Σήμερα: 21/08/2018
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
21/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Μετά από πολλά χρόνια στο επάγγελμα και μετά από δεκάδες συζητήσεις με συνάδελφους ναυτικούς έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα περισσότερα πράγματα γίνονται για τα μάτια του κόσμου και τα… λεφτά. Πως μπορεί να δικαιολογηθεί το πόσο αυστηροί είναι οι επιθεωρητές, οι νηογνώμονες και οι ακτοφυλακές ανά τον κόσμο με τα σωστικά μέσα ή τα resting hours την στιγμή που η ιατρική μέριμνα στα πλοία είναι ελλιπέστατη; Την στιγμή που οι πετρελαϊκές εταιρείες ή ο IMO φέρνουν ένα σωρό άχρηστα πράγματα για τους ναυτικούς, τάχα μου και καλά ότι ενδιαφέρονται, κάνεις δεν φέρνει στην επιφάνεια ένα τεράστιο πρόβλημα για τον ναυτικό που βρίσκεται μέσα σε ένα πλοίο, Την ιατρική μέριμνα του δηλαδή. Αδυνατώ να καταλάβω πόσο πιο σημαντικό είναι μία σωσίβια κουλούρα να είναι σε άριστη κατάσταση σε σχέση, ας πούμε, με έναν απινιδωτή; Χωρίς να έχω κάποια στατιστικά στοιχεία στην κατοχή μου θα ήθελα πραγματικά να γνωρίζω πόσοι θα…
20/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Βλάβη στον καταπέλτη του Ε/Γ-Ο/Γ »ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» Ν.Π. 10883 διαπιστώθηκε, βραδινές ώρες χθες, μετά την ασφαλή πρόσδεσή του στο λιμένα Χίου και κατά τη διάρκεια εκτέλεσης προγραμματισμένου δρομολογίου του από Πειραιά για Χίο – Μυτιλήνη. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου, απαγορεύτηκε αρχικά ο απόπλους του πλοίου, ενώ στη συνέχεια κατόπιν αποκατάστασης της βλάβης και προσκόμισης βεβαιωτικού μετά από ζημιά από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα, του επετράπη. Το πλοίο απέπλευσε την 22:30 αντί της προγραμματισμένης 20:45, με 285 επιβάτες, 56 Ι.Χ., 3 Δ/Κ και 1 Φ/Γ, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός. ΠΗΓΗ: e-nautilia.gr
17/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Με νεότερή της ανακοίνωση η Shipping Corporation of India (SCI) γνωστοποίησε ότι δύο μέλη του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου “Desh Vaibhav” έχασαν την ζωή τους. Το πρωί της Τρίτης 14 Αυγούστου 2018 σημειώθηκε έκρηξη σε μία από τις δεξαμενές του δεξαμενόπλοιου “Desh Vaibhav”, ενώ εκείνο βρισκόταν στα ανοιχτά των ακτών του Ομάν. Το περιστατικό συνέβη όταν το δεξαμενόπλοιο πραγματοποιούσε δρομολόγιο με κατεύθυνση την Fujairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Όπως είχε ανακοινώσει αρχικά η SCI, τρία μέλη του πληρώματος αγνοούνταν, ενώ ένα μέλος υπέστη από την έκρηξη εγκαύματα και είχε μεταφερθεί με ελικόπτερο στο πλησιέστερο νοσοκομείο, όπου συνεχίζει να νοσηλεύεται. Στη νεότερη ανακοίνωσή της η SCI αναφέρει ότι η πυρκαγιά στο πλοίο έχει κατασβεστεί, ενώ αναμένεται το δεξαμενόπλοιο να μεταφερθεί σε κάποιο κοντινό λιμάνι για να πραγματοποιηθεί εκτίμηση των ζημιών που έχει υποστεί. ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ
16/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Του Δρ. Νίκου Μαζαράκη, Φυσικού – Μετεωρολόγου, Καθηγητή Ναυτικής Μετεωρολογίας – Επιστημονικού συνεργάτης Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Αν και μικρή η χώρα μας στο μέγεθός της, η ποικιλομορφία του κλίματος και των καιρικών συνθηκών αποτελούν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στη διαμόρφωση του συνολικού καιρού στην περιοχή μας. Ένα λοιπόν από αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι και το μελτέμι, ο ισχυρός βόρειος άνεμος που πνέει στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια της θερμής περιόδου. Ιστορική αναδρομή Η πρώτη ιστορική γραπτή αναφορά για το μελτέμι έγινε στο έργο του Αριστοτέλη (384 – 322 πΧ) με τον τίτλο «Μετεωρολογικά» (σχ. 1). Στο έργο του αυτό, ο πατέρας της Μετεωρολογίας κάνει ιδιαίτερη αναφορά στους βόρειας διεύθυνσης ανέμους που πνέουν κατά τη διάρκεια του θέρους, δίνοντας τους την ονομασία «ετησίες», που αποτελεί και τον Ελληνικό όρο που περιγράφει αυτό το τόσο σπουδαίο μετεωρολογικό φαινόμενο. Σύμφωνα λοιπόν με τον Αριστοτέλη οι άνεμοι αυτοί πνέουν μετά το θερινό ηλιοστάσιο, το…
14/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Συντάκτης: Χριστίνα Παπασταθοπούλου Σε δυο επιβατηγά πλοία της ίδιας ακτοπλοϊκής εταιρείας (Seajets) σημειώθηκαν τη Δευτέρα μηχανικές βλάβες, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επιβατών. Η πρώτη συνέβη το πρωί στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champion Jet 1» με 870 επιβάτες και ενώ είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά με προορισμό τη Μύκονο, τη Νάξο και τη Θήρα. Το πλοίο συνέχισε το δρομολόγιό του κανονικά, αλλά με τις τρεις από τις τέσσερις μηχανές του, πλέοντας με μειωμένη ταχύτητα. Μετά από επιθεώρηση που έγινε επετράπη να συνεχίσει με τις τρεις μηχανές το προγραμματισμένο δρομολόγιό του, ωστόσο μετά την ολοκλήρωσή του θα επιστρέψει στον Πειραιά για επισκευή. Το δεύτερο περιστατικό σημειώθηκε το μεσημέρι στο επιβατηγό «Sea Jet 2» και ενώ αυτό ετοιμαζόταν να αναχωρήσει από το λιμάνι της Θήρας με 311 επιβάτες. Η μηχανική βλάβη παρουσιάστηκε σε μια από τις αριστερές μηχανές του. Σύμφωνα με διευκρίνιση της εταιρείας Seajets το πλοίο «Sea jet 2», κατά τη διάρκεια…
13/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Θλίψη προκαλεί η ανάρτηση του Δημήτρη στο FB σχετικά με το ότι βρέθηκε παγιδευμένος στο γκαράζ πλοίου ferry boat (παντόφλας) ενώ πήγαινε διακοπές. Διαβάστε την ανάρτηση που έκανε στον τοίχο του facebook του και απελπιστείτε. Τελικά δύσκολα θα υπάρξει σωτηρία για την δύσμοιρη την Ελλάδα. «Εδώ βλέπετε εμένα »παγιδευμένο» με το αναπηρικό μου αμαξίδιο μεσα στο αυτοκίνητο σε μια πλατφόρμα στάθμευσης των οχημάτων ενός ferry boat που πάει προς Θάσο. Ξέρετε γιατί; Είπα φέτος να προσπαθήσω να »κάνω διακοπές» 2-3 μέρες στην Καβάλα και σκέφτηκα γιατί να μην πάω και σε ένα νησί (πρώτη φορά μετά το ατύχημα), μιας και η Θάσος είναι απέναντι. Στην αρχή ενθουσιάστηκα με την ιδέα ! Αμέσως όμως συνάντησα δυσκολίες που δεν μπορούσα να πιστέψω ότι είναι αληθινές! Σχεδόν κανένα ferry boat δεν έχει προδιαγραφές (ασανσέρ ή κάτι αντίστοιχο) ώστε το αναπηρικό αμαξίδιο να μπορεί να βγαίνει από το αυτοκίνητο και να ανεβαίνει στο κατάστρωμα…
10/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Στασιμότητα εμφανίζει η επιβατική κίνηση τον Ιούλιο φέτος σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει το υπουργείο Ναυτιλίας από τα λιμεναρχεία Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου και αφορούν τις μεγάλες ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου, αλλά και τον Αργοσαρωνικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα η «Ν», κατά το διάστημα από 1η έως 30ή Ιουλίου διακινήθηκαν φέτος συνολικά στον Αργοσαρωνικό και στις γραμμές του Αιγαίου -από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο- 1.899.152 επιβάτες, έναντι 1.846.070 επιβατών το αντίστοιχο περσινό διάστημα, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση κατά 2,87%. Η άνοδος οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κίνησης στον Αργοσαρωνικό και από το λιμάνι της Ραφήνας, ενώ οι ακτοπλοϊκές γραμμές από τον Πειραιά κατέγραψαν μικρή μείωση κατά περίπου 10.000 επιβάτες. Τι δείχνουν οι αριθμοί Αναλυτικότερα, τον Ιούλιο διακινήθηκαν από τον Πειραιά προς όλα τα νησιά του Αιγαίου (εκτός από τον Αργοσαρωνικό) 1.025.446 επιβάτες, 132.357 ΙΧ, 35.120 φορτηγά και 25.264 δίκυκλα,…
09/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Η Deloitte δημοσίευσε πρόσφατα τα ευρήματά της από την έκθεση που πραγματοποίησε αναφορικά με την πορεία του ενεργειακού κλάδου του ιρακινού Κουρδιστάν. Συγκεκριμένα ο διεθνής ελεγκτικός οίκος μετά από ψήφισμα της περιφερειακής κυβέρνησης του ιρακινού Κουρδιστάν προχώρησε σε μια ενδελεχή μελέτη για το πως κινήθηκε η κατανάλωση, οι εξαγωγές και τα έσοδα από την παραγωγή πετρελαίου στην αυτόνομη περιοχή κατά το β’ εξάμηνο του 2017. Έτσι λοιπόν σύμφωνα με την Deloitte, οι εξαγωγές αργού του Κουρδιστάν μέσω αγωγού ανήλθαν στα 81.548.972 βαρέλια για το χρονικό διάστημα από 1 Ιουλίου έως 31 Δεκεμβρίου 2017, ενώ κατά το ίδιο χρονικό διάστημα οι παραδόσεις αργού πετρελαίου στα διυλιστήρια της περιοχής για λογαριασμό της περιφερειακής κυβέρνησης ανήλθαν στα 1.457.965 βαρέλια. Από την άλλη, οι εξαγωγές αργού μέσω φορτηγών κινήθηκαν στα 4.913.910 βαρέλια και η ακαθάριστη αξία του συνολικού εξαγόμενου αργού πετρελαίου ανήλθε στα $3.853.777.857. ΠΗΓΗ: naftikachronika.gr
08/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Οι Αρχές που υποστηρίζουν τα MoUs των Παρισίων και του Τόκιο αποφάσισαν να οργανώσουν από κοινού μια καμπάνια επιθεωρήσεων με στόχο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Στόχος της συγκεκριμένης καμπάνιας επιθεωρήσεων είναι να επιβεβαιωθεί η συμμόρφωση των πλοίων που επιθεωρούνται από ελεγκτές Port State Control ως προς τις απαιτήσεις του παραρτήματος VI της Marpol. Οι εστιασμένες επιθεωρήσεις πρόκειται να πραγματοποιηθούν για τρεις μήνες, από την 1η Σεπτεμβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2018. Στόχος της καμπάνιας είναι να καθιερωθούν μεταξύ άλλων πρότυπα συμμόρφωσης της ναυτιλιακής βιομηχανίας με την MARPOL Annex VI και να δημιουργηθεί μία νέα νοοτροπία των πληρωμάτων των πλοίων και των πλοιοκτητών αναφορικά με τις διατάξεις του παραρτήματος VI της MARPOL. Σε ό,τι αφορά την από κοινού επιθεώρηση του Tokyo MoU και του Paris MoU, οι επιθεωρητές Port State Control θα έχουν έναν κατάλογο με 11 ερωτήσεις με βάση τις οποίες θα διασφαλίζεται ότι ο εξοπλισμός πλοήγησης των πλοίων συμμορφώνεται…
07/Αυγ/2018 Γράφτηκε από
Η ναυτιλία είναι μια γιγαντιαία παγκόσμια βιομηχανία και αυτό είναι κάτι γνωστό, αλλά πόσο μεγάλος και ποιοι είναι οι αριθμοί ώστε να καταλάβουμε ακριβώς αυτό το μέγεθος; Ας δούμε κάποια δεδομένα του 2015… 16,5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ – η αξία του παγκόσμιου εμπορίου 133,3 δισ. Δολάρια ΗΠΑ – η αξία των εξαγωγών αργού πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία στον υπόλοιπο κόσμο 37,85 δισεκατομμύρια δολάρια – τα ετήσια έσοδα της βιομηχανίας κρουαζιέρας για την αμερικανική οικονομία 15 δισ. Δολάρια – Ποσό που δαπανήθηκε για νέα κρουαζιερόπλοια το 2015 10 δισεκατομμύρια τόνους – παγκόσμιος όγκος εμπορικών πλοίων 6,2 δισ. Δολάρια – η αξία των εξαγωγών σιτηρών από τον Καναδά στον υπόλοιπο κόσμο Τα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το πιο ακριβό γιοτ του κόσμου είναι το «History Supreme». Το εκπληκτικό ποσό οφείλεται στο στερεό χρυσό και την πλατίνα που χρησιμοποιοίθηκαν για τη κατασκευή αυτού του πολυτελούς γιοτ. 1,8 δισεκατομμύρια Deadweight – η μεταφορική…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή