Σήμερα: 12/07/2020
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
13/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
O ιός SARS-CoV-2 ανιχνεύθηκε πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 2019 στην περιοχή Γιουχάν της Κίνας και έκτοτε έως σήμερα έχει διασπαρεί σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί ένα νέο στέλεχος κορωνοϊού, που μέχρι τότε δεν είχε απομονωθεί στον άνθρωπο, και η λοίμωξη αναπνευστικού που προκαλεί ονομάστηκε COVID-19. Ποιος είναι ο τρόπος μετάδοσης; Ο ιός μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο κυρίως μέσω του αναπνευστικού με σταγονίδια από το φτέρνισμα, το βήχα ή την ομιλία. Επίσης, μπορεί να μεταδοθεί μέσω επαφής με επιφάνειες πρόσφατα μολυσμένες με σταγονίδια, αν δεν τηρούνται τα μέτρα υγιεινής των χεριών. Πότε μια περίπτωση της νόσου θεωρείται περισσότερο μεταδοτική; Ένα περιστατικό θεωρείται περισσότερο μεταδοτικό όταν εμφανίζει συμπτώματα, αλλά δυνητικά θα μπορούσε να μεταδίδει τη λοίμωξη και 1-4 ημέρες πριν την εκδήλωση συμπτωμάτων. Η κύρια μετάδοση συμβαίνει κατά την συμπτωματική φάση. Το περιστατικό θεωρείται ότι δεν είναι πλέον μεταδοτικό ένα 24ωρο μετά την αποδρομή των συμπτωμάτων. Ποια…
12/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Το πλοίο μεταφοράς γενικού φορτιού (general cargo) BALSA 84 έστειλε αναφορά στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, για ιατρική βοήθεια στον πλοίαρχο του πλοίου στις 10 Μαρτίου, λίγο έξω από το Ocean city του Maryland της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ. Ο 61ος χρονών φιλιππινέζος πλοίαρχος παρουσίαζε συμπτώματα πιθανής καρδιακής προσβολής και χρειαζόταν ιατρική βοήθεια. Εκπρόσωπος της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ δήλωσε: η επιχείρηση διάσωσης πραγματοποιήθηκε με MH-65 Dolphin helicopter. Η επιχείρηση ξεκίνησε από την αεροπορική βάση της Ακτοφυλακής στο Atlantic city, προκειμένου να προσφέρει βοήθεια στον πλοίαρχο. Μόλις έφτασε στο σημείο, το πλήρωμα ανέβασε τον πλοίαρχο στο ελικόπτερο και ύστερα τον μετέφερε στο τοπικό ιατρικό κέντρο, στην πόλη Σόλσμπερι. Το πλοίο κατευθυνόταν από το Veracruz του Μεξικό στο Fairless Hills της Pennsylvania, λίγο βορειότερα από την Philadelphia. Σημειώνεται πως το πλοίο γενικού φορτίου BALSA 84 με αριθμό IMO 9580259, έχει χωρητικότητα 7720 τόνων, κατασκευάστηκε το 2011, φέρει τη σημαία του Παναμά και βρίσκεται…
11/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Την αναστολή της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των δημοσίων σχολών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ,ΚΕΣΕΝ, Σχολές σωστικών και πυροσβεστικών μέσων, θαλαμηπόλων) από σήμερα 11 Μαρτίου 2020 και για τις επόμενες 14 μέρες, ανακοίνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο των αποφάσεων της κυβέρνησης για την αναστολή της εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας για προληπτικούς λόγους με στόχο τη μείωση της διασποράς του κορονοϊού. ΠΗΓΗ: 902.gr
10/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, το Δ΄ Λιμενικό Τμήμα Περάματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, για ανατροπή πλοίου σε ναυπηγείο περιοχής δικαιοδοσίας του. Άμεσα προσωπικό της οικείας Λιμενικής Αρχής, μετέβη στο σημείο και διαπίστωσε ότι το Θ/Γ πλοίο ”NOURAH OF RIYAD” σημαίας Cayman Islands ήταν ημιβυθισμένο με κλίση περίπου 45 μοιρών, η οποία προκλήθηκε κατά τη διάρκεια ανέλκυσης του από τη θάλασσα στο χερσαίο χώρο του ανωτέρω ναυπηγείου, ενώ δώδεκα (12) μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το σκάφος, και έφτασαν ασφαλείς με ιδία μέσα στο χερσαίο χώρο παρακείμενου ναυπηγείου. Από το περιστατικό προκλήθηκαν υλικές ζημιές στις εγκαταστάσεις του παρακείμενου ναυπηγείου, καθώς και στον εξοπλισμό ικριωμάτων του Ε/Γ-Τ/Ρ σκάφους ”LAMADIN” Ν.Π. 11646, που βρισκόταν ανελκυσμένο στο χερσαίο χώρο του, ενώ δεν προκλήθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση . Άμεσα τέθηκε σε εφαρμογή το τοπικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση τυχόν θαλάσσιας ρύπανσης και ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία, η διενέργεια των εργασιών αντιρρύπανσης…
09/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί η βιομηχανία της κρουαζιέρας την εξέλιξη της επιδημίας του κορωναϊού. Μπορεί αρχικώς να ήταν όλοι ψύχραιμοι επισημαίνοντας ότι έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, όμως οι θάνατοι επιβατών πάνω σε κρουαζιερόπλοια από τον ιό άλλαξαν δραματικά προς το χειρότερο την κατάσταση. Οι ζημιές υπολογίζεται ότι σύμφωνα με τη σημερινή εικόνα θα ξεπεράσουν τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια με ανοδική τάση αφού πολλά κρουαζιερόπλοια είναι μεγάλα και έχουν ημερήσιο λειτουργικό κοστος 300.000 δολαρια. Μεγάλος όμιλος φέρεται να έχει «δέσει» πάνω απο 10 πλοία. Προβκηματισμός υπάρχει και για τα δρομολόγια της Ευρώπης που αρχίζουν τον Απρίλιο. «Έρχεται μεγάλη καταστροφή. Υπάρχει κίνδυνος πλέον να κλείσουν εταιρείες κρουαζιέρας» επεσήμανε στο ΝewΜoney υψηλόβαθμο στέλεχος του κλάδου. Η ελληνική οικονομία αλλά κυρίως οι τοπικές οικονομίες θα δεχθούν πλήγμα. Μπορεί ο κλάδος της κρουαζιέρας να υποστηρίζει ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα ασφάλειας και πρόληψης όμως ο κόσμος είναι επιφυλακτικός. Στην αρχή υπήρχε αισιοδοξία…
06/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Επίθεση από πειρατές δέχτηκε ένα πλοίο ελληνικής σημαίας, κοντά στη Νιγηρία. Σύμφωνα με τις πρώτες και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, το δεξαμενόπλοιο «Minerva Virgo» δέχτηκε επίθεση ενώ έπλεε 43 ναυτικά μίλια νότια του λιμανιού Κοτονού στο Μπενίν. Από το 22μελες πλήρωμα, οι έξι είναι Έλληνες. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι πειρατές κλείδωσαν στο αμπάρι τα 21 μέλη του πληρώματος και φέρονται να απήγαγαν έναν ναυτικό, που κατάγεται από τις Φιλιππίνες. πηγη: enikos.gr
05/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Σε καραντίνα φέρεται να τίθενται οι περίπου 2.000 επιβαίνοντες στο κρουαζιερόπλοιο MSC Opera το οποίο βρίσκεται στα ελληνικά χωρικά ύδατα αφού ένας τουρίστας, σύμφωνα με τα βρετανικά Μέσα, βρέθηκε θετικός στον κορονοϊό, όταν πια είχε κατέβει από το πλοίο, όπως ενημέρωσε ο καπετάνιος του πλοίου. Όλοι οι επιβάτες κλήθηκαν να επιστρέψουν από την εκδρομή τους στην Αθήνα όπου βρίσκονταν σήμερα και να παραμείνουν στο κρουαζιερόπλοιο με τη δικαιολογία ότι υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας. Προηγουμένως το πλοίο είχε ταξιδέψει σε Κατάκολο, Ηράκλειο Κρήτης και Ρόδο. Η είδηση έγινε γνωστή μέσα από την επιστολή του πλοιάρχου, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1 και τα βρετανικά Μέσα, που δημοσιεύουν την επιστολή. Η εταιρεία διαψεύδει το γεγονός σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1. Όπως επεσήμανε ο υπουργός παρακολουθούν την υπόθεση όπως και κάθε περιστατικό με σοβαρότητα και προσοχή.
Όπως έγραψε η Daily Mail, ένας πρώην τουρίστας από την Αυστρία που…
04/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας έχει ζητήσει από τις ναυτιλιακές εταιρείες να απαγορεύουν στο πλήρωμά τους να αποβιβαστεί στα λιμάνια της χώρας, ως μέτρο περιορισμού της επιδημίας του κορονοϊού. Έκτοτε, για τον ίδιο λόγο, χώρες μεταξύ των οποίων η Σιγκαπούρη, η Ρωσία, η Ιταλία, η Νότια Κορέα και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν είτε απαγορεύσει, είτε επιβάλει περιορισμούς στην είσοδο Κινέζων υπηκόων. Και καθώς η Κίνα είναι μεταξύ των κορυφαίων χωρών προέλευσης ναυτικών, αυτό προκαλεί εμπόδια στις αλλαγές πληρώματος, σύμφωνα με ιδιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων. «Ως γενικό κανόνα, αλλάζουμε κινεζικό πλήρωμα μόνο στην Κίνα», δήλωσε στο TradeWinds ο διευθύνων σύμβουλος της Wallem, Frank Coles, προσθέτοντας ότι οι ναυτικοί άλλων εθνικοτήτων είτε αποβιβάζονται σε λιμάνια εκτός Κίνας τουλάχιστον 14 μέρες αφού τα πλοία τους αναχωρήσουν από την Κίνα, είτε αλλάζουν προτού φτάσουν στην Κίνα. Ορισμένες εταιρείες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν περισσότερους μη Κινέζους ναυτικούς για να εξομαλύνουν τη διαδικασία αλλαγής πληρώματος, με…
03/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Δεκατρείς ναυτικοί αγνοούνται μετά τη σύγκρουση στα ανοικτά της βόρειας Ιαπωνίας φορτηγού πλοίου με αλιευτικό, δήλωσε ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής ακτοφυλακής Τομογιούκι Χανζάουα. Φορτωμένο με περίπου 3.000 τόνους σκραπ, το φορτηγό πλοίο «Guoxing 1», που έπλεε υπό σημαία Μπελίζ, άρχισε να βάζει γρήγορα νερό μετά τη σύγκρουση, εξήγησε ο εκπρόσωπος. Το σκάφος εντέλει βυθίστηκε, μετέδωσε το ιαπωνικό δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο NHK. Η σύγκρουση με το ιαπωνικό αλιευτικό έγινε περίπου στις 22.00 τοπική ώρα το Σάββατο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της ακτοφυλακής. Το «Guoxing 1» είχε πλήρωμα αποτελούμενο από 14 ναυτικούς, υπηκόους Κίνας και Βιετνάμ, κατά τον Χανζάουα. Οι δεκατρείς κηρύχθηκαν αγνοούμενοι, ενώ ένας ναυτικός από το Βιετνάμ διασώθηκε από διερχόμενο πλοίο. Τα 15 μέλη του πληρώματος του ιαπωνικού αλιευτικού αντιθέτως είναι όλα ασφαλή. (Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - AFP) - zougla.gr
28/Φεβ/2020 Γράφτηκε από
Ειδικότερα, η Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH) ακυρώνει όλες τις κρουαζιέρες στην Ασία και για τα τρία brands της, για το μεγαλύτερο μέρος του 2020. Μετά την ανακοίνωση ότι το Norwegian Spirit δεν θα δραστηριοποιηθεί φέτος στην Ασία, η NCLH ακυρώνει επίσης 10 προγραμματισμένες κρουαζιέρες της Oceania Cruises και 6 της Regent Seven Seas Cruises. Περαιτέρω, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα ανακατευθύνει όλα τα κρουαζιερόπλοια εκτός Ασίας, τουλάχιστον μέχρι το τέλος της θερινής περιόδου του 2020.H απόφαση αυτή ακολουθεί και την πρόσφατη σύσταση του υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ προς τους Αμερικανούς, να αποφεύγουν τις κρουαζιέρες στην Ασία.Εξάλλου, ο Νορβηγός διευθύνων σύμβουλος Frank Del Rio δήλωσε ότι 40 δρομολόγια έχουν ακυρωθεί, ώστε να δωθεί εξαιρετική προσοχή στην επιδημία του κορωνοϊού και στις επιπτώσεις που έχει, μέχρι στιγμής, στη βιομηχανία της κρουαζιέρας, μετά και την αποτυχημένη καραντίνα του Diamond Princess. Οι επιβάτες ή το πλήρωμα της NCLH που βρισκόταν στην Κίνα, το…