Σήμερα: 16/10/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
18/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Η αλήθεια είναι πως την γνωρίζουμε πολύ καλά την Νέα Δημοκρατία και την ναυτιλιακή της πολιτική ,αυτήν, που προσωπικά χαρακτηρίζα πάντα ως φιλοεφοπλιστική πολιτική και βεβαίως ουδεμία σχέση έχει με ίσες αποστάσεις .... Και δυστυχώς φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι ναυτεργάτες, οι ήρωες αυτής της χώρας, μόνο αποφάσεις εις βάρος τους πολύ χειρότερες από εκείνες του Μ.Βαρβιτσιώτη ή και άλλων προηγούμενων μπορούν να περιμένουν. Αλλά, κύριε υπουργέ πείτε ότι θέλετε, όσα νομίζετε πως σας εκφράζουν και λάβετε τις αποφάσεις, που εσείς κρίνετε. Όλα καλά.. Αλλά για...ισορροπίες και τα λοιπά , θα μας επιτρέψετε να μην πιστεύουμε και να αμφισβητούμε με τον πλέον έντονο τρόπο... Προς το παρόν αναμένουμε τι θα πράξετε για τους ναυτικούς μας! Πόπη Χριστοδουλίδου ΠΗΓΗ: peiratikoreportaz.blogspot.com
17/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Σε εξέλιξη βρίσκεται ένα θρίλερ με μέλη πληρώματος ενός φορτηγού πλοίου που έφερε τουρκική σημαία, καθώς το βράδυ της Δευτέρας απήχθησαν από ενόπλους στα ανοιχτά της Νιγηρίας, όπως αναφέρει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu. Ένας υπεύθυνος της εταιρείας Kadioglu Denizcilik που διαχειρίζεται το εν λόγω πλοίο επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο τις πληροφορίες αυτές. Όπως είπε, τη στιγμή της επίθεσης πάνω στο πλοίο Paksoy-I βρίσκονταν συνολικά 18 ναυτικοί. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία, την οποία επικαλείται ο ενημερωτικός ιστότοπος Haberturk, αναφέρεται ότι το φορτηγό πλοίο είχε αποπλεύσει κενό φορτίου από την Ντουάλα του Καμερούν με προορισμό το Αμπιτζάν. Κανείς δεν τραυματίστηκε κατά την επίθεση των πειρατών. Ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος AKP Ομέρ Τσελίκ επιβεβαίωσε την επίθεση, σημειώνοντας ότι οι τουρκικές αρχές παρακολουθούν στενά την κατάσταση. Δεν έδωσε όμως περισσότερες διευκρινίσεις. Οι απαγωγές ναυτικών για λύτρα είναι συχνό φαινόμενο στη Νιγηρία, αν και έχει περιοριστεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Το…
16/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Η Σιγκαπούρη αναδείχθηκε για έκτη χρονιά ως το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με το 2019 Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development (ISCD) Index report του κινεζικού πρακτορείου Xinhua σε συνεργασία με το Baltic Exchange. Στο πλαίσιο της παραπάνω έκθεσης, μέσω ενός δείκτη μετράται η επίδοση των μεγαλύτερων στον κόσμο πόλεων αναφορικά με την παροχή των λιμενικών και ναυτιλιακών τους υπηρεσιών. Ο δείκτης βασίζεται σε ένα πλήθος παραγόντων όπως η διακίνηση φορτίων μέσω λιμένων, η ποιότητα των λιμενικών εγκαταστάσεων, το εύρος παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών και το γενικό επιχειρηματικό περιβάλλον που επικρατεί σε κάθε μεγαλούπολη. Κατά την διάρκεια των έξι ετών που δημοσιεύεται η έκθεση του Baltic Exchange και της Xinhua έχει καταγραφεί αύξηση των επιδόσεων σε πόλεις της Ασίας και της Μ. Ανατολης, ενώ μειώνονται οι ευρωπαϊκές πόλεις που αποτελούν το top 5 των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων. Φέτος, σύμφωνα με την έκθεση, τα πέντε κορυφαία ναυτιλιακά κέντρα είναι η…
15/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Την πρώτη θέση στις νέες παραγγελίες πλοίων για δεύτερο συνεχόμενο μήνα διατηρεί η Νότια Κορέα σύμφωνα με στοιχεία που αφορούν τον μήνα Ιούνιο και είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας. Οι νέες παραγγελίες στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ανήλθαν συνολικά σε 6 πλοία συνολικής χωρητικότητας 340.000 CGT, αριθμός που αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% των συνολικών παραγγελιών παγκοσμίως, σύμφωνα με έρευνα της Clarkson. Αντίστοιχα, τα κινεζικά ναυπηγεία δέχθηκαν παραγγελίες ναυπήγησης 7 πλοίων χωρητικότητας 240.000 CGT, ενώ τα ιαπωνικά ναυπηγεία 5 πλοία συνολικής χωρητικότητας 90.000 CGT. Ωστόσο, η εικόνα διαφοροποιείται εάν κανείς δει τα στοιχεία των νέων παραγγελιών για το πρώτο εξάμηνο του 2019. Συγκεκριμένα, κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους στην κορυφή των παραγγελιών βρέθηκαν τα κινεζικά ναυπηγεία με παραγγελίες 176 νέων πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 4,32 CGT (42% επί του συνόλου των παραγγελιών διεθνώς). Αντίστοιχα, οι παραγγελίες που δέχθηκαν τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας ανήλθαν συνολικά σε 69 πλοία με…
12/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Οι τιμές του πετρελαίου σημείωσαν πτώση αγγίζοντας τα $64/βαρέλι την Τρίτη 9 Ιουλίου, καθώς οι εμπορικές διενέξεις ΗΠΑ-Κίνας επηρεάζουν σημαντικά την ζήτηση του πετρελαίου. Συγκεκριμένα, οι τιμές του πετρελαίου τύπου Brent μειώθηκαν κατά 21 λεπτά φτάνοντας τα $63,90/βαρέλι, ενώ οι τιμές για το αργό U.S. West Texas Intermediate σημείωσαν πτώση κατά 26 λεπτά, αγγίζοντας τα $57,40/βαρέλι. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, νέες εξελίξεις στην κόντρα μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αναμένονται την τρέχουσα εβδομάδα, αφού εκπρόσωποι των κυβερνήσεων των δύο χωρών πρόκειται να πραγματοποιήσουν συνάντηση σε μία προσπάθεια να βρεθεί η χρυσή τομή στις μεταξύ τους διαφορές. Η επιφυλακτικότητα που επικρατεί αναφορικά με την πορεία της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης πιέζει τις τιμές του πετρελαίου προς τα κάτω, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές στο πετρέλαιο τύπου Brent από τις αρχές του χρόνου έχουν σημειώσει αύξηση της τάξης του 20%· μία αύξηση η οποία κατά μεγάλο μέρος οφείλεται στην…
11/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Σε μια διαφορετική «ρότα» σε σχέση με το παρελθόν αρχίζει να «πλέει» η Attica Group. Έχοντας επανέλθει στην κερδοφορία, βάζει πάνω στο τραπέζι τουλάχιστον τρία νέα στοιχήματα που θα καθορίσουν και την «επόμενη μέρα» για τον μεγαλύτερο ακτοπλοϊκό όμιλο της χώρας. Tο ένα αφορά τη μείωση-αναδιάρθρωση των δανειακών βαρών και την άρση των ενεχύρων που συνδέονται με κρίσιμα assets. Στο πλαίσιο αυτό έγινε και η εξόφληση του ομολογιακού του Fortress, ενώ ήδη προγραμματίζεται και για το έτερο που πρέπει να αποπληρωθεί τον Oκτώβριο. Παράλληλα, μόλις πριν λίγες μέρες προχώρησε σε νέες δανειακές συμβάσεις 53 εκ., με τα 43,9 εκ. να κατευθύνονται στην εξόφληση δανείων που έληγαν τον Iούνιο. Tο δεύτερο στοίχημα, που έχει άμεση συνάρτηση με το πρώτο, αφορά την έκδοση του εταιρικού ομολόγου ύψους (έως)170 εκ. ευρώ που έχει ήδη δρομολογηθεί (η διάθεση προβλέπεται να ξεκινήσει μετά τις 20 του μήνα). Aπό τα κεφάλαια που θα αντληθούν το μεγαλύτερο…
09/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους 193 πλοία στάλθηκαν προς ανακύκλωση, ενώ για τα 146 εξ αυτών επιλέχθηκε η -επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον- πρακτική του «beaching», στις ακτές της Νότιας Ασίας, σύμφωνα με στοιχεία της ΜΚΟ Shipbreaking Platform. Κατά την Shipbreaking Platform λόγω του «beaching» πέντε εργάτες έχουν χάσει την ζωή τους κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου-Ιουνίου 2019, ανεβάζοντας τον αριθμό των θυμάτων σε τουλάχιστον οκτώ από τις αρχές του έτους. Παράλληλα, άλλοι έξι -τουλάχιστον- εργάτες τραυματίστηκαν σοβαρά σε γιάρδες ανακύκλωσης πλοίων στο Μπαγκλαντές κατά το προαναφερθέν διάστημα. Σύμφωνα με την συγκεκριμένη ΜΚΟ, μεταξύ των διαχειριστριών εταιρειών που προτίμησαν την οδό του scrapping σε μονάδες της Νότιας Ασίας κατά το διάστημα αυτό, φέρονται να συγκαταλέγονται εταιρείες ιαπωνικών, αραβικών, ινδονησιανών και νοτιοκορεάτικων συμφερόντων. Να σημειωθεί ότι είναι σύνηθες πριν το beaching τα πλοία να «περνούν» από τα χέρια τωνscrap-dealers και να αλλάζουν σημαία στο τελευταίο τους ταξίδι…
08/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Αποκαλυπτική απάντηση Κομισιόν για το ναυάγιο του Sea Diamond στη Σαντορίνη Η Ελλάδα, η ‘ισχυρότερη ναυτική δύναμη’ στον κόσμο και η χώρα με την μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρώπη, δεν έχει κυρώσει, ούτε τη Διεθνή Σύμβαση του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση των ναυαγίων, που θεσπίστηκε το 2007, ούτε τη Διεθνή Σύμβαση του 1996 για την αστική ευθύνη και αποζημίωση σε σχέση με τη θαλάσσια μεταφορά επικινδύνων και επιβλαβών ουσιών. Αυτό προκύπτει από την αποκαλυπτική απάντηση που έδωσε η Επίτροπος Μεταφορών, Violeta Bulc, στον επικεφαλής της εκλογικής επιτροπής της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ), πρώην ευρωβουλευτή και υποψήφιο βουλευτη Α’ Αθηνών, Νίκο Χουντή. Η αρμόδια Επίτροπος, απαντώντας σε ερώτηση του Νίκου Χουντή αναφορικά με το ναυάγιο του Sea Diamond στη Σαντορίνη, όπου μετά από 12 χρόνια το κουφάρι του πλοίου παραμένει στο βυθό της καλντέρας με τεράστιο κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον, σημειώνει ότι το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο προστασίας της θάλασσας από επικίνδυνες δραστηριότητες,…
05/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Από το Υπουργείο Εσωτερικών και το ΥΝΑΝΠ ανακοινώθηκαν τα παρακάτω σχετικά με την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος των Ελλήνων Ναυτικών που υπηρετούν σε πλοία με Ελληνική σημαία τα οποία ναυλοχούν κατά την ημέρα της ψηφοφρίας σε ελληνικά λιμάνια κατά τις Βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019. ΦΕΚ Β 2328/14-6-2019 Ι. α) Σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 27 του π.δ. 26/2012, Έλληνες ναυτικοί που υπηρετούν σε πλοίο με Ελληνική σημαία, το οποίο προβλέπεται σύμφωνα με τα εγκεκριμένα δρομολόγια ή το πρόγραμμα κινήσεώς του κατά την ημέρα της ψηφοφορίας να βρίσκεται σε λιμάνι δήμου διαφορετικού από αυτόν στους εκλογικούς καταλόγους του οποίου είναι εγγεγραμμένοι, ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα στις βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, στο δήμο του λιμένα που θα βρίσκεται το πλοίο στο οποίο υπηρετούν, με ονομαστικές καταστάσεις, που μετά την επικύρωσή τους με απόφαση του οικείου Πρωτοδικείου, έχουν ισχύ ειδικών εκλογικών καταλόγων (άρθρο 27 παρ. 6…
05/Ιουλ/2019 Γράφτηκε από
Το ιρανικό τάνκερ Grace 1 Πηγή: Associated Press Το Ιράν κάλεσε σήμερα το βρετανό πρεσβευτή στην Τεχεράνη για να διαμαρτυρηθεί για την «παράνομη κατάσχεση», όπως κατήγγειλε, ενός ιρανικού πετρελαιοφόρου από βρετανικές δυνάμεις στο Γιβραλτάρ. Σύμφωνα με συγκλίνουσες πληροφορίες, μια ομάδα περίπου 30 πεζοναυτών της ειδικής ομάδας 42 Commando κατέλαβαν σήμερα το πρωί το πλοίο «Grace 1», υπό σημαία Παναμά, λόγω «στοιχείων» ότι κατευθυνόταν στη Συρία παραβιάζοντας τις κυρώσεις της ΕΕ. Ο υπουργός εξωτερικών της Ισπανίας δήλωσε ότι η κατάσχεση του πλοίου έγινε κατόπιν αιτήματος των ΗΠΑ. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Μουσάβι, κάλεσε τον πρεσβευτή του Ηνωμένου Βασιλείου στην Τεχεράνη, Ρόμπερτ Μακάιρ, για να του επιδόσει νότα διαμαρτυρίας για την «παράνομη κατάληψη» του δεξαμενόπλοιου. Σε δηλώσεις του στην ιρανική τηλεόραση, ο Μουσάβι είπε ότι η κατάσχεση του πλοίου ήταν «μια μορφή πειρατείας» και ότι δεν διέθετε νομική βάση. Ζήτησε να απελευθερωθεί αμέσως το δεξαμενόπλοιο για να συνεχίσει…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή