Σήμερα: 19/10/2017
ΑΡΘΡΑ - ΟΜΙΛΙΕΣ
19/Οκτ/2017 Γράφτηκε από
Αγαπητοί Σύντροφοι, και Συντρόφισσες Ευχαριστώ το ΝΑΡ για την πρόσκληση και την δυνατότητα της σημερινής μας παρέμβασης. Εύχομαι τα αποτελέσματα της διημερίδας να φανούν χρήσιμα και να αξιοποιηθούν στην επεξεργασία των θέσεων εν όψει της πραγματοποίησης του 4ου Συνεδρίου. Είναι προφανές ότι στον χρόνο που έχω στην διάθεσή μου είναι αδύνατον να αναπτυχθούν αναλυτικά όλες οι πτυχές που συνδέονται με τον ρόλο του εφοπλιστικού κεφαλαίου στην Ναυτιλία. Όμως θα καταθέσω μια σειρά στοιχεία στην προσπάθεια να σχηματοποιηθεί μια σαφής εικόνα για το θέμα. Παράλληλα θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό θέμα να διατυπωθεί μια προγραμματική αναφορά και ανάλυση τόσο στο κομμάτι της ναυτιλίας όσο και στους άλλους συναφείς τομείς όπως είναι τα λιμάνια, η ναυπηγοεπισκευή στα πλαίσια μιας κλαδικής αριστερής πολιτικής από όλες τις ριζοσπαστικές αντικαπιταλιστικές και κομμουνιστικές δυνάμεις της χώρας μας. Αυτό μεταξύ των άλλων θα αποτελεί και μια ιδιαίτερη συμβολή για το εργατικό και λαϊκό κίνημα και το ταξικό…
30/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Ο διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) αποτελεί ένα πολυεθνικό διακυβερνητικό όργανο του ΟΗΕ και ο οποίος ασχολείται και επιβλέπει θέματα της διεθνούς ναυσιπλοΐας που σχετίζονται με την ασφάλεια των πλοίων, την ρύπανση του θαλασσίου περιβάλλοντος και γενικότερα ζητήματα της Ναυτιλιακής δραστηριότητας. Πρόκειται για έναν οργανισμό που ασχολείται επίσης με την εκπαίδευση των Ναυτικών, την διαχείριση όλων των τύπων των φορτίων και στα πλαίσια των δραστηριοτήτων σχεδιάζει και τις προδιαγραφές και τις διαδικασίες για την τήρηση των δεσμευτικών αποφάσεών του για τα μέλη του. Ορισμένοι από τους κανόνες που έχει επεξεργασθεί ο IMOείναι 1) Η συνθήκη ασφάλειας ζωής στην θάλασσα (SOLAS), 2) Συνθήκη περιορισμού θαλάσσιας ρύπανσης (MARPOL), 3) Κανόνες διεθνούς Ισάλου γραμμής, 4) Κανόνες ασφάλειας πλοίων και λιμένος, 5) Παγκόσμιο σύστημα κινδύνου και ασφάλειας (GMDSS) κ.λπ. Από τα παραπάνω που αφορούν μια τεράστια γκάμα αρμοδιοτήτων του IMOστις ναυτιλιακές δραστηριότητες προκύπτει μεταξύ των άλλων ότι είναι στην δικαιοδοσία του και τα θέματα κατασκευών…
05/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Η δήλωση του Υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφανκ Σόϊμπλε την περασμένη Παρασκευή σε φόρουμ της κρατικής ραδιοτηλεόρασης WDRΒερολίνο, ότι ο Τσίπρας και η κυβέρνησή του «εξακολουθεί να επιμερίζει το βάρος των μέτρων στα πιο αδύναμα στρώματα» και καταλογίζοντας προσωπικά στον Έλληνα Πρωθυπουργό ευθύνη διότι «βγήκε με την υπόσχεση να καταργήσει τα φορολογικά προνόμια για τους εφοπλιστές αλλά τελικά δεν έκανε τίποτα», όπως ήταν επόμενο, τροφοδότησε ένα νέο κύκλο αντιπαράθεσης που αποτελεί συνέχεια προηγούμενων παρόμοιων δηλώσεων του γνωστού Σόϊμπλε και άλλων Γερμανών αξιωματούχων που θέτουν στο στόχαστρο τα εφοπλιστικά προνόμια για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ στο προεκλογικό του πρόγραμμα μιλούσε για την κατάργησή τους. Η παρέμβαση αυτή προκάλεσε την απάντηση του Έλληνα Πρωθυπουργού, του αρμόδιου κυβερνητικού εκπροσώπου, του Υπουργού Ε.Ν αλλά και για πρώτη φορά δημόσια του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρου Βενιάμη. Ταυτόχρονα διατυπώθηκαν διάφορα σχόλια και ερμηνείες σχετικά με αυτήν την τοποθέτηση του Σόϊμπλε. Ορισμένοι είδαν στην…
08/Μαϊ/2017 Γράφτηκε από
Ένα απίστευτο και προκλητικό πάρτυ έχουν στήσει ορισμένοι μεγαλοσχήμονες εφοπλιστές οι οποίοι έχουν καταληστεύσει τα ασφαλιστικά ταμεία των Ναυτεργατών όλα τα τελευταία χρόνια (ΝΑΤ – ΚΕΑΝ – ΤΠΕΝ – ΚΕΑΝ – ΚΑΕΟ). Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία οι ληξιπρόθεσμες οφειλές εφοπλιστών προς το ΝΑΤ και τα άλλα τα Ταμεία ανέρχονται σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ. Αυτές αναλυτικά κατανέμονται από πλοία εσωτερικού 36.011.739, από πλοία εξωτερικού (κρουαζιερόπλοια) 17.000.640 (εκκρεμούν δικαστικά) και από το κεφάλαιο ασφάλισης επιβατών 48.151.651. Σύνολο 98.000.000 ευρώ. Όλες οι παραπάνω οφειλές αφορούν πλοία της επιβατηγού Ναυτιλίας και είναι όλες προ του 2011. Ορισμένες οφειλές εφοπλιστικών εταιριών είναι και από το 1996, δηλαδή εκκρεμεί η είσπραξή τους πάνω από μια 20ετία! Το ΝΑΤ όπως όφειλε έχει αποστείλει τις ανωτέρω ληξιπρόθεσμες οφειλές προς βεβαίωση στις αντίστοιχες ΔΟΥ. Σημειώνουμε ότι τα ποσά αυτά, τις εφοπλιστικές εισφορές για την ασφάλιση των Ναυτικών αλλά και τις εισφορές προς το ΚΑΕΟ, μέχρι το 2011 που…
07/Απρ/2017 Γράφτηκε από
Πραγματοποιήθηκε στην Βαλέττα της Μάλτας στις 28/3/2017 το Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών και Ναυτιλίας. Αντικείμενο συζήτησης στην σύνοδο ήταν οι προτεραιότητες της Ε.Ε για την Ναυτιλιακή πολιτική έως το 2020. Στην πολυσέλιδη δήλωση που εκδόθηκε την επόμενη μέρα από τους Υπουργούς της Ε.Ε καταγράφονται αναλυτικά οι εκτιμήσεις, τα συμπεράσματα αλλά και η στρατηγική της Ε.Ε στις θαλάσσιες μεταφορές. Εκείνο που διαπερνά τις αποφάσεις του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών και Ναυτιλίας της Ε.Ε στην κοινή δήλωσή τους είναι η ενίσχυση και η διεύρυνση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού εφοπλιστικού κεφαλαίου. Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα σημεία και αποσπάσματα από την κοινή δήλωση: «Αναγνωρίζοντας την πρόκληση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και την σημασία των εθνικών καθεστώτων φορολόγησης και των συστημάτων που εξυπηρετούν τους στόχους των κοινοτικών κατευθυντηρίων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές, στην διατήρηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού και της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας της Ε.Ε»!! «Υπογραμμίζει ότι προκειμένου να αναπτυχθεί μια παγκόσμια ηγετική βιομηχανία…
05/Απρ/2017 Γράφτηκε από
Συνέντευξη του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογεώργου στον τηλεοπτικό σταθμό SBC στην εκπομπή του Θόδωρου Κοκκινιώτη ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ στις 27/3/2017
28/Μαρ/2017 Γράφτηκε από
Αρθρο του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Το 2006 επί κυβέρνησης Ν.Δ με πρωθυπουργό της χώρας τον Κώστα Καραμανλή έγινε η τελευταία μείωση στις οργανικές συνθέσεις των ποντοπόρων πλοίων και στην ουσία με την τροποποίηση του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων δόθηκε τότε η χαριστική βολή στην απασχόληση των κατωτέρων πληρωμάτων. Η μείωση εκείνη οδήγησε σε βίαιο εξοβελισμό χιλιάδων ελλήνων ναυτικών από την ποντοπόρο ναυτιλία, στο όνομα της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών πλοίων, με σκοπό την παραπέρα μείωση του μισθολογικού κόστους και την διεύρυνση της ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας!! Εκείνη ακριβώς την περίοδο οι εκπρόσωποι του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου, ο τότε Πρόεδρος της ΕΕΕ, ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΝΕΕ) και ο Υπουργός Ε.Ν Μ. Κεφαλογιάννης πανηγύριζαν και θριαμβευτικά δήλωναν ότι με τα νέα μέτρα θα υπάρξει μαζικός επαναπατρισμός πλοίων στο εθνικό νηολόγιο που θα ξεπεράσει τα 1000 πλοία και μάλιστα θα αυξηθούν και οι θέσεις εργασίας των ελλήνων και…
10/Μαρ/2017 Γράφτηκε από
Στην συνέχεια δημοσιεύουμε το βιντεοσκοπημένο υλικό από την ημερίδα της ΠΕΝΕΝ. Λόγω τεχνικού προβλήματος, που προέκυψε κατά την επεξεργασία του οπτικοακουστικού υλικού της ημερίδας, και μέχρι αυτό να αντιμετωπισθεί, καταχωρήθηκαν ορισμένα βασικά σημεία των ομιλιών που έγιναν στην διάρκεια της ημερίδας της ΠΕΝΕΝ.
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή