Σήμερα: 28/06/2017
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
21/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
Tην προσωρινή αναστολή των κινητοποιήσεων της, αποφάσισε αργά το βράδυ η Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ). Με αυτή την εξέλιξη αναμένεται να μην υπάρξουν προβλήματα στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και πλοίων μεταφοράς κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά. Σημειώνεται ότι η Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών είχε ανακοινώσει από χθες τετράωρες στάσεις εργασίας, για την Τετάρτη 21/06/17 και Παρασκευή 23/06/17 στο λιμάνι του Πειραιά, με αφορμή τις νέες απαιτούμενες προδιαγραφές για τη χρήση ρυμουλκών από τα ΕΛΠΕ, στις λιμενικές εγκαταστάσεις Ασπροπύργου, Ελευσίνας και Μεγάρων. Στην γενική της συνέλευση, η ΠΕΠΡΝ αποφάσισε την αναστολή των κινητοποιήσεων, σε μια ύστατη προσπάθεια εξεύρεσης λύσης στο πρόβλημα. Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
19/Ιουν/2017 Γράφτηκε από
ΡΙΧΝΟΥΝ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΜΚΟ! Το Ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 εισήχθησαν στις Ανώτατες Σχολές Εμπορικού Ναυτικού 1.143 σπουδαστές και σπουδάστριες. Μάλιστα από αυτούς 101 είναι οι γυναίκες που φοιτούν στις σχολές Εμποροπλοιάρχων (ναι, έχουμε και Ελληνίδες πλοιάρχους!) και 29 κορίτσια στις σχολές μηχανικών. Του Σπύρου Πάνου Πόσοι από αυτούς θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και δεν θα τις παρατήσουν λόγω της «τακτικής» που ακολουθούν οι εφοπλιστές σε ό,τι αφορά τα θεσμοθετημένα «sandwich courses»(υποχρεωτικά εκπαιδευτικά ταξίδια) που έχουν γίνει βραχνάς και τροχοπέδη για την αποφοίτηση στην πλειοψηφία των ελληνόπουλων που επιλέγουν να κάνουν καριέρα στη θάλασσα; Σύμφωνα με το υφιστάμενο εκπαιδευτικό σύστημα προβλέπεται ότι με την ολοκλήρωση του πρώτου έτους σπουδών πρέπει ο σπουδαστής-σπουδάστρια (είτε στην πλοιάρχων, είτε στην μηχανικών), να κάνει υποχρεωτικό μπάρκο έξι μηνών. Το ίδιο ισχύει και για τους σπουδαστές που τελειώνουν το δεύτερο έτος. Σε διαφορετική περίπτωση κανένας πρωτοετής ή…
31/Μαρ/2017 Γράφτηκε από
Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι εξελίξεις γύρω από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Hellenic Seaways μετά την απόφαση της Τράπεζας Πειραιώς ν’ απεμπλακεί απ’ αυτή την επένδυση προχωρώντας σε πώληση των μετοχών της. Έτσι, ενώ την Δευτέρα 20/3 πρέπει να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για την εξαγορά του 40% των μετοχών της Hellenic Seaways, που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς, οι Μινωικές Γραμμές, με το 48,5% των μετοχών, κάνουν μια αιφνιδιαστική κίνηση και ζητούν να πραγματοποιηθεί έκτακτη Γενική Συνέλευση. Η ηρακλειώτικη εταιρεία, που ελέγχεται από τον ιταλικό όμιλο Grimaldi, για να δικαιολογήσει το αίτημά της, επιρρίπτει, με ανακοίνωσή της, ευθύνες στην εκτελεστική διοίκηση της HSW υπό τον κ. Αντώνη Αγαπητό για την οικονομική πορεία της εταιρείας. Οι καταιγιστικές εξελίξεις ξεκίνησαν, ουσιαστικά, μετά την αλλαγή της διοίκησης της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία αποφάσισε να πωλήσει τις συμμετοχές στην HSW, σε εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων κ.α. Έτσι, οι διαδικασίες πώλησης της συμμετοχής στην HSW ανατέθηκαν στη γαλλική…
22/Μαρ/2017 Γράφτηκε από
Σε σχετική απάντηση στις 17/3/2017 με αριθμό πρωτ. 2242.6 της Λιμενικής Αρχής Ηγουμενίτσας στην καταγγελία της ΠΕΝΕΝ με αριθμό πρωτ. 31 της 10/3/2017 που αφορούσε την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας λόγω υπερεργασίας που ξεπερνά τις 97 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως, την μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών, την μη τήρηση της δρομολογιακής περιόδου 2016-2017, όπως αυτή έχει εγκριθεί από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), την μη τήρηση της ΣΣΕ Πορθμείων αλλά και σωρεία άλλων καταγγελιών του τοπικού Σωματείου «Άγιος Σπυρίδων» μας γνωστοποιείται ότι οι Λιμενικές Αρχές πραγματοποίησαν ελέγχους επιλεκτικά και μόνο στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος όπου διαπιστώθηκε η σωστή τήρηση των οργανικών συνθέσεων. Απίστευτο και σκανδαλώδες είναι το γεγονός ότι οι Λιμενικές Αρχές εξακολουθούν κατά περίεργο τρόπο να αδρανούν για την αντιμετώπιση και αποκατάσταση των προαναφερομένων προβλημάτων που αφορούν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας καθώς και για την σωρεία των υπόλοιπων παραβιάσεων, όπου ουδέποτε ασχολήθηκαν, πλην μόνο με τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Οι πλημμελείς έλεγχοι…
19/Μαρ/2017 Γράφτηκε από
Τα πλοία μεταφέρουν περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά παράγουν μόλις το 3% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του κόσμου. Ωστόσο, η ναυτιλία είναι πιο ρυπογόνος από όσο υποδηλώνει αυτό το ποσοστό. Λόγω της καύσης μαζούτ, μόλις 15 από τα μεγαλύτερα πλοία εκπέμπουν περισσότερα οξείδια του αζώτου και του θείου από όλα τα αυτοκίνητα του κόσμου μαζί. Τα αέρια αυτά είναι πολύ χειρότερα για την υπερθέρμανση του πλανήτη από το διοξείδιο του άνθρακα. Μια νέα έκθεση από τη διεθνή ΜΚΟ Carbon War Room (CWR) αναδεικνύει την απειλή που δημιουργούν για τη βιομηχανία οι νέες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο ρυθμιστικός οργανισμός του ΟΗΕ για τη ναυτιλία, έχει συμφωνήσει να θέσει ανώτατο όριο εκπομπών θείου από το 2020. Τον περασμένο μήνα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε για να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ από το 2021. Χωρίς τη μετατροπή των πλοίων για την κάλυψη…
17/Νοε/2016 Γράφτηκε από
Σε λάθος «ρότα» βάζει την ακτοπλοΐα η ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, βγάζοντας από το… συρτάρι ακόμα και μελέτες μοντέλων ακτοπλοϊκών δικτύων του τέλους της δεκαετίας του 1990 αρχές του 2000, της αλήστου μνήμης περιόδου του ΠΑΣΟΚ… Ωστόσο, πέραν των σχεδιασμών και στη πράξη συνεχίζεται- χωρίς να υπάρχει η δικαιολογία της μνημονιακής υποχρέωσης- η πολιτική της κυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου ελαστικοποιώντας τα «μέτρα ασφαλείας» για να μην αναγκαστούν ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες να αποσύρουν πλοία τους, κυρίως από την γραμμή του Αργοσαρωνικού αλλά και άλλες γραμμές κοντινών πλόων. Το θέμα σχετίζεται με το Προεδρικό Διάταγμα 104/2016, που δημοσιεύτηκε, στις 12 Οκτωβρίου 2016, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 189/Α/12-10-2016) και παρατείνει τη «ζωή» σε ταχύπλοα και ορισμένα άλλα πλοία, που συμπληρώνουν το 30ο ή και το 35ο έτος της ηλικίας τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι με το συγκεκριμένο ΠΔ επιτρέπεται να επαναδραστηριοποιηθούν ακόμα και πλοία που έχουν «αποσυρθεί» λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας! Αντίστοιχο…
20/Ιουλ/2016 Γράφτηκε από
Σε μεγάλη απόσταση από την εισαγγελική πρόταση, το δικαστήριο κήρυξε αθώους για την εγκληματική οργάνωση τους περισσότερους από τους κατηγορουμένους στη δίκη του Noor One με αποτέλεσμα να έχουμε μια εγκληματική οργάνωση χωρίς αρχηγό και με μόλις τέσσερα μέλη. Ο Αιμίλιος Κοτσώνης είναι ανάμεσα σε αυτούς που αθωώθηκαν για την ένταξη και συγκρότηση της οργάνωσης λόγω αμφιβολιών και κατηγορείται μόνο για απλή συνέργεια στην διαμετακόμιση των ναρκωτικών. Από τους Έλληνες ένοχοι για την οργάνωση κρίθηκαν οι Γεράσιμος Γιανουσάκης και Γιώργος Μπουρδούβαλης. Από τους υπόλοιπους ένοχοι κρίθηκαν τρεις τουρκικής καταγωγής κρατούμενοι. Αθώοι κρίθηκαν ο πλοιοκτήτης και όλο το πλήρωμα. Το δικαστήριο διέκοψε για την Τετάρτη ώστε να ανακοινωθεί το ύψος των ποινών. Παράλληλα, σε αντίθεση με την πρόταση της εισεγγελέως να κρατηθούν όσοι έχουν κριθεί ένοχοι το δικαστήριο αποφάσισε να ισχύσουν οι περιοριστικοί όροι για όσους είναι αποφυλακισμένοι και να μην κρατηθούν. πηγη: efsyn.gr
11/Ιουν/2016 Γράφτηκε από
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΟ ΛΟΜΠΙ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΕ ΕΛΕΓΧΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ Ε.Ε. – ΤΙ ΤΟΥΣ ΕΙΠΕ Η ΕΥΡΩΠΑΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΒΙΟΛΕΤΑ ΜΠΟΥΛΤΣ Παρά τις επισημάνσεις και τις «κόκκινες κάρτες» από την Κομισιόν και τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι Έλληνες εφοπλιστές αρνούνται πεισματικά να δεχθούν οποιοδήποτε έλεγχο στα ζητήματα της φορολόγησής τους. Η στάση αυτή των Ελλήνων πλοιοκτητών φαίνεται πως έχει προκαλέσει τεράστια δυσφορία στην Κομισιόν κάτι που ξεκαθάρισε στα «Ποσειδώνια 2016» και η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε με τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη. Η κυρία Μπουλτς τόνισε μεταξύ άλλων πως αποτελεί βασική προτεραιότητα των οργάνων της Ε.Ε. η διασφάλιση ισοτιμίας στο «επιχειρείν» στον χώρο της ναυτιλίας σε όλη την επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ούτε λίγο, ούτε πολύ η κυρία Μπουλτς έστειλε μήνυμα προς την εφοπλιστική κοινότητα ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί ούτε η φορολογική τους ασυλία,…
01/Ιουν/2016 Γράφτηκε από
ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΦΙΓΟΥΡΑΡΟΥΝ ΣΤΙΣ ΛΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ... ΔΕΚΑΡΑ ΤΣΑΚΙΣΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ Ο κόμπος της φορολογικής αδικίας έχει φτάσει στο... χτένι. H κυβέρνηση δεν έχει ακόμα αντιληφθεί την αρνητική ανάδραση που θα έχει η έλλειψη πολιτικού θάρρους (από την πλευρά της) να πραγματοποιήσει αυτά που υποσχέθηκε στον ελληνικό λαό. Την ώρα που το υπουργείο Οικονομικών αναζητά χρήματα για να κλείσει την πρώτη και τη δεύτερη αξιολόγηση (που θα έρθει τον επόμενο Νοέμβριο), την ώρα που ο κίνδυνος του κουρέματος καταθέσεων είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτός, η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα όχι μόνο δεν βοηθά στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας, αλλά δεν κάνει απολύτως τίποτα να μειώσει τα ποσοστά της ανεργίας που μαστίζουν τη χώρα. Καμία επένδυση στην Ελλάδα, καμία πρόθεση στο άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας. Κι αν αυτό δεν σας λέει τίποτα, τότε ίσως να σας λέει κάτι το γεγονός ότι ενώ…
26/Μαϊ/2016 Γράφτηκε από
«Η ελληνική ναυτιλία δεν αποτέλεσε ποτέ μέρος της κρίσης χρέους του ελληνικού κράτους» υποστηρίζει προκλητικά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην ετήσια έκθεσή της 2015-2016, και αυτοανακηρύσσεται ως ο ένας από τους δύο πυλώνες της οικονομίας. Ένας «πυλώνας», όμως, που καταβάλλει μηδαμινή φορολογία –λιγότερα από 10 ευρώ ανά πλοίο για επταψήφιους τζίρους την ημέρα-, έχει φορτώσει «θαλασσοδάνεια» το τραπεζικό σύστημα που ανακεφαλαιοποιήθηκε ξανά και ξανά με χρήματα του ελληνικού λαού, φοροαποφεύγει περαιτέρω μέσω off-shore σαν να μην είναι σκανδαλωδώς ευνοημένος από τις δεκάδες φοροαπαλλαγές, πώς δεν είναι μέρος της οικονομικής κρίσης της χώρας; Οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται να ακολουθούν για άλλη μία φορά τη λογική του «αν δεν με συμφέρει η πραγματικότητα, κρίμα για την πραγματικότητα». Σε μια έκθεση γεμάτη αντιφάσεις, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αρχικά παρουσιάζει πόσο έπληξε τη ναυτιλία η επιβολή των capital controls, όμως παρά τη δεινή οικονομική κατάσταση οι Έλληνες εφοπλιστές παρέμειναν στην πρώτη θέση του παγκόσμιου…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή