στο δελτίο τύπου που εξέδωσε αμέσως μετά το Γραφείο Τύπου του ΥΕΝ ο κ. Κουρουμπλής, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο του, ο ίδιος στα θέματα της αρμοδιότητάς του απέφυγε για πολλοστή φορά να δώσει απάντηση και λύσεις αλλά όπως φαίνεται και να ψελλίσει το παραμικρό για τα οξυμένα και συσσωρευμένα ναυτεργατικά προβλήματα, όπως είναι η ανεργία, η κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων, η κατάργηση του φιλοεφοπλιστικού νόμου 4150/2013 (θεσμικό πλαίσιο ακτοπλοΐας), για την μαύρη ανασφάλιστη εργασία στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και τα αντιδραστικά νομοθετήματα που αφορούν τον περιορισμό στην άσκηση του δικαιώματος απεργίας, επιχειρησιακές συμβάσεις, καθώς και το όργιο της εφοπλιστικής αυθαιρεσίας στην καταστρατήγηση της ναυτικής νομοθεσίας και των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων. Μάλιστα…
26/Ιουλ/2017 Γράφτηκε από
Όπως διαβάσαμε στην οικονομική εφημερίδα «Ναυτεμπορική» στις 27/7/2017, (η οποία διακρίνεται για την σκανδαλώδη μονομέρειά της να προβάλει τις θέσεις των εφοπλιστών και κατά κανόνα να αγνοεί και να ρίχνει στο καλάθι των αχρήστων τις παρεμβάσεις, τα κείμενα και τις θέσεις μας και στο σχετικό της ρεπορτάζ επιλεκτικά και αποσπασματικά δημοσιεύει την δήλωση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ…) ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ έκανε αναλυτικό σχόλιο σε απάντησή του στην χθεσινή δήλωση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογεώργου. Παραθέτουμε το πλήρες σχόλιο του κ. Σακέλλη όπως αυτό δημοσιεύτηκε στην «Ναυτεμπορική»: «Η «Ν» επικοινώνησε με τον κ. Σακέλλη, ο οποίος σε δηλώσεις του εκφράζει την απορία του για την τοποθέτηση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ. «Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κ. Νταλακογιώργος τοποθετήθηκε πρώτος και μετά αποχώρησε. Κίνηση ιδιαίτερα προσβλητική για τους συνομιλητές του και τους συναδέλφους του. Και στην συνέχεια προέβη σε δηλώσεις για το περιεχόμενο των συζητήσεων, χωρίς όμως να έχει ακούσει την…
21/Ιουλ/2017 Γράφτηκε από
Το απεργιακό πρόγραμμα με σειρά αγωνιστικών κινητοποιήσεων που εξήγγειλε με αφετηρία την Ραφήνα η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, με σκοπό την αντιμετώπιση και αποκατάσταση σειράς εργασιακών προβλημάτων που βρίσκονται στο στόχαστρο της Πανελλαδικής αγωνιστικής δράσης της ΠΕΝΕΝ στην επιβατηγό ναυτιλία, όπως ήταν αυτονόητο άσκησε τεράστια πίεση τόσο προς τις εμπλεκόμενες Ναυτιλιακές Ακτοπλοϊκές εταιρίες όσο και προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ. Στο πλαίσιο αυτών των εξελίξεων και κάτω από το βάρος των προγραμματισμένων απεργιακών κινητοποιήσεων από 1 έως 4 Αυγούστου 2017 πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές και επαναλαμβανόμενες συναντήσεις μεταξύ των εκπροσώπων της ΠΕΝΕΝ και των συγκεκριμένων Ναυτιλιακών εταιριών στις οποίες τέθηκε το πλαίσιο των διεκδικήσεων για τα εργασιακά προβλήματα του κλάδου. Κατάληξη αυτών των διαπραγματεύσεων ήταν να γίνουν αποδεκτά τα βασικά εργασιακά αιτήματα της ΠΕΝΕΝ και να δρομολογηθούν λύσεις για τα προβλήματα του κλάδου μας. Έπειτα από την θετική έκβαση και την συμφωνία που επήλθε μεταξύ της ΠΕΝΕΝ και των αντίστοιχων Ακτοπλοϊκών εταιριών…
14/Ιουλ/2017 Γράφτηκε από
Η μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ σε ένα μνημονιακό κόμμα αστικής διαχείρισης το οποίο στηρίζει – ψηφίζει και εφαρμόζει απαρέγκλιτα τις κατευθύνσεις των Ε.Ε – Δ.Ν.Τ και ταυτόχρονα ενισχύει το μεγάλο κεφάλαιο υπηρετώντας το δόγμα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του, είχε και έχει ως επακόλουθο τα φιλικά και ελεγχόμενα από αυτό ΜΜΕ που στηρίζουν την πολιτική του να διολισθαίνουν σε θέσεις απόψεις και κατευθύνσεις που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα αιτήματά, τους στόχους, τις δίκαιες διεκδικήσεις, ακόμη και με τις μορφές πάλης που επιλέγουν τα συνδικάτα!! Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό και απαράδεκτο (θα λέγαμε) κείμενο - άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΑΥΓΗ στις 28/6/2017 με τίτλο «Απεργία: το έσχατο μέσο που έγινε πρώτο». Ο συντάκτης του άρθρου στην αρχή επιχειρεί να δώσει μαθήματα συνδικαλιστικής δράσης στα σωματεία και στους εργαζόμενους αναπαράγοντας την βαθύτατα αντεργατική αστική άποψη για απεργίες που οδηγούν σε «ομηρεία των πολιτών» και επικαλείται την κρισιμότητα των στιγμών που διέρχεται…
07/Ιουλ/2017 Γράφτηκε από
Εάν λάβουμε υπόψη δημοσιεύματα, κατά τα άλλα «έγκυρων» και «αξιόπιστων» εφημερίδων που έχουν αναλάβει εργολαβικά να φιλοτεχνούν το προφίλ, την επιχειρηματική δράση και την κοσμική ζωή του παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου, μια σειρά μεγαλοσχήμονες του εφοπλιστικού λόμπι συνωστίζονται στην έξοδο από την χώρα μας!! Ο λόγος, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα αυτά, είναι: Το ασταθές πλαίσιο που διέπει το φορολογικό σύστημα το οποίο έχει ως αποτέλεσμα αντί να προσελκύει κεφάλαια από το εξωτερικό, να διώχνει από την Ελλάδα και όλους εκείνους που έχουν κεφάλαια να επενδύσουν. Σύμφωνα με συγκεκριμένη ιστοσελίδα η οποία είναι ταυτισμένη με τα εφοπλιστικά συμφέροντα και αντίστοιχες εφημερίδες που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση, βασική επιλογή αυτών των εφοπλιστών είναι το Μονακό, η Νέα Υόρκη, το Ντουμπάι ακόμα και η μακρινή Σιγκαπούρη!! Μάλιστα, σύμφωνα με τα ξεδιάντροπα και προκλητικά αυτά δημοσιεύματα, ιδιαίτερα στο Μόναχο εξαιτίας του μεγάλου αριθμού εφοπλιστών έχουν δημιουργηθεί σχολεία και ειδικά τμήματα με Έλληνες δασκάλους για τις…
05/Ιουλ/2017 Γράφτηκε από
Όπως είναι γνωστό η ΠΕΝΕΝ και τα Ναυτεργατικά Σωματεία από τις αρχές του 2010 είχαν αναπτύξει αγωνιστική συνδικαλιστική δράση στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ROPAX 1 και ROPAX 2. Τα πλοία αυτά είχαν σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου και οι πλοιοκτήτες ήταν Ιταλοί. Τα πλοία αυτά ήταν επανδρωμένα με Ρουμάνους χαμηλόμισθους Ναυτικούς οι οποίοι στο σύνολό τους ήταν ανασφάλιστοι και χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα. Τα πλοία εκτελούσαν δρομολόγια Κόρινθο – Αγκώνα μεταφέροντας επιβάτες και οχήματα. Με σκοπό να χτυπηθεί η μαύρη ανασφάλιστη εργασία αλλά και να εφαρμοσθεί πλήρως η ελληνική νομοθεσία και η ΣΣΕ αποφασίστηκε και πραγματοποιήθηκε πολυήμερη συνδικαλιστική δράση με αποτέλεσμα τα πλοία αυτά να μην πραγματοποιούν τα καθορισμένα δρομολόγιά τους. Στην πραγματικότητα η Ιταλική πλοιοκτησία (αργότερα η διαχείριση περιήλθε στην ΝΕΛ) ήθελε να επιβάλει κανόνες εργασιακής γαλέρας υπονομεύοντας τα θεσμοθετημένα Ναυτεργατικά δικαιώματα και ταυτόχρονα η πρωτοβουλία τους αυτή άνοιγε τον δρόμο να την μιμηθούν και άλλες ξένες αλλά και ελληνικές εταιρίες που…
29/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Το τελευταίο χρονικό διάστημα στον χώρο της Ναυτιλίας βρίσκεται στο επίκεντρο σχετικών συζητήσεων και συναντήσεων (κυβέρνησης – ΥΕΝ – τραπεζίτες και εφοπλιστές) η έκδοση ναυτιλιακών ομολόγων. Το πρωτοφανές και απίστευτο είναι ότι η πρωτοβουλία φαίνεται να έχει αναληφθεί από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τον αρμόδιο Υπουργό Ε.Ν. κ. Π. Κουρουμπλή. Η ενεργός ανάμειξη της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργού σε ένα θέμα το οποίο αφορά την επιχειρηματική δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου δείχνει την πλήρη συμπόρευση και ταύτιση της κυβέρνησης με τις επιχειρηματικές του επιδιώξεις τις οποίες η κυβέρνηση στηρίζει αναφανδόν σε όλες τις πτυχές. Σε μια περίοδο που η αντιλαϊκή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει συντρίψει τα κοινωνικοασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων και των συνταξιούχων, έχει επιβάλει μια ασύλληπτη φοροεπιδρομή στα φτωχά λαϊκά στρώματα, την ίδια αυτή στιγμή παίρνει πρωτοβουλίες με τις οποίες δίνει ρεσιτάλ υποτακτικότητας στο κομπραδόρικο εφοπλιστικό κεφάλαιο δείχνοντας με τον τρόπο αυτό ότι είναι…
29/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Το τελευταίο χρονικό διάστημα στον χώρο της Ναυτιλίας βρίσκεται στο επίκεντρο σχετικών συζητήσεων και συναντήσεων (κυβέρνησης – ΥΕΝ – τραπεζίτες και εφοπλιστές) η έκδοση ναυτιλιακών ομολόγων. Το πρωτοφανές και απίστευτο είναι ότι η πρωτοβουλία φαίνεται να έχει αναληφθεί από την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τον αρμόδιο Υπουργό Ε.Ν. κ. Π. Κουρουμπλή. Η ενεργός ανάμειξη της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργού σε ένα θέμα το οποίο αφορά την επιχειρηματική δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου δείχνει την πλήρη συμπόρευση και ταύτιση της κυβέρνησης με τις επιχειρηματικές του επιδιώξεις τις οποίες η κυβέρνηση στηρίζει αναφανδόν σε όλες τις πτυχές. Σε μια περίοδο που η αντιλαϊκή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει συντρίψει τα κοινωνικοασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων και των συνταξιούχων, έχει επιβάλει μια ασύλληπτη φοροεπιδρομή στα φτωχά λαϊκά στρώματα, την ίδια αυτή στιγμή παίρνει πρωτοβουλίες με τις οποίες δίνει ρεσιτάλ υποτακτικότητας στο κομπραδόρικο εφοπλιστικό κεφάλαιο δείχνοντας με τον τρόπο αυτό ότι είναι…
27/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Με έγγραφό της η ΠΕΝΕΝ προς τις υπηρεσίες του ΥΕΝ και των εφοπλιστικών ενώσεων επισημαίνει τα παρακάτω: Σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις που έχει εκδώσει επίσημα η Ε.Μ.Υ το 4ήμερο 28/6 έως 1/7 στην χώρα μας θα επικρατήσουν συνθήκες καύσωνα. Μάλιστα μετεωρολόγοι κάνουν λόγο για τον μεγαλύτερο καύσωνα της τελευταίας 10ετίας. Στις συνθήκες αυτές επιβάλλεται το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να εκδώσει άμεσα οδηγία προς όλα τα πλοία με την οποία να υπάρχει πλήρες απαγορευτικό για την εκτέλεση εργασιών συντήρησης στους εξωτερικούς χώρους καθώς και σε μη κλιματιζόμενους χώρους των πλοίων έτσι ώστε να προστατευθεί η υγεία των Ναυτεργατών από αυτά τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Επίσης επιβάλλεται κλιμάκια του ΥΕΝ και των κατά τόπους Λιμενικών αρχών να διενεργήσουν συστηματικούς και αυστηρούς ελέγχους στα γκαράζ των Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων που θα αφορούν την λειτουργία των εξαεριστικών μηχανημάτων τα οποία σύμφωνα με καταγγελίες μελών μας σε πολλά πλοία υπολειτουργούν και καθιστούν τις συνθήκες…
26/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Στις 15/6/2017 στις 9.30 μ.μ εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο του οχηματαγωγού φορτηγού πλοίου «MEDSTAR». Η πυρκαγιά ξέσπασε ενώ το πλοίο σημαίας Κύπρου με 30 έλληνες Ναυτικούς έπλεε δύο ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Ρόδου. Το πλοίο ήταν δρομολογημένο ως Φ/Γ-Ο/Γ και την συγκεκριμένη ημερομηνία εκτελούσε το δρομολόγιο Ρόδο – Σαντορίνη – Πειραιά μεταφέροντας 33 φορτηγά αυτοκίνητα. Μαζί με το 30μελές πλήρωμα στο πλοίο επέβαιναν και δύο οδηγοί φορτηγών οχημάτων. Το θέμα της πυρκαγιάς πέρασε στα ψιλά των εφημερίδων και των λοιπών ΜΜΕ. Το περιστατικό δεν είναι το πρώτο και η σημασία του είναι τεράστια και συνδέεται με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι Ναυτεργάτες στην άσκηση του ναυτικού τους επαγγέλματος. Από την πλευρά λοιπόν της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα αλλά και των αντιξοοτήτων του Ναυτικού επαγγέλματος είναι χρήσιμο να κάνουμε ορισμένα σχόλια που αποτελούν και θέσεις της ΠΕΝΕΝ για αυτήν την κατηγορία των πλοίων για την οποία τα…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή