Σήμερα: 18/10/2017
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
04/Μαρ/2015 Γράφτηκε από
Από τα ΜΜΕ πληροφορηθήκαμε ότι ο γνωστός και ανεκδιήγητος πρώην Υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κατέθεσε ερώτηση στην Βουλή με την οποία ούτε λίγο ούτε πολύ μιλάει για τους απλήρωτους Ναυτικούς και για αποδιοργάνωση των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών εξ αιτίας των επισχέσεων εργασίας των Ναυτεργατών που διεκδικούν τους δεδουλευμένους μισθούς τους……. Ο Φαρισαϊσμός και η υποκρισία θριαμβεύουν σε όλο το μεγαλείο τους. Πράγματι χρειάζεται να διαθέτει απίστευτη θρασύτητα ο κ. Βαρβιτσιώτης που στην διάρκεια της θητείας του δύο χρόνια από το ΥΝΑ γιγαντώθηκε το πρόβλημα της απλήρωτης εργασίας, ανέχθηκε και υπέθαλψε το φαινόμενο αυτό ενώ ο ίδιος με τους Γενικούς Γραμματείς (Μπούσιος – Χριστόπουλος), την ηγεσία του Λιμενικού σώματος και τους εκπροσώπους του Λιμεναρχείου (Πειραιά – Ραφήνα – Λαύριο) έβαλαν πλάτη με τον πιο ξεδιάντροπο τρόπο στην εφοπλιστική ασυδοσία, στην καταστρατήγηση της ναυτικής νομοθεσίας και στο κουρέλιασμα των ΣΣΕ. Ήταν ο Υπουργός Ναυτιλίας ο οποίος είχε αναλάβει ευλαβικά τον άθλιο ρόλο να…
03/Μαρ/2015 Γράφτηκε από
Συνεχίζονται σε καθημερινή βάση οι κινητοποιήσεις των απλήρωτων Ναυτεργατών της ΝΕΛ οι οποίοι διεκδικούν την καταβολή και εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών τους. Οι απλήρωτοι Ναυτεργάτες με επικεφαλής τα Ναυτεργατικά Σωματεία πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στις 2/3/2015 στα γραφεία της Ναυτιλιακής εταιρείας ΝΕΛ όπου είχαν συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο Γιάννη Αβραντίνη. Μετά από πολύωρη σύσκεψη η εταιρεία δήλωσε ότι θα καταβάλει στους απλήρωτους Ναυτεργάτες 400 περίπου ευρώ!! Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο μέσος όρος αποδοχών που οφείλει η εταιρεία σε κάθε Ναυτικό ανέρχεται περίπου στα 9.000 ευρώ!!! Σημειώνουμε ότι στις 3/3/2015 πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσα στην οποία συμμετείχαν και τα πληρώματα της ΝΕΛ τόσο από τα πλοία τα επισκευαζόμενα όσο και από αυτά που είναι σε επίσχεση εργασίας (Ε/Γ – Ο/Γ «AQUASPIRIT» - «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» - «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ») και η οποία συνάντηση κατέληξε σε αδιέξοδο αφού ο Υπουργός δεν κατέθεσε καμιά ουσιαστική πρόταση για την άμεση λύση του προβλήματος.…
27/Φεβ/2015 Γράφτηκε από
Σε δίκη παραπέμπεται ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογεώργος την 1/4/2015 στο μονομελές Πλημμελειοδικείο Κέρκυρας με την χαλκευμένη κατηγορία της εξύβρισης και της συκοφαντικής δυσφήμισης σε βάρος εφοπλιστών… Την μηνυτήρια αναφορά υπέβαλαν οι Πλοιοκτήτες του πλοίου «Αγία Τριάδα» Σπύρος Κουλούρης και Δημήτρης Κουρής και αφορά καταγγελία της ΠΕΝΕΝ στις 17/2/2010 η οποία εστάλη σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Μεταξύ των άλλων αναφερόταν και τα παρακάτω: «Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει την τρομοκρατία που ασκούν οι πλοιοκτήτες του πλοίου «Αγία Τριάδα» το οποίο εκτελεί την Πορθμειακή γραμμή Λευκίμμη – Ηγουμενίτσα. Οι συγκεκριμένοι πλοιοκτήτες με την ανοχή της τοπικής Λιμενικής αρχής απειλούσαν και εκβίαζαν το πλήρωμα για να αποτρέψουν την συμμετοχή του στην απεργία ενώ και στο παρελθόν στο Φ/Γ πλοίο «ΘΑΣΟΣ» ακολουθούσαν την ίδια απαράδεκτη και αντιδημοκρατική πρακτική και συμπεριφορά. Σημειώνουμε ότι στην απεργία 23-24/7/2009 ζήτησαν και μεταφέρθηκαν ειδικές δυνάμεις του Λιμενικού σώματος προκειμένου να υπονομεύσουν την απεργία των…
27/Φεβ/2015 Γράφτηκε από
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ σε συνεργασία με τα μέλη του πληρώματος του Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» κατέθεσε από το πρωί σήμερα εγγράφως προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑ επίσχεση εργασίας των μελών του πληρώματος με στόχο την διεκδίκηση των δεδουλευμένων αποδοχών τους. Η επίσχεση εργασίας πραγματοποιείται μετά την άρνηση των εμπλεκομένων Ναυτιλιακών εταιριών να καταβάλουν και να εξοφλήσουν τους μισθούς των Ναυτικών. Θέλουμε να δηλώσουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι το πλοίο δεν πρόκειται να μετακινηθεί από το σημείο του λιμανιού στο οποίο βρίσκεται εάν δεν ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα του πληρώματος. Επισημαίνουμε την πολυήμερη και ακατανόητη αδράνεια και ατολμία της πολιτικής ηγεσίας του ΥΝΑ και το γεγονός ότι οι τεκμηριωμένες προτάσεις που του έχουμε υποβάλει παραμένουν στις καλένδες…. Θέλουμε ιδιαίτερα να υπογραμμίσουμε ότι θα υπάρχει συνέχιση και κλιμάκωση των επισχέσεων και των κινητοποιήσεων στα Ακτοπλοϊκά πλοία και για την ταλαιπωρία των νησιωτών υπεύθυνοι είναι: οι Ναυτιλιακές εταιρίες που επιδεικτικά αγνοούν…
26/Φεβ/2015 Γράφτηκε από
Πραγματοποιείται σήμερα 26/2/2015 η δίκη των Ναυτεργατών του Ε/Γ-Ο/Γ «SURERFERRYII» πλοιοκτησίας GOLGENSTARFERRIESοι οποίοι αντιμετωπίζουν την αντιδημοκρατική και αντισυνταγματική κατηγορία της παράνομης συμμετοχής στην απεργία της ΠΝΟ στις 20 Φλεβάρη του 2013 λόγω πολιτικής επιστράτευσης!!! Πρόκειται για μεθοδευμένη προσπάθεια στην οποία εμπλέκονται οι λιμενικές αρχές Ραφήνας, το Υπουργείο Ναυτιλίας αλλά και οι εισαγγελικές αρχές που από κοινού οργάνωσαν και μεθόδευσαν τις ποινικές διώξεις εναντίον του συνόλου του πληρώματος (48 άτομα) του συγκεκριμένου πλοίου. Στην δίκη η οποία είναι σε εξέλιξη παρίσταται αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ με επικεφαλής τον Γ.Γ Νίκο Κροκίδη. Ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ με αφορμή την σημερινή εκδίκαση με δήλωσή του στο τοπικό δημοτικό ραδιόφωνο του Πειραιά κατήγγειλε τα παρακάτω: Πρόκειται για μια ποινική δίωξη η οποία εντάσσεται σε ευρύτερο κυβερνητικό σχεδιασμό με σκοπό την τρομοκράτηση των Ναυτεργατών, την υπονόμευση των δημοκρατικών και συνταγματικών τους δικαιωμάτων. Στοχεύουν τόσο με την σημερινή δίκη – δίωξη όσο και με σειρά άλλων που…
24/Φεβ/2015 Γράφτηκε από
Αντιδημοκρατικές μέθοδοι και πρακτικές αναβίωσαν την Παρασκευή το βράδυ 20/2/2015 στο λιμάνι του Πειραιά με θλιβερό πρωταγωνιστή τον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά ο οποίος επιχείρησε με την εμπλοκή της πλοιοκτήτριας εταιρίας (ΑΝΕΚ) του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» να οργανώσουν απεργοσπαστικό μηχανισμό για να «καλύψουν» την οργανική σύνθεση των Ναυτικών που έκαναν επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τους δεδουλευμένους μισθούς τους και με τον τρόπο αυτό να νομιμοποιήσουν την εκτέλεση του δρομολογίου του πλοίου. Για τον σκοπό αυτό είχαν μετακινηθεί από άλλο πλοίο της εταιρίας μέλη πληρώματος για να αποτελέσουν απεργοσπαστικό μηχανισμό, είχαν ναυτολογηθεί στο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» και θα αντικαθιστούσαν τους Ναυτικούς που έκαναν επίσχεση εργασίας!!! Στην συνέχεια με εντολή του Κεντρικού Λιμενάρχη οι Ναυτικοί που έκαναν επίσχεση εργασίας οδηγήθηκαν προς το υπηρεσιακό αυτοκίνητο του Λιμεναρχείου με την αιτιολογία ότι συλλαμβάνονται επειδή όπως είπε ο Λιμενάρχης είχαν διαπράξει το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών, μάλιστα ανέφερε ότι έχει και εισαγγελική απόφαση να τους συλλάβει!!!! Με…
19/Φεβ/2015 Γράφτηκε από
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ προκειμένου να συμβάλει στην αντιμετώπιση του μεγάλου προβλήματος που διαπιστώνεται την τελευταία 4ετία στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας με την συστηματική αλλά και μεθοδευμένη επιχειρηματικά ασυδοσία της απλήρωτης ναυτικής εργασίας, καταθέτει μια σειρά προτάσεων που η εφαρμογή και η υλοποίησή τους μπορούν να συμβάλλουν στην ουσιαστική πάταξη αυτού του απαράδεκτου τριτοκοσμικού φαινομένου. Έχοντας επίγνωση ότι η ισχύουσα νομοθεσία είναι τραγικά ανεπαρκής στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, επισημαίνουμε και καταθέτουμε μια σειρά προτάσεις έτσι ώστε τόσο η πολιτεία και τα θεσμοθετημένα όργανά της αλλά και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις να έχουν ουσιαστικό ρόλο και λόγο στην επίλυση αυτού του προβλήματος. Θεωρούμε κατεπείγουσα προτεραιότητα οι παρακάτω νομοθετικές ρυθμίσεις να προωθηθούν στο πρώτο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί από την κυβέρνηση στην Βουλή και αυτό όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση θα είναι αυτό της επαναφοράς των ΣΣΕ, συλλογικών διαπραγματεύσεων κ.λπ. Η μη καταβολή δεδουλευμένων να θεωρείται διαρκές αυτόφωρο αδίκημα και οι συνέπειες…
19/Φεβ/2015 Γράφτηκε από
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ καταδικάζει την τραμπούκικη επίθεση του Διευθύνοντα Συμβούλου της ΝΕΛ Γιάννη Αβραντίνη ο οποίος προσήλθε στα γραφεία της Ένωσης Ναυτών σήμερα στις 11.00 π.μ απειλώντας «θεούς και δαίμονες» εκβιάζοντας και απειλώντας με στόχο να διακοπεί η επίσχεση εργασίας που ήδη πραγματοποιεί η ΠΕΝΕΝ, τα μέλη της και δεκάδες Ναυτεργάτες στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και «AQUASPIRIT» με κύριο αίτημα την διεκδίκηση και καταβολή των δεδουλευμένων τους αποδοχών. Καταδικάζουμε με τον πιο έντονο τρόπο την νοοτροπία επιχειρηματικών παραγόντων στον χώρο της Ακτοπλοΐας οι οποίοι έχουν την ευθύνη διαχείρισης εταιριών όπως είναι η ΝΕΛ και οι οποίοι πιστεύουν ότι με μεθόδους τσαμπουκά θα επιβάλουν το καθεστώς της απλήρωτης εργασίας στα πλοία τους. Καμιά πίεση, κανένας εκβιασμός, καμιά μέθοδος της νύχτας και τραμπουκισμού δεν πρόκειται να πτοήσει την ΠΕΝΕΝ να διεκδικήσει και να επιβάλει εδώ και τώρα λύση στο μεγάλο πρόβλημα της μακροχρόνιας απλήρωτης Ναυτικής εργασίας. Όσοι έχουν ευθύνη στην διαχείριση…
18/Φεβ/2015 Γράφτηκε από
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ συνεχίζει και κλιμακώνει την δράση της ενάντια στην απλήρωτη Ναυτική εργασία. Στα πλαίσια αυτά σε συνεργασία με τα μέλη της αποφάσισε και ήδη ενημέρωσε τον Υπουργό Ναυτιλίας και της αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου καθώς και τις εμπλεκόμενες Ακτοπλοϊκές Ναυτιλιακές εταιρίες ότι εάν δεν εξοφληθούν οι δεδουλευμένοι μισθοί στα πλοία Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και «AQUASPIRIT» της ΝΕΛ και στο Ε/Γ-Ο/Γ «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ (ΑΝΕΚ) αυτά θα ακινητοποιηθούν. Στις 20/2/2015 θα ακινητοποιηθούν τα πλοία Ε/Γ-Ο/Γ «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ» και «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» ενώ το «AQUASPIRIT» στις 19/2/2015 και δεν θα πραγματοποιήσουν τα προγραμματισμένα δρομολόγιά τους. Σημειώνουμε ότι και τα τρία πλοία εκτελούν δρομολόγια σε νησιά της άγονης γραμμής και είναι επιδοτούμενα από το ελληνικό δημόσιο. Στο «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» είχε συμφωνηθεί η εξόφληση των Ναυτεργατών για τις 13/2/2015 και υπήρξε ρητή διαβεβαίωση όχι μόνο της εταιρείας αλλά και των υπηρεσιών του ΥΝΑ που είχαν επανειλημμένα προβεί σε σχετικά διαβήματα προς την Ναυτιλιακή…
12/Φεβ/2015 Γράφτηκε από
Σχετικά με την ομιλία του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (Ε.Ε.Ε) στην Συνέλευση που έγινε στις 4/2/2015 θέλουμε να σημειώσουμε τα παρακάτω: Ο ελληνικός εφοπλισμός και η νόμιμη εκπροσώπησή του στην παραπάνω Συνέλευση για άλλη μια φορά παρουσίασε τα «επιτεύγματα» της ελληνικής ναυτιλίας και μεταξύ των άλλων σημείωσε ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία εκπροσωπεί το 16% της διεθνούς χωρητικότητας και σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων όπως τα Δ/Ξ κατέχει το 23% ενώ στα πλοία χύδην μεταφορών το 18,5% σε παγκόσμια κλίμακα είναι υπό την ελληνική πλοιοκτησία. Ταυτόχρονα εκτίμησε ότι στα LNG στην διεθνή ναυλαγορά διατηρούν υψηλές αποδόσεις ενώ ανάλογες θετικές είναι και οι προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια.