Σήμερα: 17/01/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
08/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Οι Αρχές που υποστηρίζουν τα MoUs των Παρισίων και του Τόκιο αποφάσισαν να οργανώσουν από κοινού μια καμπάνια επιθεωρήσεων με στόχο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Στόχος της συγκεκριμένης καμπάνιας επιθεωρήσεων είναι να επιβεβαιωθεί η συμμόρφωση των πλοίων που επιθεωρούνται από ελεγκτές Port State Control ως προς τις απαιτήσεις του παραρτήματος VI της Marpol. Οι εστιασμένες επιθεωρήσεις πρόκειται να πραγματοποιηθούν για τρεις μήνες, από την 1η Σεπτεμβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2018. Στόχος της καμπάνιας είναι να καθιερωθούν μεταξύ άλλων πρότυπα συμμόρφωσης της ναυτιλιακής βιομηχανίας με την MARPOL Annex VI και να δημιουργηθεί μία νέα νοοτροπία των πληρωμάτων των πλοίων και των πλοιοκτητών αναφορικά με τις διατάξεις του παραρτήματος VI της MARPOL. Σε ό,τι αφορά την από κοινού επιθεώρηση του Tokyo MoU και του Paris MoU, οι επιθεωρητές Port State Control θα έχουν έναν κατάλογο με 11 ερωτήσεις με βάση τις οποίες θα διασφαλίζεται ότι ο εξοπλισμός πλοήγησης των πλοίων συμμορφώνεται…
07/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Η ναυτιλία είναι μια γιγαντιαία παγκόσμια βιομηχανία και αυτό είναι κάτι γνωστό, αλλά πόσο μεγάλος και ποιοι είναι οι αριθμοί ώστε να καταλάβουμε ακριβώς αυτό το μέγεθος; Ας δούμε κάποια δεδομένα του 2015… 16,5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ – η αξία του παγκόσμιου εμπορίου 133,3 δισ. Δολάρια ΗΠΑ – η αξία των εξαγωγών αργού πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία στον υπόλοιπο κόσμο 37,85 δισεκατομμύρια δολάρια – τα ετήσια έσοδα της βιομηχανίας κρουαζιέρας για την αμερικανική οικονομία 15 δισ. Δολάρια – Ποσό που δαπανήθηκε για νέα κρουαζιερόπλοια το 2015 10 δισεκατομμύρια τόνους – παγκόσμιος όγκος εμπορικών πλοίων 6,2 δισ. Δολάρια – η αξία των εξαγωγών σιτηρών από τον Καναδά στον υπόλοιπο κόσμο Τα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το πιο ακριβό γιοτ του κόσμου είναι το «History Supreme». Το εκπληκτικό ποσό οφείλεται στο στερεό χρυσό και την πλατίνα που χρησιμοποιοίθηκαν για τη κατασκευή αυτού του πολυτελούς γιοτ. 1,8 δισεκατομμύρια Deadweight – η μεταφορική…
06/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Σύμφωνα με την εταιρεία EOS Risk Group, οι νιγηριανοί πειρατές έχουν απαγάγει 35 ναυτικούς από πλοία στον Κόλπο της Γουινέας μέχρι στιγμής φέτος. Αυτές οι πληροφορίες αποκαλύφθηκαν κατά την εξαμηνιαία επισκόπηση της δραστηριότητας της πειρατείας της Νιγηρίας στον Κόλπο της Γουινέας. Η Νιγηρία εξακολουθεί να είναι το επίκεντρο του κόσμου για την πειρατεία. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο του 2018, η EOS κατέγραψε 34 επιθέσεις πειρατών από τη Νιγηρία σε εμπορικά και αλιευτικά σκάφη στον Κόλπο της Γουινέας. Οι επιθέσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα την απαγωγή 35 ναυτικών για λύτρα και την πειρατεία αρκετών πλοίων. «Τα περισσότερα που αφορούν το τρέχον έτος ήταν η αναζωπύρωση της« πετρο- πειρατείας », η οποία αφορά την πειρατεία των δεξαμενόπλοιων για την κλοπή του πετρελαίου», δήλωσε ο Jake Longworth, ανώτερος αναλυτής πληροφοριών στην EOS Risk. «Η επιστροφή της αυτού του είδους της πειρατείας συνοδεύεται από μια σχετική αύξηση της γεωγραφικής περιοχής που δρουν…
03/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Η ραγδαία διάλυση των πλοίων στις παραλίες της Ινδίας και του Μπαγκλαντές αντικατοπτρίζει τα χειρότερα ποσοστά ναύλωσης για τους πλοιοκτήτες εδώ και δεκαετίες. Η διάλυση συχνά βοηθά στην προετοιμασία της αγοράς για ανάκαμψη. Η Morgan Stanley εκτιμά ότι ο παγκόσμιος στόλος των επονομαζόμενων πολύ μεγάλων πλοίων αργού πετρελαίου θα μπορούσε να μην έχει 100 εκατομμύρια βαρέλια μεταφορικής ικανότητας μέχρι τα τέλη του 2020. Το μέσο κέρδος για πλοία μεταφοράς 2 εκατομμύριων βαρελιών (πλοία VLCC) μειώθηκαν κατά 65 τοις εκατό σε $ 6.159 την ημέρα μέχρι στιγμής φέτος, το χαμηλότερο από τουλάχιστον το 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson Research Services Ltd, ενός από τους μεγαλύτερους ναυλομεσίτες παγκοσμίως. Ήταν 17.794 δολάρια για το σύνολο του περασμένου έτους, 41.488 δολάρια για το 2016 και 64.846 δολάρια το 2015. Ο αριθμός των δεξαμενοπλοίων που διαλύθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 αυξήθηκε σε 110, υψηλότερα από οποιοδήποτε πλήρες έτος από το 2013,…
02/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Δεν πρόκειται απλώς για έναν πολιτικό από το βαθύ ΠΑΣΟΚ ο οποίος δεν δίστασε ,μπαίνοντας στο υπουργείο στη Δραπετσώνα να ξεκινήσει ¨πόλεμο¨ συχνά υπόγειο και εντελώς ανέντιμο κατά του προσωπικού και να συμμαχήσει με ότι χειρότερο βρήκε.Ξεκίνησε με λάθη. ΟΠΩΣ για παράδειγμα έβαλε στην ¨αυλή¨του επικίνδυνους κολλητούς του Θ.Δρίτσα με την συνδρομή των οποίων φροντίζει τις ¨συμμαχίες¨του, τάχα μου τάχα μου για το καλό του υπουργείου... Στην πραγματικότητα γέμισε ¨ σουπιές¨ το υπουργείο κι ακούγονται πάρα πολλά για ψηφοθηρία μέσω βυσμάτων, για παρέες με ανθρώπους που όφειλε να κρατάει αποστάσεις , για υπεροψία και προκλητικό εγωισμό και φυσικά για προβολή του με τέτοιο τρόπο που αυτομάτως μειώνεται η δουλειά του προσωπικού. Και δεν σταματά να ψάχνει αφορμή να τους κατηγορήσει, να τους θίξει και να εξαφανίσει την προσφορά τους σχεδόν στα πάντα... Πολλοί στο ΛΣ διαμαρτύρονται για την συμπεριφορά του και το ¨μίσος¨ -πολύ λυπάμαι που το γράφω αυτό- το…
01/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
H Αυστραλία αναμένεται να προβεί στην εφαρμογή αυστηρότερων προστίμων σε όσους ρυπαίνουν τα ύδατα της χώρας, ανέφερε με σχετική του ανακοίνωση το West of England P&I την Παρασκευή 27 Ιουλίου. Αναλυτικότερα ο αλληλασφαλιστικός φορέας τονίζει ότι πλοιοκτήτες, ναυλωτές, διαχειριστές καθώς και οι ασφαλιστές τους θα πρέπει να είναι πλήρως ενήμεροι εφ’ εξής για τα νέα πρόστιμα σε περίπτωση αξιώσεων αναφορικά με τον καθαρισμό των αυστραλιανών υδάτων σε περίπτωση ρύπανσής τους από εμπορικά πλοία. Παράλληλα ο αυστραλιανός δικηγορικός όμιλος «HWL Ebsworth», ο οποίος πρότεινε τις αυξήσεις αυτές, τόνισε χαρακτηριστικά ότι η διαρροή πετρελαίου στα ύδατα της Κοινοπολιτείας αποτελεί αυστηρό αδίκημα των πλοιοκτητών, των πλοιάρχων και ενδεχομένως και των κατώτερων πληρωμάτων και όλων όσων εμπλέκονται στην διαχείριση και την λειτουργία εμπορικών πλοίων. Έτσι λοιπόν τα μέγιστα πρόστιμα που καλείται να πληρώσει ένας πλοίαρχος που εμπλέκεται σε ένα τέτοιο ατύχημα ανέρχεται στα $4,2 εκατ., ενώ ο ιδιοκτήτης ή ο ναυλωτής του πλοίου θα…
31/Ιουλ/2018 Γράφτηκε από
Στο λιμενοβραχίονα, στο λιμάνι της Ραφήνας, προσέκρουσε σήμερα το πρωί το οχηματαγωγό επιβατηγό καταμαράν FLYING CAT 4 με 215 επιβάτες. Το καταμαράν είχε αναχωρήσει από το λιμάνι της Ραφήνας με προορισμό τα νησιά Τήνο, Μύκονο, Νάξο, Ίο, Σίκινο, Φολέγανδρο, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από το λιμενικό σώμα η πρόσκρουσή του οφείλεται πιθανότατα από βλάβη στο πηδάλιό του. Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση μετεπιβίβασης των επιβατών σε σκάφη του Λιμενικού που έφθασαν στο σημείο ενώ θα ακολουθήσει η μεταφορά τους στο λιμάνι της Ραφήνας. (Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ)
30/Ιουλ/2018 Γράφτηκε από
Τον θάνατο ενός 52χρονου, μέλους του πληρώματος του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Πρέβελης», ανακοίνωσε το λιμενικό σώμα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση ενημερώθηκε, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου, από τον πλοίαρχο του «Πρέβελης», ότι ο 52χρονος, μέλος πληρώματος, χρήζει άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης. Άμεσα από την οικεία Λιμενική Αρχή ενημερώθηκε το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, προσωπικό του οποίου διαπίστωσε το θάνατό του 52χρονου, με τον κατάπλου του πλοίου στον λιμένα Ρόδου. Η σορός μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου, ενώ από την οικεία Λιμενική Αρχή που διενεργεί την προανάκριση, παραγγέλθηκε διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής. πηγη: tvxs.gr
30/Ιουλ/2018 Γράφτηκε από
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) γιόρτασε φέτος και συγκεκριμένα στις 17 Μαρτίου τα 70 χρόνια από την ίδρυσή του, έχοντας ως θέμα το «Better Shipping for a Better Future». Μέσα από μία σειρά εκδηλώσεων και βίντεο ο IMO θέτει ως στόχο να ενισχύσει περαιτέρω τη συμβολή του προς την προώθηση μιας πιο ασφαλούς ναυσιπλοΐας σε παγκόσμιο επίπεδο, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος κατά την εκτέλεση των πλόων. Μέσω του παρακάτω βίντεο παρουσιάζονται οι διεθνείς υποχρεωτικοί κανονισμοί που έχει αναπτύξει ο IMO κατά την 70ετή πορεία του, οι οποίοι καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος τομέων της ναυτιλίας, όπως είναι μεταξύ άλλων το International Convention on Civil Liability for Oil Pollution Damage, η MARPOL, η Σύμβαση του Ballast Water Management κ.ά. Οι συγκεκριμένοι διεθνείς κανονισμοί έχουν διασφαλίσει ότι η σύγχρονη ναυτιλία συμμορφώνεται με υψηλά πρότυπα πρακτικών, αποτελώντας τον πιο ασφαλή, περιβαλλοντικά βιώσιμο και αποδοτικό τρόπο μεταφοράς προϊόντων ανά τον κόσμο.
Βίντεο:…
27/Ιουλ/2018 Γράφτηκε από
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ κλιμακώνεται, ολοένα και λιγότερα αμερικανικά πλοία μεταφοράς LNG «επισκέπτονται» τα κινεζικά ύδατα. Συγκεκριμένα μόλις ένα αμερικανικό πλοίο παρέδωσε LNG στην Κίνα τον περασμένο Μάιο, ενώ τον Ιούνιο κανένα(!) πλοίο μεταφοράς LNG δεν έπλευσε από τις ΗΠΑ προς την Κίνα. Σημειώνεται ότι κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους 14 πλοία μετέφεραν υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις ΗΠΑ προς στον ασιατικό γίγαντα, ενώ μεταξύ Φεβρουαρίου 2016- Απριλίου 2018 η Κίνα αγόρασε 14% όλου του αμερικανικού LNG. Πέρα των τεταμένων εμπορικών σχέσεων, η άνοδος του αυστραλιανού LNG και άλλοι εποχικοί παράγοντες αναφέρονται από το Reuters ως σημαντικοί λόγοι για την μείωση των εμπορικών ροών LNG μεταξύ των δύο σημαντικότερων οικονομιών του κόσμου. Ωστόσο είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τον Ιούνιο και τον Ιούλιο τρία δεξαμενόπλοια στον Ειρηνικό ξεκίνησαν από τις ΗΠΑ χωρίς να αναφέρεται ο τελικός τους προορισμός, που ενδεχομένως να ήταν η Κίνα. Τέλος…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή