Σήμερα: 12/07/2020
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
13/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Αντιμέτωπη με μια σημαντική πτώση της ζήτησης, λόγω της επιδημίας του κορονοϊού, είναι η παγκόσμια ναυτιλία, που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του θαλάσσιου εμπορίου κατά 4% το 2020 σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Αν επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο, θα πρόκειται για μια επιστροφή στην εικόνα που παρουσίασε το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο τη διετία 2008-2009 της μεγάλης οικονομικής κρίσης. Σύμφωνα με υπολογισμούς της Clarksons Research, η μείωση της ζήτησης μπορεί να φθάσει φέτος τους 350 εκατ. τόνους, που σημαίνει πτώση του εμπορίου κατά 4%. Η επιδημιολογική κρίση έφερε τα πάνω κάτω, καθώς στις αρχές Ιανουαρίου ο οίκος αναλύσεων, στηριζόμενος στη μεγάλη άνοδο του δείκτη Clark Sea Index το 2019 (+24%), εκτιμούσε μια επίσης δυναμική πορεία και για το 2020. Ο δείκτης Clark Sea Index έχει κατασκευασθεί από τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons και μετρά την πορεία του παγκόσμιου εμπορίου. Ωστόσο οι εξελίξεις είναι πλέον δραματικές μετά το…
10/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Να βρεθεί λύση ώστε να καταστεί εφικτή η αλλαγή πληρωμάτων στα πλοία ζήτησαν από κοινού με έγγραφό τους στην G20 , ICS και ITF. Ως γνωστόν εξ αιτίας των μέτρων που έχουν ληφθεί από τις κυβερνήσεις και αφορούν σε λιμάνια και αεροδρόμια για τη μη περεταίρω διασπορά του κορωνοϊου έχουν διαταραχθεί τα χρονοδιαγράμματα αλλαγής των πληρωμάτων. Στην κοινή επιστολή υπογραμμίζεται το γεγονός ότι η μετακίνηση των ναυτικών και του προσωπικού της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών του πληρώματος, είναι απαραίτητη για μια λειτουργική διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία που είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους των αγαθών – ιατρικών προμηθειών, τροφίμων, ενέργειας, πρώτων υλών και μεταποιημένων προϊόντων, για να αναφέρουμε μερικά. Μάλιστα σημειώνεται ότι θα κλιμακωθεί εκθετικά ο κίνδυνος θαλάσσιων ατυχημάτων και καταστροφών εξ αιτίας της κόπωσης των ναυτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στη θάλασσα του πρέποντος. Από την G20 τέλος ζητείται να παρέμβει ώστε να υπάρξουν οι…
09/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Στη διάθεση του κοινού είναι από τις οκτώ το πρωί της Πέμπτης η ηλεκτρονική εφαρμογή «Υπεύθυνη δήλωση COVID-19», στον διαδικτυακό τόπο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (www.nat.gr) και στο πεδίο «ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΠΔΝ» του μενού. Με τον τρόπο ξεκινούν την εφαρμογή τους τα μέτρα στήριξης των ναυτικών για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού με τους δικαιούχους να λαμβάνουν την ειδική αποζημίωση των 800 ευρώ. Μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής οι ναυτιλιακές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν τις υπεύθυνες δηλώσεις με συνημμένους τους πίνακες των ναυτικών που έχουν θέσει σε αναστολή σύμβασης ή έχουν λύσει τη σύμβασή τους και δικαιούνται την αποζημίωση ειδικού σκοπού, με βάση το πλαίσιο που ορίζει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύθηκε στις 30/3/2020 (A75/30/3/2020/Αρ. 63ο), της αντίστοιχης ΚΥΑ και της σχετικής εγκυκλίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (ΔΝΕΡ/Τμήμα 2ο). Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι της ειδικής αποζημίωσης των 800 ευρώ είναι: Ναυτολογημένοι ναυτικοί σε επιβατηγά…
09/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Σαν σήμερα (6/4/2020) κλείνουμε 13 χρόνια από τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης και δυστυχώς τίποτε δεν δείχνει να αλλάζει προς το καλύτερο σχετικά με τη βούληση της πολιτείας να αναγκάσει την πλοιοκτήτρια, ως υπεύθυνη του ναυαγίου, και τον αλληλασφαλιστικό της οργανισμό να προβεί στην ανέλκυσή του. Το ρυπογόνο ναυάγιο του Sea Diamond, συνεχίζει για 13 χρόνια να υποβαθμίζει το φυσικό μας περιβάλλον και παρά τις μελέτες και τις πραγματογνωμοσύνες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό, κανένας αρμόδιος δεν θέλει να ασχοληθεί με το θέμα. Εν μέσω της κρίσης που έχει προκαλέσει παγκοσμίως η πανδημία ιού covid-19, ο κρατικός μηχανισμός δείχνει να έχει ξεχάσει εντελώς τέτοιου είδους προβλήματα. Οι αρμόδιοι επιτελείς του Υπουργείου Ναυτιλίας δείχνουν να αγνοούν επιδεικτικά την απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία το ΥΕΝ έχει άμεση και αυτοτελή υποχρέωση να κινήσει τις διαδικασίες ανέλκυσης του…
07/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Έχασε τη μάχη με τον κορωνοϊό τα ξημερώματα της Τρίτης ο 46χρονος Έλληνας ναυτικός που νοσηλευόταν στο Μεξικό. Όπως είχε αποκαλύψει η σύζυγός του, ο 46χρονος άνδρας νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση σε νοσοκομείο στο Μεξικό με κορωνοϊό ενώ εκείνη βρίσκεται στην Ελλάδα έχοντας χάσει τα ίχνη του. Ο Έλληνας ναυτικός λόγω της δουλειάς του βρέθηκε σε κρουαζιερόπλοιο με δρομολόγιο από Ισπανία προς Μαϊάμι όταν παρουσίασε συμπτώματα και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο. Αρχικά ενημέρωσε τη σύζυγό του ότι έγινε η εισαγωγή όμως στη συνέχεια έχασε για μέρες τα ίχνη του μέχρι που μεσολάβησε η πρεσβεία. Ο άτυχος 46χρονος απεβίωσε το ξημέρωμα της Τρίτης, όπως ανακοίνωσε η σύζυγός του. ΠΗΓΗ: zougla.gr
06/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Χριστίνα Παπασταθοπούλου Ένας ναυτεργάτης, μέλος του πληρώματος του LNG πλοίου «MARAN GAS HΕCTOR», το οποίο ελλιμενίζεται στις εγκαταστάσεις της ΔΕΣΦΑ Ρεβυθούσας, τραυματίστηκε το απόγευμα του Σαββάτου. Σύμφωνα με το Ε' Λιμενικό Τμήμα Μεγάρων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας, ο ναυτεργάτης (ειδικότητας καθαριστή μηχανοστασίου) τραυματίστηκε μέσα στο πλοίο, στα δάχτυλα του αριστερού χεριού και μεταφέρθηκε σε ιδιωτική κλινική για περαιτέρω ιατρική περίθαλψη. Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή. πηγή: efsyn.gr
03/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Σε 18 ανήλθαν τα ναυτικά ατυχήματα που καταγράφηκαν το 2019 σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 κόρων και άνω, συνολικής χωρητικότητας 156.946 κόρων, σε θαλάσσιες περιοχές ευθύνης των λιμενικών αρχών της χώρας. Από τη σχετική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, προκύπτουν, μεταξύ άλλων, και τα εξής: *Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αναλογούν στο 0,96% του συνόλου της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου και στο 0,37% της ολικής χωρητικότητάς του, δείγμα ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος τηρεί τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας. *Από τα 18 πλοία, τα περισσότερα ήταν επιβατηγά (66,7%) και φορτηγά (16,7%). *Σε 9 πλοία προκλήθηκαν ναυτικά ατυχήματα λόγω βλάβης μηχανής, σε 4 λόγω προσάραξης, σε ένα λόγω πρόσκρουσης και σε 4 λόγω άλλων γεγονότων. *Ο αριθμός των ατόμων που έπαθαν ατύχημα σε πλοία ή θαλάσσιες περιοχές ευθύνης λιμενικών αρχών ανήλθε σε 268 και αυξήθηκε 5,5% το 2019 σε σχέση με το 2018. Αύξηση 3,3% είχε παρατηρηθεί και το 2018 σε σχέση…
02/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Μπροστά στην μεγάλη έκταση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού το στενό πρωθυπουργικό επιτελείο και ο Κ. Μητσοτάκης αποφασίζει, σύμφωνα με πληροφορίες του Πριν, την έκτακτη φορολόγηση των εφοπλιστών, του ισχυρότερου κλάδου του ελληνικού κεφαλαίου, που βρίσκεται μάλιστα μέσα στην πρώτη τριάδα του εφοπλισμού σε διεθνές επίπεδο. «Είμαστε σε πόλεμο και οι αποφάσεις πρέπει να είναι ανάλογες. Δεν μπορεί να ματώνει η μεσαία τάξη και οι εργαζόμενοι και οι εφοπλιστές να μένουν σε δωρεές για το θεαθήναι», μαθαίνουμε πως κυκλοφορεί μεταξύ του στενού περιβάλλοντος του πρωθυπουργού, ο οποίος –λέγεται- πως έχει πάρει τις σχετικές αποφάσεις. Ας σημειωθεί πως η κυβέρνηση πρέπει να βρει τρόπο να σπάσει τη συνταγματική προστασία(!) του αφορολόγητου των εφοπλιστών, η οποία δεν τέθηκε σε επανεξέταση, ούτε από τον ΣΥΡΙΖΑ ούτε από τη ΝΔ, στην πρόσφατη συνταγματική αναθεώρηση. Ούτε μία, ούτε δύο αλλά 58 φοροαπαλλαγές διαθέτουν στην φαρέτρα τους οι εφοπλιστές! Για να παίρνουν κάτι, σαν…
01/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Έχουν ήδη αποσυρθεί δύο πλοία - Σύμφωνα με το enandro.gr η Fast Ferries έχει μείνει και προσπαθεί αλλά δεν μπορεί να συνεχίσει πηγαινοερχόμενη χωρίς μεταφορικό έργο Χωρίς πλοία κινδυνεύουν να μείνουν οι κάτοικοι σε Άνδρο, Τήνο και Μύκονο την επόμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με σημερινό Προεδρικό Διάταγμα, αυτή τη στιγμή η Fast Ferries είναι πλέον μόνη της στη γραμμή. Ήδη, σύμφωνα με το enandro.gr, το Superferry II αποσύρθηκε στον Πειραιά και ετοιμάζεται για αναστολή συμβάσεων του πληρώματος, ενώ η Golden Star θέτει σε αναστολή συμβάσεων και υπαλλήλους των γραφείων της. Σύμφωνα, λοιπόν, με το enandro.gr, η Fast Ferries έχει μείνει και προσπαθεί. Ανταποκρίθηκε στην ανάγκη να μην μείνει η γραμμή χωρίς συγκοινωνία. Αλλά δεν μπορεί να συνεχίσει πηγαινοερχόμενη χωρίς μεταφορικό έργο. Μόνη εξαίρεση σήμερα είναι τα φορτηγά τροφοδοσίας των τριών νησιών. Χάρη στην τακτικότητα και στη σοβαρότητα της υπάρχει ακόμα πλοίο. Όμως η εταιρεία έρχεται από έναν δύσκολο και ελλειμματικό χειμώνα.…
31/Μαρ/2020 Γράφτηκε από
Του Καπτ. Γεώργιου Γεωργούλη Η Ναυτιλιακή και Λιμενική αρχή της Σιγκαπούρης (Maritime and Port Authority of Singapore – MPA) στα πλαίσια της προστασίας της χώρας από τον κορονοϊό (COVID-19) εξέδωσε εγκύκλιο προς όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες αναφορικά με τις υπηρεσίες που προσφέρονται στα λιμάνια της. Σύμφωνα με την εγκύκλιο η Σιγκαπούρη καταβάλλει κάθε προσπάθεια να διατηρηθούν οι λειτουργίες των λιμανιών της στον υψηλότερο επιχειρησιακό βαθμό σε ό,τι αφορά υπηρεσίες φόρτωσης, εκφόρτωσης πετρέλευσης, εφοδιασμού και επισκευών ενώ παράλληλα εφαρμόζει προληπτικά μέτρα όπως συχνές απολυμάνσεις, χρήση ειδικών θερμομέτρων καθώς και την τήρηση αποστάσεων. Σε ό,τι αφορά δε την προστασία των ναυτικών που υπηρετούν στα πλοία που καταπλέουν στα λιμάνια της Σιγκαπούρης η Αρχή έχει πάρει μέτρα για την ασφαλή καραντίνα των πλοίων και τη διαχείριση υπόπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών κορονοϊού. Το λιμάνι της Σιγκαπούρης όμως αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο σταθμό αλλαγής των πληρωμάτων παγκοσμίως όχι μόνο για τα πλοία που ελλιμενίζονται για…