Σήμερα: 22/02/2019
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
22/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
Η έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στην Βενεζουέλα το τελευταίο διάστημα φαίνεται πως «εκτινάσσεται» μετά την πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης της χώρας να απαγορεύσει τον απόπλου των πλοίων από όλα τα λιμάνια της χώρας της Λατινικής Αμερικής. Πιο συγκεκριμένα, σε ένα έγγραφο των ενόπλων δυνάμεων, το οποίο επικαλείται το Γαλλικό Πρακτορείο, αναφέρεται ότι απαγορεύεται ο απόπλους των πλοίων “από όλα τα λιμάνια” μέχρι την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου, για λόγους ασφαλείας. Ωστόσο στο εν λόγω έγγραφο δεν γίνεται λόγος για τα πλοία τα οποία θα εισέλθουν στα χωρικά ύδατα της Βενεζουέλας και θα θελήσουν να δέσουν σε λιμάνια της. Η κρίση στη χώρα διογκώνεται ιδιαίτερα μετά την κίνηση του προέδρου του κοινοβουλίου της Βενεζουέλας, Χουάν Γκουαϊδό να αυτοανακηρυχθεί μεταβατικός Πρόεδρος. Πρόσφατα μάλιστα η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι «έκλεισε» τα θαλάσσια σύνορα με τις Ολλανδικές Αντίλλες, στην Καραϊβική, με αφορμή το σχέδιο της αντιπολίτευσης να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια από τα νησιά αυτά. Πηγη: ΑΠΕ-ΜΠΕ,…
21/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
Το πλοίο των Μινωικών Γραμμών, πρώτο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας στο οποίο τοποθετήθηκε το νέο σύστημα καθαρισμού καυσαερίων Οι Μινωικές Γραμμές καλωσόρισαν την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου στην Κρήτη το H/S/F Mykonos Palace, το πρώτο πλοίο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας στο οποίο τοποθετήθηκε το νέο σύστημα καθαρισμού καυσαερίων (SCRUBBERS). Οι Μινωικές Γραμμές εκσυγχρονίζουν εγκαίρως τα πλοία τους, εν όψει της έναρξης εφαρμογής του νέου κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), που έχει οριστεί για την 1η Ιανουαρίου 2020. Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία εγκατάστασης του νέου συστήματος στα πλοία του στόλου της, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί την Πέμπτη 18/4/2019. Οι Μινωικές Γραμμές θα είναι η πρώτη εταιρεία στο χώρο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας που τα πλοία της, H/S/F Knossos Palace, H/S/F Festos Palace και H/S/F Mykonos Palace, θα έχουν εναρμονιστεί πλήρως με τις νέες απαιτήσεις για μειωμένες εκπομπές ρύπων προς όφελος του περιβάλλοντος. πηγη: portnet.gr
20/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
8 Δεκεμβρίου 1966. Το πλοίο «Ηράκλειον» θα εκτελούσε το δρομολόγιο από τη Σούδα των Χανίων στον Πειραιά. Η αναχώρηση καθυστερεί περίπου 20 λεπτά, ώστε να μπει στο γκαράζ του πλοίου μια νταλίκα 25 τόνων. Ο καιρός είναι άστατος και οι άνεμοι υπερβαίνουν τα 9 μποφόρ. Εξαιτίας της θαλασσοταραχής, η νταλίκα που δεν ήταν δεμένη σε κανένα σταθερό σημείο,, μετακινήθηκε στο γκαράζ του «Ηράκλειον», έπεσε με δύναμη στην μπουκαπόρτα και την έσπασε. Μια τεράστια τρύπα στο πλοίο έμπαζε νερά ανεξέλεγκτα. Μέσα σε λίγα λεπτά, το πλοίο βυθίστηκε στη βραχονησίδα Φαλκονέρα, κοντά στη Μήλο, παρασέρνοντας στον βυθό 250 άτομα.Το συγκλονιστικό ναυάγιο αποτέλεσε την αρχή για τη λήψη μέτρων ασφαλείας στην ακτοπλοΐα. Απαγορευτικό απόπλου Μετά τη ναυτική τραγωδία του «Ηράκλειον» θεσπίστηκε στη Ελλάδα το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου, «λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών». Το απαγορευτικό απόπλου έκτοτε ισχύει μόνο για επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία που ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία. Αξιοπρόσεκτο είναι το γεγονός…
19/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
Μας γνωστοποιήθηκαν οι ναυτιλιακές εξελίξεις στις ΗΠΑ, οι οποίες, µεταξύ άλλων, αφορούν και στην επιβολή νέων οικονοµικών κυρώσεων κατά της Βενεζουέλας, σύµφωνα µε την από 29/1/2019 ανακοίνωση της αρµόδιας Υπηρεσίας (Office of Foreign Assets Control – OFAC) του Υπουργείου Οικονοµικών των ΗΠΑ. Σηµειώνεται ότι η επιβολή των ως άνω κυρώσεων βασίζεται στην υπό στοιχεία 13857 νέα Πράξη (Executive Order) του Προέδρου D. Trump, µε την οποία προβλέπεται η επέκταση της εφαρµογής των περιοριστικών µέτρων στην Κεντρική Τράπεζα της Βενεζουέλας (Central Bank of Venezuela) και την εταιρεία Petroleos de Venezuela, SA (PdVSA). Στο πλαίσιο αυτό, έχουµε την τιµή να σας ενηµερώσουµε ότι αναλυτική πληροφόρηση καθώς και διευκρινίσεις (υπό µορφή ερωτήσεων/απαντήσεων – Q&A) για το περιεχόµενο και την εφαρµογή των µέτρων κατά της Βενεζουέλας, µπορεί να αναζητηθούν στον κάτωθι ιστότοπο της αρµόδιας Υπηρεσίας (OFAC) του Υπουργείου Οικονοµικών των ΗΠΑ. https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/OFACEnforcement/Pages/20190128.aspx πηγη: e-nautilia.gr
18/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
Tη δυνατότητα στους/στις μαθητές/-τριες του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων των ΕΠΑΛ, οι οποίοι ναυτολογούνται, να αποκτούν εγχειρίδιο κατευθυνόμενης εκπαίδευσης σε πλοίο (ΚΕΠ) και πριν την απόκτηση του τίτλου σπουδών, δίνει τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που κατατέθηκε σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο: «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις». Με τη ρύθμιση αυτή επιτυγχάνεται η σύντμηση του χρόνου απόκτησης αποδεικτικού ναυτικής ικανότητας και ταυτόχρονα διασφαλίζεται η επαρκής φοίτησή τους. Επιπλέον, δίνεται παράταση για μια ακόμη ακαδημαϊκή χρονιά στη δυνατότητα εισαγωγής στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) αποφοίτων Λυκείων με όλους τους τρόπους που ίσχυαν μέχρι τη σχολική χρονιά 2017-18, και από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 η εισαγωγή στις ΑΕΝ θα πραγματοποιείται μόνο μέσω του συστήματος Πανελλαδικών Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. politischios.gr πηγη: e-nautilia.gr
15/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) προωθεί ένα νέο λογότυπο αναφορικά με το πρόγραμμά του «Women in Maritime», στο πλαίσιο της αποστολής του να υποστηρίξει τον περιβαλλοντικό στόχο 5 των ΟΗΕ με τίτλο «Achieve gender equality and empower all women and girls». Σύμφωνα με επικεφαλής του προγράμματος «Women in Maritime» του IMO, το εν λόγω πρόγραμμα υποστηρίζει την ενασχόληση των γυναικών με τη ναυτιλία, είτε εν πλω είτε στην ξηρά. Μέσα από την προώθηση του παρακάτω logo ο IMO στοχεύει να επαγρυπνήσει την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα για τις προοπτικές σταδιοδρομίας των γυναικών στη ναυτιλία, μέσα από την ευρύτερη αναγνώριση των δυνατοτήτων τους, αλλά και την ισότιμη μεταχείριση ανδρών- γυναικών. Μέσα από το πρόγραμμα «Women in Maritime» του IMO, το οποίο ξεκίνησε πριν από 31 χρόνια, ο IMO έχει καταφέρει να ιδρύσει επτά περιφερειακές ναυτιλιακές ενώσεις για τις γυναίκες στην Αφρική, την Ασία, την Καραϊβική, την Λατινική Αμερική, την Μέση Ανατολή και…
14/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
Το πρώτο σαρανταοκτάωρο της απεργιακής κινητοποίησης των λιμενεργατών, ελέω της απόφασης συνδικαλιστικών φορέων, στην Αμβέρσα έχει ήδη δημιουργήσει σοβαρή αναστάτωση στις εμπορευματικές ροές. Χθες ένας αριθμός πλοίων δεν εξυπηρετήθηκε από τις λιμενικές εγκαταστάσεις ενώ σύμφωνα με πληροφορίες πολλές εταιρίες εξέτρεψαν εγκαίρως τα πλοία τους προς γειτονικά λιμάνια για να αποφύγουν τις πολύωρες αναμονές. ΠΗΓΗ: theseanation.gr
13/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) στο πλαίσιο των προσπαθειών του να βελτιώσει την βιωσιμότητα του θαλάσσιου τομέα της Αφρικής, έχει συμμετάσχει σε δύο ασκήσεις για την προώθηση της θαλάσσιας ασφάλειας στο Τζιμπουτί και στο Μαπούτο της Μοζαμβίκης. Η πρώτη άσκηση με ονομασία «Cutlass Express» πραγματοποιήθηκε από τις 25 Ιανουαρίου- 7 Φεβρουαρίου στην θαλάσσια περιοχή του Τζιμπουτί και των Σεϋχελλών. Στο πλαίσιο της άσκησης στόχος αποτέλεσε η ενθάρρυνση για συνεργασία των ναυτικών δυνάμεων, των τοπικών αρχών, καθώς και των διαφόρων χωρών, εφαρμόζοντας το Djibouti Code of Conduct, καθώς και την τροπολογία του «Jeddah Αmendment» για την καταστολή της πειρατείας και της ένοπλης ληστείας σε πλοία που βρίσκονται στον Κόλπο του Άντεν και στον δυτικό Ινδικό ωκεανό. O IMO παίρνει επίσης μέρος στο Senior Leaders Seminar, το οποίο διοργανώνεται από το Africa Center for Strategic Studies στο Μαπούτο της Μοζαμβίκης και στο οποίο συμμετέχουν οι επικεφαλής των ναυτικών δυνάμεων της περιοχής. Στο…
11/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
Η πετρελαϊκή παραγωγή των χωρών μελών του OPEC εκτιμάται ότι άγγιξε τον περασμένο Ιανουάριο τα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας τετραετίας και συγκεκριμένα από τον Μάρτιο του 2015, φτάνοντας τα 30,86 βαρέλια/ημέρα, μειωμένα κατά 970.000 βαρέλια/ημέρα συγκριτικά με τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους. Η σημαντική μείωση στην πετρελαϊκή παραγωγή του OPEC οφείλεται στην συμφωνία των μελών του για περικοπές στην παγκόσμια παραγωγή πετρελαίου η οποία τέθηκε σε ισχύ με την έναρξη του 2019. Σύμφωνα με την S& P Platts, η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα φαίνεται ότι ήταν οι χώρες εκείνες οι οποίες κατέγραψαν την μεγαλύτερη μείωση στην πετρελαϊκή τους παραγωγή συγκριτικά με τα υπόλοιπα μέλη του Οργανισμού. Συγκεκριμένα η Σαουδική Αραβία παρήγαγε τον περασμένο Ιανουάριο περίπου 10,21 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, αντιπροσωπεύοντας τα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων οκτώ μηνών. Η ημερήσια παραγωγή πετρελαίου των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων άγγιξε τα 3,07 εκατ. βαρέλια κατά μέσο όρο τον περασμένο Ιανουάριο,…
08/Φεβ/2019 Γράφτηκε από
Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ σε πρόσφατη συνεδρίασή του επεσήμανε ότι τα θαλάσσια εγκλήματα γίνονται ολοένα και πιο επικίνδυνα καθώς λαμβάνουν χώρα σε διεθνή χωρικά ύδατα, ενώ λαμβάνουν διάφορες μορφές, θέτοντας σε κίνδυνο την ζωή των ατόμων και υπονομεύοντας τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. Στο πλαίσιο των θαλάσσιων εγκλημάτων πλοία, πληρώματα και φορτία βρίσκονται στο στόχαστρο εγκληματικών οργανώσεων, καθιστώντας πολλές φορές δύσκολη την αποτροπή αλλά και την αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών, όπως τόνισε το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Παραδείγματα θαλάσσιων εγκλημάτων αποτελούν οι επιθέσεις σε πλοία στον Κόλπο της Γουινέας, οι ομηρίες ναυτικών στις θάλασσες της Sulu και Celebes, η εμπορία ναρκωτικών στον Ατλαντικό και στο νότιο τμήμα του Ειρηνικού, η παράνομη αλιεία στον Ατλαντικό, Ινδικό και Ειρηνικό ωκεανό και το λαθρεμπόριο μεταναστών στην Μεσόγειο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό όλες οι χώρες να επικυρώσουν και να θέσουν σε εφαρμογή διεθνείς κανονισμούς και…
  • Τελευταια
  • Δημοφιλή