Σήμερα: 18/08/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
28/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
Οι εισαγωγές της Κίνας σε αργό πετρέλαιο και LNG σημείωσαν αλματώδη αύξηση κατά τη διάρκεια του 2018, με τις εισαγωγές αργού πετρελαίου να ανέρχονται σε 460 εκατ. τόνους, αύξηση κατά 10,1% και τις εισαγωγές LNG να αγγίζουν τους 90,39 εκατ. τόνους, αύξηση κατά 31,9 % σε σχέση με το 2017. Σύμφωνα με στοιχεία του National Bureau of Statistics της Κίνας οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της χώρας σημείωσαν αύξηση κατά 30% περίπου τον περασμένο Δεκέμβριο, αγγίζοντας τους 43,78 εκατ. τόνους. Η παραγωγή πετρελαίου της χώρας ανήλθε σε 190 εκατ. τόνους το 2018, αντιπροσωπεύοντας μείωση κατά 1,3% συγκριτικά με το 2017. Αναφορικά με το LNG, η παραγωγή του στην Κίνα σημείωσε αύξηση κατά 7,5% το 2018, φτάνοντας τα 161 δις κ.μ., ως απόρροια των προσπαθειών της κινεζικής κυβέρνησης να στραφεί σε καθαρότερες μορφές ενέργειας. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Xinhua η Κίνα στοχεύει μέχρι το 2020 να αυξήσει την πετρελαϊκή της παραγωγή σε…
25/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
Σε περίπτωση που η Βρετανία δεν καταφέρει να καταλήξει σε συμφωνία με την ΕΕ για την έξοδό της Οι εμπορευματικές μεταφορές μέσω του καναλιού της Μάγχης μπορεί να μειωθούν μέχρι και κατά 87% και η πτώση αυτή να διαρκέσει μέχρι και έξι μήνες, σε περίπτωση που η Βρετανία δεν καταφέρει να καταλήξει σε συμφωνία με την ΕΕ για την έξοδό της, εκτιμά έγγραφο που διέρρευσε από την υπηρεσία της Συνοριακής Φύλαξης, στο πλαίσιο των σχεδίων έκτακτης ανάγκης που ετοίμασε για λογαριασμό της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον βρετανικό τύπο, το έγγραφο περιέχει «επίσημες ευαίσθητες» πληροφορίες για υποθέσεις που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης αναφορικά με την εμπορευματική κίνηση στο κανάλι και πιο συγκεκριμένα στις μετακινήσεις μεταξύ των λιμανιών Καλαί και Ντόβερ, αλλά και μέσω του τούνελ της Μάγχης. Σύμφωνα με την Independent, σε κάποιο κομμάτι του εγγράφου αναφέρεται ότι η ροή μέσω των Στενών, στην περίπτωση ενός όχι και…
24/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
Ακραίες καιρικές συνθήκες και προβλήματα στα ραντάρ φέρεται να ευθύνονται για τη σύγκρουση παγοθραυστικού σε παγόβουνο της Ανταρκτικής. Το ατύχημα συνέβη σε κινεζικό ερευνητικό πλοίο, το οποίο μετά την πρόσκρουση είχε πάνω του ένα τεράστιο κομμάτι πάγου, βάρους 250 τόνων και πλάτους 400 τμ. Παρά τις ζημιές που προκλήθηκαν στο πλοίο, δεν υπήρξαν τραυματίες. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα επιπλέοντα κομμάτια πάγου και το ελλιπές ραντάρ ήταν τα αίτια του ατυχήματος, στο οποίο συνέβαλε και η πυκνή ομίχλη στην περιοχή. Όπως εξήγησε ένας εξ αυτών στο Reuters, «τα ραντάρ που χρησιμοποιούνται δεν μπορούν να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ παγόβουνο και πάγου». Τελικά, πάντως, ο πάγος απομακρύνθηκε από το κατάστρωμα του πλοίου, του οποίου το βασικό «σώμα» έπαθε πολύ μικρή ζημιά. ΠΗΓΗ; enikos.gr
23/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
Του Λάμπρου Καραγεώργου Λαμπρό εμφανίζεται το μέλλον της απασχόλησης ναυτικών, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που είδε το φως της δημοσιότητας, παρά το γεγονός ότι πληθαίνουν οι αναφορές στα αυτόνομα και μη επανδρωμένα πλοία. Μελέτη 170 σελίδων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) και του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Πανεπιστημίου (WMU) σχετική με τις επιπτώσεις της αυτοματοποίησης στην απασχόληση σε όλο τον κλάδο των μεταφορών, έχει θετικά νέα να πει για το ναυτικό επάγγελμα. Ενώ διεθνώς εκφράζονται φόβοι ότι η αυτοματοποίηση των πλοίων θα μειώσει τις θέσεις εργασίας των ναυτικών, η μελέτη με τίτλο «Transport 2040: Automation, Technology, Employment - The Future of Work» που είδε το φως της δημοσιότητας ισχυρίζεται ότι θα πρέπει να διπλασιασθεί ο αριθμός των ναυτικών παγκοσμίως μέχρι το 2040 προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες. Η μελέτη διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η παγκόσμια βιομηχανία μεταφορών θα αλλάξει ως αποτέλεσμα της αυτοματοποίησης και των προηγμένων τεχνολογιών, προβλέποντας…
22/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
Δέκα τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην πυρκαγιά που ξέσπασε σε δύο πλοία, σημαίας Τανζανίας, κοντά στα Στενά του Κερτς, στα ανοικτά της χερσονήσου της Κριμαίας, έγινε γνωστό σήμερα από τις ρωσικές αρχές. «Υπάρχουν 11 σοροί» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Αλεξέι Κραβτσένκο, ο εκπρόσωπος τύπου του ρωσικού οργανισμού ναυσιπλοΐας.«Τρεις άνθρωποι χάθηκαν στο νερό, μπροστά στα μάτια των διασωστών» συμπλήρωσε ο ίδιος.Αυτά τα τρία μέλη του πληρώματος θεωρούνται επισήμως αγνοούμενοι, όμως το πιθανότερο να είναι νεκροί, σημείωσε ο Ρώσος αξιωματούχος. Ο Αλεξέι Κραβτσένκο πρόσθεδσε ότι οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης συνεχίζονται.Ο προηγούμενος απολογισμός έκανε λόγο για 10 νεκρούς και 14 επιζώντες.Την ίδια στιγμή, όπως επισήμανε μια πηγή από τις υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, η φωτιά πιθανόν προκλήθηκε από παραβίαση των κανονισμών ασφαλείας. «Βάσει των προκαταρκτικών στοιχείων, φαίνεται πως οφείλεται σε παραβίαση των κανονισμών ασφαλείας κατά τη διαδικασία άντλησης καυσίμων από το ένα πλοίο στο…
21/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
Πριν από λίγα χρόνια Μόσχα και Όσλο υπέγραψαν συμφωνία καθορισμού των μεταξύ τους θαλασσίων συνόρων και συγκεκριμένα αυτών που αφορούν στην περιοχή της Θάλασσας του Μπάρεντς, θέτοντας τέλος σε μία αντιδικία με ιστορία σχεδόν μισού αιώνα. Ωστόσο, όπως αναφέρει το Reuters, η απόφαση της Ρωσίας να επιτρέψει τις εξορύξεις πετρελαίου και φυσικού αερίου κατά μήκος των θαλασσίων συνόρων της με την Νορβηγία στην Θάλασσα του Μπάρεντς, όπως το έχει ήδη πράξει και σε άλλες περιοχές της Αρκτικής, έχει προκαλέσει την άμεση αντίδραση της Νορβηγίας. Το Όσλο έχει διαμηνύσει ότι σε περίπτωση που οι ρωσικές έρευνες στην Θάλασσα του Μπάρεντς οδηγήσουν σε εντοπισμό κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, τότε η Νορβηγία θα διεκδικήσει το μερίδιό της. Να σημειωθεί ότι προς το παρόν η Νορβηγία έχει χορηγήσει άδειες για εξόρυξη πετρελαίου και αερίου μόνο στα νότια τμήματα της Θάλασσας του Μπάρεντς, τα οποία δεν έχουν αποδώσει, ωστόσο, τα αναμενόμενα. Αντιθέτως, όπως σημειώνουν…
18/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
Η δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) αυξήθηκε κατά 0,4% τον περασμένο Νοέμβριο σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2017, ενώ σημείωσε μεταβολή +1,1% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ). Όπως αναπαρίσταται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Νοέμβριο σημείωσε μείωση της τάξεως του 4,4%, συγκριτικά με τον Νοέμβριο του 2017. Μείωση κατά 0,5% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016. Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κατέγραψε μείωση καθώς τον Νοέμβριο του 2016 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 448 πλοία, τον Νοέμβριο του 2017 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 3,3% στα 433, ενώ τον Νοέμβριο του 2018 ο αριθμός των φορτηγών πλοίων άγγιξε τα 419. Τα δεξαμενόπλοια ανήλθαν σε 500 τον Νοέμβριο του 2018, μειωμένα κατά 3,2%…
17/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
Μετά από αξιοποίηση νεότερων πληροφοριών που περιήλθαν σε γνώση της Διεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου (ΔΙ.ΔΙ.ΝΑ.Λ.) του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και κατόπιν συντονισμένων ενεργειών κλιμακίου στελεχών της ΔΙ.ΔΙ.ΝΑΛ και της Λιμενικής Αρχής Αγίας Γαλήνης εντοπίστηκε και κατασχέθηκε εντός του ρυμουλκού πλοίου “ANDREAS”, το οποίο ήταν κατασχεμένο και φυλασσόμενο στο λιμένα της Αγίας Γαλήνης Κρήτης, επιμελώς κρυμμένη και συσκευασμένη, ποσότητα έξι (06) τόνων, πεντακοσίων εξήντα ενός (561) κιλών και επτακοσίων (700) γραμμαρίων κατεργασμένης κάνναβης (σοκολάτα) καθώς και διακοσίων πενήντα οκτώ χιλιάδων (258.000) δισκίων CAPTAGON. Ειδικότερα, η εν λόγω κατασχεθείσα ποσότητα κατεργασμένης κάνναβης και ναρκωτικών δισκίων ήταν επιμελώς κρυμμένη στο πλοίο, σε ειδικά διαμορφωμένες κρύπτες, σε σημείο μη ανιχνεύσιμο και προσβάσιμο. Υπενθυμίζεται ότι, την 06-12-17, μετά από αξιοποίηση πληροφοριών και συνεργασίας της Διεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών και Λαθρεμπορίου (ΔΙ.ΔΙ.ΝΑ.Λ.) του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος με Υπηρεσίες του Γαλλικού Τελωνείου, Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του Λιμενικού Σώματος με επιβαίνοντες στελέχη της Μονάδας Υποβρυχίων…
16/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
Δύο περιστατικά επιθέσεων σε πλοία καταγράφηκαν στις 7 Ιανουαρίου 2019 σε αγκυροβόλια της Νιγηρίας, κοντά στο Λάγος, σύμφωνα με το Piracy Reporting Centre (PRC) του International Maritime Bureau (IMB). Στην πρώτη περίπτωση εκτιμάται ότι 4-5 επίδοξοι επιδρομείς οι οποίοι βρίσκονταν σε βάρκα προσέγγισαν ένα product tanker και αποπειράθηκαν να επιβιβαστούν σε εκείνο ρίχνοντας σκοινιά με γάντζους. Ο αξιωματικός ασφαλείας του πλοίου αντιλήφθηκε την απόπειρα επιδρομής στο product tanker και αμέσως σήμανε συναγερμός με αποτέλεσμα οι επίδοξοι ληστές να τραπούν σε φυγή. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο περιστατικό, δύο επιδρομείς με πλαστικούς σωλήνες επιβιβάστηκαν σε αγκυροβολημένο πλοίο, ενώ πραγματοποιούσε ship- to ship μεταφορά πετρελαίου, με στόχο να προβούν σε κλοπή του φορτίου του. Η παρουσία τους έγινε αντιληπτή από το πλήρωμα του πλοίου και ειδοποιήθηκε η νιγηριανή ακτοφυλακή για τον εντοπισμό των ληστών οι οποίοι με το σήμα του συναγερμού αποβιβάστηκαν από το πλοίο και απομακρύνθηκαν. Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ - naftikachronika.gr
15/Ιαν/2019 Γράφτηκε από
H Goldman Sachs, αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για την εξέλιξη της τιμής πετρελαίου το 2019, αναφέροντας ως καταλυτικό παράγοντα την αυξημένη παγκόσμια παραγωγή. Πιο συγκεκριμένα ο επενδυτικός κολοσσός αναμένει μια τιμή για το Brent κοντά στα $62,5/βαρέλι, μειωμένη σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις του που έκαναν λόγο για τιμή στα $70/βαρέλι. Σε ό,τι αφορά την τιμή του West Texas Intermediate – WTI, η Goldman Sachs προβλέπει ότι η τιμή του θα υποχωρήσει στα $55,5 το 2019. Όπως εξηγεί η ομάδα αναλυτών του αμερικανικού οίκου, η αγορά πετρελαίου θα ισορροπήσει σε χαμηλότερο οριακό κόστος το 2019 κυρίως λόγω των αυξημένων αποθεμάτων πετρελαίου και της συνεχούς αύξησης της παραγωγής σχιστολιθικού πετρελαίου στις ΗΠΑ. Φωτό: Pixabay ΠΗΓΗ: naftikachronika.gr
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή