Σήμερα: 22/08/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
10/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Μείωση καταγράφηκε στον αριθμό των πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων σε πλοία τους τρεις πρώτους μήνες του 2019, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σύμφωνα με το IMB Piracy Reporting Centre, από τις αρχές του Ιανουαρίου 2019 έως και τον περασμένο Μάρτιο εκτιμάται ότι έλαβαν χώρα 38 επιθέσεις σε πλοία, σε σχέση με τις 66 το πρώτο τρίμηνο του 2018. Αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός ότι δεν καταγράφηκε καμία «αιχμαλωσία» πλοίου το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, κάτι που έχει να συμβεί σε αντίστοιχο διάστημα από το 1994. Ωστόσο στον Κόλπο της Γουίνεας η κατάσταση είναι ακόμα δυσοίωνη. Η πλειονότητα των επιθέσεων στα πλοία (22 από τα συνολικά 38) καταγράφηκε στον Κόλπο της Γουινέας το πρώτο τρίμηνο του έτους, γεγονός που αποδεικνύει ότι η εν λόγω περιοχή βρίσκεται υπό καθεστώς συνεχής απειλής, ενώ οι περισσότερες ομηρίες ναυτικών κατεγράφησαν στο Μπενίν, στο Καμερούν, στην Νιγηρία, στην Γκάνα και στην Ακτή του Ελεφαντοστού. Στην…
09/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Το «Norman Atlantic» ρυμουλκήθηκε στην Ιταλία. Πέρασαν ημέρες μέχρι να σβήσει τελείως η φωτιά. Μέλη του πληρώματος παράτησαν τα πόστα τους, το σύστημα κατάσβεσης ενεργοποιήθηκε αρχικά λανθασμένα στο κατάστρωμα 3 και όχι στο 4 όπου είχε ξεσπάσει η πυρκαγιά, σωστική λέμβος έπεσε στη θάλασσα χωρίς να έχει προηγηθεί εντολή εκκένωσης, δίχως να ληφθούν μέτρα ασφαλείας. Το κατηγορητήριο των ιταλικών δικαστικών αρχών για το ποινικό σκέλος της τραγωδίας στο πλοίο «Norman Atlantic» που παρουσιάζει η «Κ» περιγράφει την έλλειψη συντονισμού και σειρά λαθών και παραλείψεων στη μάχη με τη φωτιά. Η δίκη έχει οριστεί να ξεκινήσει στις 6 Μαΐου στο Μπιτόντο της Ιταλίας. Ηταν ξημερώματα 28ης Δεκεμβρίου 2014 όταν οι επιβάτες του «Norman Atlantic» ξύπνησαν από την οσμή του καπνού και του καμένου πλαστικού. Το πλοίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα με 56μελές ιταλικό και ελληνικό πλήρωμα και περισσότερους από 400 επιβάτες. Οσο έπλεε στην Αδριατική, στο στενό…
08/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου οικονομικών το οποίο μεταξύ άλλων επιβάλλει φορολογία 10% επί των μερισμάτων στις ναυτιλιακές εταιρείες του άρθρου 25 του ν. 27/1975 οι οποίες όμως δεν ασχολούνται με την διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων. Άρθρο 53Τροποποίηση του άρθρου 43 του ν. 4111/2013 Το άρθρο 43 του ν. 4111/2013 (Α' 18) αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 43Εισφορά σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975 1. Επιβάλλεται εισφορά επί του ετήσιου ποσού του συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος και συνολικού εισαγόμενου ποσού σε ευρώ, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 25 του ν. 27/1975 (Α' 77), για τις παρακάτω επιχειρήσεις:α) γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων οποιουδήποτε τύπου ή μορφής, με αντικείμενο εργασιών τη ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία, πάνω από πεντακόσιους (500) κόρους ολικής χωρητικότητας, εξαιρούμενων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών…
05/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Το Συμβούλιο της Επικρατείας, το απασχόλησε και θα το απασχολήσει την Παρασκευή 5 Απριλίου το ζήτημα της σύμβασης της επέκτασης του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, που είχε δρομολογηθεί για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων (νότια ζώνη) του ΟΛΠ, προϋπολογισμού 136.283.800 ευρώ (συν ΦΠΑ). Ειδικότερα, η επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, σε σχηματισμό ολομέλειας, με πρόεδρο την Αικατερίνη Σακελλαροπούλου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Διομήδη Κυριλλόπουλο, απέρριψε με την υπ΄ αριθμ. 72/2019 απόφασή της την αίτηση του ΟΛΠ, που ζητούσε να ανασταλεί η 2/2019 απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών με την οποία ανακάλεσε την απόφασή της του περασμένου έτους για την πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με τον επίμαχο διαγωνισμό επέκτασης του λιμανιού του Πειραιά. Η αίτηση αναστολής απορρίφθηκε ως αλυσιτελής, δηλαδή και εάν ακόμη γινόταν δεκτή η αίτηση δεν επρόκειτο να οδηγούσε σε ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και, ως εκ τούτου, ο ΟΛΠ δεν αντλούσε ωφέλεια…
04/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Ανάπτυξης συνέχεια για το λιμάνι του Πειραιά καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση με αφορμή τα οικονομικά αποτελεσμάτα της COSCO Shipping Ports την Πέμπτη 28 Μαρτίου, το περασμένο έτος ο μεγαλύτερος ελληνικός λιμένας σημείωσε σημαντική αύξηση διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα καθ’ όλη τη διάρκεια του 2018 διακινήθηκαν 4.409.205 TEUs στο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά, καταγράφοντας αύξηση 19,4% σε σχέση με τα 3.691.815 TEUs το 2017. Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις του κινεζικού κολοσσού, τα έσοδα εκτοξεύθηκαν κατά 57,6% στα $1 δις ενώ τα καθαρά κέρδη της COSCO Shipping Ports παρουσίασαν ετήσια αύξηση 40,3% στα $293,7 εκατ. Αναφερόμενος στα οικονομικά αποτελέσματα της COSCO Shipping Ports, ο Zhang Wei, αντιπρόεδρος και Managing Director, σημείωσε ότι ο κινεζικός κολοσσός σημείωσε ραγδαία ανάπτυξη παρά την μεγάλη αβεβαιότητα γύρω από το διεθνές εμπόριο το 2018. Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγη: naftikachronika.gr
03/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Η αλλαγή του καιρού έφερε θυελλώδεις ανέμους στα πελάγη, οι οποίοι έχουν προκαλέσει τεράστια προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Ενδεικτικό είναι πως στο λιμάνι του Ηρακλείου επιστρατεύτηκε ρυμουλκό για να βοηθήσει πλοίο να δέσει. Σύμφωνα με το cretalive.gr στο λιμάνι του Ηρακλείου της Κρήτης χρειάστηκε η συνδρομή ενός ρυμουλκού προκειμένου το πλοίο να δέσει κάβους. Ο πλοίαρχος έκανε όλους τους απαραίτητους χειρισμούς και με τη συνδρομή του ρυμουλκού ώστε το πλοίο να δέσει με απόλυτη ασφάλεια στο λιμάνι. Την ίδια στιγμή έπνεαν θυελλώδεις άνεμοι. Υπενθυμίζεται πως λόγω των ισχυρών βοριάδων είναι σε ισχύ η απαγόρευση απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαύριο.
πηγη: e-nautilia.gr
02/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Μια μοναδική σειρά δοκιμών αυτόνομων λειτουργιών πλοίων διεξήχθη στις 19 και 20 Μαρτίου περίπου πέντε ναυτικά μίλια έξω από τις ακτές της πόλης Den Helder στην Ολλανδία. Το SeaZip 3, ένα πλοίο μεταφοράς πληρωμάτων και εφοδίων κατασκευασμένο από τη Damen, εξοπλίστηκε με ένα σύστημα αποφυγής συγκρούσεων και συμμετείχε σε αρκετές δοκιμές προκειμένου να προσδιοριστεί πώς το πλοίο αλληλεπιδρά με τη θαλάσσια κυκλοφορία. Οι δοκιμές αποτελούν μέρος του Joint Industry Project Autonomous Shipping, ενός διετούς προγράμματος έρευνας και καινοτομίας το οποίο ξεκίνησε το 2017 και επικεντρώνεται στις αυτόνομες δραστηριότητες πλοίων. Με την πραγματοποίηση των δοκιμών στη Βόρεια Θάλασσα, οι συμμετέχοντες στο εν λόγω πρόγραμμα μπόρεσαν να παρουσιάσουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων ενός αυτόνομου συστήματος το οποίο μπορεί να ενισχύσει την ασφάλεια και να εξασφαλίσει την αποφυγή συγκρούσεων με άλλα πλοία. Οι δοκιμές του συστήματος πραγματοποίησης ελιγμών το οποίο παρέχεται από τη Robosys Automation ολοκληρώθηκαν με ασφάλεια και οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι…
01/Απρ/2019 Γράφτηκε από
1. Την 28-3-2019 συνεκλήθη το Ανώτερο Συμβούλιο Κρίσεων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής έτους 2019 υπό την προεδρία του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής. α) Κατά τις εργασίες του Συμβουλίου αυτού κρίθηκαν συνολικά για το έτος 2019: ➢ Δέκα έξι (16) Πλοίαρχοι (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.) ➢ Τρεις (03) Πλοίαρχοι Υγειονομικοί ➢ Είκοσι πέντε (25) Αντιπλοίαρχοι (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.) ➢ Μία (01) Αντιπλοίαρχος Υγειονομικός ➢ Εβδομήντα έξι (76) Πλωτάρχες (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.) β) Η κρίση τεσσάρων (04) Πλωταρχών ανεστάλη για το έτος 2019.​ γ) Η κρίση ενός (01) Πλωτάρχη ανεβλήθη για το έτος 2019. δ) Ένας (01) Πλωτάρχης εξαιρέθηκε από την κρίση για το έτος 2019. 2. Εκ του συνόλου των κριθέντων: α) Δεκαέξι (16) Πλοίαρχοι Λ.Σ. (εκ Σ.Δ.Σ.Λ.Σ.) κρίθηκαν ως «Προακτέοι» και οι κάτωθι εννέα (09) αρχαιότεροι εξ’ αυτών: 1. Πανταζόγλου Αριστείδης του Αποστόλου (Α.Μ. 884) 2. Προκόπης Παναγιώτης του Μιχαήλ (Α.Μ. 885) 3. Κούρκουλος Θεοφάνης του Βασιλείου (Α.Μ. 889) 4.…
29/Μαρ/2019 Γράφτηκε από
Την περασμένη εβδομάδα το Council on Ethics του Government Pension Fund Global της Νορβηγίας ανακοίνωσε ότι θα στρέψει την προσοχή του προς τις διαδικασίες ανακύκλωσης πλοίων στα διαλυτήρια της Ινδίας. Σύμφωνα με το NGO Shipbreaking Platform αυτό μπορεί να αλλάξει τη στρατηγική και κυρίως της χρηματοδότησης αρκετών ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίες καταγράφουν «χαμηλές επιδόσεις» στις ανακυκλώσεις των πλοίων τους. To Council on Ethics του Government Pension Fund Global ελέγχει κατά πόσο οι εταιρείες στις οποίες το fund επενδύει ανταποκρίνονται σε ζητήματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και ηθικής. Το περασμένο έτος το Government Pension Fund Global διέκοψε τις επενδύσεις τους προς ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Evergreen, καθώς εκτιμάται ότι είχαν πουλήσει πλοία τους σε διαλυτήρια του Πακιστάν και του Μπαγκλαντές, τα οποία δεν τηρούσαν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας των εργαζομένων και προστασίας του περιβάλλοντος. Επιπλέον, ένα ακόμη νορβηγικό fund, το KLP, έβαλε στην μαύρη λίστα του την Nordic American Tankers (NAT)…
27/Μαρ/2019 Γράφτηκε από
Ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης παραμένει το φορτηγό πλοίο OCEAN PROMISE σημαίας Ηνωμένου Βασιλείου στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Άνδρου με 24 άτομα πλήρωμα. Το πλοίο δεν έχει αιτηθεί συνδρομής ωστόσο σε ετοιμότητα παραμένει το Λιμενικό. Το OCEAN PROMISE που μεταφέρει κοντέινερ είχε αναχωρήσει από την Ισπανία για την Τουρκία. Στη θαλάσσια περιοχή πνέουν ισχυροί άνεμοι που κατά τόπους φθάνουν τα 8 με 9 μποφόρ. Φωτο: Lomar Shipping ΠΗΓΗ: naftikachronika.gr
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή