Σήμερα: 22/04/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
22/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε αύξηση κατά 0,8% τον περασμένο Φεβρουάριο σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2018, ενώ σημείωσε μεταβολή +0,6% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ). Όπως αναπαρίσταται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού εμπορικού στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Φεβρουάριο κατέγραψε μείωση της τάξεως του 1,7%, συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του 2018. Μείωση κατά 2,4% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 προς το 2017. Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων κατέγραψε μείωση καθώς τον Φεβρουάριο του 2017 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 441 πλοία, τον Φεβρουάριο του 2018 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 3,2% στα 427, ενώ τον περασμένο Φεβρουάριο ο αριθμός των φορτηγών πλοίων άγγιξε τα 417. Τα δεξαμενόπλοια υπό ελληνική σημαία απαριθμούσαν τα 508 τον περασμένο Φεβρουάριο, μειωμένα…
19/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Η Hyundai Heavy Industries (HHI), ο μεγαλύτερος ναυπηγικός όμιλος της Ν. Κορέας, εξασφάλισαν πρόσφατα παραγγελίες για δύο δεξαμενόπλοια και τρία LNG carriers, συνολικής αξίας $600 εκατ. Εντός του τρέχοντος έτους η HHI αναμένει ότι θα λάβει περισσότερες παραγγελίες για μεγάλης χωρητικότητας LNG carriers, καθώς ενόψει sulphur cap 2020, η ζήτηση για LNG εκτιμάται ότι θα σημειώσει σημαντική άνοδο, ενώ συγχρόνως καταγράφεται μια ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης για LNG από την Κίνα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons, υπολογίστηκε ότι πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για LNG carriers, συνολικής χωρητικότητας 32,2 εκατ. τόνων, αύξηση κατά 14% σε σχέση με το 2017. Επιπλέον, το 2023 αναμένεται ότι ο όγκος παραγγελιών για LNG carriers σε παγκόσμιο επίπεδο θα αγγίξει σε συνολική χωρητικότητα τους 44,6 εκατ. τόνους. Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγη: naftikachronika.gr
17/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Ενόψει της MEPC 74 του IMO τον ερχόμενο Μάιο, η Γαλλία πρότεινε στον Οργανισμό τον περιορισμό των ταχυτήτων των ποντοπόρων πλοίων (speed limit) ως ένα πρώτο βήμα για την μείωση των εκπομπών GHG. Σύμφωνα με την γαλλική πρόταση η μείωση των ταχυτήτων από τα ποντοπόρα πλοία μπορεί να λειτουργήσει ως «ένα εξαιρετικά έγκαιρο και μεταβατικό μέτρο» παρά το βραχυχρόνιο χαρακτήρα εφαρμογής του. Παράλληλα αναφέρεται ότι το εν λόγω μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί για όλους τους τύπους πλοίων όπως τα επιβατηγά. Να σημειωθεί τέλος ότι η Γαλλία αποτελεί έναν από τον στυλοβάτη για την μείωση των αέριων εκπομπών ρύπων σε διεθνές επίπεδο εξ’ ου και η «Συμφωνία των Παρισίων» , η οποία υπεγράφη το 2016. Φωτό: Pixabay ΠΗΓΗ; naftikachronika.gr
15/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Αύξηση κατά 4,9% σημειώθηκε στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους 120 μεγαλύτερους λιμένες του κόσμου το 2018, σύμφωνα με την Alphaliner. Οι εν λόγω λιμένες εκτιμάται ότι διαχειρίστηκαν κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους περίπου 654 εκατ. TEUs, με τους 104 από τους συνολικά 120 μεγαλύτερους λιμένες του κόσμου να έχουν καταγράψει αύξηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Από τους συνολικά 120 μεγαλύτερους λιμένες διακίνησης containers παγκοσμίως, οι 27 βρίσκονται στην Κίνα, ενώ εννιά βρίσκονται στις ΗΠΑ και πέντε στην Ιαπωνία. Ο λιμένας της Σαγκάης ήταν εκείνος που κατέγραψε τη μεγαλύτερη διακίνηση containers παγκοσμίως, φτάνοντας τα 42,01 εκατ. TEUs το 2018. Ακολούθησε ο λιμένας της Σιγκαπούρης, από τον οποίο εκτιμάται ότι διακινήθηκαν περίπου 36,6 εκατ. TEUs πέρυσι, αύξηση κατά 8,7% σε σχέση με το 2017. Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο λιμένας της Νινγκμπό με διακίνηση που άγγιξε τα 26,35 εκατ. TEUs το 2018, αυξημένα κατά 7,1% συγκριτικά με το 2017. πηγη: naftikachronika.gr
12/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων του το νέο ραντάρ υψηλής ανάλυσης RS24, το οποίο αποτελεί το πρώτο στον κόσμο εμπορικά διαθέσιμο ραντάρ ναυτιλίας K-Band ζώνης συχνοτήτων. Διαθέτοντας ικανότητα ανίχνευσης πολύ μικρότερων αντικειμένων με πολύ μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με τα συμβατικά S ή X-band ραντάρ, το RS24 κάνει ορατά τα μικρά πλοία ή άλλους πιθανούς κινδύνους που βρίσκονται κοντά σε μεγάλα πλοία. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η ασφάλεια, ειδικά σε θαλάσσιες οδούς όπου υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηφη και σε πολυσύχναστους λιμένες. Η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει αναπτυχθεί από τη Guidance Marine, μια εταιρεία του ομίλου Wärtsilä. Καθώς τα λιμάνια σε όλο τον κόσμο γίνονται όλο και πιο πολυσύχναστα, ο κίνδυνος συγκρούσεων και ζημιών αυξάνεται, ενώ τα συμβατικά ραντάρ δεν είναι πάντα σε θέση να εντοπίζουν ό,τι βρίσκεται πολύ κοντά στο πλοίο. Το ραντάρ RS24 είναι σε θέση να παρέχει εικόνες υψηλής ανάλυσης, σε περιοχές κοντά στο πλοίο όπου…
10/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Μείωση καταγράφηκε στον αριθμό των πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων σε πλοία τους τρεις πρώτους μήνες του 2019, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σύμφωνα με το IMB Piracy Reporting Centre, από τις αρχές του Ιανουαρίου 2019 έως και τον περασμένο Μάρτιο εκτιμάται ότι έλαβαν χώρα 38 επιθέσεις σε πλοία, σε σχέση με τις 66 το πρώτο τρίμηνο του 2018. Αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός ότι δεν καταγράφηκε καμία «αιχμαλωσία» πλοίου το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, κάτι που έχει να συμβεί σε αντίστοιχο διάστημα από το 1994. Ωστόσο στον Κόλπο της Γουίνεας η κατάσταση είναι ακόμα δυσοίωνη. Η πλειονότητα των επιθέσεων στα πλοία (22 από τα συνολικά 38) καταγράφηκε στον Κόλπο της Γουινέας το πρώτο τρίμηνο του έτους, γεγονός που αποδεικνύει ότι η εν λόγω περιοχή βρίσκεται υπό καθεστώς συνεχής απειλής, ενώ οι περισσότερες ομηρίες ναυτικών κατεγράφησαν στο Μπενίν, στο Καμερούν, στην Νιγηρία, στην Γκάνα και στην Ακτή του Ελεφαντοστού. Στην…
09/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Το «Norman Atlantic» ρυμουλκήθηκε στην Ιταλία. Πέρασαν ημέρες μέχρι να σβήσει τελείως η φωτιά. Μέλη του πληρώματος παράτησαν τα πόστα τους, το σύστημα κατάσβεσης ενεργοποιήθηκε αρχικά λανθασμένα στο κατάστρωμα 3 και όχι στο 4 όπου είχε ξεσπάσει η πυρκαγιά, σωστική λέμβος έπεσε στη θάλασσα χωρίς να έχει προηγηθεί εντολή εκκένωσης, δίχως να ληφθούν μέτρα ασφαλείας. Το κατηγορητήριο των ιταλικών δικαστικών αρχών για το ποινικό σκέλος της τραγωδίας στο πλοίο «Norman Atlantic» που παρουσιάζει η «Κ» περιγράφει την έλλειψη συντονισμού και σειρά λαθών και παραλείψεων στη μάχη με τη φωτιά. Η δίκη έχει οριστεί να ξεκινήσει στις 6 Μαΐου στο Μπιτόντο της Ιταλίας. Ηταν ξημερώματα 28ης Δεκεμβρίου 2014 όταν οι επιβάτες του «Norman Atlantic» ξύπνησαν από την οσμή του καπνού και του καμένου πλαστικού. Το πλοίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα με 56μελές ιταλικό και ελληνικό πλήρωμα και περισσότερους από 400 επιβάτες. Οσο έπλεε στην Αδριατική, στο στενό…
08/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου οικονομικών το οποίο μεταξύ άλλων επιβάλλει φορολογία 10% επί των μερισμάτων στις ναυτιλιακές εταιρείες του άρθρου 25 του ν. 27/1975 οι οποίες όμως δεν ασχολούνται με την διαχείριση ή εκμετάλλευση πλοίων. Άρθρο 53Τροποποίηση του άρθρου 43 του ν. 4111/2013 Το άρθρο 43 του ν. 4111/2013 (Α' 18) αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 43Εισφορά σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975 1. Επιβάλλεται εισφορά επί του ετήσιου ποσού του συνολικού εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος και συνολικού εισαγόμενου ποσού σε ευρώ, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 25 του ν. 27/1975 (Α' 77), για τις παρακάτω επιχειρήσεις:α) γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών επιχειρήσεων οποιουδήποτε τύπου ή μορφής, με αντικείμενο εργασιών τη ναύλωση, ασφάλιση, διακανονισμό αβαριών, μεσιτεία αγοραπωλησιών ή ναυπηγήσεων ή ναυλώσεων ή ασφαλίσεων πλοίων με ελληνική ή ξένη σημαία, πάνω από πεντακόσιους (500) κόρους ολικής χωρητικότητας, εξαιρούμενων των επιβατηγών ακτοπλοϊκών…
05/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Το Συμβούλιο της Επικρατείας, το απασχόλησε και θα το απασχολήσει την Παρασκευή 5 Απριλίου το ζήτημα της σύμβασης της επέκτασης του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, που είχε δρομολογηθεί για τον ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων (νότια ζώνη) του ΟΛΠ, προϋπολογισμού 136.283.800 ευρώ (συν ΦΠΑ). Ειδικότερα, η επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, σε σχηματισμό ολομέλειας, με πρόεδρο την Αικατερίνη Σακελλαροπούλου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Διομήδη Κυριλλόπουλο, απέρριψε με την υπ΄ αριθμ. 72/2019 απόφασή της την αίτηση του ΟΛΠ, που ζητούσε να ανασταλεί η 2/2019 απόφαση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών με την οποία ανακάλεσε την απόφασή της του περασμένου έτους για την πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με τον επίμαχο διαγωνισμό επέκτασης του λιμανιού του Πειραιά. Η αίτηση αναστολής απορρίφθηκε ως αλυσιτελής, δηλαδή και εάν ακόμη γινόταν δεκτή η αίτηση δεν επρόκειτο να οδηγούσε σε ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και, ως εκ τούτου, ο ΟΛΠ δεν αντλούσε ωφέλεια…
04/Απρ/2019 Γράφτηκε από
Ανάπτυξης συνέχεια για το λιμάνι του Πειραιά καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση με αφορμή τα οικονομικά αποτελεσμάτα της COSCO Shipping Ports την Πέμπτη 28 Μαρτίου, το περασμένο έτος ο μεγαλύτερος ελληνικός λιμένας σημείωσε σημαντική αύξηση διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα καθ’ όλη τη διάρκεια του 2018 διακινήθηκαν 4.409.205 TEUs στο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά, καταγράφοντας αύξηση 19,4% σε σχέση με τα 3.691.815 TEUs το 2017. Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις του κινεζικού κολοσσού, τα έσοδα εκτοξεύθηκαν κατά 57,6% στα $1 δις ενώ τα καθαρά κέρδη της COSCO Shipping Ports παρουσίασαν ετήσια αύξηση 40,3% στα $293,7 εκατ. Αναφερόμενος στα οικονομικά αποτελέσματα της COSCO Shipping Ports, ο Zhang Wei, αντιπρόεδρος και Managing Director, σημείωσε ότι ο κινεζικός κολοσσός σημείωσε ραγδαία ανάπτυξη παρά την μεγάλη αβεβαιότητα γύρω από το διεθνές εμπόριο το 2018. Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ πηγη: naftikachronika.gr
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή