Σήμερα: 23/08/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
03/Μαϊ/2019 Γράφτηκε από
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου του 2019 εκτιμάται ότι 18 πλοία κατηγορίας Capesize, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. DWT, εστάλησαν προς ανακύκλωση, συμβάλλοντας σε αύξηση κατά 120% στις συνολικές ανακυκλώσεις bulk carriers για φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Από τις αρχές του 2019 έως σήμερα οι ναύλοι στα Capesizes εκτιμώνται κατά μέσο όρο στις $8.079/ημέρα, ενώ στις 2 Απριλίου 2019 έπεσαν στις $3.460/ημέρα. Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO, η αγορά των Capesizes καταγράφει ζημίες, καθώς προκειμένου να καλύψει τα ημερήσια έξοδά του ένα πλοίο τέτοιας κατηγορίας πρέπει οι ναύλοι του να κυμαίνονται στις $15.300/ημέρα. Κατά τη διάρκεια του 2019 η αγορά των Capesizes αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα, τα οποία οφείλονταν αφενός στην κατάρρευση του ορυχείου της Vale στην Βραζιλία καθώς και στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία, ενώ έχει να αντιμετωπίσει επίσης και μακροπρόθεσμες προκλήσεις όπως η πτώση της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομεταλλεύματα. Όπως αναφέρει ο κ. Peter Sand,…
30/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Ζέουσες «ελπίδες» για περισσότερες διαλύσεις πλοίων του τομέα των εμπορευματοκιβωτίων «διατηρεί» μερίδα αναλυτών η οποία έχει εστιάσει στις συνέπειες από την εφαρμογή το 2020 της νομοθεσίας για τα αποθειωμένα καύσιμα. Ωστόσο η «εικόνα» εξακολουθεί να μην είναι «καθαρή» καθώς πολλά από τα σκάφη που έχουν ξεπεράσει την πρώτη τους δεκαπενταετία φαίνεται να επιδέχονται μετασκευών για τοποθέτηση scrubbers. Με το προηγούμενο έτος να καταγράφει ιστορικό χαμηλό οκταετίας στην διάλυση πλοίων του τομέα οι «ελπίδες» έχουν μεταφερθεί στο τρέχον έτος συνυπολογιζομένων και των στοιχείων αναλύσεων περί εξισορρόπησης του ισοζυγίου προσφοράς ζήτησης σε TEU’s η οποία όμως δεν φαίνεται πως θα επιτευχθεί και αυτή τη χρονιά. Η ζήτηση για «χαμηλές τιμές» ανά TEU υπενθυμίζει μερίδα αναλυτών μάλλον θα διατηρήσει και φέτος την ίδια εικόνα στις διαλύσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η οποία και θα σχηματοποιηθεί από πλοία κυρίως μεγάλης ηλικίας. πηγη: theseanation.gr
25/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Αντιμέτωποι με την κατηγορία του λαθρεμπορίου όπλων και της κλοπής αργού πετρελαίου βρίσκονται τρεις Έλληνες, οι οποίοι συνελήφθησαν μαζί με άλλα 16 άτομα πριν από λίγες μέρες στα ανοιχτά των ακτών της Νιγηρίας . Οι 19 συλληφθέντες -στους οποίους, εκτός από τους Έλληνες, περιλαμβάνονται ένας Αμερικανός, 10 Γκανέζοι και πέντε Νιγηριανοί- επέβαιναν στη φορτηγίδα «Sea Angels 3» όταν κίνησαν τις υποψίες τόσο της Ακτοφυλακής της Νιγηρίας όσο και του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού που περιπολούν από κοινού στον συγκεκριμένο θαλάσσιο χώρο. Στην επιχείρηση που έγινε εντοπίστηκαν τέσσερα τουφέκια Bernelli M-1, περίπου 1.000 σφαίρες και άλλος στρατιωτικός εξοπλισμός. Το αργό πετρέλαιο φέρεται να κλάπηκε από το εμπορικό πλοίο «NNS Centenary» και ένα πλοιάριο της Ακτοφυλακής της Νιγηρίας. Σύμφωνα µε πληροφορίες της εφημερίδας ''ΕΘΝΟΣ'', οι τρεις Έλληνες είχαν επιβιβαστεί στο πλοίο «Sea Angels 3» µε την ιδιότητα του προσωπικού ασφαλείας. Αντικείμενο της δουλειάς τους ήταν να φρουρούν -ακόμα και µε τη χρήση των…
24/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Από την έντυπη έκδοση Η προβληματική ρότα που έχει χαράξει από την αρχή του έτους η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, σε αντίθεση με τις θετικές προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί αρχικά, εξακολουθεί να προβληματίζει πλοιοκτήτες και ειδικούς, που αναζητούν τις αιτίες που οι δείκτες και οι ναύλοι «σέρνονται» στον βυθό. Για τον αναλυτή της Bimnco, Peters Sand, μία αιτία της μη ανάκαμψης των ναύλων στα capes -τα μεγαλύτερα σε μεταφορική ικανότητα πλοία χύδην ξηρού φορτίου, τα οποία απασχολούνται κυρίως στη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος- είναι η αύξηση της δραστηριότητας παραγωγής σκραπ από τα κινεζικά διαλυτήρια. Όπως παρατηρεί ο κ. Sand, η κινεζική βιομηχανία παραγωγής χάλυβα έχει αυξήσει τις ποσότητες σκραπ που χρησιμοποιεί για την παραγωγή χάλυβα και η εξέλιξη αυτή παίζει και θα συνεχίσει να παίζει και στο μέλλον μεγαλύτερο ρόλο στο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος από τα προσωρινά προβλήματα που δημιούργησαν το ατύχημα σε ορυχείο της Vale στη Βραζιλία και οι τυφώνες στην Αυστραλία.…
23/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Εκτός χρηματιστηριακού ταμπλό τίθενται από την Μ.Τρίτη 23 Απριλίου οι μετοχές των Μινωικών Γραμμών, όπως ενημέρωσε νωρίτερα με πρόσφατη ανακοίνωσή του το Χρηματιστήριο Αθηνών. Πιο συγκεκριμένα στην σχετική ανακοίνωση αναφέρεται : «Σε συνέχεια της από 18 Απριλίου 2019 έγκρισης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, για τη διαγραφή των μετοχών της εταιρίας “ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε.” από το Χρηματιστήριο Αθηνών, σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 17 του ν.3371/2005, οι μετοχές της εταιρίας τίθενται εκτός διαπραγμάτευσης από την Μ. Τρίτη 23 Απριλίου 2019. Το Χρηματιστήριο θα προχωρήσει στην αφαίρεση των μετοχών της εταιρίας από τα συστήματα διαπραγμάτευσής του, μετά την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης και του διακανονισμού των εκκρεμών συναλλαγών, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί την Μ. Πέμπτη 25 Απριλίου 2019». Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετοχή των Μινωικών Γραμμών ξεκίνησε να διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο Αθηνών το 1998. Φωτό: Μinoan ΠΗΓΗ: naftikachronika.gr
22/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε αύξηση κατά 0,8% τον περασμένο Φεβρουάριο σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2018, ενώ σημείωσε μεταβολή +0,6% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ). Όπως αναπαρίσταται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Φεβρουάριο κατέγραψε μείωση της τάξεως του 1,7%, συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του 2018. Μείωση κατά 2,4% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017. Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κατέγραψε μείωση καθώς τον Φεβρουάριο του 2017 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 441 πλοία, τον Φεβρουάριο του 2018 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 3,2% στα 427, ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων άγγιξε τα 417. Τα δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία απαριθμούσαν τα 508 τον περασμένο Φεβρουάριο, μειωμένα…
19/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Η Hyundai Heavy Industries (HHI), ο μεγαλύτερος ναυπηγικός όμιλος της Ν. Κορέας, εξασφάλισαν πρόσφατα παραγγελίες για δύο δεξαμενόπλοια και τρία LNG carriers, συνολικής αξίας $600 εκατ. Εντός του τρέχοντος έτους η HHI αναμένει ότι θα λάβει περισσότερες παραγγελίες για μεγάλης χωρητικότητας LNG carriers, καθώς ενόψει sulphur cap 2020, η ζήτηση για LNG εκτιμάται ότι θα σημειώσει σημαντική άνοδο, ενώ συγχρόνως καταγράφεται μια ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης για LNG από την Κίνα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, υπολογίστηκε ότι πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για LNG carriers, συνολικής χωρητικότητας 32,2 εκατ. τόνων, αύξηση κατά 14% σε σχέση με το 2017. Επιπλέον, το 2023 αναμένεται ότι ο όγκος παραγγελιών για LNG carriers σε παγκόσμιο επίπεδο θα αγγίξει σε συνολική χωρητικότητα τους 44,6 εκατ. τόνους. Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγη: naftikachronika.gr
17/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Ενόψει της MEPC 74 του IMO τον ερχόμενο Μάιο, η Γαλλία πρότεινε στον Οργανισμό τον περιορισμό των ταχυτήτων των ποντοπόρων πλοίων (speed limit) ως ένα πρώτο βήμα για την μείωση των εκπομπών GHG. Σύμφωνα με την γαλλική πρόταση η μείωση των ταχυτήτων από τα ποντοπόρα πλοία μπορεί να λειτουργήσει ως «ένα εξαιρετικά έγκαιρο και μεταβατικό μέτρο» παρά το βραχυχρόνιο χαρακτήρα εφαρμογής του. Παράλληλα αναφέρεται ότι το εν λόγω μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί για όλους τους τύπους πλοίων όπως τα επιβατηγά. Να σημειωθεί τέλος ότι η Γαλλία αποτελεί έναν από τον στυλοβάτη για την μείωση των αέριων εκπομπών ρύπων σε διεθνές επίπεδο εξ’ ου και η «Συμφωνία των Παρισίων» , η οποία υπεγράφη το 2016. Φωτό: Pixabay ΠΗΓΗ; naftikachronika.gr
15/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Αύξηση κατά 4,9% σημειώθηκε στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους 120 μεγαλύτερους λιμένες του κόσμου το 2018, σύμφωνα με την Alphaliner. Οι εν λόγω λιμένες εκτιμάται ότι διαχειρίστηκαν κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους περίπου 654 εκατ. TEUs, με τους 104 από τους συνολικά 120 μεγαλύτερους λιμένες του κόσμου να έχουν καταγράψει αύξηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Από τους συνολικά 120 μεγαλύτερους λιμένες διακίνησης containers παγκοσμίως, οι 27 βρίσκονται στην Κίνα, ενώ εννιά βρίσκονται στις ΗΠΑ και πέντε στην Ιαπωνία. Ο λιμένας της Σαγκάης ήταν εκείνος που κατέγραψε τη μεγαλύτερη διακίνηση containers παγκοσμίως, φτάνοντας τα 42,01 εκατ. TEUs το 2018. Ακολούθησε ο λιμένας της Σιγκαπούρης, από τον οποίο εκτιμάται ότι διακινήθηκαν περίπου 36,6 εκατ. TEUs πέρυσι, αύξηση κατά 8,7% σε σχέση με το 2017. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο λιμένας της Νινγκμπό με διακίνηση που άγγιξε τα 26,35 εκατ. TEUs το 2018, αυξημένα κατά 7,1% συγκριτικά με το 2017. πηγη: naftikachronika.gr
12/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων του το νέο ραντάρ υψηλής ανάλυσης RS24, το οποίο αποτελεί το πρώτο στον κόσμο εμπορικά διαθέσιμο ραντάρ ναυτιλίας K-Band ζώνης συχνοτήτων. Διαθέτοντας ικανότητα ανίχνευσης πολύ μικρότερων αντικειμένων με πολύ μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με τα συμβατικά S ή X-band ραντάρ, το RS24 κάνει ορατά τα μικρά πλοία ή άλλους πιθανούς κινδύνους που βρίσκονται κοντά σε μεγάλα πλοία. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η ασφάλεια, ειδικά σε θαλάσσιες οδούς όπου υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηφη και σε πολυσύχναστους λιμένες. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει αναπτυχθεί από τη Guidance Marine, μια εταιρεία του ομίλου Wärtsilä. Καθώς τα λιμάνια σε όλο τον κόσμο γίνονται όλο και πιο πολυσύχναστα, ο κίνδυνος συγκρούσεων και ζημιών αυξάνεται, ενώ τα συμβατικά ραντάρ δεν είναι πάντα σε θέση να εντοπίζουν ό,τι βρίσκεται πολύ κοντά στο πλοίο. Το ραντάρ RS24 είναι σε θέση να παρέχει εικόνες υψηλής ανάλυσης, σε περιοχές κοντά στο πλοίο όπου…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή