Σήμερα: 12/07/2020
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
29/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Δύο ρωσικές εταιρείες υπέγραψαν την Πέμπτη 23 Απριλίου συμφωνία για την κατασκευή του πιο ισχυρού από άποψη ενέργειας πυρηνικού παγοθραυστικού, το οποίο θα ενισχύσει το εμπόριο μέσω του Βόρειου Περάσματος. Η Atomflot, η οποία αποτελεί θυγατρική της Rosatom, και το ναυπηγείο Zvezda, το οποίο είναι ιδιοκτησία κοινοπραξίας με επικεφαλής τη ρωσική πετρελαϊκή Rosneft, ανακοίνωσαν ότι θα εργαστούν από κοινού για τη ναυπήγηση του πυρηνικού παγοθραυστικού «Leader». Η Rosatom στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι το «Leader», του οποίου η κατασκευή θα ξεκινήσει το 2027, θα κινείται με τη βοήθεια της πυρηνικής ενέργειας και θα έχει τη δυνατότητα να σπάει πάγους πάχους έως και 4 μέτρων. Η Μόσχα έχει επανειλημμένως τονίσει τις επιδιώξεις της να αυξήσει την εμπορική κυκλοφορία στις ακτές του Αρκτικού Κύκλου, ο οποίος θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ κυρίως λόγω του γεγονότος ότι μειώνει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Άλλωστε, το 2018 ο Ρώσος…
28/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Συνεχίζεται η πτώση των τιμών των πετρελαιοειδών. Η τιμή του βαρελιού του αμερικανικού πετρελαίου υποχωρούσε κατά 14% και πλέον σήμερα στην ασιατική αγορά, καθώς ένας σημαντικός παίκτης άρχισε να πουλάει μαζικά προθεσμιακά συμβόλαια για την αγορά μαύρου χρυσού.Η τιμή του βαρελιού του «light sweet crude», ή WTI, αμερικανικού αργού αναφοράς, βυθίστηκε κατά 14,8%, στα 10,88 δολάρια, αφού ήδη απώλεσε το ένα τέταρτο της αξίας του την προηγουμένη, με φόντο τις συνεχιζόμενες ανησυχίες για τη χωρητικότητα των αποθηκευτικών υποδομών, άρα τη δυνατότητα να κρατηθεί στοκ.Η τιμή του βαρελιού του Brent Βόρειας Θάλασσας, αργού αναφοράς στη διεθνή αγορά, κατέγραφε πτώση 4,4%, στα 19,10 δολάρια.Οι λόγοι της συνεχιζόμενης δραματικής πτώσης των τιμών θεωρείται πως είναι η εξαιρετικά μειωμένη ζήτηση, εξαιτίας των περιορισμών στις μεταφορές και στην οικονομική δραστηριότητα που επιβλήθηκαν απ’ άκρου σ’ άκρο του πλανήτη, στο πλαίσιο της προσπάθειας περιορισμού της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, και στο γεγονός ότι η παραγωγή…
27/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Ολοκληρώθηκε ο επαναπατρισμός των τριών τελευταίων ελλήνων ναυτικών, μελών του πληρώματος δύο ελληνόκτητων πλοίων τα οποία κρατούνταν στο Τζιμπουτί επί επταμήνου, λόγω οικονομικών εκκρεμοτήτων της διαχειρίστριας εταιρείας έναντι των αρχών της συγκεκριμένης χώρας. Οι έλληνες ναυτικοί ταξίδεψαν χθες αεροπορικώς από το Τζιμπουτί προς την πόλη Νεβσεχίρ, στη Νοτιοανατολική Τουρκία, όπου τους υποδέχτηκαν εκπρόσωποι της Πρεσβείας της Ελλάδος στην Άγκυρα. Με μέριμνα της Πρεσβείας και υπηρεσιών του υπουργείου Εξωτερικών, μετακινήθηκαν οδικώς στη συνοριακή διάβαση στους Κήπους του Έβρου και ακολούθως προς τους οικείους τους στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται πως τον Φεβρουάριο έφτασε στην Ελλάδα ο Α’ μηχανικός του πλοίου «Πτολεμαίος» ο οποίος αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας, ενώ στα τέλη του 2019 είχε επιστρέψει και ο υποπλοίαρχος. ΠΗΓΗ: ergasianet.gr
24/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Οι αρχές της Ινδονησίας απέρριψαν πολλαπλά αιτήματα για έκτακτη ιατρική επέμβαση, προκειμένου να σώσουν τη ζωή ενός Ρώσου ναυτικού 45 ετών στο πλοίο «WL Palekh», εξαιτίας των περιορισμών που έχει θέσει η χώρα λόγω του Covid-19. Το μέλος του πληρώματος παρουσίασε συμπτώματα εγκεφαλικού επεισοδίου ενώ το πλοίο βρισκόταν σε διεθνή ύδατα 225 χλμ. από το νησί της Σουμάτρα. Παρά τα επανειλημμένα αιτήματα από τον πλοίαρχο του σκάφους, την Ένωση Ναυτικών της Ρωσίας (SUR) και την Ένωση Ναυτικών της Ινδονησίας, οι τοπικές αρχές συνέχισαν να απορρίπτουν τις εκκλήσεις για επείγουσα ιατρική βοήθεια, προτού τελικά σταλεί ένα αστυνομικό σκάφος για να παραλάβει τον ναυτικό στις 21:00 τοπική ώρα της Δευτέρας. Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) κάλεσε τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) και τον IMO να παρέμβουν επειγόντως και να καλέσουν την ινδονησιακή κυβέρνηση να σεβαστεί τις διεθνείς συμβάσεις, παρέχοντας στον ναυτικό άμεση ιατρική βοήθεια. «Η κυβέρνηση της Ινδονησίας έπρεπε να…
23/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Θεαματική χαρακτηρίζεται η αύξηση της κίνηση στις Αρκτικές ρότες καθώς σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεων που είδαν το φώς της δημοσιότητας στην χρονική περίοδο μεταξύ 2013- 2019 η αύξηση ήταν της τάξης του 25%. Η Αρκτική έχει γίνει μια περιοχή ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς έχει τη δυνατότητα να μετασχηματίσει το παγκόσμιο εμπόριο μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Το μεγαλύτερο μέρος της περιοχής βρίσκεται εντός του κυρίαρχου εδάφους της Ρωσίας και η ρωσική κυβέρνηση προσπαθεί να την προωθήσει ως βιώσιμη ναυτιλιακή εναλλακτική λύση. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2020, η Ρωσία παρουσίασε ένα σχέδιο υποδομής που περιέχει περισσότερες από 80 πρωτοβουλίες για να βοηθήσει τους ναυλωτές που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν την περιοχή. Μεταξύ αυτών ήταν η κατασκευή ενός στόλου παγοθραυστικών και σκαφών που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν στον παχύτερο πάγο της περιοχής διατηρώντας τις ρότες «ανοικτές» για τη διέλευση εμπορικών πλοίων κάθε τύπου. ΠΗΓΗ; portcity.gr
22/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Με καθυστέρηση πέντε εβδομάδων ίσως και περισσότερο θα είναι εφικτή η αποκρυστάλλωση της εικόνας των διακυμάνσεων στην κίνηση των ευρωπαϊκών λιμένων από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία στις αγορές. Προς ώρας η εικόνα του πρώτου τριμήνου παραμένει συγκεχυμένη καθώς το Ρότερνταμ αναφέρει πτώση στα εμπορευματοκιβώτια της τάξης του 4,7% εν αντιθέσει με την Αμβέρσα που εμφανίζει αύξηση της τάξης του 4% και τον Πειραιά να διατηρεί τα θετικά πρόσημα παρά την πτώση του Μαρτίου. Να σημειωθεί ότι ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία ήταν 2,8% χαμηλότερος από ότι το πρώτο τρίμηνο του 2019. Τα «κενά» εμπορευματοκιβώτια εξακολουθούν να αποτελούν πηγή προβληματισμού με την MSC να έχει δρομολογήσει το MSC Anna για να περισυλλέξει τα «κενά» από τις Δυτικές ακτές των ΗΠΑ. πηγη: portcity.gr
21/Απρ/2020 Γράφτηκε από
του Ανδρέα Καρκαβίτσα Τὸ πλοῖο ὁλοσκότεινο ἔσχιζε τὰ νερὰ ζητώντας ἀνυπόμονα τὸ λιμάνι του. Δὲν εἶχε ἄλλο φῶς παρὰ τὰ δύο χρωματιστὰ φανάρια τῆς γέφυρας ζερβόδεξα· ἕνα ἄλλο φανάρι ἄσπρο ἀκτινοβόλο ψηλὰ εἰς τὸ πλωριὸ κατάρτι καὶ ἄλλο ἕνα μικρὸ πίσω εἰς τὴν πρύμη του. Τίποτε ἄλλο. Οἱ ἐπιβάτες ἦσαν ὅλοι ξαπλωμένοι στὶς κοκέτες τους, ἄλλοι παραδομένοι στὸν ὕπνο καὶ ἄλλοι στοὺς συλλογισμούς. Οἱ ναῦτες καὶ θερμαστές, ὅσοι δὲν εἶχαν ὑπηρεσία ἐροχάλιζαν εἰς τὰ γιατάκια τους. Ὁ καπετάνιος μὲ τὸν τιμονιέρη ὀρθοὶ στὴ γέφυρα, μαῦροι ἴσκιοι, σχεδὸν ἐναέριοι, ἔλεγες πὼς ἦσαν πνεύματα καλόγνωμα, ποὺ ἐκυβερνοῦσαν στὸ χάος τὴν τύχη τοῦ τυφλοῦ σκάφους καὶ τῶν κοιμωμένων ἀνθρώπων. Ἔξαφνα ἡ καμπάνα τῆς γέφυρας ἐσήμανε μεσάνυχτα. Μεσάνυχτα ἐσήμανε καὶ ἡ καμπάνα τῆς πλώρης. Τὸ καμπανοχτύπημα γοργό, χαρούμενο, ἐπέμενε νὰ ρίχνῃ τόνους μεταλλικοὺς περίγυρα, κάτω στὴ σκοτεινὴ θάλασσα καὶ ψηλὰ στὸν ἀστροφώτιστο οὐρανὸ καὶ νὰ κράζῃ ὅλους εἰς τὸ κατάστρωμα. Καὶ μὲ μιᾶς τὸ…
16/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Αυξημένες οι επιθέσεις το πρώτο τρίμηνο του 2020 Δεν υπάρχει κανένας λόγος εφησυχασμού για τους πλοιοκτήτες καθώς δεν έχει εκλείψει ο κίνδυνος της πειρατείας τονίζει το International Maritime Bureau που έδωσε στοιχεία για τις πειρατικές επιθέσεις του πρώτου τριμήνου του έτους. Το ΙΒΜ κατέγραψε 47 επιθέσεις σε πλοίο τους πρώτους τρεις μήνες του 2020, έναντι 38 την ίδια περίοδο πέρυσι ενώ οι επί του πλοίου επιβιβάσεις αφορούσε 37 περιπτώσεις.Ο Κόλπος της Γουινέας παραμένει το καυτό σημείο πειρατείας στον κόσμο, με 21 περιστατικά συνολικά, μεταξύ των οποίων τρία στα οποία απήχθηκαν συνολικά 17 μέλη του πληρώματος, σε αποστάσεις μεταξύ 45 και 75 ναυτικών μιλίων από την ακτή.Με βάση τα στοιχεία οι δράστες είναι συνήθως οπλισμένοι, πλησιάζουν σκάφη με ταχύπλοα, και στη συνέχεια επιβιβάζονται σε αυτά για να κλέψουν καταστήματα ή φορτίο, ή να απαγάγουν το πλήρωμα για να απαιτήσουν λύτρα.Στα θετικά στοιχεία το γεγονός ότι δεν υπήρξαν απαγωγές τα τελευταία δύο…
15/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Port State Control in the United States 2019 Annual Report της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ, καταγράφηκε μείωση στον αριθμό των κρατήσεων εμπορικών πλοίων στους λιμένες των ΗΠΑ, καθώς από τις 111 κρατήσεις πλοίων το 2018 ο αριθμός μειώθηκε στις 104. Όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση, το περασμένο έτος προσέγγισαν τους αμερικανικούς λιμένες 10.394 εμπορικά πλοία, 84 διαφορετικών σημαιών, στα οποία η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ διενήργησε ελέγχους για να εξακριβωθεί κατά πόσον τα πλοία αυτά ανταποκρίνονταν στους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας (SOLAS, ISPS Code, Marpol). Από τα αποτελέσματα των ελέγχων προέκυψε ότι, όσο περνούν τα χρόνια, αυξάνεται ο αριθμός των πλοίων που συμμορφώνονται με τους κανονισμούς της Marpol Annex I, γεγονός που αποδεικνύει ότι όλο και περισσότερες πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων συμμορφώνονται με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Στα επιμέρους στοιχεία, διενεργήθηκαν έλεγχοι σε 2.664 bulk carriers το 2019, από τα οποία κρατήθηκαν τα 29, με αποτέλεσμα…
14/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Σε επίπεδα δραστηριότητας πριν από την εμφάνιση του Covid-19 βρίσκονται πλέον οι κυριότεροι λιμένες της Κίνας, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού, που έχει πληγεί από την πανδημία. Ενώ εξακολουθούν να εργάζονται για να περιορίσουν την εξάπλωση του κορονοϊού στην Κίνα, οι εταιρείες της ασιατικής χώρας καταβάλλουν τις ίδιες προσπάθειες για να επανεκκινήσουν τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους. Στα λιμάνια της Κίνας πλέουν και πάλι μεγάλα πλοία, ενώ γερανοί εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά λειτουργούν και πάλι. «Τα λιμάνια της Κίνας, ο παγκόσμιος κατασκευαστικός κόμβος, είναι το κλειδί της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού. Η σωστή λειτουργία και η παράδοση πόρων και υλικών είναι ζήτημα ζωής και θανάτου κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας», δήλωσε o Zhou Dequan, διευθυντής του Εθνικού Γραφείου Έρευνας Μεταφορών του Διεθνούς Ινστιτούτου Μεταφορών της Σαγκάης. Ο Bai Ming, ερευνητής της Κινεζικής Ακαδημίας Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικής Συνεργασίας, δήλωσε ότι η ακεραιότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού …