Σήμερα: 12/07/2020
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
29/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Ακυβέρνητο, λόγω μηχανικής βλάβης, πλέει φορτηγό πλοίο με 14 αλλοδαπούς πλήρωμα στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Καλύμνου-Αστυπάλαιας. Στη θαλάσσια περιοχή πνέουν άνεμοι 7 με 8 μποφόρ, ενώ στο σημείο μεταβαίνει ρυμουλκό για την παροχή βοήθειας. Τελευταία ενημέρωση 06:15 Σε ασφαλές αγκυροβόλιο στη θαλάσσια περιοχή της Καλύμνου ρυμουλκείται, από ρυμουλκό σκάφος. Φωτό αρχείου: Pixabay ΠΗΓΗ: naftikachronika.gr
28/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Η πρόσφατη έξαρση του κοροναϊού στην Κίνα είναι πιθανό να επηρεάσει βραχυπρόθεσμα την αγορά των δεξαμενόπλοιων, όπως είχε συμβεί και στην περίπτωση του ιού SARS το 2003, παρατηρεί ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten & Partners. Η εξάπλωση του ιού SARS το 2003 αποτελεί ένα είδος μοντέλου που χρησιμοποιείται για να ερμηνευτεί η αρνητική επίδραση στην αγορά των wet από τέτοιου είδους «απρόσμενα σοκ». Στο πρόσφατο εβδομαδιαίο report της, η Poten & Partners σημειώνει ότι το 2003 η Κίνα, εξαιτίας του ιού, εισήγαγε κατά τι λιγότερο από 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα των 10 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Στο report σημειώνεται επίσης ότι οποιαδήποτε συνιστώσα που επιδρά αρνητικά στη ζήτηση της Κίνας και γενικότερα της Ασίας για πετρέλαιο αποτελεί τροχοπέδη και για τις εισαγωγικές ροές και κατ’ επέκταση για την αγορά των δεξαμενόπλοιων. Από την πλευρά της, η Goldman Sachs σημειώνει ότι, με βάση τις επιπτώσεις του SΑRS, η…
27/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Οι νορβηγικές Wilhelmsen και NorSea, μαζί με ορισμένες ακόμα εταιρείες, αναμένεται να λάβουν $3,7 εκατ. σε χρηματοδότηση, προκειμένου να αναπτύξουν την προσφορά υγροποιημένου υδρογόνου για τη ναυτιλιακή δραστηριότητα της Νορβηγίας. Η χρηματοδότηση 33,5 εκατ. ΝΟΚ θα προέλθει από το κρατικό νορβηγικό σχήμα PILOT-E, το οποίο έχει ως στόχο την προώθηση της ταχείας ανάπτυξης νέων τεχνολογιών για την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών φιλικών προς το περιβάλλον. Εκτός από τις Wilhelmsen και NorSea, στο σχήμα συμμετέχουν οι Equinor, Viking Cruises, Air Liquide και άλλες, με τελικό σκοπό την παροχή για εμπορική χρήση προς τη ναυτιλία υγρού υδρογόνου έως το πρώτο τρίμηνο του 2024. Το υγρό υδρογόνο θεωρείται το κορυφαίο καύσιμο με μηδενικές εκπομπές για πλοία με μεγάλες ενεργειακές ανάγκες. Το πρώτο πλοίο που χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο στη Νορβηγία, ένα φεριμπότ, θα τεθεί σε λειτουργία το 2021. Φωτό: Focke Strangmann/ΑΠΕ-ΜΠΕ ΠΗΓΗ: naftikachronika.gr
24/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Εντείνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν την περασμένη εβδομάδα στη Γαλλία, με αποτέλεσμα οι μεταφορές κυριολεκτικά να βραχυκυκλώνουν. Σε επτά σημαντικά λιμάνια, και πιο συγκεκριμένα σε αυτά των Calais, Dunkirk, Le Havre, Rouen, Nantes Saint-Nazaire, La Rochelle και Marseille, παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις. Ιδιαίτερα τα λιμάνια πορθμείων των Le Havre και Marseille έχουν κυριολεκτικά διακόψει τη λειτουργία τους. Στο πλαίσιο αυτό, η Brittany Ferries ενημέρωσε το επιβατικό κοινό της ότι τα προγραμματισμένα δρομολόγια μεταξύ Portsmouth και Le Havre για την Πέμπτη 23 και την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου ακυρώνονται. Από την πλευρά της, η P&O Ferries καλεί το επιβατικό κοινό να ενημερώνεται διαρκώς μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας για πιθανές αλλαγές στα δρομολόγια. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις μεταφορές αφορούν τις νέες μεταρρυθμίσεις που προωθεί η γαλλική κυβέρνηση για το συνταξιοδοτικό και μέχρι στιγμής επηρεάζουν τις σιδηροδρομικές συνδέσεις και τις δημόσιες συγκοινωνίες σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι τα λιμάνια. πηγη: naftikachronika.gr
23/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Σε σκαμπανεβάσματα της ναυλαγοράς των υπερ δεξαμενόπλοιων VLCC οδήγησε η μείωση της παραγωγής πετρελαίου. Δεξαμενόπλοια με ρότα την Ιαπωνία, από τη Μέση Ανατολή, πήραν ναύλο ύψους 57.000 δολαρίων την ημέρα, μειωμένος κατά 48% σε σύγκριση με πριν λίγες μόλις ημέρες. Πριν την πτώση της παραγωγής, οι ημερήσιοι ναύλοι έφθαναν τα 117.000 δολάρια για ένα δεξαμενόπλοιο VLCC στο οποίο έχει τοποθετηθεί σύστημα καθαρισμού του αέρα-scubber άρα καίει ως καύσιμο το φθηνότερο πετρέλαιο HSFO 3,5% ενώ για ένα αδελφό VLCC χωρίς scrubber ήταν 101.000 δολάρια. Φιλί της ζωής για τη ναυλαγορά είναι οι εξαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ. Η μείωση στην εξόρυξη πετρελαίου οφείλεται στο γεγονός ότι μειώθηκε η παγκόσμια ζήτηση τον χειμώνα αυτόν, όπως επισημαίνουν διεθνείς αναλυτές. Επίσης η αύξηση του μεταφορικού κόστους αλλά και της τιμής των καυσίμων λειτούργησαν ανασταλτικά στις παραγγελίες προμήθειας πετρελαίου. Πάντως ανεξαρτήτως της ζήτησης η πολιτική που θα ακολουθηθεί στο εξής, μέσα στο 2020, ώστε τα…
22/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Επενδύσεις τουλάχιστον $1 τρις σε χερσαίες και εν πλω υποδομές απαιτούνται προκειμένου να μειωθούν κατά το ήμισυ οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλιακή βιομηχανία έως το 2050 και συνεπώς να επιτευχθούν οι στόχοι του ΙΜΟ. Αυτό ήταν το βασικό εύρημα μελέτης που πραγματοποιήθηκε από το UMAS και την Energy Transitions Commission για λογαριασμό της συμμαχίας Getting to Zero Coalition. Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση με αφορμή τη νέα μελέτη, απαιτούνται γενναίες επενδύσεις για την παραγωγή νέων καυσίμων, στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και στην ανανέωση του στόλου των εμπορικών πλοίων, προκειμένου οι στόχοι του ΙΜΟ με ορίζοντα το 2050 να είναι ρεαλιστικοί. Μάλιστα, αναλόγως των διαδικασιών που θα ακολουθηθούν για την παραγωγή νέων καθαρότερων καυσίμων, το κόστος της μετάβασης είναι πιθανό να αγγίξει και τα $1,4 τρις ή $70 δις ετησίως για την εικοσαετία μεταξύ 2030 και 2050. Ο δρ Tristan Smith του UCL Energy Institute σημειώνει χαρακτηριστικά…
21/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Ρότερνταμ, Αμβέρσα , Αμβούργο, Μπρέμερχαφεν και… Φέλιξστοου. Πρόκειται για την πεντάδα των πλέον «πολυσύχναστων» εμπορικά λιμένων της Β. Ευρώπης , όπου και εξελίσσεται «πόλεμος» για τις θέσεις κατάταξης, την ταχύτητα ψηφιοποίησης αλλά και για το «στρατηγικό «κλείδωμα» της εφοδιαστικής. Ειδικότερα το Ρότερνταμ που φιγουράρει στην ενδέκατη θέση της παγκόσμιας κατάταξης έχει στόχο να γίνει το «εξυπνότερο λιμάνι» του κόσμου με τη χρήση του Διαδικτύου των πραγμάτων, της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της τεχνολογίας cloud. Προς τούτο υπέγραψε συμφωνία για το σκοπό αυτό τον Ιανουάριο του 2018 με την IBM. Το λιμάνι της Αμβέρσας είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης μετά το Ρότερνταμ και το 13th μεγαλύτερο στον κόσμο. Βρίσκεται στη διασταύρωση των τριών κύριων σιδηροδρομικών διαδρόμων της Ευρώπης και συνδέεται άμεσα με το πανευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών με φορτηγίδες λόγω της θέση του στο κέντρο του ποτάμιου διαδρόμου του Ρήνου. Επιπρόσθετα , το 60% των ευρωπαϊκών κέντρων κατανάλωσης βρίσκονται από…
20/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Φτάσαμε λοιπόν δεκατρία χρόνια σχεδόν μετά το ναυάγιο του Sea Diamond, μία υπόθεση – ντροπή για την παγκοσμίου φήμης Ελληνική Ναυτιλία, να αναζητούμε ακόμη τον υπαίτιο του ναυαγίου και το ποιος θα πληρώσει για την ανέλκυσή του. Τέσσερα χρόνια μετά την τελεσίδικη απόφαση 515/2016 του ΣΤ’ Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου, που αποφάσισε τελεσίδικα την ενοχή του Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου αλλά και του Διευθυντή Επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας Core Marine LTD, ενώ ταυτόχρονα αναγνώρισε την ύπαρξη σοβαρής και εξακολουθητικής θαλάσσιας ρύπανσης που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης και κατ’ επέκταση την ανάγκη ανέλκυσης του ναυαγίου, ακόμη μερικοί αναρωτιούνται για το ποιος φταίει για τη ζημιά που συνέβη και εξελίσσεται μέχρι και σήμερα. Έξι χρόνια μετά την απόφαση 464/2014 του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς – Τμήμα Ναυτικών Διαφορών, που διέταξε την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου με έξοδα της πλοιοκτήτριας και πληρωμή ως αποζημίωση 8 εκατομμυρίων…
17/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Με την προσδοκία να υπάρξει σύντομα αίσιο τέλος συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι διαπραγματεύσεις με τους πειρατές που απήγαγαν παραμονές Πρωτοχρονιάς τους πέντε Έλληνες ναυτικούς του δεξαμενόπλοιου "Happy Lady" σε λιμάνι του Καμερούν. Ώρες αγωνίας συνεχίζουν να ζουν και οι οικογένειες των ναυτικών οι οποίες καθημερινά περιμένουν το τηλεφώνημα από την πλοιοκτήτρια εταιρεία που έχει αναλάβει τις διαπραγματεύσεις για να τους ενημερώσει πως όλα πήγαν καλά και οι δικοί τους άνθρωποι σύντομα θα επιστρέψουν στην Ελλάδα. Το περιστατικό συνέβη όταν το υπό ελληνική σημαία πλοίο βρισκόταν αγκυροβολημένο δύο ναυτικά μίλια από το λιμάνι Limboh στο Καμερούν. Κατά την επίθεση οι πειρατές απήγαγαν συνολικά οκτώ ναυτικούς από τους 28 που αποτελούσαν μέλη του πληρώματός του. Εξ αυτών οι πέντε είναι Έλληνες υπήκοοι, οι δύο υπήκοοι Φιλιππίνων και ένας υπήκοος Ουκρανίας ενώ από το περιστατικό τραυματίστηκε στο πόδι ο 35χρονος τρίτος μηχανικός Δημήτρης Δημόγλου από εξοστρακισμό σφαίρας με αποτέλεσμα να κριθεί σκόπιμο…
16/Ιαν/2020 Γράφτηκε από
Τι λέει ένας από αυτούς για τις συνθήκες διαβίωσης τους τις τελευταίες 120 ημέρες. Γιατί δεν μπορούν να επιστρέψουν στην πατρίδα μας.
πηγη: ANT1 TV