Σήμερα: 28/06/2017
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
27/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Με έγγραφό της η ΠΕΝΕΝ προς τις υπηρεσίες του ΥΕΝ και των εφοπλιστικών ενώσεων επισημαίνει τα παρακάτω: Σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις που έχει εκδώσει επίσημα η Ε.Μ.Υ το 4ήμερο 28/6 έως 1/7 στην χώρα μας θα επικρατήσουν συνθήκες καύσωνα. Μάλιστα μετεωρολόγοι κάνουν λόγο για τον μεγαλύτερο καύσωνα της τελευταίας 10ετίας. Στις συνθήκες αυτές επιβάλλεται το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να εκδώσει άμεσα οδηγία προς όλα τα πλοία με την οποία να υπάρχει πλήρες απαγορευτικό για την εκτέλεση εργασιών συντήρησης στους εξωτερικούς χώρους καθώς και σε μη κλιματιζόμενους χώρους των πλοίων έτσι ώστε να προστατευθεί η υγεία των Ναυτεργατών από αυτά τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Επίσης επιβάλλεται κλιμάκια του ΥΕΝ και των κατά τόπους Λιμενικών αρχών να διενεργήσουν συστηματικούς και αυστηρούς ελέγχους στα γκαράζ των Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων που θα αφορούν την λειτουργία των εξαεριστικών μηχανημάτων τα οποία σύμφωνα με καταγγελίες μελών μας σε πολλά πλοία υπολειτουργούν και καθιστούν τις συνθήκες…
26/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Στις 15/6/2017 στις 9.30 μ.μ εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο του οχηματαγωγού φορτηγού πλοίου «MEDSTAR». Η πυρκαγιά ξέσπασε ενώ το πλοίο σημαίας Κύπρου με 30 έλληνες Ναυτικούς έπλεε δύο ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Ρόδου. Το πλοίο ήταν δρομολογημένο ως Φ/Γ-Ο/Γ και την συγκεκριμένη ημερομηνία εκτελούσε το δρομολόγιο Ρόδο – Σαντορίνη – Πειραιά μεταφέροντας 33 φορτηγά αυτοκίνητα. Μαζί με το 30μελές πλήρωμα στο πλοίο επέβαιναν και δύο οδηγοί φορτηγών οχημάτων. Το θέμα της πυρκαγιάς πέρασε στα ψιλά των εφημερίδων και των λοιπών ΜΜΕ. Το περιστατικό δεν είναι το πρώτο και η σημασία του είναι τεράστια και συνδέεται με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι Ναυτεργάτες στην άσκηση του ναυτικού τους επαγγέλματος. Από την πλευρά λοιπόν της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα αλλά και των αντιξοοτήτων του Ναυτικού επαγγέλματος είναι χρήσιμο να κάνουμε ορισμένα σχόλια που αποτελούν και θέσεις της ΠΕΝΕΝ για αυτήν την κατηγορία των πλοίων για την οποία τα…
23/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ με επικεφαλής τον Πρόεδρό της πραγματοποίησε επίσκεψη στις 22/6/2017 στο αμαξοστάσιο του Δήμου Πειραιά και είχε συνάντηση με τους απεργούς εργαζόμενους. Στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ χαρακτήρισε την απεργιακή και πολύμορφη κινητοποίηση των εργαζομένων στους ΟΤΑ κρίσιμης και αποφασιστικής σημασίας και εξέφρασε την ολόπλευρη υποστήριξη της ΠΕΝΕΝ και των Ναυτεργατών στον δίκαιο αγώνα τους. Τόνισε ότι η ΠΕΝΕΝ συμπορεύεται με το αίτημα όλων των συμβασιούχων στους ΟΤΑ για μονιμοποίηση τόσο στον τομέα της καθαριότητας όσο και στις άλλες νευραλγικές υπηρεσίες και δομές των δήμων. Υπογράμμισε την μεγάλη ευθύνη της κυβέρνησης η οποία σε αντίθεση με τις πάγιες προγραμματικές και προεκλογικές της δεσμεύσεις, έχοντας ως σύμμαχο και στήριγμα σχετική απόφαση του ελεγκτικού συνεδρίου επιχειρεί και μεθοδεύει την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων συμβασιούχων στους ΟΤΑ. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση επιχειρεί για άλλη μια φορά την στοχοποίηση των αγώνων των εργαζομένων θεωρώντας τους υπεύθυνους για τους κινδύνους που δημιουργούνται για…
20/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Με μια ακατανόητη και ανεπίτρεπτη παρέμβαση υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΕΝ και των Κεντρικών Λιμεναρχείων Ραφήνας, Κρήτης, Πειραιά κ.λπ επιχείρησαν τις τελευταίες μέρες να υπονομεύσουν και στην πράξη να καταργήσουν την θεσμοθετημένη διάταξη της ΣΣΕ η οποία δίνει την δυνατότητα παροχής διανυκτερεύσεων στους Ναυτεργάτες της Ακτοπλοΐας. Ο υπερβάλλων ζήλος των Λιμενικών οργάνων έθεσε υπό αμφισβήτηση ένα θεσμοθετημένο δικαίωμα των Ναυτεργατών που κατοχυρώθηκε εδώ και δεκαετίες στην υφιστάμενη ΣΣΕ!! Για το θέμα αυτό ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ έκανε διαδοχικές παρεμβάσεις και παραστάσεις στην πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ, στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και σε άλλες κατά τόπους Λιμενικές αρχές. Ενημερώνουμε τα μέλη μας, τον κλάδο μας και όλους τους Ναυτεργάτες ότι η διαβεβαίωση που μας δόθηκε είναι ότι από 20/6/2017 θα επαναχορηγούνται κανονικά οι προβλεπόμενες διανυκτερεύσεις όπως εφαρμοζόταν όλα τα τελευταία χρόνια. Για οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιαστεί σε πλοίο της Ακτοπλοΐας και σε οποιοδήποτε λιμάνι της χώρας μας παρακαλούνται τα μέλη να επικοινωνήσουν με…
09/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Μετά την κατακραυγή που ξεσήκωσε μέσα στα συνδικάτα αλλά και στους εργαζόμενους της χώρας η προκλητική απόφαση της ηγεσίας της ΓΣΕΕ ( μέσω του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ) η ίδια αναγκάστηκε τουλάχιστον σε προσωρινή υποχώρηση και με ανακοίνωση της ματαίωσε την προγραμματισμένη εκδήλωση. Ως πρόφαση για τη αναδίπλωση αυτή σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ίδιας της ΓΣΕΕ παρουσιάζεται ότι την ίδια μέρα και ώρα επρόκειτο να γίνει η συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου. Η ΠΕΝΕΝ και δεκάδες ακόμη σωματεία είχαν καταγγείλει έγκαιρα την άθλια αυτή πρωτοβουλία και είχαν ανακοινώσει και σχετική κινητοποίηση έξω απ' το χώρο της φιέστας με σκοπό τη ματαίωση της. Η ημερίδα αυτή προγραμματίστηκε να γίνει σε μια περίοδο που η κυβέρνηση φέρνει για ψήφιση στη Βουλή σειρά αντιλαϊκών-αντεργατικών μέτρων (προαπαιτούμενα Β' αξιολόγησης) με τα οποία χτυπιούνται ακόμη περισσότερο τα δικαιώματα της εργατικής τάξης! Ταυτόχρονα η ηγεσία της ΓΣΕΕ και οι δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού σ' αυτήν αποφάσισαν την…
02/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Σχετικά με τις θέσεις της ΠΕΝΕΝ που αφορούν την επάνδρωση των Ε/Γ Ακτοπλοϊκών πλοίων αλλά και των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων διεθνών γραμμών (Αδριατική κ.λπ) θέλουμε να σας γνωρίσουμε ότι οι προτάσεις μας έχουν διατυπωθεί επανειλημμένα στην διάρκεια σχετικών συναντήσεων που έγιναν για τον σκοπό αυτό μεταξύ ΠΝΟ – Υπουργού Ε.Ν και αντίστοιχα της ΠΕΝΕΝ με τον Υπουργό Ε.Ν. Οι συνθήκες εργασίας του πληρώματος καταστρώματος είναι συγκριτικά με την επάνδρωση όπως καθορίστηκε με το Π.Δ 177/74 εξαιρετικά πιο επιβαρυμένες και αυτό διότι: στο διάστημα αυτών των χρόνων (1974-2017) ο εκσυγχρονισμός και η ανανέωση των πλοίων αύξησε υπέρμετρα την χωρητικότητά τους, τριπλασίασε τον αριθμό των μεταφερόμενων οχημάτων στα γκαράζ των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων ενώ ταυτόχρονα η σύνθεση και η επάνδρωση των πλοίων το ίδιο χρονικό διάστημα όχι μόνο δεν αυξήθηκε αλλά αντίθετα με ειδικές συνθέσεις και Υπουργικές αποφάσεις μειώθηκε σε επικίνδυνα για την ασφάλεια των πλοίων επίπεδα και παράλληλα η μείωση αυτή οδηγεί σε…
31/Μαϊ/2017 Γράφτηκε από
Πραγματοποιήθηκε στις 30/5/2017 συνάντηση μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της Διοίκησης της ΠΝΟ με θέμα την ανανέωση της ΣΣΕ Ακτοπλοϊκών πλοίων και Ε/Γ-Ο/Γ διεθνών γραμμών. Στην παρέμβασή του ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κατήγγειλε την εκτεταμένη παραβατικότητα που σημειώνεται από την πλειοψηφία των Ναυτιλιακών εταιριών που ανήκουν στον ΣΕΕΝ σε κρίσιμους τομείς που αφορούν τις ΣΣΕ. Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι διαπιστώνεται η καταστρατήγηση της ΣΣΝΕ και της Δ.Σ 180 σχετικά με την οργάνωση και εφαρμογή του χρόνου εργασίας των Ναυτικών στα παραπάνω πλοία. Το φαινόμενο αυτό επηρεάζει αρνητικά και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και των Ναυτεργατών. Ταυτόχρονα υπογράμμισε η συντριπτική πλειονότητα των εταιριών δεν καταβάλουν την αμοιβή για την υπερωριακή απασχόληση και σειρά ακόμη έξτρα αμοιβές, επιδόματα κ.λπ. Σημείωσε επίσης το φαινόμενο της απλήρωτης ναυτικής εργασίας, την αντικανονικότητα στις συνθέσεις των πλοίων (επάνδρωση), τα επιβαρυμένα δρομολόγια που εγκρίνονται από το Σ.Α.Σ και…
29/Μαϊ/2017 Γράφτηκε από
Μια πρωτοφανής και απαράδεκτη απόφαση έλαβε το μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά (ειδική διαδικασία εργατικών διαφορών) την 1/11/2016 με την οποία επιχειρείται η ντε φάκτο κατάργηση της ΣΣΕ των Ναυτεργατών στην κατηγορία των Ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων. Συγκεκριμένα το ανωτέρω δικαστήριο εκδίκασε σχετική αγωγή Ναυτικού ο οποίος εργάστηκε σε πλοίο της Ακτοπλοΐας το 2015 και η ατομική σύμβαση που υπέγραψε με την ναυτιλιακή εταιρεία περιλαμβάνει όρους δυσμενέστερους της ΣΣΕ της Ακτοπλοΐας. Στο σχετικό σκεπτικό της δικαστικής απόφασης αναφέρονται τα παρακάτω: «Κατά τον χρόνο πρόσληψης και ναυτολόγησης του ενάγοντος στο ως άνω πλοίο δεν υπήρχε σε ισχύ ΣΣΝΕ για τα πληρώματα Ακτοπλοϊκών επιβατηγών πλοίων, αφού η διάρκεια της οικείας ΣΣΕ του έτους 2014 έληξε την 31/12/2014 χωρίς ακολούθως να υπογραφεί και να κυρωθεί άλλη ΣΣΝΕ για το έτος 2015. Συνεπώς, ο αγωγικός ισχυρισμός κατά τον οποίον η εναγομένη κατέβαλε κατά το διάστημα ναυτολόγησης του ενάγοντος στο πλοίο που υπηρέτησε για υπερωριακή αμοιβή, για αμοιβή…
26/Μαϊ/2017 Γράφτηκε από
Σε σχετική απάντηση επί εγγράφου της ΠΕΝΕΝ προς το Υπουργείο Εργασίας, μας ανακοινώθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ανωτέρω Υπουργείου ότι υπογράφτηκε και η Υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας με την οποία ξεκαθαρίζεται ότι από την 1η Ιούνη 2017 και μετά καθιερώνεται η υποχρεωτική καταβολή των αποδοχών των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα αποκλειστικά και μόνο μέσω των τραπεζικών λογαριασμών τους. Παράλληλα προβλέπεται από την ΚΥΑ ότι όσοι εργοδότες παραβαίνουν την παραπάνω υποχρέωση θα τους επιβληθούν κυρώσεις από το Σώμα Επιθεώρησης της Εργασίας (ΣΕΠΕ). Το προαναφερόμενο πρόβλημα έχει αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης για την ανανέωση των ΣΣΕ στις κατηγορίες της Επιβατηγού Ναυτιλίας, Ακτοπλοΐα, Πορθμεία, Ε/Γ- Ο/Γ πλοία διεθνών γραμμών, όπου διαπιστώνεται ακόμη εταιρίες να καταβάλλουν τους μισθούς μετρητοίς μέσω των πλοίων που είναι ναυτολογημένοι οι Ναυτικοί. Ανάλογο πρόβλημα υπάρχει και στις κατηγορίες των πλοίων Μεσογειακών Φορτηγών και Δεξαμενοπλοίων, των Ακτοπλοϊκών Φορτηγών κάτω των 500 κόρων, καθώς επίσης και στα επαγγελματικά…
24/Μαϊ/2017 Γράφτηκε από
Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας σε ομιλία του που έγινε προχθές στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά ενώπιον πολυπληθούς εφοπλιστικού ακροατηρίου έδωσε όρκους πίστης στην διατήρηση και ενίσχυση του αντιδραστικού και αντιλαϊκού θεσμικού πλαισίου της ποντοπόρου ναυτιλίας. Προκλητικά δήλωσε ότι «ανεξάρτητα από την έκβαση που θα έχει η εξέταση του φορολογικού συστήματος στην ελληνική ναυτιλία στην αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε, με κυβέρνηση της Ν.Δ θα συνεχίσει να έχει ανταγωνιστικό πλαίσιο φορολόγησης». Μάλιστα στην ομιλία του αναπαρήγαγε την ίδια ακριβώς θέση με αυτήν της Ε.Ε.Ε ότι η σχετική έρευνα στρέφεται τόσο εναντίον της ελληνικής όσο και της ευρωπαϊκής ναυτιλίας!! Με τον τρόπο αυτό ο Αρχηγός του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης στηρίζει απόλυτα το καθεστώς της εφοπλιστικής φοροασυλίας, το θεσμοθετημένο σύστημα της μαύρης χαμηλόμισθης και ανασφάλιστης εργασίας και το σάπιο θεσμικό πλαίσιο το οποίο κατοχυρώνει και θωρακίζει την εφοπλιστική και επιχειρηματική ασυδοσία στη Ναυτιλία. Προφανώς η νεοφιλελεύθερη πολιτική θέση και αντίληψη του κ.…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή