Σήμερα: 12/07/2020
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
15/Μαϊ/2020 Γράφτηκε από
Μπορεί η μεταποιητικές και άλλες δραστηριότητες στην Κίνα να έχουν επανεκκινήσει αλλά το «στίγμα» από την επέλαση του κορωνοϊού φάνηκε στα μεγαλύτερα βασικά «εξαγωγικά» λιμάνια της Κίνας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της China Ports and Harbours Association η πτώση που καταγράφηκε το πρώτο δεκαήμερο του τρέχοντος μηνός ήταν της τάξης του 7,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι και 13,4% στους όγκους των διαμετακομιζόμενων εμπορευματοκιβωτίων. Η αιτία της πτώσης αποδίδεται στο γεγονός ότι οι Ευρωπαϊκές και Αμερικανικές αγορές πλήττονται τώρα από την πανδημία με τα μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα να έχουν αδρανοποιηθεί το προηγούμενο διάστημα. Στοιχεία αναλύσεων που είδαν το φώς της δημοσιότητας συγκλίνουν στην άποψη ότι ο Μάιος θα είναι ο μήνας που θα απεικονίσει το «βάθος» της μείωσης των όγκων γεγονός που συνάδει με τα όσα έχουν αναφέρει και επώνυμα στελέχη ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. πηγη: theseanation.gr
14/Μαϊ/2020 Γράφτηκε από
Σημαντική φαίνεται πως θα είναι η επίδραση του κορονοϊού για τα κυριότερα αμερικανικά λιμάνια εισαγωγών εμπορευμάτων σε containers, όπως προκύπτει από το πρόσφατο report της U.S. National Retail Federation (NRF) και της Hackett Associates. Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω report τονίζεται ότι οι εισαγωγές containers στα κυριότερα λιμάνια των ΗΠΑ θα καταγράψουν διψήφια πτώση την άνοιξη και το καλοκαίρι σε σχέση με πέρυσι, καθώς συνεχίζονται οι αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Όπως σημειώνει ο Jonathan Gold, NRF Vice President for Supply Chain and Customs Policy, πολλά καταστήματα λιανικής στις ΗΠΑ επιστρέφουν και επαναλειτουργούν, ωστόσο ο όγκος των εισαγωγών είναι αρκετά χαμηλότερος από τα επίπεδα που έχουμε συνηθίσει. «Η κατανάλωση θα επιστρέψει και υπάρχει ακόμη ανάγκη για βασικά είδη, αλλά η οικονομική ανάκαμψη θα είναι σταδιακή και οι πωλητές λιανικής θα προσαρμόσουν το ποσό των εμπορευμάτων που εισάγουν για να καλύψουν τη ζήτηση αυτή», προσθέτει. Ο ιδρυτής της Hackett Associates, Ben…
13/Μαϊ/2020 Γράφτηκε από
Οι δυσκολίες στις αλλαγές πληρωμάτων λόγω του lock down που έχουν επιβάλλει τα περισσότερα κράτη έχει ως αποτέλεσμα περίπου 600.000 ναυτικοί να είναι εγκλωβισμένοι στα πλοία μεταξύ των οποίων και πολλά κρουαζιερόπλοια. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία αναφέρονται εγκλωβισμένοι περίπου 12.000 επιβάτες ακόμη αναζητώντας διαφυγή προς τους προορισμούς τους, αλλά και περίπου 90.000 πληρώματα εγκλωβισμένα στα πλοία με άκρως δύσκολες διαδικασίες επαναπατρισμού. Στα κρουαζιερόπλοια που βρίσκονται στις ΗΠΑ είναι εγκλωβισμένοι περίπου 32.000 στη δυτική ακτή και 47.800 στην ανατολική και στις Μπαχάμες. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες οι εταιρείες αναζητούν τρόπους να στείλουν σπίτια τους τους ναυτικούς και το ξενοδοχειακό προσωπικό των πλοίων. Η Royal Caribbean International έχει έτοιμο ένα πρωτοφανές σχέδιο για τον επαναπατρισμό πληρωμάτων σε 60 χώρες από όπου προέρχονται με πλοία και αεροπορικές πτήσεις τσάρτερ. Πληρώματα που βρίσκονται εγκλωβισμένα στην Καραϊβική, την Κεντρική και Νότια Αμερική θα προωθηθούν σε διάφορα λιμάνια με τρία κρουαζιερόπλοια τα “Vision”, “Rhapsody” και…
12/Μαϊ/2020 Γράφτηκε από
Πυρκαγιά ξέσπασε νωρίτερα σήμερα σε δεξαμενόπλοιο το οποίο βρισκόταν σε ναυπηγείο της Ινδονησίας για επισκευές. Ο λόγος για το, 21 ετών, Aframax «Jag Leela» που βρίσκεται για δεξαμενισμό στο ναυπηγείο Waruna στο Belawan στη Βόρεια Σουμάτρα της Ινδονησίας. Όπως ανέφεραν μάρτυρες σε ΜΜΕ της Ινδονησίας, πυκνός μαύρος καπνός ήταν ορατός από το πλοίο, ακολούθησαν συνεχόμενες εκρήξεις ενώ η πυρκαγιά επεκτάθηκε και σε άλλο πλοίο που βρισκόταν κοντά στο «Jag Leela». Στο ναυπηγείο έσπευσαν πυροσβεστικές δυνάμεις και ρυμουλκά και περιόρισαν την φωτιά ενώ από τους 50 εργαζομένους που βρισκόταν στο σημείο υπέστησαν σοβαρά εγκαύματα οι πέντε, οι οποίοι διακομίσθηκαν στο πλησιέστερο νοσοκομείο.
ΠΗΓΗ: naftikachronika.gr
11/Μαϊ/2020 Γράφτηκε από
Για να βοηθήσει τις κυβερνήσεις να θέσουν σε εφαρμογή συντονισμένες διαδικασίες για τη διευκόλυνση της ασφαλούς μετακίνησης των ναυτικών, ο ΙΜΟ εξέδωσε χθες σχέδιο 12 βημάτων σε 174 κράτη , παρέχοντάς τους «οδικό χάρτη» για την» απελευθέρωση» των ναυτικών από το κλείδωμα covid-19 και τους επιτρέπει τις κατάλληλες εξαιρέσεις για να γίνουν οι αλλαγές πληρωμάτων στα πλοία . Ο οδικός χάρτης 55 σελίδων έχει προωθηθεί από έναν ευρύ συνασπισμό ενώσεων ναυτικών, και διεθνών ενώσεων ναυτιλιακής βιομηχανίας, με τη συμβολή εκπροσώπων της αεροπορικής βιομηχανίας, διεθνών οργανισμών και του ασφαλιστικού τομέα, για να παράσχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το πώς οι κυβερνήσεις μπορούν να διευκολύνουν τις αλλαγές των πληρωμάτων και να επιλύσουν τις ανησυχίες για την ασφάλεια καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας. Σε επόμενες δύο εβδομάδες, θα χρειαστεί να αλλάξουν περίπου 150.000 ναυτικοί για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των ναυτιλιακών εταιριών με τους διεθνείς ναυτιλιακούς κανονισμούς, με δεκάδες χιλιάδες να είναι…
08/Μαϊ/2020 Γράφτηκε από
Η πλευρά των ακτοοπλόων επεσήμανε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμα για να καθοριστούν για όλη την καλοκαιρινή περίοδο το πρωτόκολλο επιβατών Οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα είναι συνεχείς όσο αφορά τα μέτρα για την προστασία από τον κορωνοϊό. Χθες το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μεταξύ στελεχών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και των εκπροσώπων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. Κύριο θέμα συζήτησης ήταν ο αριθμός επιβατών που μπορεί να μεταφέρουν τόσο τα συμβατικά πλοία –έως 50% και έως 55% όσα έχουν καμπίνες και τα ταχύπλοα έως 50%. Η πλευρά των ακτοοπλόων επεσήμανε ότι είναι πολύ νωρίς ακόμα για να καθοριστούν για όλη την καλοκαιρινή περίοδο το πρωτόκολλο επιβατών. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να ισχύσει το νέο πρωτόκολλο έως τις 15 Ιουνίου με την έκδοση υπουργικής απόφασης και τότε να επανεξεταστεί η κατάσταση: «Μπορεί να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών που θα μπορούν να μεταφέρουν τα πλοία αλλά μπορεί και να περιοριστεί…
07/Μαϊ/2020 Γράφτηκε από
Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα του πρόσφατου τριμηνιαίου report αναφορικά με την πορεία του δείκτη Seafarers Happiness Index, ο οποίος ουσιαστικά επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τις εμπειρίες και το επίπεδο ικανοποίησης των πληρωμάτων σε όλο το φάσμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Να σημειωθεί ότι η παρούσα έρευνα εκπονείται από κοινού από τη ναυτική ΜΚΟ «Mission to Seafarers» και τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό «Shipowners’ Club». O τριμηνιαίος δείκτης αυτή τη φορά έχει την ιδιαιτερότητα ότι συγκροτήθηκε σε ένα εξαιρετικά δυσμενές περιβάλλον για τους ναυτικούς, καθώς πολλοί εξ αυτών παραμένουν στα πλοία ή σε ξένες χώρες λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις. Συνολικά ο Seafarers Happiness Index υποχώρησε στο 6,3/10 από το 6,39/10 που κινούνταν το προηγούμενο τρίμηνο. Όπως προαναφέρθηκε, το συγκεκριμένο report εκπονήθηκε σε περίοδο πανδημίας και εστιάζει σε θέματα όπως ο φόρτος εργασίας και η αλληλεπίδραση με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος, άξονες δηλαδή οι οποίοι, κατά τους συμμετέχοντες ναυτικούς στην έρευνα, αποτελούν τους…
06/Μαϊ/2020 Γράφτηκε από
Σχεδόν 3.000 μέλη του πληρώματος κρουαζιερόπλοιου του κολοσσού της τουριστικής βιομηχανίας TUI τέθηκαν σε καραντίνα πάνω στο σκάφος, καθώς ένας ναυτικός διαγνώστηκε πως έχει μολυνθεί από τον νέο κορονοϊό, ανακοίνωσε η διεύθυνση του ομίλου. Δεκαπέντε μέλη του πληρώματος του Mein Schiff 3 υποβλήθηκαν σε διαγνωστικά τεστ όταν παρουσίασαν ελαφριά συμπτώματα γρίπης. Ένας τους, ως αυτό το στάδιο, επιβεβαιώθηκε πως έχει προσβληθεί από τον SARS-CoV-2.Οι 15 ναυτικοί τέθηκαν σε απομόνωση πάνω στο κρουαζιερόπλοιο, στο λιμάνι που αποτελεί τη βάση του, στο Κουξχάφεν, στη Βόρεια Θάλασσα. Το σύνολο των 2.899 μελών του πληρώματος επίσης αποφασίστηκε να τεθεί σε καραντίνα πάνω στο σκάφος «μέχρι νεοτέρας διαταγής», ενημέρωσε η διεύθυνση του ομίλου TUI με δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε. Ορισμένα μέλη του πληρώματος, που είχαν κατέβει από το σκάφος πριν από την περασμένη Τρίτη, την ημέρα άφιξής του στο λιμάνι, κλήθηκαν να επιστρέψουν στο πλοίο, πρόσθεσε η διεύθυνση του ομίλου TUI. Το κρουαζιερόπλοιο δεν μετέφερε…
05/Μαϊ/2020 Γράφτηκε από
Πειρατική επίθεση δέχθηκε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο ενώ έπλεε 178 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Λάγος της Νιγηρίας. Σύμφωνα με το safetyatsea.net, το περιστατικό σημειώθηκε την περασμένη Πέμπτη και πρόκειται το product tanker «Vemahope» της Rachel Maritimes SA. Η επίθεση έγινε με ταχύπλοο στο οποίο επέβαιναν οι πειρατές και απήχθησαν 10 ναυτικοί, μεταξύ των οποίων κανείς δεν είναι Έλληνας. Τέσσερα μέλη του πληρώματος παρέμειναν στο πλοίο. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ασφαλείας Dryad Global, μέσα στο 2020, 42 μέλη πληρωμάτων έχουν απαχθεί από πλοία που επιχειρούν στη Δυτική Αφρική. Η αναφορά περιστατικών σε αυτήν την περιοχή είναι σημαντικά μικρότερη από εκείνη της ευρύτερης περιοχής του Δέλτα της Νιγηρίας, κυρίως λόγω της μικρότερης πυκνότητας κυκλοφορίας, ωστόσο, το 2019 και το 2020 σημειώθηκε σταδιακή αύξηση των περιστατικών που καταγράφηκαν εκτός των παραδοσιακών θαλάσσιων περιοχών, όπου διαπράττονται πειρατείες. Εάν επιβεβαιωθεί, αυτό το περιστατικό θα ήταν το 7ο υπεράκτιο περιστατικό στην ΑΟΖ της Νιγηρίας εντός του 2020.…
30/Απρ/2020 Γράφτηκε από
Μείωση του στόλου των containerships μέσα στο 2020, βλέπει η Drewry, ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων στο εμπόριο από την πανδημία του κορονοιού. Παρ’ όλα αυτά οι τιμές για τα νεότευκτα αλλά και το leasing δεν αναμένεται να μειωθούν, εξαιτίας της προσδοκίας που υπάρχει για μεγάλη άνοδο των ναύλων την επόμενη χρονιά. Η κατάσταση σήμερα στην αγορά των containerships θεωρείται ότι έφτασε στο σημείο μηδέν από τις παρενέργειες που έχει επιφέρει στο εμπόριο η πανδημία. πηγη; portcity.gr