Σήμερα: 14/12/2017
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
29/Σεπ/2017 Γράφτηκε από
Με τον Σαρωνικό να βρίσκεται ακόμη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και τον τουρισμό και την αλιεία της περιοχής να έχουν υποστεί σοβαρό πλήγμα, νέα διεθνής έκθεση του WWF μας υπενθυμίζει τη μοναδική αξία της Μεσογείου. Οι οικονομικές δραστηριότητες που σχετίζονται με τη θάλασσα αποφέρουν κέρδη της τάξης των 450 δισεκατομμυρίων δολαρίων. «Πώς θα προστατέψουμε αυτόν τον ανεκτίμητο θησαυρό, όταν οι πιέσεις που δέχεται αυξάνονται συνεχώς, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις μεταφορές πετρελαίου που αναμένεται μέχρι το 2025 να αυξηθούν κατά 250 εκατομμύρια τόνους με 6.700 τάνκερ να διασχίζουν τα νερά της Μεσογείου;», διερωτάται, σε ανακοίνωσή της, η περιβαλλοντική οργάνωση. Η θαλάσσια μεσογειακή πρωτοβουλία του WWF, σε συνεργασία με τη Boston Consulting Group, έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα μια αποκαλυπτική έκθεση για την αξία της Μεσογείου αλλά και τις απειλές που αντιμετωπίζει. Η αναφορά με τίτλο «Reviving the economy of the Mediterranean Sea-Actions for a sustainable future», εστιάζει στους κομβικούς τομείς του τουρισμού…
28/Σεπ/2017 Γράφτηκε από
Συναγερμός σήμανε στο Λιμενικό Σώμα το βράδυ της Τετάρτης (27/09), καθώς εντοπίστηκε θαλάσσια ρύπανση από μαζούτ στο Κερατσίνι. Συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός φορτηγού πλοίο Στη σύλληψη του πλοιάρχου και του πρώτου μηχανικού του φορτηγού πλοίου «ICE GLACIER», υπό σημαία Νήσων Μάρσαλ, προχώρησε χθες βράδυ το λιμενικό τμήμα Κερατσινίου, μετά την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης από πετρελαιοειδή στη θαλάσσια περιοχή του Ικονίου, κατά τη διαδικασία εφοδιασμού με καύσιμα από δεξαμενόπλοιο. Η ρύπανση, έκτασης περίπου εβδομήντα τετραγωνικών μέτρων (70m2), προκλήθηκε στη θαλάσσια περιοχή του προβλήτα «Ελευθέριος Βενιζέλος» και σύμφωνα με δήλωση του πλοιάρχου του φορτηγού πλοίου έγινε υπερχείλιση από το εξαεριστικό Αρ. 1 της αριστερής πλευράς, με αποτέλεσμα πετρελαιοειδή να διαρρεύσουν πρώτα στο κατάστρωμα και κατόπιν στη θαλάσσια περιοχή. Η διαδικασία απορρύπανσης ξεκίνησε άμεσα με ιδία μέσα του πλοίου και με ταυτόχρονη συνδρομή ιδιωτικής αντιρρυπαντικής εταιρείας. Ο απόπλους του πλοίου απαγορεύτηκε μέχρι την καταβολή εγγυητικής επιστολής για την κάλυψη του…
27/Σεπ/2017 Γράφτηκε από
Στον πυθμένα της θάλασσας έχει επικαθήσει το φορτηγό αμμοληπτικό πλοίο «ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ» στον όρμο Ασπροπύργου, ανατολικά της προβλήτας Χαλυβουργικής, όταν κάτω υπό αδιευκρίνιστη αιτία παρουσίασε εισροή υδάτων την Τρίτη, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος της πλώρης, της πρύμνης και του κυρίου καταστρώματος του πλοίου να καλυφθεί από νερό. Περιμετρικά του φορτηγού πλοίου έχει ήδη διαπιστωθεί από στελέχη του λιμεναρχείου Ελευσίνας θαλάσσια ρύπανση από ελαφρά πετρελαιοειδή χρώματος πράσινου και εκτάσεως περίπου είκοσι τετραγωνικών μέτρων (20m2). Στο σημείο ήδη έχει ποντισθεί, με μέριμνα του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας, αντιρρυπαντικό φράγμα, ενώ ιδιωτική εταιρεία με τη συνδρομή δύο περιπολικών του λιμενικού ξεκίνησαν εργασίες απορρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή. Την προανάκριση της υπόθεσης έχει αναλάβει το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
26/Σεπ/2017 Γράφτηκε από
Δέκα μέρες έχουν περάσει μετά το ναυάγιο του Αγία Ζώνη II και η απορρύπανση του θαλάσσιου χώρου συνεχίζεται, ενώ η οσμή πετρελαίου παραμένει στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής. Σύμφωνα πάντως με το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας Αρχιπέλαγος η απορρύπανση έχει επικεντρωθεί σε αυτό που μας ενοχλεί αισθητικά και όχι στο σύνολο των πετρελαιοειδών, δηλαδή και σε αυτά έχουν βυθιστεί και κατακάτσει στον πυθμένα, ή αιωρούνται και μετακινούνται με τα θαλάσσια ρεύματα, αποτελώντας βασική πηγή ρύπανσης και εισόδου τοξικών ουσιών στην τροφική αλυσίδα. «Δυστυχώς οι εργασίες απορρύπανσης έχουν επικεντρωθεί στις παραλίες της Αττικής και όχι στην ανατολική Σαλαμίνα – την κυρίως πληγείσα περιοχή που δέχθηκε το μεγαλύτερο ρυπαντικό φορτίο», τονίζεται. «Προτεραιότητα για το Ινστιτούτο Αρχιπέλαγος είναι να μην προσπεραστεί και αυτό το ναυάγιο μόλις σβήσουν τα φώτα της δημοσιότητας, όπως έγινε άλλωστε με το Sea Diamond το οποίο 10 χρόνια μετά συνεχίζει να ρυπαίνει, έχοντας χαρακτηριστεί από ΕΕ ως εγκαταλελειμμένο απόβλητο. Οι…
25/Σεπ/2017 Γράφτηκε από
Τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιχειρήσεις απορρύπανσης του Σαρωνικού κρούει σε ανακοίνωση του ο διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος», Θοδωρής Τσιμπίδης. «Μετά το ναυάγιο του Αγία Ζώνη II, η απορρύπανση του θαλάσσιου χώρου έχει επικεντρωθεί σε αυτό που μας ενοχλεί αισθητικά και όχι στο σύνολο των πετρελαιοειδών, δηλαδή και σε αυτά έχουν βυθιστεί και κατακάτσει στον πυθμένα, ή αιωρούνται και μετακινούνται με τα θαλάσσια ρεύματα, αποτελώντας βασική πηγή ρύπανσης και εισόδου τοξικών ουσιών στην τροφική αλυσίδα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Τσιμπίδης και συμπληρώνει: «Δυστυχώς οι εργασίες απορρύπανσης έχουν επικεντρωθεί στις παραλίες της Αττικής και όχι στην ανατολική Σαλαμίνα - την κυρίως πληγείσα περιοχή που δέχθηκε το μεγαλύτερο ρυπαντικό φορτίο». Σύμφωνα με τον κ. Τσιμπίδη πρέπει το συγκεκριμένο περιστατικό «να αποτελέσει αφορμή έτσι ώστε να αναπτυχθεί ένας λειτουργικός μηχανισμός (και όχι σχέδια επί χάρτου) που θα προστατεύει τις θάλασσες μας από τις επόμενες καταστροφές». Επιπλέον, το Ινστιτούτο Αρχιπέλαγος κρίνει…
22/Σεπ/2017 Γράφτηκε από
Σε περίπου 5.000 παραπάνω από τους αναμενόμενους, υπολογίζει μια νέα ευρωπαϊκή μελέτη τους θανάτους λόγω της κρυφής ρύπανσης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Μία υπόθεση γνωστή και ως σκάνδαλο «Ντίζελ-γκέιτ», που ξεκίνησε με τις αποκαλύψεις για τη Φολκσβάγκεν. Οι πρόσθετοι θάνατοι αποδίδονται στους ρύπους (οξείδια του αζώτου) που εκπέμπουν κυρίως οι παλαιότερης γενιάς κινητήρες των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Οι ρύποι αυτοί είναι σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας υψηλότεροι από ό,τι φαίνονται στα τεστ - κάτι που εν μέρει αποδίδεται σε ειδικό λογισμικό που «καμουφλάρει» τις μετρήσεις στα τεστ. Οι ερευνητές του Διεθνούς Ινστιτούτου Ανάλυσης Εφαρμοσμένων Συστημάτων στην Αυστρία και του Νορβηγικού Μετεωρολογικού Ινστιτούτου, με επικεφαλής τον Γιαν Γιόνσον, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό περιβαλλοντικών ερευνών Environmental Research Letters. Είχε πρόσφατα προηγηθεί μια άλλη παρεμφερής μελέτη στο περιοδικό Nature, η οποία κατέληγε στο συμπέρασμα ότι το τίμημα των κρυφών ρύπων είναι περίπου 7.000 έξτρα πρόωροι θάνατοι στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, οι…
21/Σεπ/2017 Γράφτηκε από
Νέα στοιχεία έρχονται στη δημοσιότητα σχετικά με το πόσο άμεση ήταν η κρατική κινητοποίηση μετά την οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό που προκάλεσε η βύθιση του «Αγία Ζώνη 2» - Τι απαντά ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής για τα όσα ανέφερε η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA. «O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA) διαθέτει για τα κράτη μέλη της ΕΕ 16 πλοία τα οποία είναι stand by και είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση», ήταν τα χαρακτηριστικά λόγια της Ραντίνα Ρούσεβα, εκπροσώπου Τύπου του EMSA. Μάλιστα, εντύπωση προκαλεί ο ισχυρισμός της ίδιας ότι το αίτημα της Ελλάδας, προς τον Οργανισμό έφτασε αργά βράδυ της 12ης Σεπτεμβρίου, υπογραμμίζοντας πως υπάρχουν διαθέσιμα 16 σκάφη τα οποία είναι διαθέσιμα για να συνδράμουν σε όποια χώρα αιτηθεί βοήθεια. Έντονη αντίδραση της ΝΔ - «Αναμένουμε παραίτηση Κουρουμπλή» Η ΝΔ μετά τη δήλωση της…
19/Σεπ/2017 Γράφτηκε από
Μία ολόκληρη εβδομάδα έχει περάσει από τότε που βυθίστηκε το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» και εκτός από το μαζούτ στην επιφάνεια της θάλασσας και τις ακτές στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής και της Σαλαμίνας, η κατάσταση στο βυθό μοιάζει εξίσου συγκλονιστική. Εικόνες που έδωσε στη δημοσιότητα η οργάνωση «Αρχιπέλαγος» δείχνουν τον βυθό της Σαλαμίνας. Το πετρέλαιο έχει «κολλήσει» στο βυθό, σε συμπαγή μεγάλα κομμάτια. Μέχρι αυτή την ώρα έχει γίνει γνωστό πως κομμάτια από το μαζούτ έχουν φτάσει μέχρι το Λαγονήσι. Συσσωματώματα πετρελαίου είχαν εντοπιστεί και σε παραλίες της Σαρωνίδας. Στο «Μικρό Καβούρι» και «Μεγάλο Καβούρι» εμφανίζονται περιοδικά αραιά ψήγματα πετρελαίου. Δείτε το βίντεο από το βυθό:
Πηγή: newsbeast.gr
18/Σεπ/2017 Γράφτηκε από
Οι παγετώνες των γαλλικών Άλπεων κατέγραψαν ανάμεσα στο 2003 και το 2015 μέση απώλεια 25% της επιφάνειάς τους, η οποία συρρικνώνεται πλέον «τρεις φορές ταχύτερα» απ' ό,τι προηγουμένως, αναφέρεται σε πρόσφατη έρευνα. Σύμφωνα με το Εργαστήριο Παγολογίας και Γεωφυσικής του Περιβάλλοντος (LGGE) της Γκρενόμπλ, που αναφέρει αυτά τα στοιχεία στο πλαίσιο μιας «απογραφής» για τις Άλπεις που πραγματοποιήθηκε σε ευρωπαϊκή κλίμακα, το λιώσιμο των παγετώνων επιταχύνθηκε απότομα στη διάρκεια αυτής της περιόδου. Στη μελέτη υπογραμμίζεται κυρίως πως η απώλεια επιφάνειας πάγου ανάμεσα στο 2003 --χρονολογία κατά την οποία είχαν πραγματοποιηθεί οι τελευταίες μετρήσεις-- και το 2015 είναι κατά μέσο όρο 2% τον χρόνο στις γαλλικές Άλπεις, έναντι 0,7% κατά την προηγούμενη περίοδο (1986-2003). «Το ποσοστό έχει σχεδόν τριπλασιασθεί», υπογραμμίζει εκφράζοντας την ανησυχία του ο παγολόγος Αντουάν Ραμπατέλ, ο οποίος ολοκλήρωσε τον περασμένο Ιούνιο αυτή την ερευνητική εργασία με βάση δορυφορικές φωτογραφίες του 2015 με ακρίβεια 10 μέτρων ανά πίξελ. «Η…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή