Σήμερα: 16/06/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
20/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Αυξάνεται με αργό ρυθμό ο αριθμός των containerships στα οποία έχουν τοποθετηθεί scrubbers το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με την Drewry. Όπως εκτιμά η Drewry το 10% του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων, περίπου 266 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 2,2 εκατ. TEUs, έχουν ήδη εγκαταστήσει scrubbers. MSC και Evergreen αποτελούν τις ηγέτιδες εταιρείες στην αγορά των containerships, οι οποίες έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους προς τα scrubbers καθώς θεωρούν ότι αποτελεί την κατάλληλη λύση για την συμμόρφωση με τις διεθνείς περιβαλλοντικές προκλήσεις. Να σημειωθεί ότι η MSC έχει εγκαταστήσει scrubbers στο 46% του στόλου της, ενώ η Evergreen στο 21% του δικού της στόλου. Την ίδια ώρα η Drewry επεσήμανε ότι το sulphur cap 2020 θα οδηγήσει σε ανακατατάξεις την προσφορά των πλοίων μεταφοράς containers, καθώς θα περιοριστεί ο αριθμός τους εντός του 2019 προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις απαραίτητες μετασκευές και ως εκ τούτου το γεγονός αυτό θα επηρεάσει τις τιμές των ναύλων. Φωτό:…
19/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Σε επιβάτες, εμπορεύματα και οχήματα στο Β΄τρίμηνο του 2018 Αύξηση σημειώθηκε στην κίνηση επιβατών, εμπορευμάτων και κινητών μονάδων στα ελληνικά λιμάνια στο πρώτο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Συγκεκριμένα:  Η συνολική διακίνηση επιβατών στους Ελληνικούς λιμένες το Β΄ τρίμηνο 2018 σε σύγκριση με το με το Β΄ τρίμηνο του 2017 παρουσίασε αύξηση κατά 7,1%. To αντίστοιχο διάστημα 2017-2016 παρατηρήθηκε αύξηση στη συνολική διακίνηση επιβατών κατά 8,1%  Η συνολική διακίνηση εμπορευμάτων στους Ελληνικούς λιμένες το Β΄ τρίμηνο 2018 σε σύγκριση με την διακίνηση του Β΄ τριμήνου 2017 παρουσίασε αύξηση κατά 2,8%. To αντίστοιχο διάστημα 2017-2016 παρατηρήθηκε αύξηση της συνολικής διακίνησης εμπορευμάτων κατά 12,1%.  Η συνολική διακίνηση κινητών μονάδων (τροχοφόρων) στους Ελληνικούς λιμένες το Β’ τρίμηνο 2018 σε σύγκριση με το Β΄ τρίμηνο του 2017 παρουσίασε αύξηση κατά 3,4%. Το αντίστοιχο διάστημα 2017-2016 σημειώθηκε αύξηση στη συνολική διακίνηση κινητών μονάδων…
18/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το δεύτερο τρίμηνο 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017 παρουσίασε αύξηση κατά 7,1%, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. To αντίστοιχο διάστημα 2017- 2016 παρατηρήθηκε αύξηση στη συνολική διακίνηση των επιβατών κατά 8,1%, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα. Η συνολική διακίνηση εμπορευμάτων στους ελληνικούς λιμένες το δεύτερο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017 παρουσίασε αύξηση κατά 2,8%. To αντίστοιχο διάστημα 2017- 2016 παρατηρήθηκε αύξηση στη συνολική διακίνηση εμπορευμάτων κατά 12,1%, σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί. Το παρακάτω διάγραμμα αναπαριστά τη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων από το πρώτο τρίμηνο του 2016 έως το δεύτερο τρίμηνο του 2018. Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ - naftikachronika.gr Φωτό: thpa.gr
17/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Με επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. δολαρίων σε αγορές πλοίων, αλλά και νέες παραγγελίες, κλείνει η χρονιά για τους Έλληνες εφοπλιστές, δικαιώνοντας τον ενθουσιασμό του Τσακαλώτου που δήλωνε πριν λίγες μέρες στη Νέα Υόρκη ότι “οι καιροί στην Ελλάδα είναι συγκλονιστικοί”. Αποφεύγοντας να διευκρινίσει για ποιους ακριβώς. Μέσα στην εβδομάδα σε ελληνικά χέρια έχουν καταλήξει τέσσερα bulk carriers και δύο δεξαμενόπλοια, συνολικής αξίας 169 εκατ. δολαρίων, ενώ σε επίπεδο νέων παραγγελιών κυριαρχούν δύο LNG Carriers ύψους 370 εκατ. δολαρίων, με αποτέλεσμα το σύνολο των συμφωνιών να φθάνει σε αξία τα 569 εκατ. δολ. Ειδικότερα, σε επίπεδο αγοραπωλησιών τα 169 εκατ. δολ. των Ελλήνων ήταν σε ένα σύνολο 290 εκατ. δολαρίων που «έπεσαν» στην αγορά μέσα στην εβδομάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny. Στα second hand Στη second hand αγορά, σε ελληνικά συμφέροντα πουλήθηκε το capesize «Five Stars Benjin» ναυπήγησης 2010, έναντι 23,1 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο είναι χωρητικότητας 181.417 dwt,…
14/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Όλοι μας γνωρίζουμε την δύναμη της θάλασσας και της φύσης γενικότερα. Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε ακριβώς την δύναμη αυτή. Η θάλασσα θέλει σεβασμό. Αυτό θα πρέπει να το θυμόμαστε πάντα…
ΠΗΓΗ: e-nautilia.gr
13/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Οι παγκόσμιες εξαγωγές εμπορευμάτων εκτιμάται ότι μπορεί να αυξηθούν έως και 10,4% το 2018, αγγίζοντας σε αξία τα $19,6 τρις, όπως προκύπτει από στοιχεία του 2018 UNCTAD Handbook of Statistics. Αύξηση κατά 10% είχε σημειωθεί και το 2017 στο παγκόσμιο εμπόριο. Σύμφωνα με την UNCTAD η αύξηση του εμπορίου το 2017 και το 2018 οφείλεται στην άνοδο του παγκόσμιου ΑΕΠ (+3,1%), σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές των εμπορευμάτων (+17,7%), ειδικά του πετρελαίου (+26,1%) και των σιδηρομεταλλευμάτων (+12,2%). Ανοδική πορεία σημείωσε επίσης και το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς υπολογίζεται ότι αυξήθηκε εντός του 2018, κατά τέσσερις φορές περισσότερο απ’ ότι το 2017. Το Handbook Statistics 2018 της UNCTAD υπογραμμίζει επιπλέον ότι καταγράφεται μείωση της ψαλίδας στις εμπορικές ανισορροπίες μεταξύ των αναπτυσσόμενων και των ανεπτυγμένων οικονομιών και ότι οι χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου συμβάλουν σημαντικά στο δια θαλάσσης παγκόσμιο εμπόριο. Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ - naftikachronika.gr
12/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Κρίσιμες θα είναι οι τελευταίες ημέρες του έτους για την ακτοπλοϊκή εταιρεία Attica Group, καθώς θα πρέπει να βρει 87 εκατομ. € για να αποτρέψει την είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιό της του επενδυτικού κεφαλαίου της Fortress Investment Group.Το νεοϋρκέζικο fund είχε συνάψει, στις 5 Σεπτεμβρίου 2014, συμφωνία με τη Blue Star Ferries για την χορήγηση ανταλλάξιμου ομολογιακού δανείου ύψους 75 εκατομ. € για την αναχρηματοδότηση των δανείων της. H Fortress κάλυψε πλήρως την έκδοση του μετατρέψιμου ομολόγου από την Blue Star Ferries, θυγατρική της Attica, που πρόσφατα απέκτησε από τη Τράπεζα Πειραιώς τη πλειοψηφία των μετοχών της Hellenic Seaways.Όπως γνωστοποίησε με ανακοίνωσή της η Attica η Fortress Investment Group αποφάσισε να ασκήσει το δικαίωμά της ανταλλαγής των ομολογιών έκδοσης της Blue Star σε ομολογίες έκδοσης της Attica Group μετατρέψιμες σε νέες μετοχές της Attica Group, οι οποίες αντιστοιχούν σε ποσοστό 28,63% του νέου μετοχικού της κεφαλαίου.Για την αποτροπή αυτού του…
11/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Το νέο λιμάνι της Πάτρας είναι ένας χώρος που έχει ζωή και που προσφέρει σημαντικά πράγματα στην αχαϊκή πρωτεύουσα και στην οικονομία της. Τα πλοία, τα εμπορεύματα, τα φορτία, τα φορτηγά, οι άνθρωποι που δουλεύουν σε αυτό, καθιστούν το νέο λιμάνι της Πάτρας μία μικρή κοινωνία που έχει την δική της καθημερινότητα. Παράλληλα με όλα αυτά το νέο λιμάνι της Πάτρας έχει την δική του ξεχωριστή ομορφιά, με τον ήλιο όταν δύει να χαρίζει κάτι από την φωτιά του στα πλοία που ετοιμάζονται για να αναχωρήσουν προς την Ιταλία και τα οποία μοιάζουν να έχουν μία ανυπομονησία, έχοντας έναν φυσικό έρωτα με την θάλασσα που τα ελκύει κοντά της. Ο SioÜ ανέβασε ένα υπέροχο βίντεο από το νέο λιμάνι της Πάτρας, με λήψεις και μοναδικά πλάνα που αποκαλύπτουν αυτή την ομορφιά του.
πηγη: ellinikiaktoploia.net
10/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες των μεταπολεμικών ετών που είδαν οι ελληνικές θάλασσες εκτυλίχτηκε στα ανοιχτά του Αιγαίου, κοντά στη βραχονησίδα Φαλκονέρα, για να βυθίσει στην οδύνη τα Χανιά, αλλά και όλη την Ελλάδα, που θρήνησαν το χαμό των εκατοντάδων ανθρώπων. Διακόσιοι σαράντα επτά άνθρωποι χάθηκαν στην παγωμένη θάλασσα, ενώ μόλις 47 ανασύρθηκαν ζωντανοί.Ανάμεσα σ αυτούς που χάθηκαν και η φοιτήτρια Αλκηστις Αγοραστάκη, που έσωσε πολλούς, αλλά η ίδια, τελικά , πνίγηκε. Το ναυάγιο του οχηματαγωγού Ηράκλειον έγινε η αφορμή για πολλές εξελίξεις στον χώρο της ακτοπλοΐας. Σαν αποτέλεσμα του ναυαγίου θεσμοθετήθηκε το απαγορευτικό απόπλου λόγω καιρού, μπήκαν οι πρώτες ιδέες για την δημιουργία των Ναυτιλιακών Εταιρειών Λαϊκής Βάσης, επίσηςτο ελληνικό κράτος προχώρησε στη δημιουργία του θαλάμου επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και κατέρρευσε ο (τότε) κολοσσός της Ακτοπλοΐας, η εταιρεία των Αφών Τυπάλδου κλπ. Χαρακτηριστικά πλοίου Το πλοίο είχε ναυπηγηθεί στη Γλασκόβη το 1949 ως δεξαμενόπλοιο…
07/Δεκ/2018 Γράφτηκε από
Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ανέστειλε προσωρινά την πρόοδο του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου αναφορικά με την επέκταση του επιβατικού λιμένα (νότια ζώνη) του ΟΛΠ. Στο ΣτΕ έχουν προσφύγει οι εταιρείες «Τέρνα Ανώνυμος Τουριστική, Τεχνική και Ναυτιλιακή Εταιρεία» και «J&P-ΑΒΑΞ ΑΕ» και στρέφονται κατά της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και του ΟΛΠ. Αναλυτικότερα, οι εταιρείες ζητούσαν να ανασταλούν οι υπ’ αριθμ. 1 και 2/2018 αποφάσεις της επταμελούς σύνθεσης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, όπως και να ανασταλεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου επέκταση επιβατικού λιμένα του ΟΛΠ (Νότια Ζώνη, φάση Α’), προϋπολογισμού 136.283.800 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Οι εταιρείες έθεσαν το νομικό ζήτημα κατά πόσο ο ΟΛΠ όταν κάνει δημόσιους διαγωνισμούς πρέπει να τηρεί το ευρωπαϊκό δίκαιο ή όχι. Η πρόεδρος του Δ’ Τμήματος Μαρία Καραμανώφ μετά από εισήγηση του συμβούλου Επικρατείας Ηλία Μάζου έκανε δεκτές τις αιτήσεις των δύο εταιρειών και…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή