Σήμερα: 18/06/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
23/Νοε/2018 Γράφτηκε από
Στους πελάτες τους θέλουν να μεταφέρουν οι μεγάλοι liners το επιπλέον κόστος που θα επιφέρει στη διαχείριση των πλοίων ο κανονισμός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για χρήση καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5% από το 2020 και μετά. Το «αγκάθι» όμως στη συγκεκριμένη στόχευση αφορά τη διαφάνεια της διαδικασίας απόδειξης του επιπλέον κόστους που θα ζητηθεί από τους ναυλωτές να καταβάλουν. Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του κ. Rodolphe Saade, διευθύνοντος συμβούλου της τέταρτης μεγαλύτερης εταιρείας τακτικών γραμμών (Liner) στον κόσμο, της γαλλικής CMA CGM. Ο επικεφαλής του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού επιβεβαίωσε και αυτός την πρόθεση του κλάδου να μεταφέρει το επιπλέον κόστος για τα νέα πιο ακριβά καύσιμα στους ναυλωτές. «Προκειμένου να είμαστε συμβατοί με τους νέους κανονισμούς θα πρέπει να μεταφέρουμε τις δαπάνες που θα προκύψουν στους πελάτες μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της CMA CGM στο παγκόσμιο ναυτιλιακό συνέδριο που διοργάνωσε η Cosco Shipping στη Σαγκάη.…
22/Νοε/2018 Γράφτηκε από
Η εταιρεία The Fjords DA ανακοίνωσε πως ένα τρίτο ηλεκτρικό επιβατηγό πλοίο, το Legacy of The Fjords βρίσκεται υπό ναυπήγηση στο ναυπηγείο Brødrene Aa. Το μήκους 42 μέτρων τύπου καταμαράν πλοίο το οποίο έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 400 επιβάτες, είναι κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά και μοιράζεται τον ίδιο σχεδιασμό με τα αδελφά του πλοία Vision of The Fjords και Future of The Fjords, τα οποία πλέουν μεταξύ των χωριών Flåm και Gudvangen. Το Legacy of The Fjords σηματοδοτεί τη μετακίνηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας προς μια εντελώς νέα περιοχή λειτουργίας, την πρωτεύουσα της Νορβηγίας, το Όσλο. Το πλοίο θα χρησιμοποιεί ένα ειδικά κατασκευασμένο Power Dock που θα του επιτρέπει να ξαναγεμίζει το χωρητικότητας 2,4MWh σύστημα μπαταριών του σε 20 λεπτά. Το Power Dock συγκεντρώνει ενέργεια από το τοπικό δίκτυο καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας αποφεύγοντας έτσι τις μη βιώσιμες, δαπανηρές υπερτάσεις, ενώ παράλληλα αποθηκεύει αναλώσιμα, καύσιμα και απορρίμματα για…
21/Νοε/2018 Γράφτηκε από
Η δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) αυξήθηκε κατά 0,2% τον περασμένο Σεπτέμβριο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2017, ενώ σημείωσε μεταβολή +1% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ). Όπως αναπαρίσταται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Σεπτέμβριο σημείωσε μείωση της τάξεως του 3,7%, συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2017. Αύξηση κατά 0,5% σημειώθηκε επίσης κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016. Το Γράφημα 1 που παρατίθεται παρακάτω δείχνει την πορεία της Δύναμης και της Ολικής Χωρητικότητας των ελληνικών εμπορικών πλοίων (100 ΚΟΧ και άνω), σε μηνιαία βάση από τον Ιανουάριο του 2016 έως και τον Σεπτέμβριο του 2018. Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων καταγράφει μείωση καθώς τον Σεπτέμβριο του 2016 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 460…
20/Νοε/2018 Γράφτηκε από
Ενώ απογειώνονται οι ναύλοι για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο -ανέγγιχτο από την οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα- πρωταγωνιστεί παγκοσμίως σε παραγγελίες νέων πλοίων. Μέχρι και τα 220.000 δολάρια έφτασαν τις προηγούμενες ημέρες οι ημερήσιοι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), σημειώνοντας άνοδο πάνω από 180% σε διάστημα μόλις πέντε μηνών, καθώς τον προηγούμενο Μάιο ο ημερήσιος ναύλος ήταν 38.000 δολάρια. Την ίδια στιγμή νέες παραγγελίες τοποθετούνται στα ναυπηγεία, με τους Έλληνες να είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές. Ο εν ενεργεία στόλος αυξάνει συνεχώς, καθώς φέτος αναμένεται να τοποθετηθούν παραγγελίες για 50 πλοία. Περαιτέρω, η αγορά προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6% σε ετήσια βάση, ενώ ο συνολικός στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 8% ετησίως, με το ένα τρίτο των νέων πλοίων να μην είναι επί του παρόντος υπό καθεστώς ναύλωσης. Να σημειωθεί ότι για το 2018 οι νέες παραγγελίες που θα τοποθετηθούν στα ναυπηγεία…
19/Νοε/2018 Γράφτηκε από
Οι τιμές των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης για τον Ιανουάριο του 2019 αναφορικά με το πετρέλαιο τύπου Brent έπεσαν στις 14 Νοεμβρίου στα $65/βαρέλι, αντιπροσωπεύοντας τα χαμηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 2016. Ο OPEC αναθεώρησε προς τα κατώ τις προβλέψεις του για την αύξηση της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής το 2018 κατά 40.000 βαρέλια ημερησίως, αγγίζοντας τα 1,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα και κατά 70.000 βαρέλια/ημέρα το 2019 φτάνοντας τα 1,29 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αναμένεται να αγγίξει τα 98,79 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2018, με την ζήτηση από μέρους των χωρών της Μ. Ανατολής και της Κίνας να καταγράφουν μείωση. Οι προβλέψεις του OPEC για την προσφορά πετρελαίου από τις χώρες που δεν αποτελούν μέλη του Οργανισμού αυξήθηκε κατά 90.000 βαρέλια, φτάνοντας τα 2,31 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2018 και κατά 120.000 βαρέλια το 2019, αγγίζοντας τα 2,23 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Η παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου από τις χώρες…
16/Νοε/2018 Γράφτηκε από
Στο πλαίσιο της συνάντησης των ασιατικών κρατών εκείνων με μεγάλη ναυτική παράδοση, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Μανίλα στις 13 Νοεμβρίου, τέθηκε επί τάπητος η ανάγκη υιοθέτησης των «Guidelines on the Fair Treatment of Seafarers» του IMO και του ILO το 2006 με στόχο την προστασία των ναυτικών τους σε περίπτωση ατυχημάτων. H συνάντηση οδήγησε στην έκδοση του πρώτου «Manila statement on the fair treatment of seafarers», με την υποστήριξη του Seafarers’ Rights International (SRI), του International Transport Workers’ Federation (ITF) κ.ά. Το σημαντικό αυτό βήμα αποτελεί απόρροια της διεθνούς διάσκεψης που είχε πραγματοποιηθεί στην έδρα του ΙΜΟ στο Λονδίνο τον περασμένο Ιούνιο με την συμμετοχή της SRI αναφορικά με τις «Guidelines on the Fair Treatment of Seafarers». Εκπρόσωποι από 50 χώρες είχαν τότε ζητήσει να γίνουν περιφερειακές συναντήσεις προκειμένου να απορροφήσουν οι συγκεκριμένες οδηγίες στο ναυτεργατικό δίκαιο της κάθε χώρας. Η απόφαση των ασιατικών χωρών, οι οποίες και αποτελούν σημαντική…
15/Νοε/2018 Γράφτηκε από
Πειρατές που επέβαιναν σε ταχύπλοο πυροβόλησαν σε πλοίο LNG την περασμένη εβδομάδα ανοικτά των ακτών του Bonny στη Νιγηρία, επιβεβαίωσε το IMB Piracy Reporting Center. Το περιστατικό συνέβη την περασμένη Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, περίπου 30 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του Bonny. Η έκθεση του Κέντρου Αναφοράς Πειρατείας ανέφερε ότι το LNG κυνηγήθηκε και πυροβολήθηκε από εννέα πειρατές που επέβαιναν σε ταχύπλοο σκάφος. Ο συναγερμός έκτακτης ανάγκης του πλοίου ενεργοποιήθηκε και όλο το πλήρωμα συγκεντρώθηκε στον σταθμό συγκέντρωσης ενώ ενεργοποιήθηκε και το σύστημα SSAS. Οι πειρατές προσέγγισαν το πλοίο αρκετές φορές, αλλά δεν κατάφεραν να το ακινητοποιήσουν ή να επιβιβαστούν σε αυτό και εγκατέλειψαν τις προσπάθειες λόγω της αύξησης της ταχύτητας και των ελιγμών του πλοίου, δήλωσε το IMB Piracy Reporting Center. Τόσο το πλοίο όσο και το πλήρωμα είναι ασφαλείς. Η ταυτότητα του πλοίου LNG δεν αποκαλύφθηκε στην έκθεση. Την περασμένη εβδομάδα, το Κέντρο Πληροφόρησης για την Πειρατεία ανέφερε ότι μέχρι…
14/Νοε/2018 Γράφτηκε από
Την συγκλονιστική προσπάθεια του καπετάνιου του «Fast Ferries Andros» να δέσει το πλοίο στο Λιμάνι της Ραφήνας κατέγραψε σε βίντεο η ιστοσελίδα irafina.gr. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το λιμάνι της Ραφήνας είναι γνωστό πως δυσκολεύει τους καπετάνιους λόγω της κατασκευής του και των ισχυρών ανέμων που πνέουν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Το πλοίο προσέγγιζε το μεσημέρι της Τρίτης την Ραφήνα, εν μέσω ισχυρών βοριάδων που ξεπερνούσαν τα έξι μποφόρ και ο καπετάνιος με μία εντυπωσιακή μανούβρα κατάφερε να δέσει το πλοίο στο λιμάνι. Δείτε το βίντεο
ΠΗΓΗ: enikos.gr
13/Νοε/2018 Γράφτηκε από
Πάνω από 100 χρόνια πέρασαν από την κατασκευή του Τιτανικού, που από πολλούς θεωρείται ακόμα και σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα πλοία που κατασκευάστηκαν ποτέ. Η αλήθεια είναι όμως ότι σε σχέση με τα σημερινά πλοία μοιάζει πού μικρό. Η τεχνολογία και η τεχνογνωσία έφτασε την ανθρωπότητα να κατασκευάζει πραγματικά πλωτά θηρία τα οποία πολλές φορές μοιάζουν με ολόκληρες πολιτείες. Δείτε το βίντεο που ακολουθεί.
πηγη: e-nautilia.gr
12/Νοε/2018 Γράφτηκε από
«Ανοίγει» ο δρόμος για την επιστροφή αναδρομικών σε συνταξιούχους που υπέστησαν σοβαρές περικοπές από τον Ιούνιο του 2013 έως και σήμερα, καθώς ο ΕΦΚΑ έχασε την πρώτη έφεση που είχε υποβάλει σε πρωτόδικη απόφαση υπέρ συνταξιούχων του ΝΑΤ, ενώ την ίδια στιγμή τα δικαστήρια επιστρέφουν και μειώσεις, πέρα από εκείνες που είχαν κριθεί αντισυνταγματικές από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Διαβάστε επίσης «Μαχαίρι» στις υψηλές συντάξεις φέρεται να θέλει το Βερολίνο Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής», υπάρχουν ήδη τρεις τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες, επί της ουσίας, φέρνουν τα πάνω – κάτω σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, αναφορικά με την απόδοση των αναδρομικών. Οι τρεις αποφάσεις Η πρώτη απόφαση (1296/2018) ελήφθη από το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά και με αυτή το δευτεροβάθμιο δικαστήριο απορρίπτει την έφεση που είχε ασκήσει ο ΕΦΚΑ κατά πρωτόδικης απόφασης, η οποία δικαίωνε συνταξιούχους του ΝΑΤ. Οι…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή