Σήμερα: 23/08/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
26/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
Μείωση των καθαρών κερδών του κατέγραψε ο όμιλος κρουαζιέρας Carnival Corporation κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2019, που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου 2019, παρά το γεγονός ότι τα συνολικά έσοδα του ομίλου σημείωσαν αύξηση την ίδια περίοδο. Συγκεκριμένα τα κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε $451 εκατ., συγκριτικά με τα $561 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2018. Τα συνολικά έσοδα της Carnival Corp. για το δεύτερο τρίμηνο του 2019 άγγιξαν τα $4,8 δις. Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ο κ. Arnold Donald, πρόεδρος και CEO της Carnival Corp., τόνισε ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης καθώς και των εξόδων των επιβατών κρουαζιέρας ενόσω βρίσκονται εν πλω αντιστάθμισαν το αυξημένο κόστος των καυσίμων. Επίσης, ο κ. Donald αναφέρθηκε και στον αρνητικό αντίκτυπο που προκάλεσαν στην αγορά κρουαζιέρας οι νέες απαγορεύσεις του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ αναφορικά με τις επισκέψεις Αμερικανών τουριστών στην Κούβα για λόγους αναψυχής, οδηγώντας εταιρείες κρουαζιέρας σε ακυρώσεις ή αναπρογραμματισμούς…
25/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
Δεξίωση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Ιουνίου στο εκπαιδευτικό πλοίο «Kojima», της Ακαδημίας της Ιαπωνικής Ακτοφυλακής, στο πλαίσιο της επίσκεψης του κ. Kentaro Sonoura, Ειδικού Συμβούλου παρά τω Πρωθυπουργώ της Ιαπωνίας, στην χώρα μας. Το «παρών» στην τελετή, η οποία διοργανώθηκε από την Πρεσβεία της Ιαπωνίας στην Ελλάδα και πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, έδωσαν εκπρόσωποι της ευρύτερης ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς και εκπρόσωποι του πολιτικού χώρου. Το «Κojima», η επίσκεψη του οποίου στη χώρα μας συμπίπτει και με τη συμπλήρωση των 120 χρόνων από την σύναψη του Συμφώνου Φιλίας, Εμπορίου και Ναυτιλίας μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, θα παραμείνει στο λιμάνι του Πειραιά έως τις 25 Ιουνίου και εν συνεχεία θα επισκεφθεί τα λιμάνια της Σιγκαπούρης και του Βιετνάμ, προτού τελικά επιστρέψει στην Ιαπωνία στις 4 Αυγούστου. Να σημειωθεί ότι το «Kojima» ξεκίνησε το ταξίδι του, με 44 δόκιμους αξιωματικούς της Ιαπωνικής Ακτοφυλακής, στις 26 Απριλίου από την Ιαπωνία. O πλοίαρχος του…
24/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
Αν και το ταχύπλοο «Super Express» είχε διαπιστωμένη βλάβη, δεν σταμάτησε τα δρομολόγιά του, με συνέπεια την ταλαιπωρία των επιβατών και την έκθεσή τους σε κίνδυνο. Ήδη από το πρωί είχε παρουσιαστεί μηχανική βλάβη, όταν το σκάφος έκανε 3,5 ώρες για να φτάσει στη Ραφήνα από την Άνδρο. Εντούτοις, έφυγε και πάλι για Άνδρο κι από εκεί για Τήνο και Μύκονο, για να σταματήσει έξω από το λιμάνι του Γαυρίου στην Άνδρο, και να ξεκινήσει και πάλι. Αντί να επιστρέψει πίσω στο λιμάνι, συνέχισε με ταχύτητα μόλις πέντε μιλίων την πλεύση του, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των 281 επιβατών, καθώς έπλευσε προς Τήνο, παρά την βλάβη. Ανακοινώσεις έγιναν μόνο έπειτα από μία ώρα, και αφού ήδη οι επιβάτες είχαν αρχίσει να διαμαρτύρονται για την ταλαιπωρία. Αυτήν την ώρα, προσεγγίζει το λιμάνι της Τήνου. πηγη: iskra.gr
21/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε αύξηση κατά 0,5% τον περασμένο Απρίλιο σε σχέση με τον Απρίλιο του 2018, ενώ μεταβολή της τάξης του +0,7% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ). Όπως φαίνεται στον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Απρίλιο κατέγραψε μείωση της τάξεως του 2,3%, συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2018. Μείωση κατά 1,7% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017. Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κατέγραψε μείωση καθώς τον Απρίλιο του 2017 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 440 πλοία, τον Απρίλιο του 2018 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 3,4% στα 425, ενώ τον περασμένο Απρίλιο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων άγγιξε τα 415. Τα δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία άγγιζαν τα 511 τον περασμένο…
20/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
Επιστρέφει στον Πειραιά το επιβατηγό καταμαράν «Supercat», ύστερα από μηχανική βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή του, που παρουσίασε 3 ναυτικά μίλια από τη νησίδα του Αγ. Γεωργίου. Το πλοίο με 127 επιβάτες που είχε αναχωρήσει στις 7 το πρωί από το λιμάνι του Πειραιά για Μήλο, Φολέγανδρο, Θήρα, Ιο, Νάξο, Μύκονο επιστρέφει αυτοδύναμα στον Πειραιά και δεν έχει αιτηθεί συνδρομής. Οι επιβάτες αναμένεται να προωθηθούν στους προορισμούς τους με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Πηγή: ΑΜΠΕ - enikos.gr
19/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
Σοφία Κοντογιάννη Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κήρυξε αναγκαστική απαλλοτρίωση ακινήτων για λόγους δημόσιας ωφέλειας που απαιτούνται για την κατασκευή του έργου Σύνδεση λιμένα Αιγίου με αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών συνολικής απαλλοτριούμενης έκτασης των ιδιοκτησιών 34,7 στρεμμάτων. Σύμφωνα με την απόφαση, με την αναγκαστική απαλλοτρίωση επιτυγχάνεται η αγορά των εδαφικών εκτάσεων που απαιτούνται για την κατασκευή του έργου και καλύπτεται το σύνολο των απαιτήσεων σε χώρο. Στο Αίγιο έχει ήδη κατασκευαστεί το νέο σύγχρονο λιμάνι για τη μεταφορά ανθρώπων, οχημάτων και αγαθών. Εξυπηρετεί την τουριστική κίνηση του δυτικού Κορινθιακού Κόλπου, καθώς και τις ανάγκες αυτού του χώρου και της ενδοχώρας του σε αγαθά. Στο σημείο αυτό οι θαλάσσιες μεταφορές θα μετατρέπονται σε οδικές (ίσως και σιδηροδρομικές) και το αντίθετο. Στην περιοχή διέλευσης του νέου δρόμου υπάρχουν ή προβλέπονται μεγάλα έργα υποδομής. Δυτικά του νέου λιμανιού έχει κατασκευαστεί Μαρίνα και ακόμη δυτικότερα βρίσκεται σε λειτουργία ο Βιολογικός Καθαρισμός Αιγίου. Δυτικά του νέου…
18/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
Κατά την διάρκεια του περασμένου Μαΐου καταγράφηκαν επτά περιστατικά επιθέσεων σε πλοία στις θάλασσες της Ασίας, σύμφωνα με την ReCAAP ISC. Συγκριτικά με τις επιθέσεις που είχαν σημειωθεί τον Μάιο του 2018, σημειώνεται μείωση των επιθέσεων σε ποσοστό 22%. Από τα επτά περιστατικά επιθέσεων σε πλοία, τα τρία έλαβαν χώρα σε αγκυροβόλια της Ινδίας και της Ινδονησίας, ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα κατά τον πλου των πλοίων ανοιχτά των ακτών της Ινδονησίας, των Φιλιππίνων και της Μαλαισίας. Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι για το ίδιο διάστημα δεν παρατηρήθηκε κάποιο περιστατικό ομηρίας ναυτικών στις Θάλασσες Sulu και Celebes, καθώς και στην θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του ανατολικού τμήματος της Σαμπά στη Μαλαισία, αλλά ούτε και κλοπή φορτίου πετρελαίου από πλοία. Ωστόσο, η ReCAAP ISC συστήνει προσοχή και επαγρύπνηση σε όσους ναυτικούς και πλοία διέρχονται από τις παραπάνω θαλάσσιες περιοχές. Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ ΠΗΓΗ: naftikachronika.gr
17/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
Τις προθεσμίες για την υποβολή δικαιολογητικών των υποψηφίων που επιθυμούν να συμμετέχουν στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού ανακοίνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας. Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη η προθεσμία για την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών των υποψηφίων για τη συμμετοχή τους στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού λήγει στις 11-7-2019 για τους υποψηφίους/ιες που επιθυμούν να εισαχθούν στις ΑΕΝ με τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων του ΥΠΠΕΘ. Για τους υποψηφίους/ιες που επιθυμούν να εισαχθούν στις ΑΕΝ με τη διαδικασία κατάθεσης απολυτηρίου Λυκείου, τα αποτελέσματα της οποίας εκδίδει το ΥΝΑΝΠ, λήγει στις 8-8-2019. Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ακαδημαϊκού Έτους 2019-20 είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΥΝΑΝΠ: www.yen.gr. πηγη: portcity.gr
15/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
Τη δεύτερη θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 47 χώρες καταλαμβάνει φέτος η Ελλάδα, με συνολικά 515 βραβευμένες ακτές, 15 μαρίνες και 4 σκάφη αειφόρου τουρισμού. Η χώρα μας που κατάφερε να παραμείνει στη δεύτερη θέση και φέτος, πίσω μόνο από την Ισπάνια με τις 556 σημαίες της, δείχνει να «αψηφά» το φαινόμενο της παγκόσμιας μόλυνσης των ακτών και των θαλασσών και να παραμένει ένα από τα «δυνατά χαρτιά» στο διεθνές τουριστικό στερέωμα. Το πρόγραμμα «Γαλάζια Σημαία» αποτελεί το πιο διαδεδομένο «σύμβολο» ποιότητας των θαλασσών, με ιδιαίτερα αυστηρά κριτήρια καθαριότητας, οργάνωσης, πληροφόρησης, ασφάλειας, προστασίας του φυσικού πλούτου των ακτών και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Το 2017 ξεκίνησε και η εφαρμογή του προγράμματος για τα σκάφη αειφόρου τουρισμού στη χώρα μας και αφορά εταιρείες που βραβεύονται για τη διαχείριση τουριστικών σκαφών, με κριτήριο την συμμόρφωσή τους σε ένα σύνολο 51 κριτηρίων. Πορτο Κατσικι/Φωτό: Pixabay Το πρόγραμμα εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της…
13/Ιουν/2019 Γράφτηκε από
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΛΑΛΗΣ Από τη Βόρεια Ντακότα, στο Δέλτα του Νίγηρα κι από ‘κει στις φυτείες κόκας, τον Πάμπλο Εσκομπάρ ,τον Εμφύλιο της Κολομβίας και το…ποτάμι του αργού πετρελαίου. Ένα ιστορικό ταξίδι σε δύο ηπείρους και τον… κομψό κόσμο των πετρελαϊκών, συνοδεία τραγουδιών που γεννήθηκαν στα οδοφράγματα και αφηγήσεων που στάζουν αίμα και κερδοσκοπική βουλιμία. Το 2011, η Τζάκι Σίλκε, αγρότισσα στα περίχωρα του Γουίλιστον της Β. Ντακότα, άρχισε να παρατηρεί κάποια… περίεργα συμπτώματα στις αγελάδες που έκτρεφε: μέρα με τη μέρα αδυνάτιζαν και πολλές φορές η ουρά τους εξαφανιζόταν. Έτσι, ανήσυχη απευθύνθηκε στις τοπικές αρχές, ζητώντας να γίνει εξέταση του εδάφους της φάρμας της. Το πόρισμα των επιθεωρητών δεν διαπίστωνε κάποια ανωμαλία. Τότε, η Αμερικανή ήρθε σε επαφή με έναν ανεξάρτητο ειδικό από το Ντιτρόιτ, ο οποίος, έχοντας συλλέξει δείγμα του αέρα της περιοχής, κατέγραψε διάφορες ουσίες, όπως βενζόλιο, μεθάνιο, χλωροφόρμιο, βουτάνιο, τολουόλιο και ξυλόλιο· όλες τους σχετιζόμενες με την…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή