Σήμερα: 04/08/2020
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
20/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Εκτροπές δρομολογίων καταγράφονται στην Ασία καθώς πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές βρίσκουν λύσεις και δημιουργούν πολύπλοκες αλυσίδες εφοδιαστικής για να αλλάξουν τα πληρώματα. Περίπου 35 από τις 45 εκτροπές των φορτηγών πλοίων χύδην που έχουν συμβεί από τις 15 Ιουνίου, αποδίδονται στις πρόσφατες κινήσεις των Φιλιππίνων να ανοίξουν έναν ταξιδιωτικό διάδρομο για τους ναυτικούς, ώστε να διευκολυνθεί η μετακίνηση των πληρωμάτων. Εκτός των Φιλιππίνων οι ΗΠΑ έχουν αναδυθεί ως ένα από τα ευκολότερα μέρη για να αλλάξουν τα πληρώματα, κυρίως λόγω της διαθεσιμότητας αερογραμμών, ενώ οι περιορισμένες πτήσεις μεταξύ της Ευρώπης και την Ασία αυξάνουν στις δυσκολίες. Να σημειωθεί ότι μετά τη σύνοδο του Λονδίνου όπου δεκατρείς χώρες συμφώνησαν να διευκολύνουν τις «σκάτζες» των πληρωμάτων το ζήτημα παραμένει επί της ουσίας σε εκκρεμότητα καθώς δεν συνταιριάζουν οι αεροπορικές πτήσεις ενώ υπάρχουν ακόμη δυσκολίες που αναφέρονται στην εφαρμογή των μέτρων προστασίας για τη μη εξάπλωση της πανδημίας (πρωτόκολλα) που διαφοροποιούνται ανά περιοχή…
17/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Προειδοποιητική τετράωρη στάση εργασίας αύριο, Παρασκευή, από 13:00-17:00, αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ. Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην προκήρυξη που ανακοίνωσε η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ στις 26 Ιουνίου με τίτλο την «παροχή υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης οχημάτων, μηχανημάτων, εμπορευμάτων και λοιπών σχετικών εργασιών από κατάλληλο προσωπικό, για τις ανάγκες του Σταθμού Αυτοκινήτων στους χώρους του Σταθμού Αυτοκινήτων και στις λοιπές Λιμενικές Εγκαταστάσεις της ΟΛΠ ΑΕ». «Η προσπάθεια της διοίκησης του ΟΛΠ να εκχωρήσει μέρος των φορτοεκφορτωτικών εργασιών σε εργολάβους, αντί να προχωρήσει σε προσλήψεις τακτικού προσωπικού, μας βρίσκει απέναντι. Έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το πνεύμα και τις πρακτικές του ΟΛΠ που μέχρι τώρα λειτουργούσε όσον αφορά στις εργασιακές σχέσεις» αναφέρουν οι λιμενεργάτες του ΟΛΠ. ΠΗΓΗ: portcity.gr
16/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Τις κορυφαίες 10 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με βάση την αξία του στόλου και όχι τον αριθμό των πλοίων τους, κατέταξε η Vessels Value. Υπολογίζονται τα πλοία που έχουν οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες των ελληνικών ομίλων αλλά και οι ξένες εταιρείες που έχουν. Στην 1η θέση είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης με 128 πλοία και αξία 9,01 δισεκατομμύρια δολάρια 2. Γιώργος Προκοπίου με 128 πλοία και αξία 5,54 δισ. δολάρια 3. Γιώργος Οικονόμου με 120 πλοία και αξία 4,49 δισ. 4.Νίκος Μαρτίνος με 96 πλοία και αξία 3,18 δισ. 5. Πήτερ Λιβανός με 34 πλοία και αξία 2,99 δισ. 6. Άννα Αγγελικούση με 72 πλοία και αξία 2,88 δισ. 7. Ανδρέας Μαρτίνος με 83 πλοία αξίας 2,82 δισ. 8.Νίκος Τσάκος με 68 πλοία και αξία 2,44 δισ. 9. Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος με 72 πλοία και αξία 2,3 δισ. 10. Αγγελική Φράγκου με 125 και 2,17 δισ. Σύμφωνα με προηγούμενη μελέτη της Vessels…
15/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Αντιμέτωπη με ένα δυσεπίλυτο αίνιγμα βρίσκεται η επιστημονική κοινότητα της Αργεντινής: επτά ναυτικοί μολύνθηκαν από τον νέο κορονοϊό μολονότι βρίσκονταν επί 35 ημέρες στη θάλασσα και όλα τα μέλη το πληρώματος είχαν εξεταστεί και βρεθεί αρνητικά πριν αποπλεύσει το αλιευτικό τους. Το Etchizen Maru επέστρεψε στο λιμάνι αφού ορισμένοι από τους αλιείς παρουσίασαν συμπτώματα της Covid-19, ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας της Γης του Πυρός, της νοτιότερης επαρχίας της Αργεντινής. Οι τοπικές αρχές επιβεβαίωσαν ότι εντοπίστηκαν επτά θετικά κρούσματα. Όμως, πριν να ανοιχτούν στη θάλασσα, τα συνολικά 60 μέλη του πληρώματος είχαν παραμείνει σε υποχρεωτική καραντίνα 14 ημερών σε ένα ξενοδοχείο της Ουσουάια και, πριν από αυτό, είχαν εξεταστεί για τον νέο κορονοϊό. Όλοι τους βρέθηκαν αρνητικοί. «Είναι δύσκολο να καθορίσουμε πώς μολύνθηκε το πλήρωμα, γνωρίζοντας ότι επί 35 ημέρες δεν είχαν καμία επαφή με τη στεριά και ο ανεφοδιασμός γινόταν μόνο έξω από το λιμάνι της Ουσουάια», εξήγησε η Αλεχάντρα…
14/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Σημαντικές μειώσεις στη ροή φορτίων από το North Sea Port καταγράφηκαν το α΄ εξάμηνο του 2020. Σύμφωνα με τα στοιχεία του λιμένα, ο οποίος καλύπτει μια περιοχή 60 χλμ., που εκτείνεται από το Vlissingen της Ολλανδίας έως τη Γάνδη του Βελγίου, ο συνολικός αριθμός διακίνησης εμπορευμάτων για το α΄ εξάμηνο ανήλθε σε 32,4 εκατ. τόνους, πτώση κατά 11,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Μολονότι οι μεταφορές για όλους τους τύπους φορτίων κατέγραψαν πτώση από και προς τη Βόρεια Θάλασσα, εντούτοις αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός των containers έδειξε να μην επηρεάζεται από τις προκλήσεις του κορονοϊού. Σύμφωνα με τα στοιχεία του North Sea Port, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε αύξηση κατά 5,4%, ενώ οι εκτιμήσεις του λιμανιού δείχνουν ότι η ανοδική πορεία ενδεχομένως να συνεχιστεί. Όσον αφορά τους υπόλοιπους τύπους φορτίων, οι μεταφορτώσεις χύδην υγρών, χύδην ξηρών και Ro-Ro μειώθηκαν κατά 17,3%, 7,2% και 29% αντίστοιχα. Το North…
13/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Του Δρ. Νίκου Μαζαράκη, Φυσικού – Μετεωρολόγου, Καθηγητή Ναυτικής Μετεωρολογίας – Επιστημονικού συνεργάτης Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Αν και μικρή η χώρα μας στο μέγεθός της, η ποικιλομορφία του κλίματος και των καιρικών συνθηκών αποτελούν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στη διαμόρφωση του συνολικού καιρού στην περιοχή μας. Ένα λοιπόν από αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι και το μελτέμι, ο ισχυρός βόρειος άνεμος που πνέει στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια της θερμής περιόδου. Ιστορική αναδρομή Η πρώτη ιστορική γραπτή αναφορά για το μελτέμι έγινε στο έργο του Αριστοτέλη (384 – 322 πΧ) με τον τίτλο «Μετεωρολογικά» (σχ. 1). Στο έργο του αυτό, ο πατέρας της Μετεωρολογίας κάνει ιδιαίτερη αναφορά στους βόρειας διεύθυνσης ανέμους που πνέουν κατά τη διάρκεια του θέρους, δίνοντας τους την ονομασία «ετησίες», που αποτελεί και τον Ελληνικό όρο που περιγράφει αυτό το τόσο σπουδαίο μετεωρολογικό φαινόμενο. Σύμφωνα λοιπόν με τον Αριστοτέλη οι άνεμοι αυτοί πνέουν μετά το θερινό ηλιοστάσιο, το…
10/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) ενέκρινε μια σειρά μέτρων που αποσκοπούν στην παροχή ιατρικής περίθαλψης στους ναυτικούς όταν αποβιβάζονται και στην παροχή βοήθειας κατά τη διάρκεια της κρίσης που προκλήθηκε από την πανδημία COVID-19. Οι συστάσεις , τις οποίες ο ΙΜΟ προέτρεψε τις λιμενικές αρχές και τις εθνικές κυβερνήσεις να εφαρμόσουν, έρχονται μετά από μήνες ναυτικών που δεν μπορούν να αποβιβαστούν στο λιμάνι καθώς τα έθνη προσπαθούν να σταματήσουν την εξάπλωση του coronavirus. Ορισμένοι ναυτικοί έχουν περάσει, σε ορισμένες περιπτώσεις, περισσότερους από 18 μήνες στη θάλασσα και έχουν στερηθεί κρίσιμης υγειονομικής περίθαλψης όταν βρίσκονται στο λιμάνι, ακόμη και όταν παρουσιάζουν απειλητικά για τη ζωή συμπτώματα. Σύμφωνα με τη σύμβαση ναυτικής εργασίας (MLC) της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, τα κράτη λιμένα πρέπει να εξασφαλίζουν ότι οι ναυτικοί που επιβαίνουν σε πλοία στο έδαφός τους και χρήζουν άμεσης ιατρικής περίθαλψης έχουν πρόσβαση σε ιατρικές εγκαταστάσεις στην ξηρά. Η υποχρέωση παροχής βοήθειας σε ναυτικούς…
09/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond, Ναυάγιο «SEA DIAMOND» όπως Ναυάγιο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» Το ναυάγιο του SEA DIAMOND στη Σαντορίνη δείχνει να ακολουθεί την τύχη του ναυαγίου του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ, με μία καθυστέρηση 7 ετών. Πέρασαν 13 χρόνια από τη βύθιση του SEA DIAMOND και άλλα 20 χρόνια από τη βύθιση του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ. Και ενώ πολλοί θεωρούσαν ότι στο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ έχει γίνει απάντληση καυσίμων και ότι έχει απομακρυνθεί το ρυπογόνο φορτίο του, παρατηρούμε πως μέχρι σήμερα εξακολουθεί να απειλεί και να καταστρέφει κατά τόπους το φυσικό περιβάλλον της Πάρου, με πετρελαιοειδή που διαρρέουν από τις δεξαμενές του. Στην επιφάνεια της θάλασσας γύρω από την περιοχή του ναυαγίου εμφανίστηκαν πετρελαιοκηλίδες, ενώ στα βράχια κοντινών παραλιών ξεβράστηκε πίσσα. Τα σαφή αυτά ίχνη της μόλυνσης από το «Εξπρές Σάμινα» παρατηρούνται από τις 12 Ιουνίου 2020. Έτσι τοποθετήθηκαν και πάλι τα πλωτά…
08/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Το θαλάσσιο εμπόριο αναμένεται φέτος να υποχωρήσει κατά 1 δισ. σε όρους όγκου, ως άμεση απόρροια της πανδημίας, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons. Στην εξαμηνιαία αξιολόγηση του αντίκτυπου του Covid-19 στο θαλάσσιο εμπόριο, ο Steve Gordon, managing director of Clarksons Research, ανέφερε τα εξής: «Το ισχυρό οικονομικό σοκ της πανδημίας για τη ναυτιλιακή βιομηχανία γίνεται περισσότερο σαφές: εκτιμούμε ότι τον Μάιο το θαλάσσιο εμπόριο υποχώρησε κατά 10,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, ενώ οι εκτιμήσεις μας συνιστούν ότι φέτος θα υποχωρήσει κατά 5,6%, αντιπροσωπεύοντας “χαμένο” εμπόριο 1 δισ. και τη μεγαλύτερη μείωση των τελευταίων 35 ετών». Ο κ. Gordon σημειώνει παράλληλα ότι το αποκορύφωμα του αντίκτυπου της πανδημίας στο διά θαλάσσης εμπόριο έχει πιθανόν περάσει και συμπληρώνει ότι η λιμενική δραστηριότητα στην Κίνα έχει ομαλοποιηθεί. Σε ό,τι αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία, ο ίδιος επισήμανε ότι έχει καταγραφεί μια μείωση 20% στις παραδόσεις νεότευκτων, ωστόσο διαφαίνεται…
07/Ιουλ/2020 Γράφτηκε από
Την εξασφάλιση της επιδιωκόμενης προέγκρισης από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας, ανακοίνωσε η υφυπουργός Ναυτιλίας, Νατάσα Πηλείδου. Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το πρωί της Δευτέρας στο Προεδρικό Μέγαρο, η κ. Πηλείδου ανέφερε ότι η απόφαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση συνάδει με τα κριτήρια που θέτει η απόφαση Altmark του 2003 του Δικαστηρίου της ΕΕ, επιτρέποντας στην Κυπριακή Δημοκρατία να προχωρήσει με τα επόμενα βήματα για την επαναλειτουργία της σύνδεσης για τη μεταφορά επιβατών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε το 2012 συναφές πακέτο με τρία νομοθετήματα (Ανακοίνωση της Επιτροπής, Απόφαση 2012/21/ΕΕ και Ανακοίνωση Πλαίσιο της Επιτροπής), λαμβάνοντας επίσης υπόψη και την Απόφαση Altmark του 2003 όταν το Δικαστήριο της ΕΕ αποφάνθηκε πως η αντιστάθμιση για παροχή δημόσιας υπηρεσίας δεν αποτελεί κρατική ενίσχυση όταν πληρούνται τέσσερα σωρευτικά κριτήρια. Το Ανώτατο ύψος της Κρατικής Ενίσχυσης ανέρχεται στα 6…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή