Σήμερα: 28/06/2017
ΑΡΘΡΑ - ΟΜΙΛΙΕΣ
05/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Η δήλωση του Υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφανκ Σόϊμπλε την περασμένη Παρασκευή σε φόρουμ της κρατικής ραδιοτηλεόρασης WDRΒερολίνο, ότι ο Τσίπρας και η κυβέρνησή του «εξακολουθεί να επιμερίζει το βάρος των μέτρων στα πιο αδύναμα στρώματα» και καταλογίζοντας προσωπικά στον Έλληνα Πρωθυπουργό ευθύνη διότι «βγήκε με την υπόσχεση να καταργήσει τα φορολογικά προνόμια για τους εφοπλιστές αλλά τελικά δεν έκανε τίποτα», όπως ήταν επόμενο, τροφοδότησε ένα νέο κύκλο αντιπαράθεσης που αποτελεί συνέχεια προηγούμενων παρόμοιων δηλώσεων του γνωστού Σόϊμπλε και άλλων Γερμανών αξιωματούχων που θέτουν στο στόχαστρο τα εφοπλιστικά προνόμια για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ στο προεκλογικό του πρόγραμμα μιλούσε για την κατάργησή τους. Η παρέμβαση αυτή προκάλεσε την απάντηση του Έλληνα Πρωθυπουργού, του αρμόδιου κυβερνητικού εκπροσώπου, του Υπουργού Ε.Ν αλλά και για πρώτη φορά δημόσια του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρου Βενιάμη. Ταυτόχρονα διατυπώθηκαν διάφορα σχόλια και ερμηνείες σχετικά με αυτήν την τοποθέτηση του Σόϊμπλε. Ορισμένοι είδαν στην…
08/Μαϊ/2017 Γράφτηκε από
Ένα απίστευτο και προκλητικό πάρτυ έχουν στήσει ορισμένοι μεγαλοσχήμονες εφοπλιστές οι οποίοι έχουν καταληστεύσει τα ασφαλιστικά ταμεία των Ναυτεργατών όλα τα τελευταία χρόνια (ΝΑΤ – ΚΕΑΝ – ΤΠΕΝ – ΚΕΑΝ – ΚΑΕΟ). Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία οι ληξιπρόθεσμες οφειλές εφοπλιστών προς το ΝΑΤ και τα άλλα τα Ταμεία ανέρχονται σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ. Αυτές αναλυτικά κατανέμονται από πλοία εσωτερικού 36.011.739, από πλοία εξωτερικού (κρουαζιερόπλοια) 17.000.640 (εκκρεμούν δικαστικά) και από το κεφάλαιο ασφάλισης επιβατών 48.151.651. Σύνολο 98.000.000 ευρώ. Όλες οι παραπάνω οφειλές αφορούν πλοία της επιβατηγού Ναυτιλίας και είναι όλες προ του 2011. Ορισμένες οφειλές εφοπλιστικών εταιριών είναι και από το 1996, δηλαδή εκκρεμεί η είσπραξή τους πάνω από μια 20ετία! Το ΝΑΤ όπως όφειλε έχει αποστείλει τις ανωτέρω ληξιπρόθεσμες οφειλές προς βεβαίωση στις αντίστοιχες ΔΟΥ. Σημειώνουμε ότι τα ποσά αυτά, τις εφοπλιστικές εισφορές για την ασφάλιση των Ναυτικών αλλά και τις εισφορές προς το ΚΑΕΟ, μέχρι το 2011 που…
07/Απρ/2017 Γράφτηκε από
Πραγματοποιήθηκε στην Βαλέττα της Μάλτας στις 28/3/2017 το Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών και Ναυτιλίας. Αντικείμενο συζήτησης στην σύνοδο ήταν οι προτεραιότητες της Ε.Ε για την Ναυτιλιακή πολιτική έως το 2020. Στην πολυσέλιδη δήλωση που εκδόθηκε την επόμενη μέρα από τους Υπουργούς της Ε.Ε καταγράφονται αναλυτικά οι εκτιμήσεις, τα συμπεράσματα αλλά και η στρατηγική της Ε.Ε στις θαλάσσιες μεταφορές. Εκείνο που διαπερνά τις αποφάσεις του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών και Ναυτιλίας της Ε.Ε στην κοινή δήλωσή τους είναι η ενίσχυση και η διεύρυνση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα σημεία και αποσπάσματα από την κοινή δήλωση: «Αναγνωρίζοντας την πρόκληση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και την σημασία των εθνικών καθεστώτων φορολόγησης και των συστημάτων που εξυπηρετούν τους στόχους των κοινοτικών κατευθυντηρίων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, στην διατήρηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού και της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας της Ε.Ε»!! «Υπογραμμίζει ότι προκειμένου να αναπτυχθεί μια παγκόσμια ηγετική βιομηχανία…
05/Απρ/2017 Γράφτηκε από
Συνέντευξη του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογεώργου στον τηλεοπτικό σταθμό SBC στην εκπομπή του Θόδωρου Κοκκινιώτη ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 27/3/2017
28/Μαρ/2017 Γράφτηκε από
Αρθρο του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Το 2006 επί κυβέρνησης Ν.Δ με πρωθυπουργό της χώρας τον Κώστα Καραμανλή έγινε η τελευταία μείωση στις οργανικές συνθέσεις των ποντοπόρων πλοίων και στην ουσία με την τροποποίηση του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων δόθηκε τότε η χαριστική βολή στην απασχόληση των κατωτέρων πληρωμάτων. Η μείωση εκείνη οδήγησε σε βίαιο εξοβελισμό χιλιάδων ελλήνων ναυτικών από την ποντοπόρο ναυτιλία, στο όνομα της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών πλοίων, με σκοπό την παραπέρα μείωση του μισθολογικού κόστους και την διεύρυνση της ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας!! Εκείνη ακριβώς την περίοδο οι εκπρόσωποι του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου, ο τότε Πρόεδρος της ΕΕΕ, ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΝΕΕ) και ο Υπουργός Ε.Ν Μ. Κεφαλογιάννης πανηγύριζαν και θριαμβευτικά δήλωναν ότι με τα νέα μέτρα θα υπάρξει μαζικός επαναπατρισμός πλοίων στο εθνικό νηολόγιο που θα ξεπεράσει τα 1000 πλοία και μάλιστα θα αυξηθούν και οι θέσεις εργασίας των ελλήνων και…
10/Μαρ/2017 Γράφτηκε από
Στην συνέχεια δημοσιεύουμε το βιντεοσκοπημένο υλικό από την ημερίδα της ΠΕΝΕΝ. Λόγω τεχνικού προβλήματος, που προέκυψε κατά την επεξεργασία του οπτικοακουστικού υλικού της ημερίδας, και μέχρι αυτό να αντιμετωπισθεί, καταχωρήθηκαν ορισμένα βασικά σημεία των ομιλιών που έγιναν στην διάρκεια της ημερίδας της ΠΕΝΕΝ.
25/Ιαν/2017 Γράφτηκε από
Μας έμελλε να το ακούσουμε και να το διαβάσουμε και αυτό! Ο ισχυρισμός του κ. Δρίτσα ότι δεν αναγνωρίστηκε το μεγάλο έργο του στην Ναυτιλία, οι προσπάθειες, οι πρωτοβουλίες και η σκληρή δουλειά που επιτέλεσε επί 22 μήνες στο Υπουργείο Ε.Ν!!! Και όχι μόνο αυτό αλλά η στάση της ΠΕΝΕΝ ήταν εντελώς μηδενιστική απέναντι στο έργο της κυβέρνησης και του κ. Δρίτσα στην Ναυτιλία!! Άραγε κ. Δρίτσα οι προεκλογικές σας επαγγελίες: για δημόσιο λιμάνι, για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας του Ναυτεργατικού κινήματος, για την ενίσχυση της απασχόλησης ελλήνων Ναυτεργατών με βάση τις ΣΣΕ και τα θεσμοθετημένα δικαιώματά τους, την δημιουργία δημόσιας επιχείρησης στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για την κατάργηση της απεργοσπαστικής διάταξης νόμου για την απεργία, την κατάργηση αντίστοιχης νομοθετικής ρύθμισης για τις επιχειρησιακές συμβάσεις, την κατάργηση του καμποτάζ, για επανεξέταση από μηδενική βάση των προνομίων των εφοπλιστών στην φορολογία, για την επαναφορά των συνθέσεων στην Αδριατική, για την διατήρηση του…
28/Δεκ/2016 Γράφτηκε από
Συμπληρώθηκαν φέτος 30 χρόνια από τον πρόωρο θάνατο του αγωνιστή Ναυτεργάτη και Προέδρου της ΠΕΝΕΝ (1983-1986) Γεράσιμου Δεστούνη. Ο Γεράσιμος Δεστούνης γεννήθηκε στην Άσσο της Κεφαλλονιάς το 1945. Από μικρός άσκησε το ναυτικό επάγγελμα και βίωσε τις σκληρές και δύσκολες συνθήκες της εκμετάλλευσης, της καταπίεσης και της ασυδοσίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Συνδέθηκε με το οργανωμένο αγωνιστικό ναυτεργατικό κίνημα και είχε πλούσια συνεισφορά σε όλους τους αγώνες που αναπτύχθηκαν την μεταδικτατορική περίοδο στη χώρα, στον Πειραιά και ιδιαίτερα στο Ναυτεργατικό κίνημα. Είναι η εποχή που η χώρα βγαίνει από μια τραγική περίοδο, αυτή της φασιστικής δικτατορίας και τον διορισμό φιλοχουντικών διοικήσεων στα Ναυτεργατικά Σωματεία και την Π.Ν.Ο. Πρωταρχικός στόχος ήταν η αποχουντοποίηση των Σωματείων, η απομάκρυνση των εφοπλιστόδουλων διοικήσεων από τα Σωματεία, η μαζικοποίησή τους, και ο οργανωμένος αγώνας για την αλλαγή των συσχετισμών των δυνάμεων του Ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, η ανάπτυξη των αγώνων για την αντιμετώπιση της ανεργίας, την βελτίωση…
14/Δεκ/2016 Γράφτηκε από
Για άλλη μια φορά τα συστημικά ΜΜΕ και ο έλεγχος που ασκεί το εφοπλιστικό κεφάλαιο σε αυτά (τηλεοπτικά κανάλια – εφημερίδες – ραδιόφωνο και διάφορες διαδικτυακές σελίδες) εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων διέπρεψαν στον ρόλο που είναι ταγμένα να υπηρετούν, στην αναπαραγωγή της κυβερνητικής προπαγάνδας, στην δημιουργία κλίματος κοινωνικού αυτοματισμού στην προβολή μιας κοινωνικής καταστροφολογίας και το κυριότερο στην απόκρυψη και αποσιώπηση των δίκαιων αιτημάτων του Ναυτεργατικού κόσμου τα οποία αμφισβητούσαν και έρχονταν σε ευθεία σύγκρουση με την μνημονιακή (παλιά και νέα) πολιτική η οποία είναι βαθύτατα αντιλαϊκή και αντεργατική και θίγει όλους τους εργαζόμενους και τα πλατιά λαϊκά στρώματα χωρίς διάκριση και εξαίρεση. Εκείνο που έβγαλε μάτι είναι η κοινή τους στάση να μην επιτρέψουν την παραμικρή αναφορά που θα εκθέτει το αμαρτωλό και άθλιο καθεστώς της θεσμοθετημένης ασυδοσίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, δηλαδή αυτό της φοροαποφυγής, της φοροασυλίας, της μαύρης ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας, της εκρηκτικής ανεργίας και της εργασιακής γαλέρας!!!…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή