Σήμερα: 18/08/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
17/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
Πρόκειται για εννέα κινέζους και οκτώ Ουκρανούς ναυτικούς Η απαγωγή εννέα κινέζων και οκτώ ουκρανών ναυτικών σε επιθέσεις εναντίον δύο εμπορικών πλοίων ανοικτά των ακτών του Καμερούν, που αποδόθηκαν σε νιγηριανούς πειρατές, έδειξε για άλλη μια φορά ότι ο Κόλπος της Γουινέας έχει μετατραπεί σε μια από τις πιο επικίνδυνες θαλάσσιες περιοχές του κόσμου. Το πρωί της Πέμπτης, πειρατές, «πιθανόν νιγηριανοί», σύμφωνα με έναν αξιωματούχο των λιμενικών αρχών του Καμερούν, επιτέθηκαν σε δύο εμπορικά σκάφη, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στα ανοικτά της Ντουαλά, του μεγάλου λιμανιού της χώρας που γειτονεύει με τη Νιγηρία. Μία από τις επιθέσεις κατέληξε στην απαγωγή «εννέα κινέζων ναυτικών», η δεύτερη στην απαγωγή 8 ουκρανών ναυτικών, κατά τον ίδιο αξιωματούχο, ο οποίος δεν έκανε περαιτέρω διευκρινίσεις. Τα δύο σκάφη ήταν «αγκυροβολημένα» στα ανοικτά της Ντουαλά, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο από την Κουάλα Λουμπούρ ο Νοέλ Τσουνγκ, επικεφαλής του κέντρου ενημέρωσης για την πειρατεία του Διεθνούς…
16/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
Φιλικότερος προς το περιβάλλον όσον αφορά στις εκπομπές αέριων ρύπων με βάση τα δεδομένα που έχουν τεθεί για τα καύσιμα από τον ΙΜΟ θα είναι μέχρι το 2025 ο παγκόσμιος στόλος της κρουαζιέρας. Αιτία το γεγονός ότι όλες οι νεότευκτες υπό κατασκευή και μη μονάδες που εισήλθαν ή θα εισέλθουν σταδιακά μέχρι το 2025 στην πλειοψηφία τους έχουν υιοθετήσει υβριδικά συστήματα πρόωσης με κύριο καύσιμο το LNG. Πρόσφατα η TUI Cruises έκανε ένα ακόμη βήμα «παραπέρα» ανακοινώνοντας την τροποποίηση στα πλοία της Mein Schiff 4 και Mein Schiff 5 ώστε να δέχονται ηλεκτρική ενέργεια για την φόρτιση μπαταριών αλλά και τις άλλες εντός λιμένων λειτουργίες με ηλεκτρομηχανές ώστε οι εκπεμπόμενοι ρύποι να είναι μηδενικοί. Τέλος όσον αφορά παλαιότερες μονάδες συγκλίνουσες είναι οι πληροφορίες ότι εξετάζεται κατά περίπτωση η τοποθέτηση scrubbers στις ετήσιες drydock εργασίες. πηγη: theseanation.gr
15/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
Η Σαουδική Αραβία πρόκειται να διατηρήσει την παραγωγή πετρελαίου της κάτω από τα 10 εκ. βαρέλια και τις εξαγωγές της στα μόλις 7 εκ. βαρέλια ανά ημέρα κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Πιο συγκεκριμένα, και με βάση πληροφορίες που έδωσε Σαουδάραβας αξιωματούχος στο Reuters, το υπουργείο Πετρελαίου εμμένει στην απόφαση του για περιορισμό των εξαγωγών πετρελαίου, παρά την ισχυρή ζήτηση, προκειμένου να επέλθει μια ισορροπία στην αγορά του μαύρου χρυσού. Σημειώνεται πως μόλις λίγες ημέρες πριν η Διεθνής Οργάνωση Ενέργειας είχε προειδοποιήσει στη μηνιαία έκθεσή της πως η ζήτηση για πετρέλαιο θα είναι χαμηλότερη από προηγούμενες προβλέψεις ολόκληρο το 2019 και το 2020, κυρίως λόγω της κλιμάκωσης του εμπορικού πολέμου και της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας πηγη: naftikachronika.gr
14/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
Αναστάτωση στην παγκόσμια Ναυτιλία και στο εμπόριο προκαλεί η πολιτική του Τράμπ!Όπως προκύπτει από στοιχεία, που δημοσιεύονται στην ετήσια έκθεση (2018- 2019) της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), η πολιτική της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ απέναντι στη Κίνα και στο Ιράν έχει ήδη δυσμενέστατες επιπτώσεις στο εμπόριο και κατ’ επέκταση στη Ναυτιλία.Συγκεκριμένα:• Στα πλοία ξηρού χύδην φορτίου (bulk carrier): «Η αύξηση του παγκόσμιου στόλου το 2018 εκτιμάται περίπου στο 1,5% σε σύγκριση με το 2017 5. Ενώ τα χύδην ξηρά φορτία αναμένεται να παρουσιάσουν συνολικό ετήσιο ρυθμό αύξησης 4,9%, μεταξύ 2018 και 2023, η μείωση των μεταφερόμενων δια θαλάσσης κινεζικών εισαγωγών αποτελεί πρόκληση για πολλούς τομείς του κλάδου. Στην αγορά χύδην ξηρών φορτίων, η σταδιακή μετάθεση του ενδιαφέροντος των κινεζικών χαλυβουργείων από τη χρήση εισαγόμενου σιδηρομεταλλεύματος σε σιδηρομετάλλευμα που προέρχεται από διάλυση είναι μια σημαντική αλλαγή.Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ των ΗΠΑ και των κύριων εμπορικών τους εταίρων, κατεξοχήν της Κίνας, προκαλεί…
12/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, τα πλοία που εξυπηρετούν την ακτοπλοΐα συνολικά, μαζί με τις μικρότερες εταιρείες, ανέρχονται σε 91. «Ο γερασμένος και περιβαλλοντικά ανεπαρκής ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος επιβάλλει νέες επενδύσεις, νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και ευέλικτα επιχειρηματικά σχήματα που θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε άμεσες επενδύσεις», σημειώνει η XRTC Business Consultants στην ετήσια έκθεσή της για την ελληνική ακτοπλοΐα. «Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και πρώτη από όλες η Ελλάδα, είναι αναγκασμένες να ακολουθήσουν τον μονόδρομο της αναβάθμισης και αντικατάστασης των παλαιοτέρων πλοίων, αλλά αυτό πρέπει να γίνει με ευρωπαϊκή και εθνική χρηματοδοτική υποστήριξη», προσθέτει. Ο λόγος; Αφενός, η υποχρέωση συμμόρφωσης από την 1η Ιανουαρίου 2020 με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) σχετικά με τη χρησιμοποίηση ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) και, αφετέρου, μεσοπρόθεσμα οι στόχοι του IMO για τη δραστική μείωση των ατμοσφαιρικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα…
11/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
Να αγοράζουν από τα κυλικεία μια σειρά από προϊόντα σε φθηνότερες τιμές, μπορούν οι επιβάτες των πλοίων των γραμμών εσωτερικού. Αυτό υπενθυμίζει η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας, αναφερόμενη στην κείμενη αγορανομική διάταξη. Αυτά τα προϊόντα και οι τιμές που πρέπει να πωλούνται (με το ΦΠΑ), είναι : Νερό σε συσκευασία 500ml 0,50 E Νερό σε συσκευασία 750ml 0,75 Ε Τοστ ή σάντουϊτς με τυρί (ψημένο ή άψητο) 1,25 Ε Τοστ ή σάντουϊτς με ζαμπόν και τυρί (ψημένο ή άψητο 1,45 Ε Καφές ελληνικός μονός 1,20 Ε Καφές φίλτρου (γαλλικός κ.λ.π.) 1,30 Ε Καφές εσπρέσσο (μονός, ή κρύος φρέντο) 1,45 Ε Καφές φραπέ ή νες μονός 1,30 Ε Τσάι (ζεστό ή κρύο) 1,30 Ε *Οι παραπάνω τιμές ισχύουν μόνο για όσους σερβίρονται όρθιοι τόσο για την "Διακεκριμένη" όσο και για την "Οικονομική" θέση. Στις περιπτώσεις που δεν τηρείται η Αγορανομική Διάταξη και ζητούν από τους επιβάτες να πληρώσουν ακριβότερα κάποιο από τα…
09/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
Με την δρομολόγηση του επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου AZORES EXPRESS δόθηκε λύση από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης. Ήδη το εν λόγω πλοίο ταξιδεύει προς την Αλεξανδρούπολη προκειμένου να ενταχθεί άμεσα στα δρομολόγια. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κινητοποιήθηκε άμεσα μετά την διαπίστωση της ελλιπούς κάλυψης των συγκοινωνιακών αναγκών της εν λόγω ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ενώ ο κ. Πλακιωτάκης έδωσε εντολή να εξευρεθεί άμεσα λύση, παρακολουθώντας από την πρώτη στιγμή στενά το όλο θέμα. Το AZORES EXPRESS είναι χωρητικότητας 3.163 κόρων, αναπτύσσει ταχύτητα 19 ναυτικών μιλίων την ώρα και μπορεί να μεταφέρει 655 επιβάτες και 260 ιδιωτικής χρήσης οχήματα. Φωτο: Αρχείου/ ΑΠΕ- ΜΠΕ πηγη: naftikachronika.gr
08/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
Την ετήσια μελέτη για την εγχώρια ακτοπλοΐα δημοσίευσε η XRTC. Όπως αναφέρεται σε αυτή, το συνολικό θαλάσσιο μεταφορικό έργο στην Ευρώπη ξεπερνάει τους 200 εκατ. επιβάτες, από τους οποίους το 15% αφορά την Ελλάδα και το 16% την Ιταλία. Η Ελλάδα και η Ιταλία συγκεντρώνουν το 31% της ευρωπαϊκής διακίνησης επιβατών. Ωστόσο, η διαφορά των δύο χωρών είναι ότι τα νησιά που εξυπηρετούνται στην Ελλάδα είναι σχεδόν τριπλάσια και το δίκτυο μεταφορών πολύ πιο πολύπλοκο. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, η μεταφορική κίνηση των επιβατών αυξήθηκε το 2018 κατά 5%, σε σχέση με το 2017. Είναι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που το μεταφορικό έργο παρουσιάζει αύξηση, αν και ποσοστιαία είναι η μισή σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Οι Κυκλάδες εξακολουθούν να αποτελούν τον αγαπημένο προορισμό, ενώ τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σημείωσαν τα νησιά του Ιουνίου Πελάγους. Τα λειτουργικά μεγέθη των εταιρειών…
07/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
Τα όρια του 1 δισ. teu, σε ετήσια βάση, θα αγγίξει η διακίνηση containers από όλα τα λιμάνια του κόσμου μέχρι το 2023. Αυτό επισημαίνει στην ετήσια έρευνά της για την εξέλιξη του θαλασσίου εμπορίου η Drewry, με βάση την εκτίμηση ότι η μέση αύξηση κατ’ έτος θα διαμορφωθεί στο 4,4%. Συνολικά, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αναλυτών της Drewry, ο τελικός αριθμός των containers που θα διακινηθούν θα φτάσει τα 973 εκατ. teu το 2023, αφού στο τέλος του 2018 η διακίνηση containers είχε φτάσει τα 784 εκατ. teu. Παρά το γεγονός ότι η συνολική αύξηση σε απόλυτους αριθμούς αγγίζει τα 190 εκατ. teu, η μέση ετήσια αύξηση με την οποία γίνεται ο υπολογισμός (4,4%) είναι πολύ πίσω σε σχέση με τις «αποδόσεις» της προηγούμενης δεκαετίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η διετία 2007-2008, όπου η αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε το 9%. Ήταν η περίοδος που η ναυτιλία ήταν στο «πικ»…
06/Αυγ/2019 Γράφτηκε από
H Ινδονησία προώθησε πίσω σε Γαλλία και Χονγκ Κονγκ επτά εμπορευματοκιβώτια με απόβλητα, τα οποία παρανόμως είχαν εισαχθεί στη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως σημείωσε σε διεθνή Mέσα Ινδονήσιος αξιωματούχος. Τα εν λόγω εμπορευματοκιβώτια περιείχαν πλαστικά απορρίμματα και επικίνδυνα υλικά και εισήχθησαν με παραβίαση των διεθνών κανόνων εισαγωγών. Να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα, εντείνονται τέτοιου είδους προσπάθειες από πλευράς ασιατικών χωρών προκειμένου αυτές να μην συνιστούν «χωματερές» των οικονομικά αναπτυγμένων χωρών. Στο πλαίσιο αυτό, οι τελωνειακές αρχές της Ινδονησίας αναμένουν την έγκριση των σχετικών αδειών για την αποστολή 42 ακόμη εμπορευματοκιβωτίων με απορρίμματα σε ΗΠΑ, Αυστραλία και Γερμανία. Η Κίνα για πολλά χρόνια δεχόταν τον μεγάλο όγκο των πλαστικών απορριμμάτων από όλο τον κόσμο, ωστόσο, από πέρυσι «έκλεισε τις πόρτες της» προκειμένου να προστατέψει το περιβάλλον της. Έκτοτε ο μεγαλύτερος όγκος των απορριμμάτων αυτών κατευθύνθηκε προς την Μαλαισία, την Ινδονησία και σε μικρότερο βαθμό προς τις Φιλιππίνες. Τέλος, σημειώνεται…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή