Σήμερα: 15/12/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
13/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Συνήθως στη ζωή όταν ένα γεγονός κινείται στα όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας τις περισσότερες φορές τελικά συγκλίνει προς την υπερβολή. Όταν όμως ο Dr. Rosenthal, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού προγράμματος μελέτης των γιγαντιαίων κυμάτων στη θάλασσα με την ονομασία MaxWave, δήλωνε στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ότι τα γιγαντιαία κύματα όχι μόνο υπάρχουν, αλλά είναι πολύ περισσότερα από όσο αρχικά πιστευόταν, τότε πολλοί ναυτικοί θα ένιωσαν μία ηθική ικανοποίηση. Και πώς να μη νιώσουν άλλωστε όταν οι ίδιοι οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Τα τελευταία 20 χρόνια, διακόσια πλοία με μήκος πάνω από 200 μέτρα έχουν βυθιστεί και για πολλά από αυτά η βύθιση αποδίδεται στα γιγαντιαία κύματα (freak waves). Τι είναι όμως τα γιγαντιαία κύματα; Τα freak ή rogue waves όπως ονομάζονται στα Αγγλικά είναι κύματα που το ύψος τους μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 30 μέτρα! Αν και τις περισσότερες φορές παρατηρούνται σε ωκεάνιες περιοχές με κακοκαιρία, μπορεί…
12/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Εγκλωβισμένοι σε δύο ελληνόκτητα πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα έξω από λιμάνι της ανατολικής Αφρικής είναι εδώ και μήνες πέντε Έλληνες ναυτικοί. «Έχουμε μπλέξει σε έναν εφιάλτη που δεν τελειώνει ποτέ», ανέφερε ο πρώτος μηχανικός Γιώργος Μπουγιούκας στον ΑΝΤ1. «Ήδη άρχισαν τα ψυχολογικά προβλήματα. Τι θα γίνει; Πόσο καιρό θα είμαστε ακόμα εδώ μέσα», πρόσθεσε ο δεύτερος μηχανικός Δημήτρης Φάλκος. Εδώ και τρεις μήνες είναι «αιχμάλωτοι» σε ένα πλοίο, 3 μίλια ανοιχτά του Τζιμπουτί. Δείτε το ρεπορτάζ από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 πηγη: enikos.gr
11/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Το λιμάνι της Σιγκαπούρης αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο σταθμό διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μετά τον αντίστοιχο της Σαγκάης, με όγκο διαχείρισης περί τα 36,6 εκατ. TEUs κατά το 2018. Η λειτουργία του ως εμπορικού κόμβου διανομής containers χαρακτηρίζεται ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή της ταχέως αναπτυσσόμενης νοτιοανατολικής Ασίας. Η Σιγκαπούρη αποτελεί τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο για την Ευρωπαϊκή Ένωση, με το διμερές ετήσιο εμπόριο να αγγίζει τα 53 δις ευρώ σε προσφορά αγαθών και τα 51 δις ευρώ σε παροχές υπηρεσιών. Νέα πνοή στις σχέσεις των δύο μερών αναμένεται να φέρει η συμφωνία μεταξύ ΕΕ και Σιγκαπούρης (EU-Singapore Agreement), που τέθηκε σε πλήρη ισχύ στις 21 Νοεμβρίου 2019, σύμφωνα με την οποία η Σιγκαπούρη καταργεί όλους τους τελωνειακούς δασμούς στα προϊόντα που παράγουν τα κράτη-μέλη της ΕΕ και μειώνει αποτελεσματικά τα όποια γραφειοκρατικά θέματα είχαν εντοπιστεί. Επιπροσθέτως, η συμφωνία παρέχει νέες ευκαιρίες για τους Ευρωπαίους παρόχους υπηρεσιών, καθώς τους…
10/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Ενημερώθηκε, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Ηγουμενίτσας από τον Πλοίαρχο του Ε/Γ-Ο/Γ “FLORENCIA” σημαίας Ιταλίας, για βλάβη στην δεξιά κύρια μηχανή του πλοίου, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από Μπρίντεζι Ιταλίας προς Ηγουμενίτσα-Πάτρα, με 241 επιβάτες, 53 μέλη πληρώματος, 45 Ι.Χ.Ε και 121 Φ/Γ οχήματα. Το “FLORENCIA” πλέοντας με μειωμένη ταχύτητα κατέπλευσε αυτοδύναμα στον λιμένα Ηγουμενίτσας, όπου προσδέθηκε με ασφάλεια, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δε παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας απαγορεύτηκε ο απόπλους του εν λόγω πλοίου μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και προσκόμισης πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης-αξιοπλοϊας από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί. πηγη: naftikachronika.gr
09/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Στην Δυτική Αφρική υπάρχει η μικρή χερσόνησος Ras Nouadhibou την οποία μοιράζονται η Μαυριτανία και η δυτική Σαχάρα. Στο ανατολικό μέρος, το οποίο ανήκει στην Μαυριτανία, υπάρχει η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας Nouadhibou. Η 100.000 κατοίκων πόλη είναι η οικονομική πρωτεύουσα της περιοχής και επίσης είναι το μεγαλύτερο νεκροταφείο πλοίων στον κόσμο! Η οικονομικές δυσκολίες που υπήρχαν ανάγκασαν τις αρχές να κάνουν τα »στραβά μάτια» στους πλοιοκτήτες, οι οποίοι προσφέροντας το σχετικό αντίτιμο, παράταγαν ανενόχλητοι τα παλιά πλοία στην περιοχή. Μετά από πολλές δεκαετίες της πρακτικής αυτής, η ακτογραμμή της Nouadhibou έχει γεμίσει με πάνω από 300 σκουριασμένα πλοία. Η πόλη Nouadhibou στην Μυριτανία Δρόμος στη Nouadhibou Η ανομία στην περιοχή και οι διεφθαρμένοι πολιτικοί, επέτρεψαν σε όποιον είχε λεφτά να κάνει ότι θέλει. Πολύ γρήγορα οι πλοιοκτήτες ανακάλυψαν ότι οι αρμόδιες αρχές της περιοχή δεν είχαν πρόβλημα για την οικολογική καταστροφή που θα προκαλούσαν τα παρατημένα πλοία και…
06/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Επίθεση από πειρατές δέχθηκε το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο Nave Constellation, ενώ έπλεε στα ανοικτά της Νιγηρίας. Οι δράστες απήγαγαν 19 μέλη του πληρώματος, 18 Ινδούς και έναν Τούρκο, και άφησαν στο τάνκερ επτά μέλη του πληρώματος. Η επίθεση σημειώθηκε την περασμένη Τρίτη, 66 ναυτικά μίλια νότια του πετρελαϊκού τερματικού σταθμού, ανοικτά της νήσου Μπόνι. Το δεξαμενόπλοιο με σημαία Χονγκ Κονγκ, το οποίο ανήκει στην εταιρεία Navios Maritime Acquisition, ήταν έμφορτο, όταν δέχθηκε την επίθεση. Πηγή: ant1news.gr - enikos.gr
05/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Χριστίνα Παπασταθοπούλου Κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες ολοκληρώθηκε η περισυλλογή των 14 Ουκρανών ναυτικών, μελών του πληρώματος φορτηγού πλοίου, σημαίας Λιβερίας, που το πρωί, πλέοντας στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λέσβου και Σκύρου, παρουσίασε κλίση - πλέον επικίνδυνη - λόγω μηχανικής βλάβης. Δυο ελικόπτερα σούπερ πούμα της Πολεμικής Αεροπορίας περισυνέλεξαν τους ναυτικούς και τους οδήγησαν στο αεροδρόμιο της Σκύρου. Δύο εξ αυτών μεταφέρθηκαν τραυματίες στο Κέντρο Υγείας της Σκύρου. Στην περιοχή οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες, καθώς πνέουν πολύ ισχυροί άνεμοι εντάσεως 8 Μποφόρ, και λόγω μετατόπισης φορτίου (πιθανότατα μεταφέρει χάλυβα), οι ναυτικοί εξέπεμψαν σήμα κινδύνου και ζήτησαν να εγκαταλείψουν το πλοίο Now Leo. Στο σημείο, εκτός από τα ελικόπτερα της ΠΑ, βρέθηκαν δυο παραπλέοντα πλοία, ένα Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του Λιμενικού Σώματος, πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού και τρία παραπλέοντα. Το φορτηγό είχε ξεκινήσει από Ελευσίνα και είχε προορισμό την Τουρκία. πηγη: efsyn.gr
04/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η BIMCO, ο στόλος των VLCCs αυξήθηκε εντός του 2019 κατά 8%. Τα 65 υπερδεξαμενόπλοια που παραδόθηκαν έως τον Νοέμβριο αποτελούν τον μεγαλύτερο αριθμό παραδόσεων από το 1976. Σε όρους χωρητικότητας προστέθηκαν 19 εκατ. DWT στο παγκόσμιο τονάζ, ενώ οι διαλύσεις περιορίζονται σε μόλις 1 εκατ. DWT. Το γεγονός αυτό δημιουργεί ανησυχία στους ναυτιλιακούς κύκλους για πιθανή ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης. Σημειωτέον ότι η ναυλαγορά για τα υπερδεξαμενόπλοια έφτασε ακόμα και τα 307.888 USD την ημέρα, κυρίως λόγω των κυρώσεων που είχαν επιβληθεί, ενώ την περασμένη εβδομάδα έκλεισε στα 102.142 USD την ημέρα. Η BIMCO αναμένει χαμηλή αύξηση του στόλου το 2020 κατά 1,6%, η οποία, αν συνδυαστεί με την αυξημένη ζήτηση αργού πετρελαίου για το ίδιο έτος, ίσως επιφέρει θετικά αποτελέσματα στην κύμανση της ναυλαγοράς. Το προηγούμενο ρεκόρ μέσα στο ίδιο διάστημα ήταν τα 62 VLCCs, που παραδόθηκαν το 2011, με…
03/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Από σήμερα 4.712 συνταξιούχοι του πρώην ΝΑΤ θα δουν μεσοσταθμική μηναία αύξηση 77,7 ευρώ στις συντάξεις τους, Όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε ανακοίνωση του, επαναϋπολογίστηκαν για πρώτη φορά από την διοίκηση του ΕΦΚΑ οι συντάξεις 19.517 συνταξιούχων του τέως ΝΑΤ. Μέσα από τον επαναϋπολογισμό διαπιστώθηκε ότι σε 4.712 συντάξεις θα πρέπει να υπάρξει αύξηση 77,7 ευρώ μεσοσταθμικά και συγκεκριμένα σε 4.023 συντάξεις γήρατος, 557 συντάξεις αιτία θανάτου και 123 συντάξεις αναπηρίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μέσα από την εντατική προσπάθεια των υπαλλήλων και της διοίκησης του ΕΦΚΑ σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, προχωράει η συστηματική μείωση του συσσωρευμένου όγκου των 243.224 συντάξεων που δεν είχαν επανυπολογιστεί την 1/1/2019 η οποία θα συνεχιστεί και τους επόμενους δύο μήνες. Ήδη έχουν προετοιμαστεί επιπλέον 24.609 συντάξεις του τ. ΝΑΤ οι οποίες θα επανυπολογιστούν για πρώτη φορά με τις συντάξεις του μηνός Ιανουαρίου 2020 που θα καταβληθούν…
02/Δεκ/2019 Γράφτηκε από
Του Λάμπρου Καραγεώργου Φρένο στις νέες παραγγελίες πλοίων βάζει η περιβαλλοντική νομοθεσία που αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές, σύμφωνα με ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons. Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της περιβαλλοντικής νομοθεσίας για τις θαλάσσιες μεταφορές γίνεται όλο και πιο απαιτητικό και καθίσταται πλέον κεντρικό στοιχείο στις επενδυτικές αποφάσεις των πλοιοκτητών, σημειώνει ο οίκος. Έτσι, ενώ καταγράφονται αυξανόμενες ευκαιρίες για τους προμηθευτές εξοπλισμού πλοίων, όπως είναι η εγκατάσταση scrubbers κ.λπ., από την άλλη πλευρά μια τάση ανάκαμψης των παραγγελιών νεότευκτων από το χαμηλό των 30 ετών που σημειώθηκε το 2016, και καταγράφηκε το 2017 και 2018, ανακόπηκε το 2019, καθώς πληθαίνουν οι προβληματισμοί για το timing των επενδύσεων. Μάλιστα οι αποφάσεις καθυστερούν, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνονται τα έσοδα των ναυτιλιακών εταιρειών όπως δείχνει ο δείκτης ClarkSea Index (+22% το 2019 σε ετήσια βάση). Ειδικότερα, όπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research, Στιβ Γκόρντον, εν όψει της έκθεσης Marintec 2019 (πραγματοποιείται 3-6 Δεκεμβρίου…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή