Σήμερα: 16/12/2017
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
12/Δεκ/2015 Γράφτηκε από
Μετά τον Ιανουάριο φαίνεται ότι θα εξετάσει η Cosco τη συμμετοχή στον διαγωνισμό για την πώληση του ΟΛΠ καθώς από τον Αύγουστο έχει «παγώσει» τις επενδυτικές κινήσεις της λόγω των εν εξελίξει συνομιλιών για συγχώνευση με την China Ocean Shipping Company.Σύμφωνα με την βρετανική εφημερίδα Guardian η κινέζικη κυβέρνηση αναμένεται να λάβει αποφάσεις, μέσα στον Ιανουάριο, για το θέμα της συγχώνευσης, των οποίων η διαπραγμάτευση των μετοχών έχει ανασταλεί από τον Αύγουστο. Όπως αναφέρεται σε ανακοινώσεις των δύο εταιρειών προς τα Χρηματιστήρια του Χόνγκ Κόνγκ και της Σαγκάης οι μακρές διαπραγματεύσεις για «εξυγίανση του ενεργητικού» επεκτάθηκαν στις 10 Ιανουαρίου Σύμφωνα με την Wall Street Journal, η China Ocean Shipping Company ή Cosco Group, και η China Shipping Group Company έχουν εργαστεί, επί μήνες, για να επιτευχθεί μια συμφωνία, με επίκεντρο το συνδυασμό μονάδων εμπορευματοκιβωτίων-ναυτιλίας των δύο εταιριών. Επίσης, αναζητούν τρόποι τη συγχώνευσης στους τομείς δεξαμενόπλοιων, ξηρού φορτίου και των λιμανιών,…
30/Νοε/2015 Γράφτηκε από
Οι εργαζόμενοι με επιστολή τους στον υπ. Οικονομικών καταγγέλλουν ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει πρόβλημα λειτουργίας καθώς ο αριθμός τους έφτασε να μειωθεί από τους 140 που ήταν το 2009 στους 68 Συντάκτης: Χριστίνα Παπασταθοπούλου Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι εργαζόμενοι στη Διώρυγα της Κορίνθου, καθώς όπως υποστηρίζουν η εταιρεία απειλείται με κλείσιμο λόγω έλλειψης προσωπικού. Το Δ.Σ. του Σωματείου «Εργατοτεχνίτες-ναυτεργάτες και υπάλληλοι Διώρυγος Κορίνθου» έστειλε επιστολή στον υπουργό Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο, την οποία κοινοποίησε στα πολιτικά κόμματα και στους τοπικούς βουλευτές και μέσω αυτής τον ενημερώνει για την κατάσταση που επικρατεί στην εταιρεία (ΑΕΔΙΚ-Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου). Οπως αναφέρεται, η εταιρεία «μετά από μια άσχημη ιδιωτικοποίηση κατά την περίοδο 2000-2009 και μετά από καταγγελία της σύμβασης από πλευράς ελληνικού Δημοσίου, απειλείται για δεύτερη φορά. Κατά την ιδιωτικοποίηση οι οργανικές θέσεις είχαν μειωθεί αρκετά. Οταν η εταιρεία επανήλθε στο Δημόσιο συγκεκριμένες πολιτικές κατεύθυνσης, καθώς και η κακοδιοίκηση των εκάστοτε Δ.Σ.,…
27/Νοε/2015 Γράφτηκε από
Το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο ασχολήθηκε με τα στοιχεία που δίνουν οι ναυτιλιακές εταιρείες για την συνεισφορά τους στο ΑΕΠ της χώρας, χαρακτηρίζοντάς τα πλασματικά, αλλά και με τις σχέσεις κράτους-εφοπλιστών και τους τρόπους με τους οποίους επιτυγχάνουν οι τελευταίοι να μην φορολογούνται Στο ρεπορτάζ του Reuters επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο ναυτιλιακός κλάδος συνεισφέρει 9 δισεκατομμύρια ή 4 % στο ΑΕΠ της χώρας, ποσό που πολλαπλασιάζεται αν συνυπολογιστούν και τα περιφερειακά επαγγέλματα, οπότε φτάνει τα 17 δισ. ή 7,5% του ΑΕΠ. Στους 192.000 υπολογίζει η στατιστική υπηρεσία τους εργαζόμενους των κλάδων αυτών, νούμερο που αντιστοιχεί στο 4% του συνόλου των Ελλήνων εργαζομένων. Ωστόσο, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, αυτά τα νούμερα είναι πλασματικά αφού σύμφωνα με την ανάλυση του Reuters οι αναλύσεις βασίζονται σε στοιχεία που δίνουν οι ίδιες οι ναυτιλιακές εταιρίες οι οποίες περιλαμβάνουν στα στατιστικά τους δισεκατομμύρια ευρώ που στην πραγματικότητα δεν περνάνε ποτέ από την ελληνική…
18/Νοε/2015 Γράφτηκε από
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μέσω του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη έδειξε επίσημα και δημόσια πώς εννοεί, αντιλαμβάνεται και σε ποια κατεύθυνση θα κινηθεί με την πολιτική της σχετικά με τα δημοσιονομικά και οικονομικά προβλήματα της χώρας μας. Συγκεκριμένα στο συνέδριο Capital+Vision στις 4/11/2015 στην Αθήνα και στην ομιλία που εκφώνησε ανάμεσα στα άλλα ανέφερε: «Δεν είναι δυνατόν σήμερα να συζητάμε για επιβάρυνση του Ναυτιλιακού τομέα στην Ελλάδα όταν τα στοιχεία που έχει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αποδεικνύουν περίτρανα ότι υπάρχουν πολλές Ευρωπαϊκές χώρες που έχουν ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς για την Ναυτιλία τους απ’ ότι έχει η Ελλάδα». Πρόκειται για την αθλιότερη και προκλητικότερη δημόσια αναφορά που έχει ακουστεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και η οποία αποκαλύπτει πλήρως τις προθέσεις και τους στόχους της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής η οποία έχει ως πρόθεση να διατηρήσει ανέπαφο το σαθρό και βαθύτατα φιλοεφοπλιστικό καθεστώς της φοροασυλίας, των προνομίων και της…
17/Νοε/2015 Γράφτηκε από
Δημοσιογράφος που παρακολουθεί στενά τα δρώμενα στον χώρο της Ναυτιλίας και ο οποίος έχει άριστη ενημέρωση από διάφορες πηγές στον χώρο, μας πληροφόρησε για το παρακάτω περιστατικό που έλαβε χώρα πριν μερικούς μήνες στην επίσημη συνάντηση μεταξύ του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Δρίτσα και του Δ.Σ της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (Ε.Ε.Ε). Μιλώντας o Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε κ. Θ. Βενιάμης στην διάρκεια της σύσκεψης – συνάντησης ενώπιον του Υπουργού και των συνεργατών του έκανε αναφορά και στην ΠΝΟ λέγοντας μεταξύ των άλλων και τα εξής: Η ΠΝΟ είναι ένα καράβι το οποίο διοικείται επί σειρά ετών σωστά και αποτελεσματικά και κανείς δεν νομιμοποιείται από το κράτος να παρέμβει στα εσωτερικά της. Το πλοίο πρέπει να διοικείται και να κουμαντάρεται από τον Πλοίαρχο ο οποίος έχει την πρώτη και τελευταία ευθύνη για την διακυβέρνηση του σκάφους, κατόπιν τούτου δεν μπορεί ένας Ναύτης να αναλάβει αυτήν την ευθύνη, δεν του ταιριάζει ούτε ο ρόλος…
10/Νοε/2015 Γράφτηκε από
Το παιχνίδι της «γάτας και του ποντικού» παίζουν για τα μάτια του κόσμου χρόνια τώρα οι κυβερνήσεις με την εκλεκτή κάστα των Ελλήνων εφοπλιστών. Προαναγγέλλουν μέτρα για την αύξηση της συμβολής τους στην εθνική οικονομία, είτε μέσω φορολογίας ή «εθελοντικής» εισφοράς –οι διατυπώσεις ποικίλουν-, για να αποσυρθούν στη συνέχεια, καθώς οι εφοπλιστές αντιδρούν απειλώντας να πάρουν πλοία και εταιρείες από την Ελλάδα. Φυσικά, ποτέ δεν υπήρξε πρόθεση να θιγεί ο σκληρός πυρήνας των 56 φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, μόνο ίσως στα λόγια, αν θυμάται κανείς και πολύ περισσότερο ο ΣΥΡΙΖΑ τις προεκλογικές εξαγγελίες των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015, περί ισονομίας και μεταφοράς των φορολογικών βαρών από τους πιο αδύναμους στους εύπορους. Το επιχείρημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το πρώτο επτάμηνο της διακυβέρνησής της, ήταν ότι χρειάζεται χρόνος για να προχωρήσουν οι παρεμβάσεις στη φορολογία των εφοπλιστών, καθώς είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες. Στη δεύτερη θητεία της, η ίδια κυβέρνηση ξέχασε…
10/Νοε/2015 Γράφτηκε από
Τους απεργούς Ναυτεργάτες επισκέφθηκε, εκ μέρους της Λαϊκής Ενότητας, ο Στάθης Λεουτσάκος (πρώην Βουλευτής) και εξέφρασε την υποστήριξη της ΛΑ.Ε. στον δίκαιο αγώνα τους ενάντια στην προωθούμενη, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τους δανειστές της χώρας, κατεδάφιση του ΝΑΤ, εξαέρωση των συντάξεων τους, καθώς και τις νέες μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων. Ακόμα τόνισε τις αρνητικές επιπτώσεις από την επιλογή της κυβέρνησης για άμεση ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ Επισκέφθηκε ακόμα τους απεργούς εργαζόμενου του ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο) που βρίσκονται σε πολυήμερη απεργιακή κινητοποίηση, εκφράζοντας της υποστήριξη της ΛΑ.Ε. στον δίκαιο αγώνα τους, σημειώνοντας ότι ο δρόμος του αγώνα είναι ο μοναδικός αγώνας για να καταργηθούν παλιά και νέα μνημόνια. Το Γραφείο Τύπου 5/11/15 πηγη: laiki-enotita.gr
23/Οκτ/2015 Γράφτηκε από
Σε… πολικό κλίμα έγινε, το μεσημέρι της Πέμπτης, συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα με τους εκπροσώπους των εργαζόμενων στο λιμάνι και της Αυτοδιοίκησης για το «καυτό» θέμα της πώλησης του ΟΛΠ. Ενδεικτικό του κλίματος είναι- όπως έλεγαν στο Pireas2day.gr συμμετέχοντες στη σύσκεψη- ότι ο κ. Δρίτσας δεν αντάλλαξε ούτε χειραψία με τον παριστάμενο πρόεδρο της Λαϊκής Ενότητας, Παναγιώτη Λαφαζάνη ενώ πολλές φορές συνδικαλιστές διέκοψαν, με ένταση, τον υπουργό καλώντας τον να θυμηθεί τις προηγούμενες δεσμεύσεις του…. Όμως και στην… ουσία της συζήτησης δεν φάνηκε ο υπουργός έτοιμος να απαντήσει σε κρίσιμα ζητήματα, που του τέθηκαν κυρίως σε σχέση με τα εργασιακά. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Δρίτσας είπε πως θα γίνει προσπάθεια ώστε πριν από την παραχώρηση να υπογραφεί μια νέα διετής Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, ώστε να κατοχυρωθούν μέχρι το 2019 οι εργασιακές σχέσεις και πρόθεση της κυβέρνησης είναι να εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας, χωρίς, ωστόσο, να έχει αποσαφηνιστεί…
02/Οκτ/2015 Γράφτηκε από
Ουσιαστικές απαντήσεις σε ό,τι αφορά τα αίτια του ναυαγίου του Norman Atlantic, που σημειώθηκε σημειώθηκε τη νύχτα της 27ης προς 28η Δεκεμβρίου του 2014 στα νερά της Αδριατικής, ελπίζουν ότι θα έχουν σύντομα οι ιταλικές αρχές. Να θυμίσουμε ότι εξαιτίας της πυρκαγιάς έχασαν τη ζωή του 11 άνθρωποι ενώ αγνοούνται άλλοι 18. Σύμφωνα με την εφημερίδα Il Fatto Quotidiano, το «μαύρο κουτί» του πλοίου διασώθηκε και το εν λόγω ηχητικό υλικό μπόρεσε τελικά να εντοπιστεί και να «αποκρυπτογραφηθεί» από σειρά ειδικών, ώστε να προσφέρει ουσιαστικές απαντήσεις σε ό,τι αφορά τα αίτια του ναυαγίου. «Οι συνομιλίες που περιέχονται στο μαύρο κουτί του πλοίου Norman Atlantic αποτελούν ωφέλιμο, καθοριστικό υλικό για την έρευνα σχετικά με το ναυάγιο», γράφει η εφημερίδα. Όπως επισημαίνει, οι δικαστικοί του Μπάρι κατάφεραν, τελικά, να περισώσουν το ηχητικό αυτό ντοκουμέντο -παρά τις υψηλές θερμοκρασίες που θα μπορούσαν να το έχουν καταστρέψει- το οποίο θα πρέπει να περιέχει τις…
01/Οκτ/2015 Γράφτηκε από
«Είναι πλέον φανερό ότι στην υπόθεση έχουν εμπλακεί ποικίλα επιχειρηματικά συμφέροντα πέραν της Cosco, τα οποία επιζητούν κομμάτια από την πίτα του πρώτου λιμανιού της χώρας και κινούνται για να πετύχουν τους στόχους τους», κατήγγειλε ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης σε συνέντευξή στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο 105,5» για το θέμα του λιμανιού του Πειραιά. Ειδικότερα, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γ. Γαβρίλης υπογράμμισε τα εξής σημεία: • «Το πρώτο λιμάνι της χώρας πρέπει να παραμείνει Δημόσιο. Αυτό αποτελεί αίτημα της Περιφέρειας Αττικής, όλων των Δήμων και των επαγγελματικών, εργατικών και συνδικαλιστικών φορέων της πόλης. Γι’ αυτό, η κυβέρνηση οφείλει να αφουγκραστεί την τοπική κοινωνία και να ακυρώσει τον διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ».• «Η ακολουθούμενη διαδικασία είναι διάτρητη και υπονομεύει το Δημόσιο Συμφέρον. Ενώ η Σύμβαση Παραχώρησης των λιμενικών χώρων έχει υπογραφεί μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΛΠ και ο επανασχεδιασμός της πρέπει να γίνει ανάμεσα στους…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή