Σήμερα: 21/08/2017
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
20/Απρ/2015 Γράφτηκε από
Επιστολή στα ελληνικά και σε δύο ακόμη γλώσσες κοινοποίησε η Μαρία-Κατερίνα Νάκη, η αδερφή του αγνοούμενου ανθυποπλοιάρχου που τα ίχνη του αγνοούνται από το πρωί της περασμένης Δευτέρας, στα ανοιχτά του δυτικού Μεξικού. Η επιστολή για την υπόθεση εξαφάνισης: Γεια σας! Το όνομά μου είναι Μαρία-Κατερίνα Νάκη και θα ήθελα να σας ενημερώσω για ένα πολύ σοβαρό θέμα. Ο αδελφός μου ονομάζεται Αναστάσιος Νάκης και είναι ο Έλληνας ανθυποπλοίαρχος που αγνοείται από την Κυριακή 12 Απριλίου 2015, από τις 14:00 (ώρα Μεξικό). Ταξίδευε με πλοίο. Το πλοίο, που ονομάζεται «Ingrid C», είναι ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, ταξιδεύει υπό τη σημαία των «Marshall Islands» και ανήκει στην εταιρεία EFShipping του Θεόδωρου Ευσταθίου. Η διαδρομή του πλοίου ήταν από τη Σαγκάη της Κίνας προς το Manzanillo του Μεξικό. Υπάρχουν φήμες ότι αυτοκτόνησε, αλλά το γεγονός είναι ότι η αιτία της εξαφάνισής του δεν είναι η αυτοκτονία. Ο αδελφός μου, ο οποίος…
20/Απρ/2015 Γράφτηκε από
"Ραντεβού" με το λουκέτο δίνει το επόμενο διάστημα η πορθμειακή γραμμή Ρίου – Αντιρρίου, μετά την απόφαση του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Πάτρας, σύμφωνα με την οποία όλα τα βαρέα οχήματα πριν επιβιβαστούν στα πορθμεία, θα πρέπει να ζυγίζονται, σύμφωνα με το patrastimes.gr. Αυτή η φαινομενικά τόσο απλή και λογική εξέλιξη, αποτελεί σύμφωνα με τους εργαζόμενους στην πορθμειακή γραμμή Ρίου – Αντιρρίου, την ταφόπλακα σε μια ήδη -λόγω γέφυρας- προβληματική κατάσταση. Αιτία, το γεγονός πως σε καμία από τις προβλήτες του Ρίου δεν υπάρχει ζυγιστήριο, με αποτέλεσμα όλα τα φορτηγά που αποτελούν και το οξυγόνο για τη γραμμή, να είναι υποχρεωμένα να κάνουν διαδρομή 18 χιλιομέτρων κάθε φορά προκειμένου να ζυγιστούν στο λιμάνι της Πάτρας. Κάτι τέτοιο οδηγεί αυτομάτως τους ιδιοκτήτες των βαρέων οχημάτων, να επιλέγουν την χρήση της γέφυρας, καθώς η δαπάνη και η ταλαιπωρία για κάθε δρομολόγιο, εάν επιλέξουν να κάνουν διαδρομή 18 χιλιομέτρων προκειμένου να ζυγιστούν, ισοσταθμίζει το…
17/Απρ/2015 Γράφτηκε από
«Ποιος θα σταματήσει τον κατήφορο αυτής της εταιρείας; Εάν κλείσει η Διώρυγα, θα βρεθούμε προ εκπλήξεως με καταστροφικά αποτελέσματα για το ελληνικό κράτος» προειδοποιούν οι εργαζόμενοι, που ξετυλίγουν με έγγραφα και στοιχεία το «κουβάρι» της υπόθεσης Χριστίνα Παπασταθοπούλου Κακοδιοίκηση και κακοδιαχείριση, σπατάλη, παράνομες πράξεις κατά των εργαζομένων, πράξεις που δεν αναρτώνται στη «Διαύγεια», μη συντήρηση του καναλιού, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί το ωφέλιμο βύθισμα της Διώρυγας και αρκετά πλοία να μην μπορούν να περάσουν, καθώς και πολλά άλλα καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στη Διώρυγα της Κορίνθου, ενώ προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη και ζητούν να γίνει πλήρης διαχειριστικός έλεγχος στα οικονομικά της εταιρείας, να αποδοθούν ευθύνες και ν’ αλλάξει άμεσα το Δ.Σ. της ΑΕΔΙΚ (Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου). Οι καταγγελίες προέρχονται από το Σωματείο Εργατοτεχνιτών-Ναυτεργατών και Υπαλλήλων της Διώρυγας Κορίνθου, με πρόεδρο τον Τάσο Μούτσο (μηχανολόγο), γενικό γραμματέα τον Θύμιο Χριστοδούλου (ναύτης) και ταμία την Ελένη Καρανοπούλου (υπάλληλο γραφείου). Το προεδρείο του…
15/Απρ/2015 Γράφτηκε από
Μπανάσιος Απόστολος: Ο απαράδεκτος διαχωρισμός λόγω επικινδυνότητας του καιρού μεταξύ ενός επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου και ενός πλοίου τύπου RORO έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, με άμεσους κινδύνους της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας των εργαζομένων αυτών των πλοίων. Τα πρόσφατα κρούσματα στα πλοία "ΤΑΛΟΣ" και "ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ" τύπου RORO έδειξαν σαφέστατα πως χρειάζεται άμεσα να αλλάξει η υπάρχουσα κατάσταση η οποία δεν δίνει την δυνατότητα στις υπηρεσίες του ΥΝΑ και των τοπικών λιμεναρχείων στην λήψη της απόφασης για απαγόρευση του απόπλου του πλοίου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών και το αφήνει στην κρίση της εταιρείας και του Πλοιάρχου. Η ΠΕΝΕΝ έχοντας πλήρη επίγνωση των γεγονότων λόγω και της πληρέστερης ενημέρωσης από τα μέλη της τα οποία απασχολούνται επαγγελματικά σε τέτοιου είδους πλοία διαπιστώνει πως οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων μέσω των Υπουργικών αποφάσεων από τις εκάστοτε κυβερνήσεις αγνόησαν επιδεικτικά τον παράγοντα άνθρωπο - ναυτεργάτη ωφελώντας οικονομικά τις εφοπλιστικές εταιρίες…
07/Απρ/2015 Γράφτηκε από
Στο «κόκκινο» εξακολουθεί να βρίσκεται η ΑΝΕΚ, η οποία συνέχισε να καταγράφει και πέρυσι ζημιές- έστω και μειωμένες- ενώ συνεχίζει τις προσπάθειες η διοίκησή της να πετύχει συμφωνία με τις τράπεζες για αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της. Ακόμα, φαίνεται ότι είναι άγνωστες οι επιπτώσεις, που θα προκαλέσει στην εταιρεία η τραγωδία του «Norman Atlantic» καθώς μπορεί η διοίκηση της ΑΝΕΚ να θεωρεί ότι η ασφαλιστική κάλυψη είναι επαρκής και δεν θα προκληθούν σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις, ωστόσο, στην έκθεσή τους οι ορκωτοί λογιστές σημειώνουν ότι: «Το συμβάν, που είναι καλυμμένο ασφαλιστικά από διεθνή αλληλοασφαλιστικό συνεταιρισμό, βρίσκεται ακόμη στο στάδιο των ερευνών και κατά συνέπεια υφίσταται εύλογη αβεβαιότητα ως προς την εξέλιξή του και τις ενδεχόμενες επιπτώσεις του στις οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου». Επίσης, οι ορκωτοί λογιστές στις παρατηρήσεις τους εμφανίζονται επιφυλακτικοί «για την ικανότητα του Ομίλου να συνεχίσει απρόσκοπτα τη δραστηριότητά του» αναφέροντας χαρακτηριστικά τα εξής: «Το κεφάλαιο κίνησης του Ομίλου…
07/Απρ/2015 Γράφτηκε από
Άρχισε και θα συνεχιστεί μέχρι τΙς 24/4/2015 η καταβολή του Δώρου Πάσχα σε άνεργους ναυτεργάτες, που θα πρέπει να προσέλθουν στον Οίκο Ναύτη στον Πειραιά ή στις Λιμενικές Αρχές του τόπου διαμονής τους. Μάλιστα, το Δώρο Πάσχα θα είναι ελαφρά αυξημένο σε σύγκριση με το περυσινό Δώρο Πάσχα και παραμείνει στα επίπεδα του Δώρου Χριστουγέννων. Ειδικότερα, με Κοινή Απόφαση των αναπληρωτών υπουργών Οικονομικών Δ. Μάρδα και Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (τεύχος Β’ αρ. φύλλου 489/2015) το Δώρο Πάσχα για τους άνεργους ναυτικούς ορίστηκε σε:(α) 300 ευρώ, για τους άγαμους ή άγαμες ναυτικούς ( ήταν 240 € πέρυσι το Πάσχα) και(β) 350 ευρώ, για τους έγγαμους ή έγγαμες ή τους έχοντες προστατευόμενα τέκνα (ήταν 325 € πέρυσι το Πάσχα). Δικαιούχοι του Δώρου Πάσχα είναι όσοι ναυτικοί πληρούν αθροιστικά τις εξής προϋποθέσεις: α) Έχουν συνολική θαλάσσια υπηρεσία μεγαλύτερη από 5 χρόνια, από την οποία 12 μήνες…
26/Μαρ/2015 Γράφτηκε από
Στον λιμενοβραχίονα του λιμανιού της Κάσου εξακολουθεί να παραμένει, από το βράδυ της Τετάρτης, το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», με 227 επιβάτες, που προσάραξε σε αμμώδη περιοχή, κατά τη διαδικασία κατάπλου του. Παρά τις προσπάθειες από δύο αλιευτικά για αποκόλληση του πλοίου αυτό δεν κατέστη δυνατό και αναμένεται εντός της ημέρας ρυμουλκό από τη Μύκονο, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία αποκόλλησης και να «απελευθερωθούν» οι επιβάτες. Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας «Η Ροδιακή», που δημοσιεύει πλούσιο και αποκλειστικό φωτορεπορτάζ καθώς και βίντεο, από την Κάσο οι ισχυροί άνεμοι έντασης 8 μποφόρ, που επικρατούσαν παρέσυραν το πλοίο, χτύπησε στον προβλήτα και στη συνέχεια στην "εγκλωβίστηκε" σε μικρή απόσταση από την ακτή πάνω στον κυματοθραύστη του λιμανιού. Το πλοίο, που ξεκίνησε στις 7 το βράδυ της Τετάρτης 25/3 από την Σητεία, επρόκειτο να καταπλεύσει στο λιμάνι της Κάσου, λίγο μετά τις 10 το βράδυ. Στο οχηματαγωγό - επιβατηγό σκάφος…
24/Μαρ/2015 Γράφτηκε από
Η θέση του υπουργού για τη σύνθεση των πληρωμάτων και την ανεργία προκάλεσε την έντονη αντίδραση της διοίκησης της ΠΕΝΕΝ Συντάκτης: Χριστίνα Παπασταθοπούλου Δυο μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στο υπουργείο Ναυτιλίας και ο αναπληρωτής υπουργός Θοδωρής Δρίτσας βρίσκεται μπροστά στην πρώτη σοβαρή ρήξη. Και μάλιστα όχι από την πλευρά των πλοιοκτητών, που ίσως ήταν και αναμενόμενο για αριστερό υπουργό, αλλά από την πλευρά της ναυτεργασίας. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η ρήξη επήλθε στη συνάντηση που είχε με τον υπουργό για το θέμα της απασχόλησης των ναυτικών. Η θέση του Θ. Δρίτσα ότι το υπουργείο δεν μπορεί να αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία για τις οργανικές θέσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Σωματείου. Μάλιστα ο αναπληρωτής υπουργός συνέστησε το θέμα της απασχόλησης να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης ναυτεργατικών σωματείων και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ωστόσο, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντ. Νταλακογεώργος υπενθύμισε στον…
09/Μαρ/2015 Γράφτηκε από
Του Νίκου Μπαρδούνια Στο «στόχαστρο» πολλών μεγάλων διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών έχουν μπει . τα δυο τελευταία έτη, οι ρότες της Αρκτικής κατανοώντας πλήρως ότι η αξιοποίησή τους θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά όχι μόνο τους χρόνους μεταφοράς προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη και αντιστοίχως αλλά και να προσδώσει σημαντικές οικονομίες κλίμακας στις εταιρείες. Ωστόσο η όποια σημαντική αύξηση χρήσης από τις ναυτιλιακές εταιρείες του λεγόμενου Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Northern Sea Route Administration-NSRA) εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα της Ρωσικής Ομοσπονδίας να προσφέρει υπηρεσίες όπως : Έρευνας και Διάσωσης στην περιοχή, εφόσον απαιτηθεί, επισκευών και υποστήριξης των πλοίων που θα επιλέξουν να πλεύσουν από την περιοχή. Κάτι, που φαίνεται ότι η Ρωσία καταλαβαίνει , πλέον, πολύ καλά. Έτσι, ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ρωσική Ομοσπονδία υλοποιεί ένα σχέδιο , ύψους ενός δις δολαρίων, προκειμένου το Βόρειο θαλάσσιο Πέρασμα να «ανοίξει» και να είναι αξιοποιήσιμο αρκετούς μήνες το…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή