Σήμερα: 12/07/2020
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
30/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Αρνητικά είναι τα αποτελέσματα των εξετάσεων στις οποίες υποβλήθηκαν για τον Covid-19, ένας 26χρονος δόκιμος μηχανικός και ένας 42χρονος εκπαιδευόμενος ναύτης, μέλη του πληρώματος του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π». Οι δύο ναυτικοί μεταφέρθηκαν χθες στο Λαϊκό Νοσοκομείο, καθώς, εν πλω, εμφάνισαν ύποπτα συμπτώματα για κορονοϊό. Για την πορεία της υγείας των δύο μελών του πληρώματος οι υγειονομικές αρχές ενημέρωσαν το λιμεναρχείο της Ραφήνας. Το «ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π» παρέμενε στο λιμάνι της Ραφήνας καθώς τα υπόλοιπα 39 μέλη του πληρώματος του πλοίου είχαν τεθεί σε καραντίνα εν αναμονή του αποτελέσματος για τους δύο συναδέλφους τους. Το πλοίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο για Άνδρο,Τήνο Μύκονο με επιστροφή. Επέστρεψε κενό επιβατών στο λιμάνι της Ραφήνας ΠΗΓΗ: amna.gr
27/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Ενημερώθηκε το Α’ Λιμενικό Τμήμα Τζελέπη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, μεσημβρινές ώρες χθες, από τον Ύπαρχο του Ε/Γ-Ο/Γ »ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ» Ν.Π. 12396, για τραυματισμό 28χρονου ημεδαπού ναυτικού, ο οποίος τραυματίστηκε κατά τη διαδικασία εργασιών εντός του εν λόγω πλοίου και μεταφέρθηκε σε ιδιωτική κλινική όπου διαγνώσθηκε με διάστρεμμα ποδοκνημικής. Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή. πηγη: e-nautilia.gr
26/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Μηνάς Τσαμόπουλος Η Ελλάδα παραμένει κυρίαρχη δύναμη στα δεξαμενόπλοια αφού μεταφέρει πάνω από το ¼ του μαύρου χρυσού παγκοσμίως Κυρίαρχοι στα δεξαμενόπλοια παραμένουν και το 2020 οι Έλληνες πλοιοκτήτες, γεγονός το οποίο δίνει στην Ελλάδα ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί, το οποίο θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να χρησιμοποιήσει αν ήθελε. Πιο συγκεκριμένα οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σχεδόν το 27% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων τόσο σε αριθμό όσο και με βάση τη χωρητικότητα. Παράλληλα ελέγχουν το 15% των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Αριθμοί συγκλονιστικοί. Το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου στον παγκόσμιο στόλο ανέρχεται σε 7,6% σε όρους αριθμού πλοίων, σε 13,2 % σε όρους χωρητικότητας και σε 15,6% σε όρους μεταφορικής ικανότητας. Τα στοιχεία περιλαμβάνονται στην έρευνα που πραγματοποίησε για 33η συνεχόμενη χρονιά η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου-GREEK SHIPPING CO-OPERATION COMMITTEE . Το ποσοστό των ελληνόκτητων πλοίων στις βασικές κατηγορίες πλοίων του παγκοσμίου στόλου κατά το 2019…
24/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Τα δεξαμενόπλοια θα κινούνται το επόμενο διάστημα σε ανοδική ρότα σε αντίθεση με τους υπόλοιπους ναυτιλιακούς κλάδους, παρά το γεγονός ότι τα κινεζικά λιμάνια φαίνεται να επιστρέφουν σε μία κανονικότητα μετά την εμφάνιση του κορονοϊού, σύμφωνα με έρευνα των Clarksons Research. Ο επικεφαλής της έρευνας Stephen Gordon αναφέρει ότι τα στοιχεία των λιμένων δείχνουν ότι είναι σε εξέλιξη μία επανεκκίνηση, αν και ο ρυθμός ανάπτυξης θα επιβραδυνθεί, καθώς είναι πιθανή μια περαιτέρω ύφεση της διεθνούς οικονομίας. Ωστόσο, όπως τονίζει ο οίκος αναλύσεων, μια ανάκαμψη στα calls των πλοίων στα κινεζικά λιμάνια τις τελευταίες ημέρες έχει δώσει μια αχτίδα θετικών ειδήσεων για τη ναυτιλία εν μέσω του οικονομικού τσουνάμι της επιδημίας κορονοϊού. πηγη: portcity.gr
23/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Εκδόθηκε η ΚΥΑ για τον προσωρινό περιορισμό μετακινήσεων επιβατών εντός της ελληνικής επικράτειας με πλοία και σκάφη κάθε τύπου προς περιορισμό της διάδοσης του κορoνοϊού CΟVID-19. Ο περιορισμός δεν καταλαμβάνει σύμφωνα με την ΚΥΑ τις εξής κατηγορίες: α) τους μόνιμους κατοίκους των νησιών που μετακινούνται από την ηπειρωτική Ελλάδα προς τα νησιά και αντίστροφα. β) τους μόνιμους κατοίκους νησιών που μετακινούνται μεταξύ αυτών. γ) το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, των δυνάμεων που συμμετέχουν σε επιχειρήσεις και δράσεις του Οργανισμού Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής, καθώς και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας που μετακινούνται για υπηρεσιακούς λόγους. δ) τους υπαλλήλους του Δημοσίου τομέα και το εκπαιδευτικό προσωπικό κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, που εργάζονται σε νησί υπό καθεστώς μόνιμης ή προσωρινής απασχόλησης οιασδήποτε μορφής ή μετακινούνται σε αυτό για την εκτέλεση υπηρεσίας. ε) το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό πάσης φύσεως του δημόσιου…
20/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Νέες κυρώσεις εναντίον επτά εταιρειών με την κατηγορία ότι εμπλέκονται στην αγορά, πώληση και μεταφορά πετροχημικών του Ιράν, επέβαλε πρόσφατα το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ. Μεταξύ των επτά αυτών εταιρειών είναι και οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες Sea Charming Shipping Company και Aoxing Ship Management. Oι νέες κυρώσεις έρχονται ως συνέχεια αυτών που επιβλήθηκαν από την Ουάσιγκτον στις επίσης κινεζικές Pamchel Trading Beijing και Hongyuan Marine, με την κατηγορία ότι αγόραζαν και εμπορεύονταν μεταλλεύματα από την ιρανική Esfahan Mobarakeh Steel. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε πλοία της COSCOμε την ίδια ακριβώς κατηγορία, με αποτέλεσμα ένας στόλος 50 δεξαμενόπλοιων να εξέλθει της αγοράς και η ναυλαγορά να ανέλθει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Τέλος να σημειωθεί ότι Κίνα και Ιράν έχουν μακροχρόνιους εμπορικούς δεσμούς με την πρώτη να αποτελεί έναν από τους κυριότερους εισαγωγείς ιρανικού πετρελαίου. Το 2019, δε, η Κίνα εισήγαγε 14,77 εκατ. τόνους πετρελαίου από το…
19/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Σχέδιο για τον περιορισμό των μετακινήσεων του πληθυσμού και των ξένων ταξιδιωτών με την ακτοπλοΐα από και προς τα νησιά επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Ειδικότερα, αξιολογεί τρία σενάρια για το πώς θα ρυθμίσει τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις ώστε οι έχοντες ανάγκη μετακίνησης από και προς τα ελληνικά νησιά να μπορούν να εξυπηρετούνται και ταυτόχρονα να γίνεται ομαλά ο εφοδιασμός των τοπικών αγορών με τρόφιμα και φάρμακα χωρίς να διακινδυνεύεται η επιμόλυνση των κατοίκων. Εξυπακούεται πως η μεταφορά των φορτηγών θα είναι ελεύθερη, με βάση βεβαίως τη διαθεσιμότητα χώρου στα πλοία που θα μείνουν στις περιορισμένες σε συχνότητα γραμμές. Αυτό που ανησυχεί την κυβέρνηση είναι το ενδεχόμενο δημιουργίας κάποιου πυρήνα μολύνσεως σε ένα από τα μικρότερα κυρίως νησιά του Αιγαίου, αλλά και του Ιονίου, με ανεπαρκείς για την πρόκληση που συνιστά ο κορωνοϊός υποδομές υγειονομικής περίθαλψης. Τα τρία σενάρια Ετσι, χθες Τρίτη, στο υπουργείο ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των αρμοδίων υπηρεσιών υπό την προεδρία…
18/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Όπως είναι ευρέως γνωστό, και όχι μόνο στους ναυτικούς, το ναυτικό επάγγελμα θεωρείται ένα από τα δυσκολότερα. Η φύση της δουλειάς, οι πολλές ώρες εργασίας αλλά και το συνεχώς μεταβαλλόμενο πρόγραμμα το καθιστούν ακόμα δυσκολότερο. Ένα από τα βασικότερα προβλήματα, με το οποίο έχουν ασχοληθεί διεθνώς πολλές υπηρεσίες και οργανισμοί, είναι αυτό της κόπωσης των ναυτικών. Η μη επαρκής ξεκούραση μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τόσο τη σωματική ικανότητα κάποιου όσο και την πνευματική του διαύγεια, κάτι το οποίο με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει σε λάθος. Τέτοια λάθη ενδέχεται τελικά να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια όχι μόνο του ναυτικού που έκανε το λάθος, αλλά και ολόκληρου του πληρώματος. Τα αίτια της κόπωσης των ναυτικών είναι πολλά και πολυδιάστατα. Τα περισσότερα έχουν να κάνουν με την έλλειψη ύπνου, το περιβάλλον του πλοίου (θόρυβος, ναυτία), το εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον εργασίας, το στρες και τη γενικότερη ψυχική πίεση. Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης όλων…
17/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Eνα βρετανικό κρουαζιερόπλοιο με πέντε κρούσματα κορωνοϊού, κατευθύνεται πλέον προς την Κούβα, η οποία θα του επιτρέψει να ελλιμενιστεί. Στην ανακοίνωση της εταιρείας, αναφέρεται: «Ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου Braemar της Fred Olson Cruise Lines ανακοίνωσε ότι το πλοίο πλέει προς την Κούβα, απ’ όπου όλοι οι πελάτες θα επαναπατριστούν αεροπορικώς στο Ηνωμένο Βασίλειο». Συνολικά 22 πελάτες και 21 μέλη του πληρώματος έχουν τεθεί σε απομόνωση γιατί εμφάνισαν συμπτώματα παρόμοια με εκείνα της γρίπης. Σ’ αυτούς περιλαμβάνονται και οι πέντε που βρέθηκαν θετικοί στον Covid-19. Νωρίτερα, μια διπλωματική πηγή εξήγησε ότι η Αβάνα προσφέρθηκε να δεχτεί το κρουαζιερόπλοιο επειδή καταλαβαίνει «τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν βρεθεί αυτοί οι άνθρωποι». Τις τελευταίες ημέρες, τα Μπαρμπέιντος και οι Μπαχάμες αρνήθηκαν να δεχτούν το πλοίο, στο οποίο επιβαίνουν 682 επιβάτες και 381 μέλη πληρώματος. Ο υπουργός Εξωτερικών της Κούβας Μπρούνο Ροντρίγκες εξήγησε μέσω του Twitter ότι η χώρα του έδωσε την άδεια της…
16/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Προσωρινούς περιορισμούς στις θαλάσσιες μεταφορές που συνδέονται με την Ελλάδα προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση, στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού της διάδοσης του κορονοϊού. Συγκεκριμένα, η Υπουργική Απόφαση προβλέπει τον προσωρινό περιορισμό των θαλάσσιων συνδέσεων με την Αλβανία και την Ιταλία, περιλαμβανομένου του κατάπλου στην Ελλάδα ιδιωτικών σκαφών αναψυχής. Ο προσωρινός περιορισμός της θαλάσσιας σύνδεσης δεν αφορά φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν εμπορεύματα. Επίσης, προβλέπεται ο προσωρινός περιορισμός του κατάπλου σε ελληνικά λιμάνια όλων των επαγγελματικών πλοίων θαλάσσιας αναψυχής (όπως κρουαζιερόπλοιων και ημερόπλοιων αναψυχής). ΠΗΓΗ: 902.gr