Σήμερα: 22/06/2018
01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

_ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ_5.jpg

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ

Το σύνολο, σχεδόν, της ηγεσίας του Λιμενικού Σώματος φέρεται, κατά πληροφορίες, να αγγίζει η έρευνα για τη διασύνδεση δουλεμπόρων με επίορκους αξιωματικών Αστυνομίας, Λιμενικού και Ε.Υ.Π. Άριστα πληροφορημένη πηγή δήλωσε στην «Κ» ότι τα στοιχεία που έχουν προκύψει από την έρευνα της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ. εμπλέκουν στην υπόθεση τρεις κορυφαίους αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος. Ο βαθμός ανάμειξής τους, πάντως, στη δράση των δουλεμπορικών κυκλωμάτων θα προσδιοριστεί επακριβώς από τους εισαγγελείς Διαφθοράς, στους οποίους διαβιβάστηκε το πόρισμα - «φωτιά» της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων. Ενήμερος για την υπόθεση φέρεται να είναι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας.

Για την ίδια υπόθεση και τους κυβερνητικούς χειρισμούς που απαιτούνται πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής συνάντηση του υπουργού Εσωτερικών κ. Νίκου Βούτση, με τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Γιάννη Πανούση και τον διοικητή της Ε.Υ.Π. κ. Γιάννη Ρουμπάτη. 
Συμφωνήθηκε να ενημερωθεί για τα ευρήματα της έρευνας ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας. Η συνάντηση μαζί του θα πραγματοποιηθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες.
Η έρευνα εξάλλου για τη διασύνδεση δουλεμπόρων με επίορκους αξιωματικούς Αστυνομίας - Λιμενικού φέρεται να έχει και πολιτικές προεκτάσεις. Οι καταγραφές τηλεφωνικών συνδιαλέξεων μεταξύ υπόπτων φέρεται να αποκαλύπτουν ανάμειξη στη υπόθεση και 66χρονου πολιτευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Οι «Αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ. έχουν καταγράψει τηλεφωνικές συνομιλίες του με αξιωματικό της Διεύθυνσης Αλλοδαπών, ο οποίος φέρεται να προέβαινε σε αποφυλακίσεις παράτυπων μεταναστών καθ’ υπόδειξη δουλεμπόρων.
Στις επίμαχες συνδιαλέξεις φέρονται να προωθούσαν την αποπομπή του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Γ. Πανούση θεωρώντας τον εμπόδιο στη δράση τους και ταυτόχρονα να μετείχαν σε παρασκηνιακές ζυμώσεις ώστε στις τακτικές κρίσεις του Μαρτίου να τοποθετούνταν πρόσωπα της αρεσκείας τους σε κρίσιμα πόστα.
Παλαιότερα, την περίοδο 2008 - 2009 η Αντιτρομοκρατική είχε θέσει στο στόχαστρό της τον 66χρονο καθώς υπήρχαν υπόνοιες ότι τροφοδοτούσε με όπλα οργανώσεις του «αντάρτικου πόλης». Την εκτίμηση ισχυροποιούσαν πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες ο «γέρος» (όπως ήταν το παρατσούκλι του) διατηρούσε επαφές με δραστήρια άτομα του αντιεξουσιαστικού χώρου.
 
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

 

01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

ca6b2e0e59c6fd379bfe417a8e6f15ad.jpg

Αίσθηση προκαλεί δημοσίευμα της εφημερίδας Washington Post, σύμφωνα με το οποίο αστυνομικοί των ΗΠΑ πυροβόλησαν και σκότωσαν 385 ανθρώπους κατά τη διάρκεια των πρώτων πέντε μηνών φέτος ή τουλάχιστον δύο κατά μέσο όρο την ημέρα.

Το ποσοστό των θανάτων είναι υπερδιπλάσιο αυτού που υπολόγισε η ομοσπονδιακή κυβέρνηση την περασμένη δεκαετία, ένας απολογισμός που αξιωματούχοι παραδέχονται ότι είναι ελλιπής, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Η ανάλυση βασίζεται σε στοιχεία που η εφημερίδα συγκεντρώνει για κάθε θανάσιμο πυροβολισμό από αστυνομικούς το 2015, καθώς και για κάθε θάνατο αστυνομικού από πυρά την ώρα του καθήκοντος.

«Ουδέποτε θα μειωθεί ο αριθμός των πυρών των αστυνομικών, αν δεν αρχίσουμε να παρακολουθούμε με ακρίβεια αυτά τα στοιχεία», δήλωσε ο Τζιμ Μπάιρμαν, πρόεδρος του Ιδρύματος της Αστυνομίας, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης που έχει στόχο τη βελτίωση της εφαρμογής της επιβολής του νόμου.

Η ανάλυση της Post δημοσιεύεται καθώς διεξάγεται μια έντονη συζήτηση στη χώρα για τη χρήση θανάσιμης βίας από τις δυνάμεις επιβολής του νόμου, κυρίως σε βάρος των μειονοτήτων.

Στοιχεία του Ομοσπονδιακού Γραφείο Ερευνών (FBI) την περασμένη δεκαετία καταγράφουν περίπου 400 θανάσιμους πυροβολισμούς από αστυνομικούς το χρόνο ή κατά μέσο όρο 1,1 θανάτους την ημέρα. Η δημοσιοποίηση στοιχείων για περιστατικά με πυροβολισμούς από τις αστυνομικές υπηρεσίες είναι προαιρετική.

Όμως, η ανάλυση της Post δείχνει ότι ο ημερήσιος απολογισμός των θανάτων για το 2015 είναι κοντά στο 2,6 από την Παρασκευή. Με τον ρυθμό αυτό, η αστυνομία θα έχει πυροβολήσει και σκοτώσει περίπου 1.000 ανθρώπους έως το τέλος της χρονιάς, σύμφωνα με την εφημερίδα.

Η ανάλυση της Post έδειξε ότι περίπου τα μισά από τα θύματα ήταν λευκοί, τα μισά μέλη μειονοτήτων. Ανάμεσα στα άοπλα θύματα, τα δύο τρίτα ήταν έγχρωμοι ή ισπανόφωνοι.

Με βάση τα στοιχεία της απογραφής του πληθυσμού στις περιοχές όπου έλαβαν χώρα τα περιστατικά χρήσης θανατηφόρας βίας από αστυνομικούς, το ποσοστό των αφροαμερικανών που σκοτώθηκαν είναι τριπλάσιο του ποσοστού των λευκών ή μελών άλλων μειονοτήτων.

Τα θύματα ήταν ηλικίας από 16 έως 83 χρόνων. Περισσότερο από το 80% αυτών έφεραν δυνητικά θανατηφόρα αντικείμενα, ως επί το πλείστον όπλα. Ενενήντα δύο θύματα αναγνωρίστηκαν ως ψυχικά ασθενείς.

Οι αστυνομικοί μπορούν να κάνουν χρήση θανάσιμης βίας όταν φοβούνται για τη ζωή τους ή τη ζωή των άλλων. Σε τρεις από τις 385 περιπτώσεις που οι πυροβολισμοί ήταν θανατηφόροι ένας αστυνομικός διώχθηκε ποινικά.

Νυν και πρώην αρχηγοί της αστυνομίας και άλλοι αξιωματούχοι της ποινικής δικαιοσύνης δήλωσαν στην εφημερίδα ότι η αστυνομία πρέπει να αρχίσει να αναλαμβάνει την ευθύνη για τους θανάτους, όπως επίσης και ότι πολλοί θάνατοι θα μπορούσαν να αποδοθούν στην ανεπαρκή αστυνόμευση.

ΠΗΓΗ: koutipandoras.gr

01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

paravan_1.jpg

Η εταιρεία METRISI, η οποία δίνει προβάδισμα 9,1% στο ΣΥΡΙΖΑ έναντι της Ν.Δ. σε δημοσκόπησή της για το «Πρώτο Θέμα», δεν θεωρείται και η πλέον αξιόπιστη. Ειδικώς αν θυμηθούμε τι εκτιμούσε λίγες ημέρες πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου.

ΠΗΓΗ: koutipandoras.gr

01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

metanastes_05.jpg

Περισσότερους από 210 μετανάστες εντόπισε το Λιμενικό σε έξι διαφορετικά περιστατικά, σε Κω, Χίο και Λέσβο.

Δεν έχουν αναφερθεί αγνοούμενοι, ενώ όλοι οι μετανάστες είναι καλά στην υγεία τους.

ΠΗΓΗ: 902.gr

01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

_ΟΜΗΡΟΣ.jpg

Ο Ελιόν, νεαρός Αλβανός μετανάστης που κακοποιήθηκε από διεφθαρμένους αστυνομικούς, καταλαμβάνει ένα λεωφορείο και κρατά ομήρους τους επιβάτες του, διεκδικώντας την αποκατάσταση της τιμής του. Ωστόσο, η απόπειρά του να επιστρέψει ηρωικά στην πατρίδα του έχει τραγική κατάληξη. Έναυσμα για τη σύλληψη της ιστορίας αποτέλεσε το πραγματικό σχετικό περιστατικό του 1999.

 Σενάριο / Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Γιάνναρης

Πρωταγωνιστούν: Στάθης Παπαδόπουλος, Μηνάς Χατζησάββας, Θεοδώρα Τζήμου, Γιάννης Στάνκογλου, Άρτο Απαρτιάν

ΠΗΓΗ: tvxs.gr

01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

lafazanis_7_0.jpg

Η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει τη ρωσική στήριξη στο αίτημα, που ετοιμάζεται και κατά πάσα πιθανότητα θα καταθέσει, για να συμμετάσχει στη νέα αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης.

«Κατά τη συνάντησή μου με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Σεργκέι Στορτσάκ εξασφαλίσαμε την αποφασιστική ρωσική συμβολή και στήριξη στο αίτημα της Ελλάδας για συμμετοχή στη νέα αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS. Το σχετικό τίμημα για τη συμμετοχή της Ελλάδας, ως ένα από τα πρώτα μέλη της Τράπεζας, θα είναι συμβολικό και θα μπορεί να καταβληθεί με δόσεις, ενώ αμέσως μετά τη συγκρότηση και λειτουργία της θα μπορεί να δεχθεί χρηματοδοτική αναπτυξιακή στήριξη», είπε ο Π.Λαφαζάνης, συμπληρώνοντας ότι συζητήθηκαν μάλιστα και τεχνικές λεπτομέρειες, σχετικά με το πώς θα πρέπει να υποβληθεί το αίτημα, για να γίνει δεκτό, αφού ολοκληρωθούν οι σχετικές διαβουλεύσεις και συνεννοήσεις εντός της ελληνικής κυβέρνησης.

Με τον Ρώσο αναπληρωτή υπουργό προχώρησε και η συζήτηση για την πιστωτική διευκόλυνση, που θα παράσχουν οι ρωσικές τράπεζες στην ελληνική εταιρεία, η οποία θα αναλάβει να διεκπεραιώσει το έργο της κατασκευής του νέου αγωγού φυσικού αερίου, που θα διέρχεται από την Ελλάδα. «Η αποπληρωμή του δανείου, που θα παράσχουν οι ρωσικές τράπεζες, θα γίνει από τα κέρδη κατά τη λειτουργία του αγωγού και αυτή η διευκόλυνση δεν σχετίζεται με τα δάνεια ή την οικονομική βοήθεια μεταξύ κρατών», στην οποία είχε αναφερθεί ο κ. Στορτσάκ πρόσφατα, χαρακτηρίζοντας απίθανο να μπορεί να παραχωρηθεί, λόγω των δανειακών δεσμεύσεων της Ελλάδας έναντι των πιστωτών της.


Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Λαφαζάνης, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, επικεφαλής μεγάλης αντιπροσωπείας θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης (18-20 Ιουνίου) και σε αυτήν θα συμμετέχει και ο ίδιος, για να συμμετάσχει στις συζητήσεις των ενεργειακών ζητημάτων. Θα είναι η πρώτη φορά, που η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί με τόσο μεγάλη αντιπροσωπεία υψηλόβαθμων αξιωματούχων, γεγονός, που είναι σημαντικό και από οικονομική και από πολιτική άποψη, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού σε Ρώσους δημοσιογράφους.

Ο υπουργός ΠΑΠΕΝ δεν απέκλεισε κατά τις εργασίες του Φόρουμ να υπογραφεί και το διμερές μνημόνιο για την κατασκευή του νέου αγωγού φυσικού αερίου στη θέση του South Stream.

Ρωσία και Ελλάδα, κατά το πρακτορείο RIA-Novosti, επεξεργάζονται το πρωτόκολλο για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου, που θα ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα μεταφέρει ρωσικό φυσικό αέριο στο έδαφος της ΕΕ, με επόμενο σταθμό την ΠΓΔΜ.

«Ακόμη δεν συζητήσαμε πώς ακριβώς θα χρηματοδοτηθεί το σχέδιο του αγωγού, αλλά γνωρίζουμε ήδη ότι το κατά προσέγγιση κόστος του αγωγού θα είναι περίπου 2 δισ. ευρώ και η κατασκευή του θα δημιουργήσει περίπου 20 χιλιάδες θέσεις εργασίας, γεγονός πολύ σημαντικό για τη χώρα μας, που υποφέρει από υψηλό επίπεδο ανεργίας», είπε ο Π.Λαφαζάνης στο ρωσικό πρακτορείο.

Παραλλήλως, δε, με τις κατασκευαστικές εργασίες, θα πραγματοποιηθούν και συνοδευτικές εργασίες ή δραστηριότητες και θα υπάρξει περαιτέρω ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας, που αντιμετωπίζει προβλήματα.

Σύμφωνα με τον υπουργό ΠΑΠΕΝ στην τελική ευθεία βρίσκεται και η διακρατική συμφωνία για τον νέο αγωγό φυσικού αερίου, Turkish και εν συνεχεία Greek Stream, η οποία θα υπογραφεί στο αμέσως προσεχές διάστημα.

Ο υπουργός ΠΑΠΕΝ μετέβη αυθημερόν και στην Αγία Πετρούπολη, όπου συναντήθηκε με τον επικεφαλής της Gazprom Αλεξέι Μίλερ, εκτιμώντας ότι η ατμόσφαιρα των συνομιλιών ήταν πολύ θετική, «επομένως βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την υπογραφή του διμερούς μνημονίου».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

us-pinakida-wall-street.jpg

Η αμερικανική οικονομία συρρικνώθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2015, μείωση που αποδίδεται στις ασυνήθιστα σφοδρές χιονοπτώσεις καθώς και στην ενίσχυση του δολαρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα.

Η αμερικανική κυβέρνηση αναθεώρησε την εκτίμησή της για το ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης των ΗΠΑ, ανακοινώνοντας ότι το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) μειώθηκε με ετήσιο ρυθμό 0,7% αντί για αύξηση 0,2% που ήταν η εκτίμηση τον προηγούμενο μήνα.

Το μεγαλύτερο εμπορικό έλλειμμα και τα χαμηλότερα αποθέματα των επιχειρήσεων σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις είναι οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν στην πτωτική αναθεώρηση του ρυθμού ανάπτυξης.

ΠΗΓΗ; 902.gr

01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

baroyfakhs_yp-oikonomikon_2.jpg

«Η κυβέρνηση δεσμεύεται πως όποια ιδιωτικοποίηση έχει εξελιχθεί και είναι νόμιμη θα γίνει σεβαστή» ήταν η αναφορά στη Βουλή του υπουργού Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη, επιβεβαιώνοντας ότι και για τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ η δημόσια περιουσία είναι προς παραχώρηση σε επιχειρηματικούς ομίλους, ως εργαλείο κερδοφορίας.

Η τοποθέτηση του έγινε με αφορμή την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ωστόσο η δέσμευση σεβασμού των ιδιωτικοποιήσεων που εξελίσσονται αφορά και στον ΟΛΠ, τη ΔΕΣΦΑ και ακίνητα του δημοσίου. Σε ότι αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια ο υπουργός Οικονομικών δηλώνει σύμφωνος με την ιδιωτικοποίηση τους αλλά προσπαθεί να δείξει πως οι ιδιωτικοποιήσεις της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι καλύτερες από εκείνες της προηγούμενης συγκυβέρνησης.

Ισχυρίστηκε πως με τον τρόπο που θα ιδιωτικοποιήσει η νυν συγκυβέρνηση θα προστατευτούν οι ιδιώτες επενδυτές λέγοντας «θέλω να σας θυμίσω την κατάντια των προηγούμενων ιδιωτικοποιήσεων, την κατάντια κινήσεων ιδιωτικοποίησης που τελικά απεδείχθησαν καταστροφικές ακόμη και για τον ιδιώτη, γιατί κατέπεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και την Επιτροπή Ανταγωνισμού».

Παίζοντας με το επιχείρημα των «καλών και κακών» ιδιωτικοποιήσεων ανέφερε πως για τα περιφερικά αεροδρόμια ανάφερε οτι η συγκυβένρηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ επιδιώκει «οι επενδύσεις πρέπει να είναι υψηλότερες. Η δέσμευση για 23,5 εκατομμύρια επενδύσεις σε τέσσερα χρόνια ανά αεροδρόμιο είναι πολύ χαμηλή» και «δεύτερον, πρέπει να υπάρχει ένα μερίδιο για το κράτος, όχι γιατί το κράτος πρέπει να παίζει τον ρόλο του επιχειρηματία, αλλά γιατί το κράτος πρέπει να κρατήσει ένα περιουσιακό στοιχείο, το οποίο να μπορέσει να το αξιοποιήσει στο πλαίσιο μιας αναπτυξιακής τράπεζας» προκειμένου δηλαδή να εξασφαλιστεί «ζεστό χρήμα» και ρευστότητα στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Δεσμεύτηκε επίσης ότι η νέα σύμβαση «θα γίνει θετικότερη τόσο από τη μεριά του δημοσίου συμφέροντος όσο και από τη μεριά του ιδιώτη» και τάχθηκε υπέρ τους μοιράσματος της λείας σε περισσότερους λέγοντας «έχω ένα πρόβλημα με την ιδέα ότι δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια πωλούνται στην ίδια εταιρεία».

ΠΗΓΗ: 902.gr

01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

elstat-e1402570878989-550x400_c.jpg

Ανάπτυξη 0,4% καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014, έναντι αρχικής εκτίμησης για 0,3%, όπως δείχνουν τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τους τριμηνιαίους εθνικούς λογαριασμούς.

Αντίθετα, παρέμεινε αμετάβλητη η εκτίμηση για μείωση του ΑΕΠ κατά 0,2% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2014, πάντα με βάση τα εποχικά διορθωμένα στοιχεία.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η μικρή βελτίωση στον ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ είναι αποτέλεσμα των επιπλέον στοιχείων που δεν ήταν αρχικά διαθέσιμα. Τα στοιχεία αυτά είναι είτε μηνιαία (όπως το ισοζύγιο πληρωμών για τον Μάρτιο) είτε τριμηνιαία (όπως, οι δείκτες κύκλου εργασιών στους κλάδους των υπηρεσιών και η έρευνα εργατικού δυναμικού).

Στην τριμηνιαία σύγκριση, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε ότι η συνολική καταναλωτική δαπάνη δεν παρουσίασε μεταβολή. Η μεν κατανάλωση των νοικοκυριών ήταν αμετάβλητη, η δε κατανάλωση της Γενικής Κυβέρνησης αυξήθηκε 2,9%.

Ο ακαθάριστος σχηματισμός κεφαλαίου αυξήθηκε 6%, ενώ οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου μειώθηκαν 7,5 %.

Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μειώθηκαν 0,6% (οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν 0,3% και οι εξαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 1,7%). Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών μειώθηκαν 0,7% (οι εισαγωγές αγαθών μειώθηκαν 2,3% και οι εισαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν 10,8%).

Σημειώνεται ότι με βάση τα μη εποχικά διορθωμένα στοιχεία, το ΑΕΠ παρουσίασε αύξηση 0,2% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο πέρυσι, έναντι αύξησης 0,1% που είχε αρχικά εκτιμηθεί.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σε ετήσια βάση η συνολική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε αύξηση 0,9% και οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου αυξήθηκαν κατά 17,4%.

Επίσης, αύξηση 0,9% παρουσίασαν οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 0,8% και οι εξαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν 1,3%). Παράλληλα, αύξηση 10,6% παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών (οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 10% και οι εισαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν 13,4%).

ΠΗΓΗ: left.gr

01/Ιουν/2015 Γράφτηκε από

.jpg

Σε «ευχολόγιο» προθέσεων εξελίχθηκε η πρώτη δημόσια «συζήτηση» ανάμεσα στο αρμόδιο για τη Ναυτιλία κυβερνητικό επιτελείο και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών σε εκδήλωση, που έγινε, την Παρασκευή 22/5, σε κεντρικό ξενοδοχείο, για την ημέρα του ελληνικού εμπορικού ναυτικού.

Όπως σημειώνει το ναυτιλιακό site Theseanation χαρακτηριστικό της τοποθέτησης του υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γ. Σταθάκη, ήταν ότι η ομιλία εστερείτο «θα» ενώ αντίθετα είχε αναφορές στα «πρέπει» για τη ναυτιλία, που αποτελούν και το σημείο σύγκλισης κυβέρνησης και ναυτιλίας, αρχής γενομένης από τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, την ανάδειξη του Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο, στη ναυτική εκπαίδευση, τη ναυπηγοεπισκευή αλλά και την ακτοπλοΐα.

Είναι προφανές ότι και τα «5 πρέπει» βρίσκονται, εδώ και πολλά χρόνια, στην σφαίρα των προθέσεων, χωρίς να έχει γίνει ούτε ένα ουσιαστικό βήμα, με μοναδική εξαίρεση στο ζήτημα της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, που έχει συνδεθεί με τις… μειώσεις των οργανικών συνθέσεων.

Όπως έγραψε η «Ναυτεμπορική» ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, με αρμοδιότητα στα θέματα Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας αναφέρθηκε στο ζήτημα των ναυτικών αλλά και της προσπάθειας που πρέπει να γίνει για τη μείωση της ανεργίας των ναυτικών ο οποίος επεσήμανε ότι πρέπει να ανοίξει η κουβέντα για τη ναυτική  εργασία και ζήτησε συνέργειες με τη ναυτιλιακή κοινότητα σε όλα τα επίπεδα  (σ.σ. ;) για την επίτευξη των δύσκολων στόχων.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης δεν έχασε την… ευκαιρία και επανέφερε- με πιο «κομψό» τρόπο- το αίτημα της Ένωσης για μείωση των μισθών στα κατώτερα πληρώματα ως… κίνητρο για την αύξηση της απασχόλησης Ελλήνων σε ειδικότητες κατωτέρου πληρώματος.

«Ο κλάδος έχει τη δυνατότητα να συνδράμει περαιτέρω, δίνοντας τη δυνατότητα σε άνεργους συμπολίτες μας να εργαστούν στα ποντοπόρα πλοία στη βάση όσων ισχύουν στη διεθνή ναυτεργασία», υπογράμμισε ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, σύμφωνα με τη «Ναυτεμπορική».

Από εκεί και πέρα, ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στο ζήτημα της μείωσης της ανεργίας στην Ελλάδα  ενώ δίνοντας τον «ορισμό» του κλάδου είπε ότι ναυτιλία είναι τα πλοία και οι άνθρωποί της που ταξιδεύουν.

«Η χώρα», συνέχισε, «βρίσκεται στο κυκλώνα μιας κρίσης και η ναυτιλία, παρόλο που δεν σχετίζεται με την κρίση, συνεισφέρει σε συνάλλαγμα, σε θέσεις εργασίας, αλλά και σε κύρος».

Σύμφωνα με το theseanation ο πρόεδρος της ΕΕΕ έδωσε έμφαση στο τι επιδιώκει η ναυτιλία της χώρας στο παγκόσμιο περιβάλλον, υπενθυμίζοντας ότι είναι μια παγκοσμιοποιημένη δραστηριότητα, η οποία δέχεται τον ανταγωνισμό στο παγκόσμιο περιβάλλον αλλά συνεισφέρει πολλαπλά στην Ελλάδα, σε συνάλλαγμα θέσεις εργασίας και πρωτίστως σε κύρος.

Το ίδιο ναυτιλιακό site σημειώνει ότι στο περιθώριο της εκδήλωσης καταγράφτηκε συναντιληψη ανάμεσα στους ναυτιλιακούς παράγοντες  και στους εκπροσώπους του πολιτικού κόσμου για την σημασία της διατήρησης του κύρους της ναυτιλίας της χώρας στα παγκόσμια φόρα.

Εφόσον αυτό αντικατοπτρίζει και τις κυβερνητικές απόψεις τότε εκτιμάται βάσιμα ότι «σφραγίστηκε», ουσιαστικά, η συνέχιση της ίδιας ναυτιλιακής πολιτικής στα διεθνή φόρα.

Στην εκδήλωση μίλησαν ακόμα ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο πρόεδρος του ΝΕΕ Γ. Γράτσος, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γ. Χαλάς κ.α.

Τέλος στην εκδήλωση βραβεύτηκαν οι απόγονοι τριών εμβληματικών μορφών της ελληνικής ναυτιλίας για την προσφορά τους στα ναυτιλιακά δρώμενα αλλά και γενικά στην οικονομία του τόπου που ήταν οι οικογένειες του Γ. Λάτση, Ν. Λικιαρδόπουλου και Στ. Νιάρχου.

πηγη: pireas2day.gr
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή